Purra puolusti tiukkaa talouslinjaansa: Olemme tottuneet elintasoon, jota emme ansaitse
Riikka Purra sanoi perussuomalaisten puoluevaltuuston kokouksessa, että talouspoliittisesti vaikeita ja kiperiä päätöksiä on tehtävä, vaikka ne eivät äänestäjiä miellyttäisikään.
https://www.aamulehti.fi/kotimaa/art-2000010063044.html
Kommentit (640)
Kyllä niin nauroin, kun katselin Helsingin vuokra-asuntoja.
Uuden kerrostalon yksiö vuokra 835.
Ei noita vuokraa enää kukaan.
Totuuden puhuja ei saa yösijaa.
Jos elintasomme perustuu velanottoon meillä selkeästi on liian korkea elintaso.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mitään ilmaistyötä en tule tekemään vapaa-ajalla.
Puoliso on ainoa lapsi, anoppia en tule ikinä hoitamaan enkä omia eläkkeellä olevia vanhempia.
Voi sote johtaja parat jotka joutuvat järjestämään hoidon eläkeläisille. Vanhuuseläkkeellä on miljoona neljäsataa tuhatta.
Eipä järjestä kun siinä vaiheessa persulit ja kokkareet on tuhonneet koko julkisen terveydenhuollon. Joko maksatte 10 000 e kuussa että hoito järjestyy yksityisellä tai vanhuksenne pistetään kadulle. Ihan itse voitte valita.
Jo nyt monella sotealueella lopetetaan vanhustenhuoltoa urakalla säästösyistä. Että kannattaa alkaa miettiä kummin valitsee.
Olen valintani tehnyt.
Valtio hoitaa eläkeläiset tai jättää kylmästi hoitamatta
Olisi kamalaa olla sosiaaliohjaaja sairaalassa joka soittelee omaisille, että täytyisi pitää palaveri eläkeläisten hoidosta kotona. Omaiset sanoo puhelimeen haista v ja sulkee puhelimen.
Ei todellakaan osallistuta eläkeläisten hoitoon.
Muistan vielä ajan jolloin erinäisiin asioihin haettiin ja saatiin valtion tukea, kunhan vain keksittiin pyytää.
On selvää että laskeutuminen hyvästä elintasosta alemmas tekee kipeää, niinhän se tekee tavalliselle eläjällekin oman talouden sakatessa.
Me omaiset ei hoideta eläkeläisiä.
Sote johtajat voi kiittää kokoomusta.
Oman asunnon ikkunat voin pestä vaikka joka viikko ja pitää oman kodin luxus puhtaana ja leivon leivät itse.
Muita en tule vapaa-ajalla ikinä koskaan auttamaan.
Hallituksen luoma kylmä Suomi.
Hyvätuloiset maksavat veroja vähemmän kuin elintaso vaatisi. Sitäkö Riikka haluaa sanoa?
Vierailija kirjoitti:
Oman asunnon ikkunat voin pestä vaikka joka viikko ja pitää oman kodin luxus puhtaana ja leivon leivät itse.
Hallitus leikkaa tuet.
Mutta kotona voi nukkua paljon, leipoa leivät ja pullat itse, katsoa telkkaria ja tehdä käsitöitä, mulla on käsityötarvikkeita 30 vuodeksi.
Ja siivota voi niin paljon kuin haluaa omaa asuntoa.
Mä olen kaiken vapaa-ajan jatkossa omassa kotona.
Hoitamattomia eläkeläisiä ja lapsia, ei ne tänne kotiin näy. Ne hoitaa lapsia ja eläkeläisiä jotka saa siitä tes-palkkaa.
Jos minua laitetaan työkokeiluun niin olen joka viikko julkisella valittamassa huonoa oloa ja hakemassa sairaslomaa.
Haistakaa sanonko mikä.
Tuhositte leikkauksilla Suomen.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on vihrein hallitus ikinä.
Siirrymme 1950-luvun isovanhempien oppeihin.
Hiukset leikataan itse ja laitetaan ponnarille tai letille tai nutturalle.
Kaikki ruoat tehdään itse ja leivotaan itse leivät ja pullat.
Vanhat vaatteet parsitaan.
Onneksi olen ollut fiksu ja ostanut kirpputorilta isot vaatevarastot viimeisen 10 vuoden aikana.
Voi mennä kesällä kaupungille ja ottaa termosmukiin kahvia mukaan ja istua kahvilan lähellä olevalle puiston penkille.
Onko kiva olla muodin huipulla? Osta tribaalitatska, niin olet oikein harjalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hallitus leikkaa tuet.
Mutta kotona voi nukkua paljon, leipoa leivät ja pullat itse, katsoa telkkaria ja tehdä käsitöitä, mulla on käsityötarvikkeita 30 vuodeksi.
Ja siivota voi niin paljon kuin haluaa omaa asuntoa.
Mä olen kaiken vapaa-ajan jatkossa omassa kotona.
Hoitamattomia eläkeläisiä ja lapsia, ei ne tänne kotiin näy. Ne hoitaa lapsia ja eläkeläisiä jotka saa siitä tes-palkkaa.
Jos minua laitetaan työkokeiluun niin olen joka viikko julkisella
Ei saa nukuttua kuin 2 h yössä, ei voi olla työkokeilussa. Huimaa, pyörryttää, pää särkee, tekee pahaa.
Onneksi olen joskus kokeillut unilääkkeitä ja jos niitä ottaa pitää nukkua päiväkin yön perään, ei auta.
Vierailija kirjoitti:
Hyvätuloiset maksavat veroja vähemmän kuin elintaso vaatisi. Sitäkö Riikka haluaa sanoa?
Toivottavasti. Rikkaatkin pitää verottaa sille tasolle, että joutuvat parsimaan sukkansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi olen ollut fiksu ja ostanut kirpputorilta isot vaatevarastot viimeisen 10 vuoden aikana.
Voi mennä kesällä kaupungille ja ottaa termosmukiin kahvia mukaan ja istua kahvilan lähellä olevalle puiston penkille.
Kauniit kasvot annetaan syntymässä.
Ja nuo vanhat vaatteet on nyt muodissa. Kauppa myy samoja. Muoti kiertää.
Ja jos on kotona niin kuka niitä vaatteita katselee 😂😜😁
Sosiaaliturva kuuluu vain ja ainoastaan kantaväestölle. Siltikin nämä tuonti "työläiset" saavat nauttia siitä ja enemmänkin kuin me jotka olemme Suomen rakentaneet. Tässä säästäisi todella paljon, jos süvakit vain ottaisivat pään pois perseestään
T: Persujen äänestäjä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totuitte ilmaiseen rahaan(tuet) ja nyt vingutte täällä,se aika on ohi lorvikatarrit.
Totuit omistusasuntoon. Kun muut osakkaat jättää yhtiölainat maksamatta niin kerrostalo menee konkurssiin ja sulta lähtee asunto, mutta velka pankille on maksettava. Älä vaan sano, että sulla on asuntovelkaa jäljellä.
Vuokralainen ei ole vastuussa naapureiden yhtiölainoista ja vastikkeista ja sanoo adjöö ja muuttaa toiseen vuokra-asuntoon.
Ja nyt kaikki muuttaa halvempaan.
Kukaan ei vuokraa pääkaupunkiseudulta yksiötä 835 vuokralla, kun 2100 brutto palkalla leikattu ansiosidonnainen on 700 netto kuukaudessa ja sen jälkeen työmarkkinatuki 595 netto kuukaudessa.
Jos sijoittajilla ei ole fyffeä, kun vuokralaiset lähtevät niin taloyhtiö on konkurssissa.
Ja se on oikein. Niin pitääki käydä. Ihmiselämäle sopimattomia koppeja vuokrataan lähes 1000e kuukausihintaan. Ei selaista tarvitse tukea kenenkään vaikka olisi mahdollistakin. Näille psykopaateille pitää laittaa stoppi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauniit kasvot annetaan syntymässä.
Ja nuo vanhat vaatteet on nyt muodissa. Kauppa myy samoja. Muoti kiertää.
Ja jos on kotona niin ku
Suomessa on lisäksi kylmää suurin osa vuodesta. Eli housut ja takki päällä käydään kaupassa syksyllä, talvella ja keväällä.
Ei työttömät vapaa-ajalla missään käy eli yksi hyvä takki ja housut riittää, kun käy kaupassa.
Ja kesäksi pari hyvää t-paitaa kauppareissuille. Saa 5 eurolla kaupasta.
Vierailija kirjoitti:
Sosiaaliturva kuuluu vain ja ainoastaan kantaväestölle. Siltikin nämä tuonti "työläiset" saavat nauttia siitä ja enemmänkin kuin me jotka olemme Suomen rakentaneet. Tässä säästäisi todella paljon, jos süvakit vain ottaisivat pään pois perseestään
T: Persujen äänestäjä
No tämä ei ole puolueesi agendalla vaan heidän on aikomus nimenomaan kurjistaa kantaväestön oloja. M muuttajille menee yhä tuet kuten ennenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totuitte ilmaiseen rahaan(tuet) ja nyt vingutte täällä,se aika on ohi lorvikatarrit.
Totuit omistusasuntoon. Kun muut osakkaat jättää yhtiölainat maksamatta niin kerrostalo menee konkurssiin ja sulta lähtee asunto, mutta velka pankille on maksettava. Älä vaan sano, että sulla on asuntovelkaa jäljellä.
Vuokralainen ei ole vastuussa naapureiden yhtiölainoista ja vastikkeista ja sanoo adjöö ja muuttaa toiseen vuokra-asuntoon.
Ja nyt kaikki muuttaa halvempaan.
Kukaan ei vuokraa pääkaupunkiseudulta yksiötä 835 vuokralla, kun 2100 brutto palkalla leikattu ansiosidonnainen on 700 netto kuukaudessa ja sen jälkeen työmarkkinatuki 595 netto kuukaudessa.
Jos sijoittajilla ei ole fyffeä, kun vuokralaiset lähtevät niin taloyhtiö on konkurssissa.&n
Ne muutamat jotka on ostaneet uudesta kerrostalosta omistuasunnon on vastuussa myös sijoittajien yhtiölainoista, jos vuokralaiset lähtee.
Iso riski ostaa asunto uudesta kerrostalosta, puolet asunnon hinnasta yhtiölainaa.
Uudessa kerrostalossa, missä puolet asunnon hinnasta yhtiölainaa maksat omat lainat ja lisäksi sijoittajien yhtiölainat nyt kun vuokralaiset lähtevät, kun hallitus leikkaa asumistuet.
Vierailija kirjoitti:
Jos elintasomme perustuu velanottoon meillä selkeästi on liian korkea elintaso.
Johtuisikohan ihan siitä, että osa kansasta on vapaamatkustajia ja siirtävät varansa veroparatiiseihin ja lisäksi kuppaavat kaikki tuet valtiolta mitä ikinä on mahdollista saada. Ei mikään valtio pysy pystyssä laajamittaisella veronkierrolla. Korjausvelkaa kertyy jatkuvasti eikä rahaa ole. Ei tänne tule uusia investointeja jos meno jatkuu samanlaisena.
Eläkeläisten kohtalo tulee olemaan kurjin.
Omaiset ei hoida ja apua saa vain rahalla.
1000 euron eläkkeestä ei mene veroa eikä voi saada verovähennystä kodin siivouksen ostosta eikä muista palveluista.