Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi joidenkin on niin vaikea ymmärtää/hyväksyä vapaaehtoista lapsettomuutta?

Vierailija
15.12.2023 |

Mitä pahaa tai väärää siinä on, että haluaa elämältä eri asioita kuin itse? Missään laissa ei lue, että ihmisen on pakko lisääntyä.

Kommentit (98)

Vierailija
61/98 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ne kenenkään lapsiasiat ketään kiinnosta. Luulen, että äiti- ja isäihmisillä alkaa olla mitta täysi kuunnella sitä kun nämä velat tyrkyttävät itseään ja juttujaan ihan kaikkialla. Ihan sama mitä elämällänne teette, antakaa meidän muiden olla rauhassa perheellisiä. 

Älä sinäkään sitten jankuta omasta jälkikasvusta kun ei ketään kiinnosta. Samat säännöt kaikille. 

Tämä. Ei voisi vähempää kiinnostaa, mitä jonkun pentu on tehnyt tai oppinut.

Ajatteles, kuinka paljon sinä itse puhut omista asioistasi niin, että ketään ei tosiasiassa kiinnosta.  Puhut ulkomaanmatkoistasi, lomasuunnitelmistasi, asunnostasi, naapureistasi, työkavereistasi, autostasi, vanhemmistasi, ruokavaliostasi, ja niin edelleen ja m

En muuten puhu, koska tiedän ettei ketään kiinnosta minunkaan asiani.

Vierailija
62/98 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole puhunut hevosistani mitään töissä kun tiedän että tuskin ketään kiinnostaa. Työkaverit kyllä jaksavat lapsistaan jauhaa. Hevoset ovat suuri osa elämääni ja ovat elämäntapa, mutta en pakota ihmisiä kuuntelemaan asiostani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/98 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan jokin seuraavista syistä:

-kapeakatseisuus

-alhainen älykkyys

-empatiakyvyn puute

Itse olen havainnut että moni  pidemälle lukenut jättää lapsen hankkimatta ja se alempi sosiaalinen  porukka lisääntyy, vaikka ei olisi edellytyksiä  hoitaa kunnolla .Tästä poikkeuksena uskonlahkolaiset, joiden oletetaan lisääntyvän

Vierailija
64/98 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ne kenenkään lapsiasiat ketään kiinnosta. Luulen, että äiti- ja isäihmisillä alkaa olla mitta täysi kuunnella sitä kun nämä velat tyrkyttävät itseään ja juttujaan ihan kaikkialla. Ihan sama mitä elämällänne teette, antakaa meidän muiden olla rauhassa perheellisiä. 

Älä sinäkään sitten jankuta omasta jälkikasvusta kun ei ketään kiinnosta. Samat säännöt kaikille. 

Tämä. Ei voisi vähempää kiinnostaa, mitä jonkun pentu on tehnyt tai oppinut.

Ajatteles, kuinka paljon sinä itse puhut omista asioistasi niin, että ketään ei tosiasiassa kiinnosta.  Puhut ulkomaanmatkoistasi, lomasuunnitelmistasi, asunnostasi, naapureistasi, työkavereistasi, autostasi, v

Mutta sitten kirjoitat tänne mielipiteitäsi kuvitellen, että jotain kiinnostaisi? 

Vierailija
65/98 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-kapeakatseisuus

-alhainen älykkyys

-empatiakyvyn puute

Itse olen havainnut että moni  pidemälle lukenut jättää lapsen hankkimatta ja se alempi sosiaalinen  porukka lisääntyy, vaikka ei olisi edellytyksiä  hoitaa kunnolla .Tästä poikkeuksena uskonlahkolaiset, joiden oletetaan lisääntyvän

Tilastot ovat vähän eri mieltä. Eniten lapsia hankkii hyvin toimeentulevat ja useimmin lapsettomiksi jäävät syrjäytyneet naiset ja miehet. 

Vierailija
66/98 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-kapeakatseisuus

-alhainen älykkyys

-empatiakyvyn puute

Tilastot ovat vähän eri mieltä. Eniten lapsia hankkii hyvin toimeentulevat ja useimmin lapsettomiksi jäävät syrjäytyneet naiset ja miehet. 

Tässä olikin kyse vapaaehtoisesta lapsettomuudesta.

Vierailija
67/98 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ei ole lapsia nyt neljäkymppisenäkään, mutta jo alle 30-vuotiaana kun sanoi, että ei ole lapsia, niin tuli vähän sellaisia ai jaa -katseita, yksi vanhempi rouva jopa väänsi naaman inhon ilmeeseen ja kertoi minulle, että ihmisen elämä on turha, jos ei ole lapsia.

Hienotunteista 🤔

Vierailija
68/98 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-kapeakatseisuus

-alhainen älykkyys

-empatiakyvyn puute

Ei tilastoissa ole syitä eritelty, siellä ne vapaaehtoisetkin ovat.

Moni myös suojelee psyykeään sillä, että pitää kovaa ääntä vapaaehtoisesta lapsettomuudestaan. Tosiasiassa henkilö tiedostaa, ettei edes vanhemmaksi kykenisi (tai edes mieluista lisääntymiskumppania löytyisi) ja se sattuu, jolloin defenssinä esitetään tällainen vaihtoehtoinen skenaario. 

Vierailija
69/98 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-kapeakatseisuus

-alhainen älykkyys

-empatiakyvyn puute

Ei tilastoissa ole syitä erite

Minusta tulisi kyllä hyvä äiti luonteen puolesta ja tulen toimeen lasten kanssa, ei ole siitä kiinni. Mutta ei kiinnosta, tätä ominaisuutta kyllä hyödynnän sitten ammatissani. Olen päiväkodissa töissä. Vaikka on hyvä jossain tai tykkää lapsista niin ei tarkoita sitä että omia haluaa. Pidän myös monista eläimistä mutta ei huvittaisi hoitaa niitä 24/7.

Vierailija
70/98 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä42269 kirjoitti:

Ja sivuston nimi on???? Hmmm, vauva.fi.

Etkö tiennyt sitä, että tämä sivuston nimi tulee siitä, kun suurin osa palstalaisista käyttäytyy, kuin vauvat.

Vierailija
71/98 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-kapeakatseisuus

-alhainen älykkyys

-empatiakyvyn puute

Vitut sinä missään päiväkodissa ole töissä. 

Vierailija
72/98 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halunnut muksuani maahan, jossa vaikuttaa EK. Kok. Rkp. Tämä oli jo nuorena selvä.

Huom.! EK: oli silloin eriniminen.

bd

Vierailija
73/98 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-kapeakatseisuus

-alhainen älykkyys

-empatiakyvyn puute

Ystäväni halusi aina lapsia mutta kun meni töihin päiväkotiin niin mieli muuttui:D

Vierailija
74/98 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en ole puhunut hevosistani mitään töissä kun tiedän että tuskin ketään kiinnostaa. Työkaverit kyllä jaksavat lapsistaan jauhaa. Hevoset ovat suuri osa elämääni ja ovat elämäntapa, mutta en pakota ihmisiä kuuntelemaan asiostani.

Minua kyllä kiinnostaa heppajutut. Mistä voit tietää kiinnostaako toista jos et ikinä kerro?

Vierailija
75/98 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään vaikeuksia hyväksyä enkä missään nimessä paheksu. En kyllä ymmärrä miten joku jättää vapaaehtoisesti väliin elämän parhaan asian.

Vierailija
76/98 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa, että viikonloppu alkaa kun velaketjut nostavat päätään. Ja keskustelu taitaa jatkua koko viikonlopun... Itse lopetin etätyöt juuri, käväisen kahvikupin kanssa vilkaisemassa lehdet ja av:n ja siirryn touhuamaan joulua miehen ja lasten kanssa. En yleensä jaksa näihin velakiistoja lukea, nyt ihmetytti taas tuo otsikko.

Suurinta osaa ihmisistä ei totisesti kiinnosta toisten elämän ratkaisut niin kauan kun ne eivät omaa elämää häiritse. Ihan rauhassa voi olla vela, ihan rauhassa voi puhua hevosestaan/lapsistaan/koiristaan/harrastuksestaan töissä kahviossa, se on small talkkia. Eniten surettaa nämä ketjut, miksi muut eivät hyväksy ratkaisujani kun ne oikeasti eivät kiinnosta muita. Elä ja anna muiden elää.

Vierailija
77/98 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mitään vaikeuksia hyväksyä enkä missään nimessä paheksu. En kyllä ymmärrä miten joku jättää vapaaehtoisesti väliin elämän parhaan asian.

Miksi oletat, että lapset ovat automaattisesti muille elämän paras asia, jos ne ovat sitä sinulle?

Vierailija
78/98 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska elämän paras asia on elää elämää itseään varten. Jos ei ole vertausta niin se on juuri se paras asia.

Vierailija
79/98 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni ei ole lapsia nyt neljäkymppisenäkään, mutta jo alle 30-vuotiaana kun sanoi, että ei ole lapsia, niin tuli vähän sellaisia ai jaa -katseita, yksi vanhempi rouva jopa väänsi naaman inhon ilmeeseen ja kertoi minulle, että ihmisen elämä on turha, jos ei ole lapsia.

Hienotunteista 🤔

Uskomattoman rumia ihmisiä tuollaiset ketkä sanovat toiselle inhoten että toisen elämä on turha.

Hyvin halveksuttava mummeli.

Vierailija
80/98 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hienotunteista 🤔

Uskomattoman rumia ihmisiä tuollaiset ketkä sanovat toiselle inhoten että toisen elämä on turha.

Hyvin halveksuttava mummeli.

Mulle sanoi oma sisko että nainen ei ole oikea nainen jos ei halua lapsia. Muistelen häntä hyvin lämmöllä tänäkin jouluna, not.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kolme