Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomalaiset jättävät epassi edun käyttämättä

Vierailija
16.12.2023 |

Koska unohtavat, sanoo uutiset.

Roskaa.

Sitä on ihan mahdoton käyttää kun se ei käy mihinkään. "Osta leffalippuja" mutta sielläkin käy vaan yhteen tiettyyn ja tosi hankalasti.

Kommentit (574)

Vierailija
401/574 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmeessä työnantajilla on rahaa käyttää näihin epasseihin rahaa miljoonittain, mutta ei palkankorotuksiin? 

Jos työnantaja maksaa minulle 400 euroa saldoa ePassiin, se maksaa yritykselle 400 euroa.

Jos työnantaja maksaa minulle nykyisen palkkani (40000 e/vuosi) lisäksi lisäpalkan, josta on tarkoitus jäädä minulle käteen 400 euroa, se maksaa työnantajalle vähintään 1000e. 

Selvittäkää mitä tarkoittaa ja miten vaikuttaa palkkaverokiila ja korkea progressio. Auttaa ymmärtämään ePassin lisäksi monta muutakin asiaa.

No vau kun ymmärrät väärin. 

Työnantaja maksaa 400€ epässiä josta en saa mitään kun se jää käyttämättä. Jos työnantaja maksaisi 400€ lisää palkkaa siitä saisin nettona enemmän kuin 0€ 

Se on ihan omaa tyhmyyttäsi jos jätät rahanarvoista etua käyttämättä.

Vierailija
402/574 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä voisi harrastaa 33€ per kk minkä tuo epässi suunnilleen on? Salilla käymistäkö? Ei nappaa

Et ole selvästi edes viitsinyt tutustua asiaan ja länkytät jotain mutua.

Olen kyllä mutta sulla on parempaa tietoa niin kerrohan mihin harrastukseen käyttäisin 33€ kuukaudessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/574 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmeessä työnantajilla on rahaa käyttää näihin epasseihin rahaa miljoonittain, mutta ei palkankorotuksiin? 

Jos työnantaja maksaa minulle 400 euroa saldoa ePassiin, se maksaa yritykselle 400 euroa.

Jos työnantaja maksaa minulle nykyisen palkkani (40000 e/vuosi) lisäksi lisäpalkan, josta on tarkoitus jäädä minulle käteen 400 euroa, se maksaa työnantajalle vähintään 1000e. 

Selvittäkää mitä tarkoittaa ja miten vaikuttaa palkkaverokiila ja korkea progressio. Auttaa ymmärtämään ePassin lisäksi monta muutakin asiaa.

No vau kun ymmärrät väärin. 

Työnantaja maksaa 400€ epässiä josta en saa mitään kun se jää käyttämättä. Jos työnantaja maksaisi 400€ lisää palkkaa siitä saisin nettona enemm

Se on ihan omaa tyhmyyttäsi jos jätät rahanarvoista etua käyttämättä.

Se on ihan omaa tyhmyyttäsi kun et käytä sairaslomia.

Vddu että oot idiiotti. 

Vierailija
404/574 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen fyysistä työtä niin arvaa kiinnostaako enää 12h työputken jälkeen vielä mennä jonnekin liikuntatunnille, mitä meillä epassi lähinnä tarjoaa. Not. Ainut kulttuuri mihin pääsee epassilla on elokuvateatteri, mutta edelleen 12h yövuoron jälkeen ei kyllä jaksa mennä palautumaan elokuviin, kun rytmin kääntäminen toisinpäin vie kaikki ne 4 vapaata.

Vierailija
405/574 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epässittäjät nyt vois kertoa mihin harrastukseen rahaa käyttäisi kun salit ja vastaava roska jätetään pois. Mikä on sellainen harrastus mikä on ostettava palveluna?

Vierailija
406/574 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä voisi harrastaa 33€ per kk minkä tuo epässi suunnilleen on? Salilla käymistäkö? Ei nappaa

Olen kyllä mutta sulla on parempaa tietoa niin kerrohan mihin harrastukseen käyttäisin 33€ kuukaudessa.

En kyllä yhtään osaa sanoa mitä elämäänsä kyllästynyt ihminen haluaisi tehdä. On niin kaukana omasta elämästäni. Mutta hei, ei siinä mitään, jatka sohvalla makoilua.

Vierailija
407/574 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epässittäjät nyt vois kertoa mihin harrastukseen rahaa käyttäisi kun salit ja vastaava roska jätetään pois. Mikä on sellainen harrastus mikä on ostettava palveluna?

Festarilippu

Vierailija
408/574 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kyllä yhtään osaa sanoa mitä elämäänsä kyllästynyt ihminen haluaisi tehdä. On niin kaukana omasta elämästäni. Mutta hei, ei siinä mitään, jatka sohvalla makoilua.

Mee ite sinne salille ottaa belfieitä

Vierailija
409/574 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Festarilippu

Sen voi sitten vaikka repiä jollei sitä käytä  mutta pääasia ettei raha palaa työnantajalle.

Vierailija
410/574 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Festarilippu

Mulle pitäis maksaa että suostuisi johonki festareille. En oo yli 20 vuoteen käyny sellasilla ja sillonki olin avovaimon pakottamana.

Vierailija
411/574 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teen fyysistä työtä niin arvaa kiinnostaako enää 12h työputken jälkeen vielä mennä jonnekin liikuntatunnille, mitä meillä epassi lähinnä tarjoaa. Not. Ainut kulttuuri mihin pääsee epassilla on elokuvateatteri, mutta edelleen 12h yövuoron jälkeen ei kyllä jaksa mennä palautumaan elokuviin, kun rytmin kääntäminen toisinpäin vie kaikki ne 4 vapaata.

Ei kiinnosta, ei kiinnosta, ei kiinnosta sekään. Kiinnostaako sua mikään? Mihin haluaisit käyttää ePassia? Ai niiin, ei kiinnosta mikään. Sori, unohdin.

Vierailija
412/574 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä pystyn käyttämään esimerkiksi laitesukellukseen. Voin maksaa sekä seuran jäsenmaksun, joka sisältää uimahallivuoroja että yksittäisiä kursseja ja avovesisukelluksia. Samoin se toimii. Myös ratsastamiseen ja purjelentämiseen toimii.

Vierailija
413/574 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Festarilippu

Mulle pitäis maksaa että suostuisi johonki festareille. En oo yli 20 vuoteen käyny sellasilla ja sillonki olin avovaimon pakottamana.

Oletko käynyt 20 vuoteen missään? 

Vierailija
414/574 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäkää passinne, euroja tiskiin jos haluatte palkkaa maksaa. Aikuinen ihminen osaa kyllä päättää rahojensa käytöstä ihan itse.

Tämä. En minä jaksa rankan työn lisäksi alkaa plätäämään jotain listaa että jospa nyt vaikka työantaja maksaisi 10€ jostain palvelusta tai ruuasta joita en normaalisti edes ostaisi. Itse joutuu kuitenkin maksamaan osan. Ihan turhaa. Matkakorttia olen ladannut, se ainoa jota käytän. Sekään ei riitä kuin muutamaksi kuukaudeksi, koko vuoden raha.

Vierailija
415/574 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on epassi? Kuka sen saa ja mistä?

No ei ainakaan Stockmannilta...

Vierailija
416/574 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä on kyllä ankea elämä. Ei kiinnosta mikään ja päivärytmi menee sekaisin jos jotain poikkeavaa tekee.

Vierailija
417/574 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisillä on kyllä ankea elämä. Ei kiinnosta mikään ja päivärytmi menee sekaisin jos jotain poikkeavaa tekee.

Jep. Juuri tämä. Suomalainen on lähes kriisiterapian tarpeessa jos siihen työ -> kotiin tv:n ääreen -> nukkumaan -> työ-ketjuun tulee joku poikkeava. Jos joku pitää juhlat, pitää lähes maksaa vahingonkorvauksia, että joku suostuu tulemaan ja jos työnantaja antaa jotain etua, valitetaan siitäkin.

Vierailija
418/574 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oikein keksi mihin sitä tarvitsisin.

Sinä et siis käy uimassa, hevimetelikonsertissa, taidenäyttelyssä, oopperassa, elokuvissa tai yleensä missään?

No mikäs siinä sitten, eihän sitä sitten tarvitse mihinkään.

Vierailija
419/574 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Festarilippu

Oletko käynyt 20 vuoteen missään? 

En käy kovin usein missään ja maksoin edulla Yogaian jäsenyyden. Ei tarvitse lähteä mihinkään.

eri

Vierailija
420/574 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon käyttänyt e-passia hierontaan, hammaslääkäriin, museokorttiin ja elokuviin. Työpaikallani keneltäkään ei jää e-passirahoja käyttämättä, vaikka meillä passi on rajattu hyvinvointiin, liikuntaan ja terveyteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän seitsemän