Hei palstan tädit ja mummot! Tehdäänkö selväksi: ei lapasia, villasukkia, pipoja tai kaulahuiveja - eikä muutakaan itse tehtyä
KIITOS KUN YMMÄRRÄTTE.
Terv kaikki alle 60-vuotiaat suomalaiset
Kommentit (156)
Ap, tehdäänkö selväksi, että todennäköisesti sinun antamasi lahjat eivät miellytä, vaikka niistä joku kohteliaasti kiittääkin. Kerron sinulle nyt asian, jota sinulle ei sinut kieroon kasvattaneet vanhempasi kertoneet: Sinun mielipiteesi ei ole ainoa oikea maailmassa ja sinulla ei ole oikeutta puhua yhdenkään toisen ihmisen puolesta, ei yhden ainoa. Moni asia, mistä sinä tykkään, on monen muun inhoama.
Moni, ihan nuori ja lapsi, pyytää ihan itse tekemään noita mainitsemiasia. Jos et tiedä, että jopa teini-ikäiset neulovat itse itselleen sukkia, olet tyhmä. Tule pois tynnyristä, missä olet ollut. Minä en sinulle anna minkäänlaista lahjaa, joten sinulla ei ole mitään valtakirjaa kertoa niiden puolesta, jotka minulta pyytävät sukkia ihan oma-alotteisesti ja muutenkin kuin lahjaksi.
Työkaveri 29 vuotta pitää aina villasukkia, pari vuotta vanhemman siskonsa tekemiä. Hei, ap kielsi vain tädit ja mummot, joten siskojen ja lasten tekemät kelpaa hänellekin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Inhoan villasukkia. Sisällä kutisevat ja ovat liian kuumat. Kenkään ne eivät mahdu. Siis täysin hyödyttömät minulla ja tuolla pyörii muutama pari jouten. Mieskin pitää näemmä mieluummin tennissukkia sisällä kuin villasukkia.
Et kai nyt villasukkaa paljaaseen jalkaan laita?! Sinne tulee puuvillasukka alle. Ei tule kuuma ja on hengittävä.
Ei tarvii jos kutiamattomasta langasta tehty
Oltiin Ruotsissa hotellin aamupalalla. Viereisessä pöydässä istui ryhmä ruotsalaisia nuoria n. 22-27v, kaikilla oli jalassa kotikutoisilta näyttävät villasukat.
Jokainen lahja, jonka annan tänä vuonna, on itse tehty Pari ihan pyydettyä. Ja lahjat kaikki alle 60-vuotiaille. 🤭
Kyllä mulle saa vielä villasukkia pistää. T. 55-vuotias. Koko 39, kiitos.
Aloittaja käsityön, ahkerien ja taitavien ihmisten halveeraaja. Käsin tehty lahja on arvokas lahja. Itse olet tietenkin pettynyt, jos et saakaan sitä raha kirjekuorta tai paljon maksanutta lahjaa.
Joo mieluummin jossain ulkomailla valmistettua kamaa kiitos?
Mun villasukat on varpaista puhki, enkä osaa parsia. Uudet sukat olisi kivat. Haaveilin myös teinille lahjaksi muhkua pipoa ja kaulaliinaa, olisi ollut kiva saada ne jonkun tekemänä, ettei tartteis ostaa akryylilumppua. Mulla on aivan ihania neulottuja lapasia, tosi kauniita. Teinikin käyttää pelkästään lapasia. Ei haittaa vaikka näitä tulisi lisää, voi fiiliksen mukaan pukeutua vaikka joka päivä erilaisiin. Islantilaisneule olisi niiiiin ihana, harmi etten itse osaa neuloa.
Vierailija kirjoitti:
Inhoan villasukkia. Sisällä kutisevat ja ovat liian kuumat. Kenkään ne eivät mahdu. Siis täysin hyödyttömät minulla ja tuolla pyörii muutama pari jouten. Mieskin pitää näemmä mieluummin tennissukkia sisällä kuin villasukkia.
Sinne laitetaan alle puuvillasukat, sitten ei kutise.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP, ole huoleti. Sinun joulurahasi on laitettu joulukeräykseen, joten mitään ei ole tulossa.
Se on paljon parempi kuin villasukat jotka joutuu sitten kuitenkin viemään roskikseen.
Joku ne sieltä sitten onnellisena kaivaa käyttöönsä.
Säälin tätä aloittajaa. Hän on luultavimmin turhautunut nuorukainen isosta lapsikatraasta eikä ole jouluisin saanut, kuin ne villasukat.
Kateellisena sitten katsellut mitä muitten perheitten tenavat ovat saaneet.
Sellaista se on elämä. Itsekin muistan, että jo noin 9vuotiaana vanhempani katsoivat ettei sen ikäinen enää tarvinnut leluja ja niin en aina saanut yhtään mitään. Heillä ei ollut varojakaan.
Pukki jakoi isosta säkistään pikkusiskoille ja veljille ja toki oli ilo nähdä heidän ilonsa, mutta kyllä silmät kostuivat, kun pukki läksi ja ihan kaikki olivat jotain saaneet, jopa minua isommille oli lapaset tai sukat.
Muistan sitten arvostaneeni jopa tämän piloille lellityn aapeen inhoamia villasukkia myöhemmin. Pidin niitä aluksi tyynyllä ja ihmettelin että minulle oli joku kummi tehnyt.
Hyvää Joulua silti hänellekin ja teille kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et kai nyt villasukkaa paljaaseen jalkaan laita?! Sinne tulee puuvillasukka alle. Ei tule kuuma ja on hengittävä.
Ei missään nimessä puuvillaa väliin, vaan villa suoraan iholle! Taatusti saa varpaat palelemaan, kun puuvilla välissä hiostuu, kostuu eikä kuiva. Villa on lämmin kosteanakin. Ja villa hengittää, ei tunnu kuumalta.
Taisi juuri selvitä, miksi tälläkin palstalla aina valitetaan, kun ei tarkene ulkoilla pakkasessa ja varpaat vähintään on umpijäässä.
Vierailija kirjoitti:
Olen 62 enkä todellakaan halua mitään itse tehtyä. Kiitos.
Ymmärrän, tämän ikäiset tekevät itse itselleen tarvitsemaansa mieleistään tavaraa. Olen 63 v.
Aloituksen noin 300 alapeukkua todistavat, että aika moni on eri mieltä hänen kanssaan.
Vierailija kirjoitti:
Oltiin Ruotsissa hotellin aamupalalla. Viereisessä pöydässä istui ryhmä ruotsalaisia nuoria n. 22-27v, kaikilla oli jalassa kotikutoisilta näyttävät villasukat.
Pitkävartisen kuviolliset? Näyttävät olevan muotia nuorten keskuudessa.
Vierailija kirjoitti:
Mun villasukat on varpaista puhki, enkä osaa parsia. Uudet sukat olisi kivat. Haaveilin myös teinille lahjaksi muhkua pipoa ja kaulaliinaa, olisi ollut kiva saada ne jonkun tekemänä, ettei tartteis ostaa akryylilumppua. Mulla on aivan ihania neulottuja lapasia, tosi kauniita. Teinikin käyttää pelkästään lapasia. Ei haittaa vaikka näitä tulisi lisää, voi fiiliksen mukaan pukeutua vaikka joka päivä erilaisiin. Islantilaisneule olisi niiiiin ihana, harmi etten itse osaa neuloa.
Opettele. Islantilaisneule kivasta langasta isoilla puikoilla ja hyvällä ohjeella on yllättävän helppo aloittelijallekin.
Mulle voi antaa villasukkia, huiveja jne.
Mä tykkään kun tulee lahjaksi villasukkia yms. Itse en neulo.
Itse tehdyt lahjat on just parhaita. Nuoremmalla väellä näkee paljon itse neulottuja juttuja, kuten villasukkia, pipoja ja lapasia.
Villasukat on ihan paras lahja! Mulle kelpaa useammatkin parit.