Ajatelkaa miten kamalaa on lapsena odottaa jotain kivaa lelua lahjaksi ja sitten saa jonkun dementoituneen mumman tekemät kamalat villasukat
Sellainen lapsi katkeroituu ikiajoiksi ja haluaa vain kostaa kaikille vanhoille akoille.
Kommentit (91)
Osallistun moneen keräykseen, mutta en koskaan mihinkään Joulupuu- tai lahja lapselle- juttuihin. Syystä.
En halua olla mukana tässä joukkohysteriassa, joka painostaa ja kannustaa lasta jumaloimaan tavarataivasta. Toivoisin, että vanhemmat osaisivat auttaa lapsiaan iloitsemaan siitä mitä on, myös niistä villasukista. Ahneutta ruokkimalla kasvattaa ahneen lapsen. No, mitä tämän ajan nuoret vanhemmat muutakaan osaavat, kun ovat ahneiksi kasvaneet itsekin.
Mutta, kuten sanoin, halveksin tätä arvomaailmaa. Meidän perheessä lahjaksi annetaan villasukkia, patalappuja, mollamaijoja, itse tehtyjä karkkeja y.m. Läppärit ja pädit ja puhelimet ovat meille käyttötavaraa, joka hankitaan yhdessä järkevästi valikoiden muulloin kuin jouluna.
Vierailija kirjoitti:
Eivät dementoituneet mummat osaa tehdä villasukkia!
Saattavat osata mutta unohtavat kumpaankin sukkaan 50!
Minä olen virkannut aapeelle seitsemän veljeslangasta stringit.
Jos on dementia, niin siinä tilassa ei sukkia kudota. Se on muistisairaus ja näköjään tuo trolli ei sitä tiedä. Höh.
Kieltämättä vähän ankeaa, jos tuo on ainut lahja minkä lapsi saa. Vai onko?
Mummo vastaa:
30 paria itse kudottuja villasukkia olen paketoinut tänä vuona pukinkonttiin.
Saavat vanhemmat ja kummit sitten ostella niitä toivottuja kovia paketteja ja muotileluja.
Jos villasukat eivät lämmitä varpaita luistimissa, voi sukat laittaa kiertoon. En jaksa uskoa, että kukaan on lahjoistani traumatisoitunut. Pyydän anteeksi, mikäli on.
Lapsen on hyvä tottua elämän realiteetteihin eli myös pettymyksiin. Kaikki sen tajuavat.
Vierailija kirjoitti:
Miksi aloitetaan jouluviikko ilkeilemällä vanhemmille naisille? Nainen on naiselle susi.
Tuskin on nainen tämä aloittaja...
apllä on aika ankeat vanhemmat, kun eivät ole koskaan ostaneet aplle yhtään mitään. ap on joutunut tyytymään siihen, mitä mummo tuo lahjaksi ja se on katkeroittanut apn kaikkia ihmisiä kohtaan
Naapuri jullikin sai ihan oikean vauvanuken. apn ainoa paketti oli mummolta
Vierailija kirjoitti:
Miksi aloitetaan jouluviikko ilkeilemällä vanhemmille naisille? Nainen on naiselle susi.
Mistä päättelet että ap on nainen? Kyllä minä veikkaan mieheksi jolla on paha äiti- ja mummotrauma.
Vierailija kirjoitti:
Jos on dementia, niin siinä tilassa ei sukkia kudota. Se on muistisairaus ja näköjään tuo trolli ei sitä tiedä. Höh.
Joo se on dementikolle melkoinen suoritus, jos onnistuu tekemään käyttökelpoiset villasukat lahjaksi.
Vierailija kirjoitti:
Osallistun moneen keräykseen, mutta en koskaan mihinkään Joulupuu- tai lahja lapselle- juttuihin. Syystä.
En halua olla mukana tässä joukkohysteriassa, joka painostaa ja kannustaa lasta jumaloimaan tavarataivasta. Toivoisin, että vanhemmat osaisivat auttaa lapsiaan iloitsemaan siitä mitä on, myös niistä villasukista. Ahneutta ruokkimalla kasvattaa ahneen lapsen. No, mitä tämän ajan nuoret vanhemmat muutakaan osaavat, kun ovat ahneiksi kasvaneet itsekin.
Mutta, kuten sanoin, halveksin tätä arvomaailmaa. Meidän perheessä lahjaksi annetaan villasukkia, patalappuja, mollamaijoja, itse tehtyjä karkkeja y.m. Läppärit ja pädit ja puhelimet ovat meille käyttötavaraa, joka hankitaan yhdessä järkevästi valikoiden muulloin kuin jouluna.
Minä halveksin tuota "nykypäivän vanhempien" jatkuva haukkuminen. Normaalit vanhemmat osaa kasvattaa lapsensa arvostamaan myös niitä villasukkia ja muuta itse tehtyä, ihan nykypäivänäkin. Itsekkäitä ääliöitä on kaikissa ikäluokissa.
Vierailija kirjoitti:
Mummo vastaa:
30 paria itse kudottuja villasukkia olen paketoinut tänä vuona pukinkonttiin.
Saavat vanhemmat ja kummit sitten ostella niitä toivottuja kovia paketteja ja muotileluja.
Jos villasukat eivät lämmitä varpaita luistimissa, voi sukat laittaa kiertoon. En jaksa uskoa, että kukaan on lahjoistani traumatisoitunut. Pyydän anteeksi, mikäli on.
Kahdeksanvuotias tyttäreni kirjoitti heti ensimmäisenä lahjalistaan haluavansa uudet villasukat. Onneksi hänellä on ihana täti (kolmekymppinen kaupunkilainen), joka lupasi neuloa sukat pakettiin.
Vierailija kirjoitti:
Kieltämättä vähän ankeaa, jos tuo on ainut lahja minkä lapsi saa. Vai onko?
Tuskin on. Luulisi että lapsella on muitakin läheisiä kuin se neulova mummo. Muuten on sit jo paljon muitakin traumatisoivia asioita elämässä kuin joululahjat.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen virkannut aapeelle seitsemän veljeslangasta stringit.
Mahdollisimman karkeasta. Semmoiset laittaa karskinkin kaverinntverkkaamaan saati tämän joutavan villasukkatrollihonkkelin.
Vierailija kirjoitti:
Suurinosa lapsista ei osaa arvostaa vaatteita tai itsetekemiä sukkia,lapasia...ennen ei niin materialla ollut väliä vaan käytännöllisyydellä,nykyään lapset haluaa monen sadan pleikkaria,kuulokkeita ,tuhannen euron kännykkää...
No, eipä ne villasukat varmaan koskaan ole lasten suosikkilahja ollut vaan mieluummin joku lelu, mutta harvoin kai ne ainoa lahja onkaan. Suurin osa lapsista ei nykyäänkään odota satojen ja tuhansien eurojen lahjoja, on täyttä lapsivihamielistä propagandaa väittää niin.
Äiti osta PS5 joulu lahjaksi tai suutun!!!!! ei villa sukkia!!!!
t. AP M34v
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja tuskin on lapsi, tai korkeintaan ehkä aikuislapsi
Jäin ihmettelemään millä lailla dementoituneen isoäidin tekemät villasukat ovat huonompi lahja
kuin tervejärkisen isoäidin tekemät. Aikuinen pääsee helposti eroon lahjasta, joka ei halunnut.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisten pitää sitten kertoa mitä halutaan lahjaksi. Kun kysyy vanhemmiltakin, että mitähän se lapsi toivoisi joululahjaksi niin sanotaan, että en mä tiedä, en mä nyt osaa sanoa.
Sitten pitää itse säveltää, ostan sitten leffalippuja ja kirjan tms. Olisi se kiva ostaa jotain mieluista. Ehkä lapsilla on kaikkea mitä he toivovat eikä osaa toivoa oikein mitään?
Se on helppoa kun joku laittaa linkin, että esim. tällainen tai tällaiset kengät koko 38 - se on helppoa.
Nyt on vaara että esität joululahjatilausmenettelyä ! Ei kiitos.
Jos ne elää saa, kyllä siperia opettaa.