Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä teille käy kun sosiaalituet leikataan?

Vierailija
15.12.2023 |

Olen työtön työnhakija joka opiskelee omaehtoisesti uutta ammattitutkintoa, koska sairauden takia en edellisessä työssä voinut jatkaa.

Mulle käy seuraavaa: 

Yrittäjät kärsii koska en voikaan enää ostaa yhtään mitään. Sitäkään vähää, mitä ennen. 

Olin vielä töissä ollessani yhdistänyt kulutusluottoja ja säilyttänyt luottotietoni tähän mennessä. Taitaa mennä perintään kaikki, moninkertaistua, enkä pysty koskaan maksamaan niitä takaisin. Luottotiedot menee. Menee kyllä motivaatio samalla. 

Kaikki ne seuraukset mitä tulee kun ei ole luottotietoja eli mitään ei voi ostaa osamaksulla, vaikka uutta pesukonetta, jos menee rikki. Ennen siis maksoin itse vaikka tuli kalliit korot ja kulut. No, kun luottotiedot menee niin ehkä sossu maksaa sitten? Eli yhteiskunta maksaa enemmän mun asioita. Mitä järkeä...? 

Lapseni tästä tulee kärsimään eniten. Hän tarvitsee opiskellakseen esim. Läppärin, jota en voi hänelle osamaksulla ostaa... 

Ja huom: Osamaksu ei ole mitään yli varojensa elämistä vaan ainoa tapa jolla pienituloinen voi ostaa isompia tarpeellisia hankintoja. 

Mulla on kallis lääkitys, saa nähdä onko siihenkään enää sit varaa. Menee toimintakyky ja opiskelu vaarantuu, jos ei ole. Eli yritys tulla uudestaan työssä käyväksi veronmaksajaksi vaihtuu ikuisesti tuilla elävän masentuneen keppikerjäläisen elämään. 

Ja tää hyödyttää ketä...? Olin aiemmin yli 20 vuotta töissä. Aloitin teininä työnteon jo. 

Eniten pelottaa, ettei ole ruokaan rahaa. 

Kertokaas tekin, mitä teille käy? 

Kommentit (387)

Vierailija
41/387 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonosti käy. Olin opiskelemassa ja sitten työkkäristä tuli lappu että työttömyystuki katkee jos jatkan opiskelua. Opiskelin vuoden täysin turhaan.

No oon tehnyt pikku hommia välillä ja niistä tienaa rahaa.

Vierailija
42/387 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaikuta mitenkään. Olen eläkevirassa ja meillä on iso omaisuus. Taitaa jäädä jopa vähän enemmän käteen kuin ennen kun tulovero alenee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/387 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

No mulle ei käy muuta kuin se, että oma "hömppään" (esim kampaajalla käynnit, ravintoloissa syömiset yms) kuluttamiset vähenee, koska luonnollisesti mieluummin autan omia lähipiirissäni olevia, joille nämä muutokset kolahtaa ja kovaa. K-kauppias kiittää, kun omien ostosteni lisäksi tilaan vielä muutamalle muullekin sieltä ruokia ja muita päivittäistavaroita. 

Eli kampaaja tekee konkan ja muuttuu työttömäksi ja sinulla ei ole varaa käydä K-kaupassa kun hinnat on kalliimpia kuin muualla eli K-kauppias tekee myös konkan.

Vierailija
44/387 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä. Ryöstän, varastan hakkaan. Ihan sama miten mun käy. Ei kiinnosta enää.

Ainakin tulee kalliimmaksi teille veronmaksajille, se on pääasia.

Millä lihaksilla?

Jos olet yhtään uutisia seurannut, niin eipä ne puukottelijat mitään lihaskimppuja ole olleet, mutta silti saaneet jonkun hengiltä.

Sitäkö on sitten sellissä kiva muistella? Ja kiva lisä ansioluettelossa.

Vierailija
45/387 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En enää tee koskaan töitä enkä koskaan opiskele. Turha luulla, että tulisin valtiolle töihin. En tule. Edellisetkin opintolainat on maksamatta enkä tule niitä maksamaan koskaan takaisin valtiolle. Pikavipit on myös ulosotossa enkä tule niitä koskaan maksamaan pois. Luottotiedottomuuden takia minua ei voi palkata esim. pankkiin töihin. Joten hukkaan meni taloushallinnon opiskelut:)

Valinta se on tuokin. Vapaus valita olla ikuisesti katkera köyhä. Ei ne tuet oo hyvinäkään vuosina mitään luksusta ollu.

Vierailija
46/387 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vaikuta mitenkään. Olen eläkevirassa ja meillä on iso omaisuus. Taitaa jäädä jopa vähän enemmän käteen kuin ennen kun tulovero alenee.

Et ole varmaan ikinä ajatellut miten paljon sinun hyvinvointisi ja turvallisuutesi perustuu kanssaihmisten yhteistyöhaluun?

Veikkaampa että miinukselle menet myös rahallisesti parissa vuodessa kun joudut omaisuuttasi suojaamaan uusilla turvajärjestelyillä jos leikkaukset tällaisenaan toteutuvat.

Vierailija
47/387 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleinen epävarmuuden tunne siitä asti, kun suomi paukahti oikeistomieliseksi. 

Olen jo valmiiksi niin sipissä, että eivät koskene toimet heti minua, mutta olen varma että elämänhuononnuslinjansa tulee jatkossa yltämään minuunkin.

Semmoinen "pskat tästä enää mitään tule"-fiilis.

Kumma että vasemmistomielisyys merkitsee vain sitä, että yhteiskunta elättää mut, vaikka mun luottotiedot menis.

Kas kun ne onkin oikeistopuolueet, jotka ajattelee, että yhteiskunta elättää mut ja mitään ei tartte tehdä. Samassa linjassa on myös oikeistolaisten ex-kansanedustajien suuret tuet eli mitään ei tartte tehdä eikä töihin tarvitse mennä.

Vierailija
48/387 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en saa sosiaalitukia mutta puoliso on työtön ja leikkausten myötä ei näytä siltä että kannattaisi edes mitään tehdä koska suojaosa poistetaan, on jo sen ikäinen ettei työnantajat huoli.

Vierailija
49/387 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä. Ryöstän, varastan hakkaan. Ihan sama miten mun käy. Ei kiinnosta enää.

Ainakin tulee kalliimmaksi teille veronmaksajille, se on pääasia.

Millä lihaksilla?

Jos olet yhtään uutisia seurannut, niin eipä ne puukottelijat mitään lihaskimppuja ole olleet, mutta silti saaneet jonkun hengiltä.

Sitäkö on sitten sellissä kiva muistella? Ja kiva lisä ansioluettelossa.

Ansioluetteloilla eikä tutkinnoilla tee tässä maassa mitään. Ihan hyvin voi pyyhkiä prseensä niillä ja istua päälle.

Vierailija
50/387 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitenkään. Toimeentulotuki pysynee suht samana vai tuliko tähän muutosta. Tai vaikuttaa se niin etten enää hae osa-aikaisia töitä enkä mitään kuukauden tai parin pätkiä.

Vierailija
51/387 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole varmaan ikinä ajatellut miten paljon sinun hyvinvointisi ja turvallisuutesi perustuu kanssaihmisten yhteistyöhaluun?

Veikkaampa että miinukselle menet myös rahallisesti parissa vuodessa kun joudut omaisuuttasi suojaamaan uusilla turvajärjestelyillä jos leikkaukset tällaisenaan toteutuvat.

Ei minulle tule mitään lisäkustannuksia. Taloyhtiössämme on jo vartiointi, että pysyy varkaat ja narkkarit pihalta pois.  

Vierailija
52/387 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ketuta työssäkäynti enää niin paljon, kun tiedän että kotonamakaajat eivät saa ihan yhtä hyvää elintasoa muiden piikkiin.

Onpa löysää ja typerää ajattelua. Sinäkin voit joskus kuulua siihen joukkoon, joita ei palkata sairauden tai ikäsyrjinnän takia.  

Vierailija
53/387 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevät kun tulee niin laitan veneen heti vesille ja alan kalastaa. Kalastan sitten lokakuun loppuun asti lähes joka päivä jos sää sallii. Ahventa ja siikaa kalastan ja siitä saan ruokaa itselle ja loput myyn.

Vierailija
54/387 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sosiaalitukia leikata, vaan asumistukea. Toimeentulotuki päinvastoin nousee.

Omalla kohdallani tämä tarkoittaa sitä että tästä eteenpäin minun on pakko hakea joka kuukausi tt-tukea. Tähän asti olen pärjäillyt työttömyyskorvauksella ja asumistuella. Nyt en enää tule pärjäämään.

Vierailija
55/387 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En enää viitsi lainkuuliaisesti kituutella vaan vien kaupasta oman käden oikeudella ruokaa. Täällä päin kaupoissa on aina vain yksi myyjä ketjusta riippumatta eikä kellään ole aikaa kytätä mitään kameroita tai asiakkaita.

Ruokakulut saa helposti nipistettyä nollaan kun on tahtotila olemassa. Viime kuussa käytin ruokaan 0,70€

Vierailija
56/387 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakaan heti ei käy mitään, koska en saa mitään sosiaalitukia ja käyn päivätyössä. Mutta toivon, etten tule toimintakyvyttömäksi ja jää työttömäksi tai sairaseläkkeelle. Silloin on kovat ajat edessä.

Onhan tämä ihan kamalaa, mutta kyllähän se on pakko jostain leikata, että saisi valtion talouden tasapainoon. Se vain, että minusta tässä leikataan nyt ihan väärästä kohtaa ja kohta ollaan sen takia isompien kuluerien edessä...

Vierailija
57/387 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei minulle tule mitään lisäkustannuksia. Taloyhtiössämme on jo vartiointi, että pysyy varkaat ja narkkarit pihalta pois.  

Ihan uteliaisuutta kyselen, paljonko tulee kustannuksia per asunto, jos pitää vartijaa 24/7 paikan päällä.

Vierailija
58/387 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyn huumeita teidän varakkaiden lapsille. 

Vierailija
59/387 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytynee avata toiseen pankkiin uusi tili. Alkaa nykyinen olla täynnä.

Vierailija
60/387 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saan toimeentulotukea enemmän kun lapsikorotus poistuu. Sama se mulle.

Oletko ihan varma että toimeentulotuki korvaa ne. Oletko tukilaskurilla tarkistanut.

Kannattaa varautua siihenkin ettei välttämättä saa yhtään enemmän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kaksi