Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä teille käy kun sosiaalituet leikataan?

Vierailija
15.12.2023 |

Olen työtön työnhakija joka opiskelee omaehtoisesti uutta ammattitutkintoa, koska sairauden takia en edellisessä työssä voinut jatkaa.

Mulle käy seuraavaa: 

Yrittäjät kärsii koska en voikaan enää ostaa yhtään mitään. Sitäkään vähää, mitä ennen. 

Olin vielä töissä ollessani yhdistänyt kulutusluottoja ja säilyttänyt luottotietoni tähän mennessä. Taitaa mennä perintään kaikki, moninkertaistua, enkä pysty koskaan maksamaan niitä takaisin. Luottotiedot menee. Menee kyllä motivaatio samalla. 

Kaikki ne seuraukset mitä tulee kun ei ole luottotietoja eli mitään ei voi ostaa osamaksulla, vaikka uutta pesukonetta, jos menee rikki. Ennen siis maksoin itse vaikka tuli kalliit korot ja kulut. No, kun luottotiedot menee niin ehkä sossu maksaa sitten? Eli yhteiskunta maksaa enemmän mun asioita. Mitä järkeä...? 

Lapseni tästä tulee kärsimään eniten. Hän tarvitsee opiskellakseen esim. Läppärin, jota en voi hänelle osamaksulla ostaa... 

Ja huom: Osamaksu ei ole mitään yli varojensa elämistä vaan ainoa tapa jolla pienituloinen voi ostaa isompia tarpeellisia hankintoja. 

Mulla on kallis lääkitys, saa nähdä onko siihenkään enää sit varaa. Menee toimintakyky ja opiskelu vaarantuu, jos ei ole. Eli yritys tulla uudestaan työssä käyväksi veronmaksajaksi vaihtuu ikuisesti tuilla elävän masentuneen keppikerjäläisen elämään. 

Ja tää hyödyttää ketä...? Olin aiemmin yli 20 vuotta töissä. Aloitin teininä työnteon jo. 

Eniten pelottaa, ettei ole ruokaan rahaa. 

Kertokaas tekin, mitä teille käy? 

Kommentit (387)

Vierailija
21/387 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä. Ryöstän, varastan hakkaan. Ihan sama miten mun käy. Ei kiinnosta enää.

Ainakin tulee kalliimmaksi teille veronmaksajille, se on pääasia.

Millä lihaksilla?

Vierailija
22/387 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jo nyt todella vaikeassa tilanteessa, joten todella huonolta näyttää. Tilanne maailmalla tai Suomessa ei ole omaa syytäni ja on käsittämätöntä, että tällaisesta sitten syytetään itseni kaltaisia, joilla ei ole mahdollisuuksia vaikuttaa mihinkään ja joilla ei oikeasti ole mitään mistä ottaa otetaan pois se loppukin.

Siis elän jo nyt vaikeassa tilanteessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/387 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on Kela gold ja leikkaukset yltävät vain silver-tasolle...

Vierailija
24/387 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ryöstän ihmisiä jotka tulöee kaupasta ja kun jään kiinni menen vankilaan ja elän ja syön ilmaiseksi. vankila vrk on n. 300€)pv joiten halvaksi tulee yhteiskunnalle.

Ja tuollaista saatanan paskaa rikollista te yläpeukutatte. Sairasta sakkia olette koko lauma.

Vierailija
25/387 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jää noin 500e enemmän käteen vuodessa. Eikä vituta enää niin paljoa, kun ilmaisen rahan jakaminen vähenee.

Suosittelen ihmisille noin yleisesti elämän suunnittelua vähän paremmin ja vinkumisen vähentämistä. Pitäkää kunnosta huolta, työkykykin paranee. Perhesuunnittelu helpottaa huomattavasti elämää, ei kannata hankkia lapsia, jos ei ole varaa niitä elättää. Asuminen siellä, missä siihen on varaa. 

Kaikkien nyyhkytarinat ovat täynnä itseaiheutettuja ongelmia: liikaa velkaa, liikaa lapsia, liian kallis asunto, liian vähän liikuntaa ja terveellistä elämää. Ei säälitä yhtään.

Vierailija
26/387 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut täysi-ikäinen Sipilän hallituksesta lähtien, ja siitä lähtien enemmän tai vähemmän työtön jokaisen hallituksen aikana. En ole koskaan huomannut yhtään mitään eroa Sipilän, Rinteen, Marinin hallituksen välillä. En ole ollenkaan huomannut mitään Sipilän tai Marinin aktiivimallia enkä mitään muutakaan. Oikeastaan ainoa mitä olen huomannut tässä 8 vuoden aikana oli koronan aikana Marinin hallituksen antama erityisavustus silloin kahtena kuukautena eräänä syksynä. Oliko se jotain 75 euroa jota annettiin eräänä syksynä kahtena kuukautena koronan aikana. Todennäköisesti en nytkään Orpon hallituksen aikana. Sen sijaan tällaisen yhden lakon haitat huomaa heti, vaikka ei nyt onneksi minua koskenutkaan.

Vierailija
27/387 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä. Ryöstän, varastan hakkaan. Ihan sama miten mun käy. Ei kiinnosta enää.

Millä lihaksilla?

No eipä siihen lihaksia tarvita kun kerran vetäsee esim pesäpallomailalla päähään/selkään ja nyrkit toimii yhtälailla. Epätoivo johtaa epätoivoisiin tekoihin, sen pitäisi tyhmemmänkin tajuta. Suomessa on tähän asti eletty lintukodossa, se että täällä on pieni rikollisuus johtuu perusturvasta. Se kun lähtee niin uudet tuulet puhaltaa.

Vierailija
28/387 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä lihaksilla?

Jos olet yhtään uutisia seurannut, niin eipä ne puukottelijat mitään lihaskimppuja ole olleet, mutta silti saaneet jonkun hengiltä.

Vierailija
29/387 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jää noin 500e enemmän käteen vuodessa. Eikä vituta enää niin paljoa, kun ilmaisen rahan jakaminen vähenee.

Suosittelen ihmisille noin yleisesti elämän suunnittelua vähän paremmin ja vinkumisen vähentämistä. Pitäkää kunnosta huolta, työkykykin paranee. Perhesuunnittelu helpottaa huomattavasti elämää, ei kannata hankkia lapsia, jos ei ole varaa niitä elättää. Asuminen siellä, missä siihen on varaa. 

Kaikkien nyyhkytarinat ovat täynnä itseaiheutettuja ongelmia: liikaa velkaa, liikaa lapsia, liian kallis asunto, liian vähän liikuntaa ja terveellistä elämää. Ei säälitä yhtään.

Nämä muutokset vaikuttavat myös sinun elämääsi ja sen tulet vielä huomaamaan. Ylpeys käy lankeemuksen edellä. 

Vierailija
30/387 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä lihaksilla?

No eipä siihen lihaksia tarvita kun kerran vetäsee esim pesäpallomailalla päähään/selkään ja nyrkit toimii yhtälailla. Epätoivo johtaa epätoivoisiin tekoihin, sen pitäisi tyhmemmänkin tajuta. Suomessa on tähän asti eletty lintukodossa, se että täällä on pieni rikollisuus johtuu perusturvasta. Se kun lähtee niin uudet tuulet puhaltaa.

Eli kostat joidenkin poliitikkojen toimet viattomille? Olet oikea kokovartalokyrpä. Toivottavasti saat itse siitä pesäpallomailasta niin että jäät kuolaavaksi housuunpaskojaksi koko loppuiäksi.

Vierailija
31/387 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä muutokset vaikuttavat myös sinun elämääsi ja sen tulet vielä huomaamaan. Ylpeys käy lankeemuksen edellä. 

Joidenkin pitää vaan kantapään kautta kokea.

Vierailija
32/387 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun näin että kokkarit voitti vaalit niin iski ajatus päähän että älä osta mitään. Nyt kaikki säästöön.

Vierailija
33/387 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin käy kaikille, kun joutuvat ottamaan vastuun omasta elämästään. Kyllä pakko on paras motivaattori löytää keinot.

Näytä aiemmat lainaukset

No mulle ei käy muuta kuin se, että oma "hömppään" (esim kampaajalla käynnit, ravintoloissa syömiset yms) kuluttamiset vähenee, koska luonnollisesti mieluummin autan omia lähipiirissäni olevia, joille nämä muutokset kolahtaa ja kovaa. K-kauppias kiittää, kun omien ostosteni lisäksi tilaan vielä muutamalle muullekin sieltä ruokia ja muita päivittäistavaroita. 

Vierailija
35/387 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä käy on, että joudun luultavasti hakemaan toimeentulotukea. Tähän asti olen sinnitellyt ilman, vaikka olisin oikeutettu muutamaan sataseen. Nyt tarvitsen ne, koska ruokarahani viedään. 

Vierailija
36/387 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ja lapsella on entistä köyhempää. Nyt jo tekee tiukkaa. Pelottaa. 

Vierailija
37/387 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On pakko alkaa myymään huumeita oikein urakalla. Nyt myyn vain vähän että saa taskurahaa. Tänään olen tienannut jo 500e. Valitettavasti joudun lisäämään myyntiä vaikka en haluaisi, huumeiden myynti sotii ajatusmaailmaani vastaan. 

Vierailija
38/387 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätän vuokran maksamatta ja ruuan ostamatta. Lapset otetaan huostaan joka maksaa itsessään kymmeniä tuhansia yhteiskunnalle. Heidän elämisensä sijaisperheissä tulee maksamaan yhteiskunnalle myös tuhansia euroja kuukaudessa.

Itse muutan sillan alle ja palellun kuoliaaksi

Tässä tilanteessa ollaan koska lääkäreitä ei aikoinaan kiinnostanut tutkia synnynnäistä sairauttani

Vierailija
39/387 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain pientä rötöstelyä siihen asti, että saan edes palkkatukityötä. Kohta 20 v elänyt nuhteettomasti, rikosrekisteriotekin  puhdistunut siinä ajassa.

Vierailija
40/387 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleinen epävarmuuden tunne siitä asti, kun suomi paukahti oikeistomieliseksi. 

Olen jo valmiiksi niin sipissä, että eivät koskene toimet heti minua, mutta olen varma että elämänhuononnuslinjansa tulee jatkossa yltämään minuunkin.

Semmoinen "pskat tästä enää mitään tule"-fiilis.

Kumma että vasemmistomielisyys merkitsee vain sitä, että yhteiskunta elättää mut, vaikka mun luottotiedot menis.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme neljä