Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muuttosiivous 650 euroa 70-neliöiseen kolmioon, voiko olla noin paljon?

Vierailija
15.12.2023 |

Olen tekemässä tilausta täysin tyhjennettyyn 70-neliöiseen asuntoon, jonka keittiö sekä kylpyhuone pitäisi hinkuttaa kunnolla puhtaaksi. Kuvittelin, että hinta voisi olla jotain 300 euron luokkaa kun mitään normisiivouksen kommervenkkejä ei ole (tyyliin lakanoiden vaihto, pölyjen pyyhintä, jne) ja keittiö on noin kolmen metrin pätkä seinää, toki siellä jääkaappi pitäisi siivota ja uuni ainakin ulkopuolelta ja jos jossain seinässä tai valonkatkaisimessa on likaa niin ne pyyhkäistä. Mutta ei, lasku on 647 euroa jos tuon tarjouksen otan vastaan. Laski, että tähän siivoukseen menee 11 tuntia.

Voiko tämä olla totta/tavallinen hintataso? Minusta tuo on tosi kallis enkä usko millään, en millään että noin 8 neliön kylpyhuoneeseen ja tuohon pieneen keittiöseinää olohuoneen reunalla menee 11 tuntia. Olen itsekin tehokas siivooja mutta nyt en pääse tätä itse hoitamaan (ei ole minun kotini) ja kauhistuttaa. Kyse on isosta kaupungista, ei kuitenkaan Helsinki. 

Kommentit (95)

Vierailija
1/95 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden ainoan tarjouksenko pyysit? 🤦🏼

Vierailija
2/95 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh? Kuulostaa todella erikoiselta ja kalliilta. 11 tuntia tyhjennetyn asunnon siivoukseen? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/95 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompa pieni kolmio, minun yksiö on 49 neliötä.

Vierailija
4/95 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä voin tulla siivoamaan 200€ jos asut pk-seudulla

t. Työtön

Vierailija
5/95 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tulisin viidelläsataa, puhtaana käteen.

Vierailija
6/95 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ainakin PKS:lla tuo on hiukan yläkanttiin, mutta kuitenkin tuota luokkaa ovat. Turku melkoisesti jo halvempi. Itse jouduin pesettämään muutama vuosi sitten myös kylppärin ja keittiön, hinta tuolloin 450 e. :/ Otathan huomioon sen, että ainakin meillä aikaa meni melkoisesti, tulos oli kyllä erinomainen. Omasta mielestäsi keittiön seinä on lyhyt, mutta jos kaakeloitu tai joku levy, aikaa ja vaivaa menee tuhottomasti. Samalla tietysti siivousjälkien siivoaminen...

Pyydä useampi tarjous, hieman  erityyppisiltä tekijöiltä.

Vierailija
7/95 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvinkin olla. Me jynssättiin kolme aikuista 25 neliön yksiö puhtaaksi ja silti opiskelija-asuntosäätiöstä olivat tilanneet sinne siivoojan, koska me ei oltu pesty ikkunoita pakkasella kuin sisäpuolelta 🙄 Siivouksen lasku 60€ niistä kahdesta ikkunasta. Että todellakin voi noin ison asunnon siivous maksaa 650€.

Vierailija
8/95 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä joku opiskelija poika-tai tyttä ja annat sen 300 e käteen . Paperilla sovitte , mitä pitää tehdä. Jos on Turussa , minulta hoituu 350eurolla. Normi siivous ( ei ikkunoiden pesua muualta kuin sisäpuolelta). Jonkun asiaomaisen kanssa katsotaan mitä on mahdollista saada puhtaaksi. 

Vierailija
9/95 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis aloitin tästä yhdestä suositellusta lafkasta ja järkytyin hinnasta (ja kyselen nyt täällä vertaistietoa tai -kokemuksia asiasta) mutta ajattelin, että ehkä en vain tiedä hintatasoa ja viikonloppuna tuskin mikään firma tarjouspyyntöihini vastaa. Aion kyllä pyytää muitakin mutta aikataulu on todella tiukka ja jos ei tuosta muut tarjoukset paljon heitä, niin otan sitten tuon. Mutta siis tuntihinta on jotain 56 euroa ja siihen lisäksi jotain tarvikemaksuja yms. 

Vierailija
10/95 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkemättä on hankala sanoa miten pitkään menee. Tuo siivousyrittäjä on nähnyt kaikkea ja arvioi kokemuksesta, että tuon kokoiseen asuntoon menee 11 tuntia siivoamiseen.

Vierailija
11/95 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos muutamalle kokemuksia jakaneelle! Tarkoitus on saada oikeasti aika p*skaiset ja pinttyneet pinnat siihen kuntoon, että asunnon saisi myytyä nopsaan. Nyt on tosiaan niin likaista esim. laattalattian saumat kylpyhuoneessa ja kaikki keittiön pinnat, että jynssäystä tarvitaan. Mutta muuten kämppä on siinä kunnossa, että voi vaikka vaan katsoa, ettei ole näkyvää roskaa missään eli ei tarvitsisi edes imuroida.

Siinä mielessä maksan mieluusti tuon summan, jos lopputulos on erinomainen. 

Vierailija
12/95 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tekisin satasella tuon työn ja huolellisesti. Voi kun saisikin tuollaisia siivouskeikkoja joka arkipäivälle.

Vierailija
13/95 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siellä on pinttynyttä likaa joka puolella ja ihmettelet miten menee noin pitkään siivotessa lattiasta kattoon? Niihin ei pikku sipaisut pyyhkeellä riitä, vaan aineiden pitää antaa vaikuttaa jne.

Vierailija
14/95 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi tuttu siivooja sanoi, että muuttosiivoukseen menee aikaa, kun joka paikka pitää pestä ja jokainen tahra näkyy tyhjässä asunnossa. Siinä pestään kuitenkin kaikki hellan takusesta saunan lattiakaivoon ja kaikki siinä välillä. Työstä saa kuitenkin kotitalousvähennyksen.

Vierailija
15/95 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

255

Vierailija
16/95 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän toi hinkuttaminen vie yllättävän paljon aikaa jos haluaa hyvin tehdä, mutta ei ehkä noin kauan tuon kokoisessa, jollei siellä ole paljonkin pinttynyttä likaa.

Vierailija
17/95 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että sa kotitalousvähennystä, kun ei ole oma asuntoni vaan kuolinpesän. 

Pinttynyttä likaa on noissa mainitsemissani paikoissa, ei muualla. Tiedä kyllä suurin piirtein, sillä olen himosiivooja itse ja siellä jo pesin esim. vessanpöntöt ja altaan mutta lattia kylpyhuoneessa vaatii sitä jynssäystä ja ilmeisesti se on asia, joka ei kuulu muuttosiivoukseen automaattisesti vaan se tulee lisätunnilla mukaan. Samoin jääkaapin pesu, siitäkin tuli lisätunti. Kaikki on keittiössä kiinteää eli mitä helloja tms. ei tarvitse siirtää ja ilmoitin heti, että esim. saunan lauteita ei tarvitse pestä. Eli pelkkä keittiö ja kylpyhuoneen lattia käytännössä pitäisi hoidella. Kuten samoin, olin ajatellut että siihen menisi noin 6 tuntia (koska siivoan niin paljon itse että jonkinlainen kokemus mulla on ja esim. juuri tein joulusiivouksen omaan samankokoiseen kylpyhuoneeseen ja hinkutin laatat ja saumat ja siihen meni 1,5 tuntia ja tein huolella työtä). 

Vierailija
18/95 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm... teetkö itse vai annatko muun tehdä sen?

Itse koitin tehdä, jynssäsin niin paljon kuin vain voin (selkävikaisena). .... Vakuusmaksua ei palautettu, syy: liian epäsiisti asunto. .... Olin, et meenny .... se muutto kustansi mulle _niin_ paljon, et olin 9kk ilman alkoa (jostain se oli "tienattava" takaisin).

Nyt kun tämän kirjoitin, niin vtt. vieläkin se asuntoyhtiön touhu. Ja ei, en ole ainoa; joku laittoi samasta kokemuksesta txt-viestin ilmaisjakelulehteen.

Vierailija
19/95 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi tuttu siivooja sanoi, että muuttosiivoukseen menee aikaa, kun joka paikka pitää pestä ja jokainen tahra näkyy tyhjässä asunnossa. Siinä pestään kuitenkin kaikki hellan takusesta saunan lattiakaivoon ja kaikki siinä välillä. Työstä saa kuitenkin kotitalousvähennyksen.

Muistan kun oli ite siivoojana ja piti muuttosiivouksessa putsata myös uuni ja kaapit sen vieressä. Siinä meni varmaan kaikista eniten aikaa kun piti hinkata sitä väleihin roiskunutta rasvaa ja ruuanjämiä, joita edellinen asukas ei varmaan kuuna päivänä ollut putsannut.

Vierailija
20/95 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista ottaa valokuvia kohteesta ennen siivousta, jotta voit reklamoida, jos siivousjälki ei ole priimaa tuolla hinnalla. Lähikuvia saumoista muunmuassa.

Aikaa tosiaan menee, jos pitää pinttynyttä likaa hangata, varmaankin siivousfirma siivoaa koko asunnon, keittiökaapit sisältä, listat ja ihan kaiken tuolla hinnalla. Älä sano, että pitää siivota vain keittiö ja kylppäri.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yhdeksän