Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies ei tunnu ymmärtävän vanhempiensa ikää ja kuntoa. Ehdotti että mentäisiin vanhemmilleen jouluksi

Vierailija
16.12.2023 |

Nämä on yli 85-vuotiaita kumpikin, paljon vaivoja. Ei mitenkään siinä kunnossa että voisivat jotain joulua järjestää lapsensa perheelle.

Asuvat kaukana ja ehdittäisiin sinne vasta jouluaattona. Eli ei ole sitäkään mahdollisuutta että me ikään kuin valmistelisimme sen joulun sinne. 

Kommentit (124)

Vierailija
121/124 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä. Siis jos he ovat liian huonokuntoisia siihen (tunnen yhden erittäin aktiivisen 91-vuotiaan btw), niin ettekö te voi tehdä ruokia yms?

Vierailija
122/124 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta vaikuttaisi järkevältä, että järjestätte joulun kotona, soitatte vaikka videopuhelun vanhuksille, ja vierailette jollain porukalla välipäivinä. Ei ole mitään järkeä lähteä ajamaan kauas jouluaattona paikkaan minne ei ole kutsuttu kun se vielä todennäköisesti aiheuttaisi anopille stressiä. Lapset näkevät varmasti mielellään isovanhempia, mutta uskon että viettävät varsinaisen joulun mieluummin kotona kuin autossa ja isovanhempien lattialla.

Älä untä nää, että nämäkään vanhukset osaavat käyttää videopuhelua. Jotkut osaa ,jotkut ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/124 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei jaksaminen riittäisi siihen, että pitäisi suunnitella ja hommata kaikki jouluksi ja viedä sitten se kaikki jonnekin kyläpaikkaan, minne ajetaan tunteja edestakaisin. Luojan kiitos on jo ikää sen verran, että osaa tunnistaa voimavaransa ja asettaa rajat.

Vierailija
124/124 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan älytön ajatus, että väkisin tehtäisiin vanhuksille joku spektaakkeli. Varmasti haluavat mieluummin olla rauhassa. 

Itse olen 65v ja on helpottavaa huomata, kuinka vuosi vuodelta vähemmän on enemmän, varsinkin jouluna. Vuosikymmenet laitoin täydellisiä naistenlehtijouluja, mutta nykyään joulu rakentuu vain muutamista tärkeimmistä elementeistä. 

Tämän joulun vietän pitkäaikaisen ystävättäreni kanssa minun luonani. Vietämme yhdessä 3 vrk. Ruuat ja juomat on sovittu. Aattona syömme perinteisen, mutta suppean jouluaterian, jonka tähteet sitten joulupäivän lounaalla. Sitten vaihdetaan kin muihin herkkuihin, esim. blinejä ja mätiä lisukkeineen, valkosipulietanoita jne. Hyviä viinejä, juustoja ja hedelmiä. Television joulukonsertteja, suoratoistoista leffoja tai sarjoja. Välillä piipahdus ulkona jouluvaloja ihastelemassa. 

Parikymppiset lapseni viettävät tämän joulun tahoillaan, toinen ulkomailla ja t

Sun joulusi kuullostaa oikeesti ihanalta! Itse lähden reissuun, mutta jos olisin Suomessa, voisin haluta just tuommoisen joulun.