Muuttosiivous 650 euroa 70-neliöiseen kolmioon, voiko olla noin paljon?
Olen tekemässä tilausta täysin tyhjennettyyn 70-neliöiseen asuntoon, jonka keittiö sekä kylpyhuone pitäisi hinkuttaa kunnolla puhtaaksi. Kuvittelin, että hinta voisi olla jotain 300 euron luokkaa kun mitään normisiivouksen kommervenkkejä ei ole (tyyliin lakanoiden vaihto, pölyjen pyyhintä, jne) ja keittiö on noin kolmen metrin pätkä seinää, toki siellä jääkaappi pitäisi siivota ja uuni ainakin ulkopuolelta ja jos jossain seinässä tai valonkatkaisimessa on likaa niin ne pyyhkäistä. Mutta ei, lasku on 647 euroa jos tuon tarjouksen otan vastaan. Laski, että tähän siivoukseen menee 11 tuntia.
Voiko tämä olla totta/tavallinen hintataso? Minusta tuo on tosi kallis enkä usko millään, en millään että noin 8 neliön kylpyhuoneeseen ja tuohon pieneen keittiöseinää olohuoneen reunalla menee 11 tuntia. Olen itsekin tehokas siivooja mutta nyt en pääse tätä itse hoitamaan (ei ole minun kotini) ja kauhistuttaa. Kyse on isosta kaupungista, ei kuitenkaan Helsinki.
Kommentit (95)
Katso joku toinen firma. Onko ajateltu että on perussiivous ja sitten tahrojen poisto, koko vaikuttaa? Ehkä itsekin voi siivota normaalin siivouksen. Ja katsoa miltä näyttää sen jälkeen.
Mikset siivoa itse, vai oletko uusavuton?
Siis kyseessä on omistusasunto, joka on menossa myyntiin eli siivouksen tarkoitus on tehdä kämpästä houkutteleva, jos joku on ostoaikeissa. Ei ole mitään vuokrahommeleita tässä.
Ja tuo 11 tuntia on kokonaisaika kahdelta siivoojalta eli 5,5 tuntia per siivooja, ei lisiä heille.
En pääse ottamaan kuvia, koordinoin tätä toiselta paikkakunnalta enkä pääse itse paikalle ennen enkä jälkeen. Trust me, siivoaisin itse jos se olisi jotenkin mahdollista mutta kämppä on menossa pian myyntiin ja siivous on tehtävä nopeasti, olen itse viimeisilläni raskaana (en tohdi käyttää kunnon siivoustehomyrkkyjä) ja asun kaukana tuosta kaupungista. Tässä syyt, miksi nyt siivousfirmaa ekan kerran aion käyttää.
Muuttosiivoukset on hirveitä. Monilla kun esim uuni ha uunipellit on hirveässä kunnossa. Aikaa menee tuollaiseen jynssäykseen tunteja.
No mutta eikö tuo ole synkassa sen kanssa, mitä itselläsi menisi asunnon siivoamiseen. Arvioit, että 6 tuntia. Kaks siivoojaa on asunnossa 5,5 tuntia, mutta laskuttavat tietysti 11 tuntia, ihan järkeenkäypää. Jos sulla on rahaa, maksa pois ja saat asian pois päiväjärjestyksestä. Eikö on tosiaan ketään, kuka voisi ottaa kuvia? Kuka päästää siivoojat asuntoon, jos itse et ole paikanpäällä?
Viimeksi siivosin 42 neliön yksiötä 6.5 tuntia enkä saanut hommaa täysin valmiiksi. Siinä oli asunut 1 ihminen kaksi vuotta. Joten sanoisin että parikymmentä tuntia kolmioon jos mukana on ikkunatkin on täysin realistinen siivousaika.
Vierailija kirjoitti:
Muuttosiivoukset on hirveitä. Monilla kun esim uuni ha uunipellit on hirveässä kunnossa. Aikaa menee tuollaiseen jynssäykseen tunteja.
Nämä ja liesituuletin kun se on täynnä rasvaa. Uunin saa purkaa suunnilleen osiin että saa puhtaaksi.
Eikös se joku somesiivooja Auri Kananen tms. joidenkin uutisjuttujen mukaan siivoa ilmaiseksi, kun rakastaa siivoamista niin paljon? Laita sille viestiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi tuttu siivooja sanoi, että muuttosiivoukseen menee aikaa, kun joka paikka pitää pestä ja jokainen tahra näkyy tyhjässä asunnossa. Siinä pestään kuitenkin kaikki hellan takusesta saunan lattiakaivoon ja kaikki siinä välillä. Työstä saa kuitenkin kotitalousvähennyksen.
Muistan kun oli ite siivoojana ja piti muuttosiivouksessa putsata myös uuni ja kaapit sen vieressä. Siinä meni varmaan kaikista eniten aikaa kun piti hinkata sitä väleihin roiskunutta rasvaa ja ruuanjämiä, joita edellinen asukas ei varmaan kuuna päivänä ollut putsannut.
Ite siivoan asukkaana ihan kaikki hyllyt, pesen uunin, jääkaapin, ihan kaikki, mutta sitten näkee, että moni jättää uunin pesemättä, uunin takaa siivoamatta, jääkaapin alta ja takaa pyyhkimättä, lieden ilmanvaihtokanavaa ei ole koskaan pyyhitty, hyllyihin on jäänyt tavaraa, kaikki pölyt pyyhkimättä, seiniä on pyyhitty epäammattimaisesti Vimillä tai leivontarasvalla (!!!), seinä näyttää kuin olisi hometta seinässä, mutta oikeasti on vaan jätetty seinä pyyhkimättä jne
Missä asut? Maksa 300€ näppiin niin tulen heti siivoamaan 👍
Vierailija kirjoitti:
No mutta eikö tuo ole synkassa sen kanssa, mitä itselläsi menisi asunnon siivoamiseen. Arvioit, että 6 tuntia. Kaks siivoojaa on asunnossa 5,5 tuntia, mutta laskuttavat tietysti 11 tuntia, ihan järkeenkäypää. Jos sulla on rahaa, maksa pois ja saat asian pois päiväjärjestyksestä. Eikö on tosiaan ketään, kuka voisi ottaa kuvia? Kuka päästää siivoojat asuntoon, jos itse et ole paikanpäällä?
Mitä sekoilet? Ei ne siamilaisina kaksosina siivoa samaa neliösenttiä kerrallaan vaan siivoavat omia osa-alueitaan, jolloin kokonaistuntimäärä, oli sitä tekemässä sitten 1 tai 10 henkilöä on tuo ilmoitettu 11 tuntia. Ja se on arvio asunnon koon yms. speksien perusteella. Sillä ei ole merkitystä onko 1 vai 2 siivoojaa jos laskutetaan tuntien mukaan. Jos ap on arvioinut 6 tuntia yksin siivoukseen on se ihan eri kuin 11 tuntia.
Kuolinpesän kuluihin, Ei tuo nyt ole kummoinen hinta siinä loppu litviikissä. Melko nopsaan tekevät jos 2x5,5 h. Melkein epäilen.
Anna mennä vaan. Kai kuolinpesässä on sen verran varoja?
Vierailija kirjoitti:
Eikös se joku somesiivooja Auri Kananen tms. joidenkin uutisjuttujen mukaan siivoa ilmaiseksi, kun rakastaa siivoamista niin paljon? Laita sille viestiä.
Auri taitaa ottaa vastaan ensisijassa niitä kaikista kamalimpia asuntoja, ainakin mitä videoista näkyy. Joku muuttosiivous tuskin kiinnostaa, kun on niin paljon enemmän törkyä tarjolla muualla.
Vierailija kirjoitti:
Viimeksi siivosin 42 neliön yksiötä 6.5 tuntia enkä saanut hommaa täysin valmiiksi. Siinä oli asunut 1 ihminen kaksi vuotta. Joten sanoisin että parikymmentä tuntia kolmioon jos mukana on ikkunatkin on täysin realistinen siivousaika.
Kun muutin nuorempana ensimmäiseen varsinaiseen vuokra-asuntoon niin lattia piti pestä 3 kertaa niin tahmainen oli ja sukat tarttuivat kiinni lattiaan.
Keräät 4-5 hengen porukan ja jokaiselle 50€. Ei siivoaminen mitään rakettitiedettä ole. Isommalla porukalla nopeasti tulee puhdasta.
Tuon verran maksoin, kun ostin samankokoisen kämpän. Jälki oli vielä todella huonoa.
Maksan kyllä mieluusti ja siksi täällä kyselenkin, onko tuo normihintataso ja -aika. Jos on, niin ei siinä sen kummempaa. Se vaan kuulostaa noin massiiviselta sekä ajan että hinnan puolesta mutta se on tietysti minun ongelmani.
Asunnon myyntiä hoitava taho päästää siivoojat sisälle.
Vierailija kirjoitti:
Tuon verran maksoin, kun ostin samankokoisen kämpän. Jälki oli vielä todella huonoa.
Ok, kiitos kokemuksen jakamisesta. Millä lailla jälki oli huonoa? Tuo nyt alkoi mietityttää, jos sitten maksaa turhasta. Priimasta mielelläni maksankin.
Muuttosiivoukselle on varmaan ihan omat kriteerit, tulee kalliiksi jos siivous onkin ala-arvoinen ja vuokranantajalle on esittää huonosta työstä kuitti. Lisäksi vaikuttaa missä kunnossa pinnat ovat, kauanko aikaa kuluu ja onko yksi vai useampi siivooja. 70 neliötä on jo ihan hyvän kokoinen kämppä siivottavaksi ja ammattisiivooja kyllä löytää sieltä likaa silloinkin, kun maalikon silmä ei hoksaa että mitä kaikkea asunnossa pitäisi oikeasti tehdä. Myös paikkakunta vaikuttaa. Laatoitusten puhdistaminen vie aikaa ja keittiössä on ihan hirveästi pintoja, mitkä pitää pyyhkiä (mm. kaapit). Vähän kun laskee niin tuosta tulee vajaa 60e/h ja siitä sitten pois verot, pesuaine/tarvike kustannukset, auton kustannukset, työntekijän palkka ym. pakolliset mitä firmat ikinä maksavatkaan. 11h on oletettavasti yksi pitkä työpäivä, mistä saattaa joutua maksamaan työntekijälle jotain lisiäkin. Sekin vaikuttaa siivotaanko viikolla vai viikonloppuna. Kannattaa kilpailuttaa siivous, mutta varautua maksamaan jotain tuon suuntaista.