Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muuttosiivous 650 euroa 70-neliöiseen kolmioon, voiko olla noin paljon?

Vierailija
15.12.2023 |

Olen tekemässä tilausta täysin tyhjennettyyn 70-neliöiseen asuntoon, jonka keittiö sekä kylpyhuone pitäisi hinkuttaa kunnolla puhtaaksi. Kuvittelin, että hinta voisi olla jotain 300 euron luokkaa kun mitään normisiivouksen kommervenkkejä ei ole (tyyliin lakanoiden vaihto, pölyjen pyyhintä, jne) ja keittiö on noin kolmen metrin pätkä seinää, toki siellä jääkaappi pitäisi siivota ja uuni ainakin ulkopuolelta ja jos jossain seinässä tai valonkatkaisimessa on likaa niin ne pyyhkäistä. Mutta ei, lasku on 647 euroa jos tuon tarjouksen otan vastaan. Laski, että tähän siivoukseen menee 11 tuntia.

Voiko tämä olla totta/tavallinen hintataso? Minusta tuo on tosi kallis enkä usko millään, en millään että noin 8 neliön kylpyhuoneeseen ja tuohon pieneen keittiöseinää olohuoneen reunalla menee 11 tuntia. Olen itsekin tehokas siivooja mutta nyt en pääse tätä itse hoitamaan (ei ole minun kotini) ja kauhistuttaa. Kyse on isosta kaupungista, ei kuitenkaan Helsinki. 

Kommentit (95)

Vierailija
81/95 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkemättä sanoisin että on vuosikerta tahnat lattioilla.

40€/tunti normipaskojen siivous.

Älä sano että liian kallis, siivoojalle tuosta jää vain pieni siivu, kulut ja verot syö eniten.

Vierailija
82/95 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä tulisin viidelläsataa, puhtaana käteen.

Tässähän tämä pointtina on. Harmaa talous saa rehellisen työn tu tumaan kalliilta. Huomatkaa yläpeukuttajat että pelkkä alv. On tuosta  ap.n summasta melkoinen siivu. Lisäksi jos sattuu joku haaveri niin pimeällä tekijällä ei ole vastuussa vakuutusta niin kuin yrityksillä. Ja tosiaan kyllä se siivous tehdään kunnolla jos firma tekee. Ei riitä pelkkä katkaisijoiden pyyhintä vasn pääluset aluset taustat ja pinttymät siivotaan.

Hallitus vielä haluaa lisää pimeää työtä leikkaamalla kotitalousvähennyksestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
83/95 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 90 neliön siivous ikkunanpesuineen oli tonnin. Tämä siis pk-seudulla. Asunto oli tosi likainen vanhan ihmisen jäljiltä, joka lähti palvelutaloon ja asunto tyhjennettiin. Kyllähän se maksoi, mutta meiltä se olisi vienyt monta päivää. Nyt siellä oli kaksi siivoojaa koko päivän aamusta iltaan.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
84/95 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

5uomessa ei käytännössä kannata  teettää.

Harmaasti tietysti voisi.

Niin no jos ite haluaa jynssätä. Hauskaa että siivous on asia mistä ei haluta maksaa kuitenkin monesta muusta helpommasta palvelusta maksetaan innolla, vaikka ne voisi myös itse hoitaa. Sanotaan vaikkapa maalaus, ompelu, renkaiden vaihto tai hiusten värjäys.

Vierailija
85/95 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko että sa kotitalousvähennystä, kun ei ole oma asuntoni vaan kuolinpesän. 

Mitä nyt haluaa kuitissa lukevan...

Vierailija
86/95 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffebulla kirjoitti:

Meillä 90 neliön siivous ikkunanpesuineen oli tonnin. Tämä siis pk-seudulla. Asunto oli tosi likainen vanhan ihmisen jäljiltä, joka lähti palvelutaloon ja asunto tyhjennettiin. Kyllähän se maksoi, mutta meiltä se olisi vienyt monta päivää. Nyt siellä oli kaksi siivoojaa koko päivän aamusta iltaan.

No jos viikonlopussa tienais tonnin puhtaana käteen siivoamalla tyhjää kämppää, niin mulle kelpais. HArvinaisen helppoa rahaa.

Vierailija
87/95 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mulle sanottiin kun tilasin siivouspalvelua just. Kumma juttu, että 2v sitten siivoukseen käytetty oletusaika oli puolet siitä ajasta mitä nyt ehdotetaan. Eli siivoukseen kulutetaan jostain syystä nykyään enemmän tunteja. Eli tarkoituksella pitkitetään siivouksia.

Yhdessä firmassa jopa alettiin huutamaan, kun kyseenalaistin heidän juttuja.

Ja se halvin firma mihin päädyin, pienentämällä aikaa, hoiti homman passiivisaggressiivisesti hutiloiden huonosti eikä suostunut korvaamaan tätä. 

Itse ainakin siivoan tästä lähtien ihan itse kun tommosten huijarifirmojen kautta. 

Miksi luulet että saat hyvän siivouksen jos nipistät hintaa? Ei heillä ole mahdollisuus siivota kunnolla pilkkahinnalla jos palkkaa haluavat. Tottakai kannattaa siivota itse koska orjatyö ei koskaan ole laadultaan hyvää. Hyvien ei tarvitse tehdä 5€ tunti. 

Vierailija
88/95 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaffebulla kirjoitti:

No jos viikonlopussa tienais tonnin puhtaana käteen siivoamalla tyhjää kämppää, niin mulle kelpais. HArvinaisen helppoa rahaa.

Ei siinä kukaan tonnia tienannut. Ensin kulut pois ja sitten vasta tuntipalkkoja - verot tekijöille jakamaan.

Vierailija
89/95 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaffebulla kirjoitti:

Tää on just tätä kateellisen ulinaa! Pistäppä yritys pystyyn niin hymysi hyytyy erittäin nopeasti... 

Vierailija
90/95 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoan pimeesti 10€/tunti.

Kylppäri 2 tuntia

Keittiö, kaikki paikat koneineen 4 tuntia

Olkkari ja makkari yhteensä 2 tuntia

Eteinen ja käytävä tunti

Parveke tunti

Ikkunat 2-6 tuntia

Tarvikkeista lasku erikseen.

Vierailija
91/95 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi hyvinkin olla. Me jynssättiin kolme aikuista 25 neliön yksiö puhtaaksi ja silti opiskelija-asuntosäätiöstä olivat tilanneet sinne siivoojan, koska me ei oltu pesty ikkunoita pakkasella kuin sisäpuolelta 🙄 Siivouksen lasku 60€ niistä kahdesta ikkunasta. Että todellakin voi noin ison asunnon siivous maksaa 650€.

Tuo lasku olisi kannattanut riitauttaa. Ei voi vaatia ikkunoiden pesua talvella ulkopuolelta ja mikä järki siinä muutenkaan on?

Vierailija
92/95 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä AP:n muuttosiivous on tehty vuonna 2023. Taisi joku siivousfirma nostaa tämän ketjun ylös...

Vierailija
93/95 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä AP:n muuttosiivous on tehty vuonna 2023. Taisi joku siivousfirma nostaa tämän ketjun ylös...

Mitä sit vaikka olisi tehty vuonna 2010? Yhtä tyhmiä osa asiakkaksta on ollut vuonna 2010, mut vielä tyhmempiä 2025 ja koko ajan vaan menee tyhmemmiksi...

Voin kyllä myydä asiakkaalle vaikka 20€/h mut mitään takuita en anna enkä myöskään ota mitään vastuita tekemästäni työstä (perävalotakuu) 

52€/h niin saat 100% takuun ja vastuun mahdollisista vahingoista....

Vierailija
94/95 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kämppäs on kuin sikolätti niin neliö hinta on noin 9.5e/m2

Normaali siisteystaso 4.2e/m2

Tuntihinnalla tehdään vain poikkeus tapauksissa

Vierailija
95/95 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpommalla pääsee jos itse vähän siivoaa eri päivinä tai pyytää apua siihen jos sairas, tai halvempi siivous. Ja loput remppaa seuraava tai se joka omistaa asunnon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kahdeksan