Ajatelkaa miten kamalaa on lapsena odottaa jotain kivaa lelua lahjaksi ja sitten saa jonkun dementoituneen mumman tekemät kamalat villasukat
Sellainen lapsi katkeroituu ikiajoiksi ja haluaa vain kostaa kaikille vanhoille akoille.
Kommentit (91)
Ap katkerana kun ei itse osaa kutoa 🤣
Ymmärrän hyvin, mitä ap tarkoittaa. Kyllä yhdet tai kahdet villasukat ovat hyviä, mutta itse sain yläaste- ja lukioikäisenä joka joulu useat. Jo tuolloin jalkani koko oli sama kuin nyt aikuisena ja näitä villasukkia on niin paljon, etten todennäköisesti elä niin pitkään, että saisin kaikki ne käytettyä. Minulla oli jo tietyt harrasteet yläkoulu- ja lukioikäisenä (mm. tekniikkalegot, matematiikka ja ohjelmointi yms.) ja pyysin näihin liittyviä asioita, joista oli tarkat speksit. En saanut koskaan, vaan tuli näitä villasukkia, joita on varmaan 3-4 ihmiselämäksi.
Joku pääsi 70-luvulta nettiin kirjoittelemaan sukkia joululahjaksi antavista virkkaavista mummoista....
"Aina ei voi saada sitä mitä haluaa ja yleensä ei halua sitä mitä saa"
Vierailija kirjoitti:
5/5
Miksi nämä tantat eivät tajua että nykyään eletään keskuslämmitetyissä taloissa joissa voi olla paljain jaloin pitkin vuotta ja lapsilla vielä verenkierto on erinomainen toisin kuin hautaan valmiilla mummoilla.
Eiks kakarat saa omilta vanhemmiltaan mitään lahjoja, kun mummoa pitää syyttää?
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja tuskin on lapsi, tai korkeintaan ehkä aikuislapsi
Veikkaan aloittajaksi nuorta räkänokkaa joka ei ole saanut elämässään yhtään mitään aikaiseksi.
Mitä kamalaa siinä on??
Kunnon kodissa kasvatetaan lapset arvostamaan kaikkia lahjoja. Tollaset kakarat ei mitään tarvitsekaan jos tuollaisesta kiukkuilee. Korkeintaan vittat oven pieleen.
Missä ykkönen asuu, kun talo on niin lämmin, että voi läpsytellä paljasjaloin kesät talvet?
Villasukkapalstahullu jatkaa jankutustaan.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän hyvin, mitä ap tarkoittaa. Kyllä yhdet tai kahdet villasukat ovat hyviä, mutta itse sain yläaste- ja lukioikäisenä joka joulu useat. Jo tuolloin jalkani koko oli sama kuin nyt aikuisena ja näitä villasukkia on niin paljon, etten todennäköisesti elä niin pitkään, että saisin kaikki ne käytettyä. Minulla oli jo tietyt harrasteet yläkoulu- ja lukioikäisenä (mm. tekniikkalegot, matematiikka ja ohjelmointi yms.) ja pyysin näihin liittyviä asioita, joista oli tarkat speksit. En saanut koskaan, vaan tuli näitä villasukkia, joita on varmaan 3-4 ihmiselämäksi.
Ja paljonko ne sinun haluamasi lahjat olisivat maksaneet?
Villasukkien neulominen on niin älyttömän suosittua ja niitä väkertävät muutkin kuin mummot. Nyt vaan takaisin tälle vuosikymmenelle.
Ja jos ei saa muuta kuin villasukkia, niin onhan edes ne jotakin. Sukat voi laittaa kiertoon. Ei niitä ole pakko itsellään käyttää.
Villasukkien mukana tuli vielä arvokkaampi lahja, lapsi oppii sietämään ja käsittelemään pettymyksiä. Se on arvokas taito.
Jätä mumma rauhaan. Mumma ei halua antaa mitään lahjaa.
Lasten on hyvä opetella elämän realiteetteja. Jos lapsi pettyy saatuaan sukat niin voi sanoa, että kokeile mennä ulos pakkaseen ilman sukkia. Eiköhän siinä kokemus opeta.
Lapsena pehmeä paketti oli aina vähän sellainen meh, olisipa jotakin muuta kivaa.
Nyt aikuisena pehmeät paketit ovat parhaita, olisipa vaan vielä niitä, joilta niitä saisi. Vähän jopa surulliseksi tulee siitä, kun tietää, että mummon villasukat on kudottu tältä elämältä kun muistisairaus on vienyt senkin kyvyn. 😢
Vierailija kirjoitti:
Lasten on hyvä opetella elämän realiteetteja. Jos lapsi pettyy saatuaan sukat niin voi sanoa, että kokeile mennä ulos pakkaseen ilman sukkia. Eiköhän siinä kokemus opeta.
Hyvä neuvo. Lapsikin tajuaa että parempi kunnon sukat kuin paljaat jalat
Vielä kamalampaa jos muksut ei saa suutaan auki mitä toivovat, Kai aika harva saa pelkät villasukat.
Suurinosa lapsista ei osaa arvostaa vaatteita tai itsetekemiä sukkia,lapasia...ennen ei niin materialla ollut väliä vaan käytännöllisyydellä,nykyään lapset haluaa monen sadan pleikkaria,kuulokkeita ,tuhannen euron kännykkää...
Vierailija kirjoitti:
Pieneltä lapselta ei voi odottaakaan kovin suurta arvostusta ellei paketista löydy se eniten toivottu lelu. Vanhemmat taas todennäköisesti ovat kiitollisia kun lapset pysyvtä lämpöisinä ja lapsi toennäköisesti saa kuitenkin niiden villasukkien lisäksi karkkipussin joka on sitten lapselle mieluisampi lahja. Itsekään en pienenä osannut arvostaa pehmeitä paketteja, mutta nykyään omatekoiset viilasukat on kyllä aina se paras lahja ja myös eniten käytössä.
Ne ovat myös vankien toivotuin lahja.
Minä olisin arvostanut. Jo lapsena jalkani olivat usein ihan jääkalikat.