Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muuttosiivous 650 euroa 70-neliöiseen kolmioon, voiko olla noin paljon?

Vierailija
15.12.2023 |

Olen tekemässä tilausta täysin tyhjennettyyn 70-neliöiseen asuntoon, jonka keittiö sekä kylpyhuone pitäisi hinkuttaa kunnolla puhtaaksi. Kuvittelin, että hinta voisi olla jotain 300 euron luokkaa kun mitään normisiivouksen kommervenkkejä ei ole (tyyliin lakanoiden vaihto, pölyjen pyyhintä, jne) ja keittiö on noin kolmen metrin pätkä seinää, toki siellä jääkaappi pitäisi siivota ja uuni ainakin ulkopuolelta ja jos jossain seinässä tai valonkatkaisimessa on likaa niin ne pyyhkäistä. Mutta ei, lasku on 647 euroa jos tuon tarjouksen otan vastaan. Laski, että tähän siivoukseen menee 11 tuntia.

Voiko tämä olla totta/tavallinen hintataso? Minusta tuo on tosi kallis enkä usko millään, en millään että noin 8 neliön kylpyhuoneeseen ja tuohon pieneen keittiöseinää olohuoneen reunalla menee 11 tuntia. Olen itsekin tehokas siivooja mutta nyt en pääse tätä itse hoitamaan (ei ole minun kotini) ja kauhistuttaa. Kyse on isosta kaupungista, ei kuitenkaan Helsinki. 

Kommentit (95)

Vierailija
61/95 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varokaa näitä siivousfirmoja ainakin Oulussa. Itse pyysin kaksion siivousta ja itse paikalla kellotin että jep, 4 tuntia olivat sisällä. Soitin firmaan ja ilmoitin että jep, 4 tuntia ja näyttää hyvältä, 4 tuntia ja lähtivät. Lasku tuli että 5 tuntia 2 henkeä! Soitin että olivat paikalla 4 tuntia. "Tytöt" olivat kertoneet että kesti 5 tuntia.....,

Vierailija
62/95 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmm... teetkö itse vai annatko muun tehdä sen?

Itse koitin tehdä, jynssäsin niin paljon kuin vain voin (selkävikaisena). .... Vakuusmaksua ei palautettu, syy: liian epäsiisti asunto. .... Olin, et meenny .... se muutto kustansi mulle _niin_ paljon, et olin 9kk ilman alkoa (jostain se oli "tienattava" takaisin).

Nyt kun tämän kirjoitin, niin vtt. vieläkin se asuntoyhtiön touhu. Ja ei, en ole ainoa; joku laittoi samasta kokemuksesta txt-viestin ilmaisjakelulehteen.

Kusettavat. Todella harvoin se jälkisiivous kustantaa koko vakuusmaksun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/95 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

125,81 on tuosta jo pelkkää arvonlisäveroa. Jää 524,19€ josta veroa menee 30% jää 367,50euroa . Matkoihin,työntekän palkkaan ja aineisiin menee lisäksi oma rahansa joten eipä tuo kovin kallista loppujen lopuksi ole työnosuus. Siivoojan palkka kun on noin 16-17 euroa tunnilta jo muutenkin.

Vierailija
64/95 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu on välittäjä ja yli 10 v sitten teimme kuolinpesien tyhjennyksiä.

Mä pakkasin tavarat ja välittäjä teki jotain pintaremontin tapaista, mm maalasi seinän jne. Yli 10 asuntoa tyhjennettiin. 

Jotkut asunnot pystyivät olemaan aivan hirveässä kunnossa.

Pystyin tyhjentämään keittiön, jättämään pinnoille aineet vaikuttamaan pe ja vielä su sai vetää uuden aineen pinnoille, 3 krt putsaaminen ei riittänyt.

Opin kyllä paljon, mikä on vaikuttanut omaan kotiini. Kun käyn vanhemmillani, siivoan aina keittiön ja kylppärin.

Vierailija
65/95 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen monta kertaa muuttanut ja aivan hirveää jynssäystä on saanut tehdä muuttosiivoukseen. Nyt keski-iässä olen tosi siisti. Uunin pesen joka kuukausi, vaikka en käytä edes viikottain, jääkaappi on tip top. Kaappeja pyyhin useamman kerran vuodessa. Muu viikkosiivous on säännöllistä viikottain. 

Olin vasta pojan apuna muuttosiivouksessa. Kyllä niitä uunipeltejä sai jynssätä, vaikka mr muscle - aine vaikuttikin niissä kauan aikaa.

Siivous on työlästä ja kallista ostettuna. 

Vierailija
66/95 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten saastaisesti te elätte että tarvitsette tuollaisen ostopalvelun? Olen kuvitellut, että normaali siivous ennen muuttoa riittää. Ainakin omalla kohdallani on riittänyt. Jääkaappi, liesi jne ovat perussiistejä. Samoin lattiakaivot ja liesituulettimen suodattimet. 

Vanhemmiten siivous ei noin vain sujukaan, kun selkä ei taivu tai polvet eivät kestä eikä tasapaino riitä jakkaran päällä seisomiseen. Lisäksi muuttosiivous on paljon perusteellisempi kuin tavallinen viikkosiivous plus lattiakaivon ja liesituulettimen suodattimen pesu. Tässä pari esimerkkiä kriteereistä:

https://assets.ctfassets.net/z7ety0aygnfq/67KcsYKcQwW9oh6O3dVQTM/e20415…

https://www.haso.fi/sites/default/files/files/webform/muuttosiivouksen_…

Vierailija
67/95 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä ainakin kolme tarjousta ja vertaile sitten hintoja. 

Vierailija
68/95 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivosin yhtä asuntoa joskus viikon aamusta iltaan, voin hyvin kuvitella että tuon veloittavat.

Vierailija
69/95 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

5uomessa ei käytännössä kannata  teettää.

Harmaasti tietysti voisi.

Vierailija
70/95 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt pitää jokainen tikku ja naulan kanta viedä omiin lajittelukeskuksiin ja se maksaa.

Vierailija
71/95 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä siivosi muuton

Alman siivous Oy  Vantaalla  3 h + k 85 m2 ja sauna , suikutila wc keittiö jääkaappi, liesituuletin lattiakaivot, kaikki kaapit sisältä, ja ulkopinnoilta, roska astiat,  kaikki väliovet, tasopinnat ja pesi ikkunat myös

Koko hinta 520 € hyvä oli työ 

Muutimme isompaan. Nyt viikkosiivous 120m2 2 vkon välit 3.5 h  kerta perjantai 41 € h sisältää alvin 😀 Sama firma 

Vierailija
72/95 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi siellä on pinttynyttä likaa? Saat maksaa jos olet jättänyt siivoukset tekemättä

Vierailija
73/95 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi olla hinta totta

Meillä siivosi Alman Siivous Oy

80m2, pesi ikkunat myös

380 e 

Pesi keittiön, jää ja pakastekaapit, lieden, uunin, kaapit sisältä, päältä, patterit, ovet lattiat, kylppärin ja wc.t 2 kpl,täydellistä  ja työnjälki hyvää

Sain tarjouksen heti ja piti paikkansa 

Nyt otin viikkosiivouksen heitä asun nyt Vantaalla Saviossa 

Vierailija
74/95 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

125,81 on tuosta jo pelkkää arvonlisäveroa. Jää 524,19€ josta veroa menee 30% jää 367,50euroa . Matkoihin,työntekän palkkaan ja aineisiin menee lisäksi oma rahansa joten eipä tuo kovin kallista loppujen lopuksi ole työnosuus. Siivoojan palkka kun on noin 16-17 euroa tunnilta jo muutenkin.

Siivoojan palkka ei todellakaan ole noin paljoa. Itse ollut l&t:llä 15vuotta erikoissiivoojana ja palkka oli Viimevuonna noin 12.64€/h.

Nykyään yrittäjänä ja tuntiveloitus 52€/h sis ALV 25,5% ja tiedoksi myös et TÄMÄ EI OLE PALKKAA VAAN LASKUTUS HINTA... 

Vierailija
75/95 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenköhän laskit menevän ajan?

Urakkahintaa tai neliöhintaa et voi mitenkään laskea tarkasti menevää aikaa. 

Urakka tai neliöhinnassa on mukana VARMUUS KERROIN.

Vierailija
76/95 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikkunapesu kolme huonetta 70 m2 kämppä oli 200 e ja oli todella vaikea edes löytää ketään joka pesee ikkunat. Jos haluaa todella likaisiin ikkunoihin vesipesun niin sitten on todella vaikea löytää. Ihan helppo juttu täällä kun eka kerros ja voi pestä ulkopuolelta eli pihanpuolelta seisten siellä ulkopuolet.

Vierailija
77/95 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikkunapesu kolme huonetta 70 m2 kämppä oli 200 e ja oli todella vaikea edes löytää ketään joka pesee ikkunat. Jos haluaa todella likaisiin ikkunoihin vesipesun niin sitten on todella vaikea löytää. Ihan helppo juttu täällä kun eka kerros ja voi pestä ulkopuolelta eli pihanpuolelta seisten siellä ulkopuolet.

Ei se ole ollenkaan vaikeata löytää kun vähän viitsii käyttää aikaa netissä etsiäkseen... 

Vierailija
78/95 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli siellä on pinttynyttä likaa joka puolella ja ihmettelet miten menee noin pitkään siivotessa lattiasta kattoon? Niihin ei pikku sipaisut pyyhkeellä riitä, vaan aineiden pitää antaa vaikuttaa jne.

Se on aika helppoa duunia antaa aineiden vaikuttaa...

Vierailija
79/95 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tulisin viidelläsataa, puhtaana käteen.

Tässähän tämä pointtina on. Harmaa talous saa rehellisen työn tu tumaan kalliilta. Huomatkaa yläpeukuttajat että pelkkä alv. On tuosta  ap.n summasta melkoinen siivu. Lisäksi jos sattuu joku haaveri niin pimeällä tekijällä ei ole vastuussa vakuutusta niin kuin yrityksillä. Ja tosiaan kyllä se siivous tehdään kunnolla jos firma tekee. Ei riitä pelkkä katkaisijoiden pyyhintä vasn pääluset aluset taustat ja pinttymät siivotaan.

Vierailija
80/95 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi siellä on pinttynyttä likaa? Saat maksaa jos olet jättänyt siivoukset tekemättä

Omistusasunto... 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kahdeksan