Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies ei tunnu ymmärtävän vanhempiensa ikää ja kuntoa. Ehdotti että mentäisiin vanhemmilleen jouluksi

Vierailija
16.12.2023 |

Nämä on yli 85-vuotiaita kumpikin, paljon vaivoja. Ei mitenkään siinä kunnossa että voisivat jotain joulua järjestää lapsensa perheelle.

Asuvat kaukana ja ehdittäisiin sinne vasta jouluaattona. Eli ei ole sitäkään mahdollisuutta että me ikään kuin valmistelisimme sen joulun sinne. 

Kommentit (124)

Vierailija
61/124 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei meitä ole sinne kutsuttu. Tämä oli ihan miehen oma älynväläys. Olen aivan varma että anoppi stressaisi itsensä puolikuolleeksi kun tietäisi että pöllähdämme sinne aattoiltapäivänä. Yrittäisi hommata kuusen, tehdä ruuat, laittaa vierashuoneen kuntoon. Ei me ehditä aiemmin kun töitä on vielä aatonaattona.

Eikä ole kyse ettemme ollenkaan näkisi joululomalla. Kävisimme kyllä mutta ei siis aattona. He olivat aiemmin usein meillä joulun mutta eivät enää jaksa matkustaa.

Ap

Mitä jos olisit yhteydessä appivanhempiin, että he saisivat sanottua pojalleen että aatto vietetään kukin omassa kodissaan, ja tervetuloa käymään joku muu päivä?

Jos joka tapauksessa käytte heillä joulun aikaan,  eroaako se jotenkin siitä, että menisitte jo aattona? Omien vanhempien kanssa on koke

Kyllä se eroaa. Anoppi tuskin laittaisi enää joulupöytää. Ja joulukuustakaan yms. eivät laita. 

Ap

Vierailija
62/124 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli ei ole sitäkään mahdollisuutta että me ikään kuin valmistelisimme sen joulun sinne. 

Merkillistä.Itse valmistin joulun Ruotsissa ja vein äidille Lappiin.Mikä teitä estää tekemästä ruoat?

Juuri näin. Ja voi vaikka siivouspalvelusta sopia ja maksaa joulusiivouksen etukäteen ja he tekevät mitä pyytävät esim. toimittamaan joulukuusen, pitopalvelusta jouluruuat, jos ei itse tee jne. 

Näin me tehtiin yli 90v mummille ja mummi katsoi joulunvalmisteluja kiikkustuolista ja antoi ohjetta. Ja sai kokea joulun vilskettå, tekemättä mitään. 

Ja jos ei ole riittävästi nukkumapaikkoja, aina löytyy jossakin hotelleja ja maatilamatkailua. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/124 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä ihmettä tässäkin keskustelussa taas oikein sekoillaan? Miksi ihminen ei saisi vierailla omien vanhempiensa luona, koska he ovat liian vanhoja? Minkä ikäisenä täytyy eristäytyä maailmasta eikä saa tavata enää edes omia lapsiaan? Olette ihan hiton huvittavalla tavalla hulluja. :D

Ei se vaadi mitään hiton järjestelyjä ja siivoojien tilaamisia, että käy vierailemassa omien vanhempiensa luona. Joulu ei ole tästä mikään poikkeus, se on ihan samanlainen päivä kuin kaikki muutkin päivät vuodessa.

Tuli kuva, että ne miehen vanhemmat asuvat eri puolella Suomea ja sinne meno on isompi operaatio ja pitäisi yöpyäkin. Ne palsran ainaiset ehdotukset siskonpedistä lattialla voi unohtaa. Se on ehkä hyvä menettely parikymppisille, mutta haluaisin nähdä ne 58-vuotiaat, jotka menevät jouluksi vanhemmille ja petaavat itselleen siskonpedin lattialle.

Miten muuten ap:n vanhemmat, miksi koko porukan pitäisi matkustaa miehen vanhempien luokse? Naisen vanhemmilla ei ole niin väliä jouluna?

Vierailija
64/124 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viette ruuat ja kuusen mennessänne, siivoatte aattona. Voi olla vanhusten viimeisiä jouluja. Menkää.

Kyllä. Eikä kaken tarvitse olla tip top kunhan olette rennosti yhdessä.

Vierailija
65/124 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli mies on nyt viikko ennen joulua keksinyt, että menette hänen vanhempiensa luokse, mutta ei ole edes vanhemmilleen kertonut ajatuksestaan?

No kuta kuinkin näin. Perusongelma taitaa olla ettei mies oikein vieläkään hahmota kuinka paljon kaikkea joulun laittamiseen tarvitaan. Olen tehnyt aina valmisteluista pääosan, koska minulle on ollut helpompi pitää pari päivää vapaata ennen joulua.Toisaalta miehen mielestä kaikki joulukoristelutkin on turhia. Ruuat riittäisi. 

Ap

Pitää pari päivää vapaata joulukoristeiden asettelua varten? Ei ole millään tavalla normaalin ihmisen toimintaa, etkä voi odottaa, että kukaan muu toimisi noin. Miehesi voi aivan hyvin tavata vanhempiaan jouluna ilman tuollaista hössötystä.

Vierailija
66/124 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ovat sen kuntoisia ,että kotiapukin käy ja miehen äiti on stressaavaa tyyppiä, niin ei todellakaan pidä sinne mennä!!!! Puhutte aattona ja joulupäivänä puhelimessa ,antaen heidän muistella vanhoja jouluja. Tilaatte kukkakaupasta amarylliksen , komian monihaaraisen joulutähden ja hyasinttikorin suklaineen , jotka joku naapuri tai kotiapu tai kukkakauppa maksusta toimittaa heille jo ensi viikon ke -torstaina. Sitä tämmöinen kasikymppinen mummonkäppänä ilahtuisi, ei tulisi sydäriä😀

Vierailija
67/124 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli mies on nyt viikko ennen joulua keksinyt, että menette hänen vanhempiensa luokse, mutta ei ole edes vanhemmilleen kertonut ajatuksestaan?

No kuta kuinkin näin. Perusongelma taitaa olla ettei mies oikein vieläkään hahmota kuinka paljon kaikkea joulun laittamiseen tarvitaan. Olen tehnyt aina valmisteluista pääosan, koska minulle on ollut helpompi pitää pari päivää vapaata ennen joulua.Toisaalta miehen mielestä kaikki joulukoristelutkin on turhia. Ruuat riittäisi. 

Ap

No ehkä hänen mielestään "joulun laittamiseen" ei tarvita yhtään mitään muuta kuin minkä tahansa maanantain laittamiseen. Missä hän tietenkin on oikeassa. Ihan itse keksit sen tarpeen.

M8ksei ap saa laittaa sellaista joulua kuin haluaa??

Vierailija
68/124 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitopalvelu hoitaa ruuat, siivoja käy muutenkin ja naapurin isäntä hoitaa kuusen. En voisi nauttia joulusta, jos vanhukset viettäisi sen yksinään. Eikä lapsetkaan antaisi sitä anteeksi, jos eivät pääsi mummolaan. Meillä on kyllä aikaa viettää sitten joskus sitä meidän joulua. Tämä on se esimerkki minkä minä haluan periyttää lapselle, vanhimmat tulee ensin. 

Minkä ikäinen olit itse, kun siirryitte viettämään joulua omien isovanhempiesi luota lapsuuden kotiisi?

Asuitteko samassa kaupungissa? Vai satojen kilometrien päässä? Kumman puolen isovanhempien kanssa vietitte joulut? 

-ohis

Vierailija
69/124 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei meitä ole sinne kutsuttu. Tämä oli ihan miehen oma älynväläys. Olen aivan varma että anoppi stressaisi itsensä puolikuolleeksi kun tietäisi että pöllähdämme sinne aattoiltapäivänä. Yrittäisi hommata kuusen, tehdä ruuat, laittaa vierashuoneen kuntoon. Ei me ehditä aiemmin kun töitä on vielä aatonaattona.

Eikä ole kyse ettemme ollenkaan näkisi joululomalla. Kävisimme kyllä mutta ei siis aattona. He olivat aiemmin usein meillä joulun mutta eivät enää jaksa matkustaa.

Ap

Mitä jos olisit yhteydessä appivanhempiin, että he saisivat sanottua pojalleen että aatto vietetään kukin omassa kodissaan, ja tervetuloa käymään joku muu päivä?

Jos joka tapauksessa käytte heillä joulun aikaan,  eroaako se jotenkin siitä, että menisitte jo aattona? Omien vanhempien kanssa on koke

Noin ap:n mieskin näyttää ajattelevan, että hyvin voi mennä vanhuksille jouluksi, "kun jouluruuat on siellä aina laitettuna". 

Mies ei hahmota vanhempiensa ikääntymistä. Heillähän käy ap:n mukaan päivittäin kotihoitokin! Ei siellä mitään jouluruokia ole todellakaan laitettuna. Ja mies ap:n kertoman mukaan ei ole koskaan itse jouluvalmisteluja tehnyt, eikä epäilemättä aikonut nytkään.

Vierailija
70/124 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No ehkä hänen mielestään "joulun laittamiseen" ei tarvita yhtään mitään muuta kuin minkä tahansa maanantain laittamiseen. Missä hän tietenkin on oikeassa. Ihan itse keksit sen tarpeen.

M8ksei ap saa laittaa sellaista joulua kuin haluaa??

Tietenkin saa. Ihan rauhassa sillä aikaa kun miehensä on vanhempiensa luona. Vai onko heidät ommeltu yhteen?

Vierailija
71/124 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

En minä siitä valittanut että "joudun" hankkimaan ja koristelemaan kuusen, leipomaan jne. Olen sen aina halunnut lapsia(kin) varten tehdä. Tässä nyt kuitenkin puhutaan miehen vanhemmista. Anoppi ei ainakaan ole samanlainen kuin poikansa. Hän kyllä kokisi että vieraille pitää laittaa joulua, pitää olla juhlavaa, eikä riitä "tavallinen maanantai".

Ap

Vierailija
72/124 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli ei ole sitäkään mahdollisuutta että me ikään kuin valmistelisimme sen joulun sinne. 

Merkillistä.Itse valmistin joulun Ruotsissa ja vein äidille Lappiin.Mikä teitä estää tekemästä ruoat?

Juuri näin. Ja voi vaikka siivouspalvelusta sopia ja maksaa joulusiivouksen etukäteen ja he tekevät mitä pyytävät esim. toimittamaan joulukuusen, pitopalvelusta jouluruuat, jos ei itse tee jne. 

Näin me tehtiin yli 90v mummille ja mummi katsoi joulunvalmisteluja kiikkustuolista ja antoi ohjetta. Ja sai kokea joulun vilskettå, tekemättä mitään. 

Ja jos ei ole riittävästi nukkumapaikkoja, aina löytyy jossakin hotelleja ja maatilamatkailua. 

Tarkoitatko, että myös ap on velvollinen menemään anopin luo käskytettäväks jouluna?

Vierailija
73/124 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Minä tein joskus niin, miehen valitukseen kyllästyneenä, etten tehnyt jouluksi mitään, vaan meillä oltiin kuin minä tahansa torstaina. Pyykkikone pyöri, viikkosiivous odotti seuraavana päivänä, syötiin edellisen päivän tähteitä jne. Kummasti se ei miehen mielestä ollutkaan kivaa kun ei ollut mitään erityistä tunnelmaa.

Vierailija
74/124 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

M8ksei ap saa

Eli miehen pitää viettää joulu ikuisesti oman äitinsä kanssa.

Vierailija
75/124 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kehän kolmosen sisäpuolela voi olla luulo, että böndellä on hotelleja joka nurkalla.

Vierailija
76/124 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitopalvelu hoitaa ruuat, siivoja käy muutenkin ja naapurin isäntä hoitaa kuusen. En voisi nauttia joulusta, jos vanhukset viettäisi sen yksinään. Eikä lapsetkaan antaisi sitä anteeksi, jos eivät pääsi mummolaan. Meillä on kyllä aikaa viettää sitten joskus sitä meidän joulua. Tämä on se esimerkki minkä minä haluan periyttää lapselle, vanhimmat tulee ensin. 

Mitä tapahtuu, kun lastesi puolisot haluavatkin viettää joulun omissa kodeissaan tai omilla vanhemmillaan? Kenen esimerkkiä silloin noudatetaan? 

Vierailija
77/124 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ihmeellisiä väkisin vanhusten luo tuppautujia täällä 😳 Eikö teillä mene millään jakeluun, että kaikki vanhukset eivät halua jouluvieraita, ei vaikka kuinka tilattaisiin siivoukset ja tuotaisiin ruuat ja kuuset? Mä ole kuusikymppinen ja mulla on kolme lasta ja viisi lastenlasta. Sen lisäksi mulla on sisko ja sillä kaksi lasta, yhteensä me kaikki puolisoinemme olemme 15 hengen porukka. Meillä on myös 85v äiti ja 87v isä. Pitäisiköhän meidän ilahduttaa vanhuksia, menemällä heidän luokseen joulun viettoon, vaikkei meitä ole kutsuttu, koska ainahan sitä voi vanhemmilleen mennä? Otetaan ruuat mukaan ja tehdään siskonpetejä niitten rivitalokaksion olkkarin lattialle.

Vierailija
78/124 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kehän kolmosen sisäpuolela voi olla luulo, että böndellä on hotelleja joka nurkalla.

Tai että vaikka niitä olisikin, niin ylläriiiiii ne voivat olla joulunpyhät kiinni. 

-ohis

Vierailija
79/124 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sitä taas kasa superäitejä huutaa, kuinka helposti joulun valmistelu onnistuu missä vaan. Hotellejakin on joka nurkalla oli vanhusten asunto missä korvessa tahansa. Joulun jälkeen on keskustelupalstat sitten taas täynnä noita uhriutujia, jotka valittavat, kun ovat kaiken joutuneet tekemänä itse. Näin tuollaisen supernaisen tänään Sellossa. Naama oli norsunv--uilla jo siinä vaiheessa, kun työnsi kolikkoa kärryyn.

Vierailija
80/124 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin tuota ruokien mukana kuskaamista. Kuinka pitkä matka on, ja onko siihen auto käytössä? Säilyvyyttä yms ajatellen ei kaikissa tapauksissa noin vain ole mahdollista kuskata itse tehtyjä jouluruokia mukanaan. Toki jos kaupan pöperö kelpaa, niin sellaiset voi ostaa määränpäässäkin.

Jos paikka on lähellä, niin voisi toki ajatella myös niin, että ette mene sinne jouluruoalle vaan jollekin piparikahveille, niin ei rasita liikaa.