Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei palstan tädit ja mummot! Tehdäänkö selväksi: ei lapasia, villasukkia, pipoja tai kaulahuiveja - eikä muutakaan itse tehtyä

Vierailija
14.12.2023 |

KIITOS KUN YMMÄRRÄTTE. 

Terv kaikki alle 60-vuotiaat suomalaiset

Kommentit (156)

Vierailija
101/156 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lla on joku paha lapsuustrauma villasukkapaketeista. Yritetään ymmärtää häntä. Me muut ollaan onnekkaita kun osataan nauttia kauniista, lämpimistä sukista, jotka joulupaketeista paljastuu!

Vierailija
102/156 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta pyydetään lahjaksi villasukkia. Niinpä niitä annan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/156 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi aloituksessa ei mainittu miniöitä. Mun ihana miniäni, saat jatkossakin neuloa vaikka kuinka monet villasukat, lupaan tuoda taas ison kasan lankoja käyttöösi. Arvostan taitoasi ja innostustasi ja varpaani yhtyvät sanoihini. Kiitos.

T. Anoppi 51 v

Vierailija
104/156 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko hyvä idea perustaa "joulunjälkeinen villasukkien ja lapasten ynnä pipojen keräyspiste?"

Roskisten sijasta ihmiset voisi viskata ne ei toivotut kudonnaiset kauppojen eteisessä oleviin keräyspisteisiin, mistä sitten halukkaat voisi ottaa itselleen mitä haluaa.

Olisi kansantaloudellisempaa.  

Vierailija
105/156 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikuisille villasukat yms on paras lahja mutta kun lapsena sai villasukat niin kyllä harmitti kun muut oli saanu leluja yms.

Ymmärrän harmin jos villasukat oli se ainoa lahja. Minä sain aina myös leluja, joten ei yhtään harmittanut se jokavuotinen mummolta saatu villasukkapaketti, päin vastoin. Edelleen ilahdun villasukista. 

Lapsena lahjapaketit olivat vuodesta toiseen samantapaisia. Pikkuveljeni sai kummitädiltään, naapurissa asuvalta mummolta, villasukat joka joulu. Sitä kateuden määrää, ette voi kuvitella, mikä minulla oli. Minun kummini eivät muistaneet minua koskaan. Kyse ei ollut edes sukkien tarpeesta, äitini teki sukkia myyntiinkin eli kyllä minulla sukkia oli. 

Vierailija
106/156 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin tämä trendi kehittyy, nyt ei kelpaa itse tehty vaan pitää olla tehdastekoisia kaupasta ostettuja tuotteita, alkaako seuraavaksi olla joku hintaraja jonka alle meneviä lahjoja ei saa antaa, 100e?

Vierailija
107/156 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kärttyiset dementoituneet maalaisakat alapeukuttamassa😆

Miksi pitäisi olla dementoituntu maalaisakka, jos alapeukuttaa? Kuvitteletko oikeasti, että kaikki ihmiset olisi tuota samaa mieltä kuin ap? Että se olisi koko maailman totuus??

Meillä aikuiset lapset (alle  30v) jokainen tahtoo /toivoo itseneulotut villasukat, tänävuonna on toivottu myös säärystimet ja pipo, siis itse tehtyjä. Ei kaikki arvosta  kiinasta tuotua akryylipipoa /sukkaa.

Taidat olla hieman yksinkertainen, jos luulet, että ap mielipide on sama, kuin totuus.

Vierailija
108/156 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja tekee melkoisia yleistyksiä iän perusteella. Jotkut meistä alle viisikymppisistäkin arvostavat itse tehtyjä uniikkeja lahjoja, niitä ei ole maailmassa toista, päinvastoin kuin massatuotantotuotteilla.

Vierailija
109/156 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitaisiinko samalla tehdä selväksi, että meille sukkia neuloville mummoille EI tuoda joululahjaksi kahvipakettia, kynttilää eikä suklaarasiaa, kiitos.  Ja varsinkaan ei mitään kanelilla ja kardemummalla pilattua "joulukahvia."

Jos tässä kerran joksikin selväntekijöiksi käsketään ryhtymään.

Minä kun en tarvitse noita höpölahjoja yhtään sen enempää kuin te villasukkia.

Juu, antakaa rahaa.  Sitähän tekin haluatte.   Miksi en sitten minä pienituloinen  isoäiti?

Vierailija
110/156 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villasukat mulle kelpaa, mutta pipoa ja lapasia en pysty käyttämään, koska ne kutittaa. Terv 30v

Vierailija
111/156 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voitaisiinko samalla tehdä selväksi, että meille sukkia neuloville mummoille EI tuoda joululahjaksi kahvipakettia, kynttilää eikä suklaarasiaa, kiitos.  Ja varsinkaan ei mitään kanelilla ja kardemummalla pilattua "joulukahvia."

Jos tässä kerran joksikin selväntekijöiksi käsketään ryhtymään.

Minä kun en tarvitse noita höpölahjoja yhtään sen enempää kuin te villasukkia.

Juu, antakaa rahaa.  Sitähän tekin haluatte.   Miksi en sitten minä pienituloinen  isoäiti?

Lasteni mummin kaapit notkui mukeja useita kymmeniä erilaisia. Porukat oli kekkassu, että mummille hyvä lahja on takuulla ihan vaan muki toisten mukien joukkoon kaappeihin pölyyntymään. Ja heko heko se oli varmaan paras muki, joka on puolikas. Tekstissä lukee: pyysithän vain puoli kuppia.

Sen 5 euroa, jonka halpismuki maksaa vois antaa vaikka käteisenä.

Vierailija
112/156 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kun voisikin saada lahjaksi jonkun läheisen kutomaat sukat tai jotain muuta itse tehtyä ja ajateltua. - Täytyisi varmaan opetella itsekin tekemään,  

T. 21 vuotias suomalaisen

Kannustan mielihyvin, opettele vain, ei se ole ollenkaan vaikeaa. Katso vaikka marttojen sivuilta villasukan perusohje, osta puikot ja lankaa. Siitä se lähtee. Lämmittää ne omin käsin tehdytkin, mieltä ja varpaita.

Kannustan myös opettelemaan. Itse en ole koskaan oppinut (yrittänyt niin tuhannesti) ja sanon, että kutominen on vaikeaa ja vaatii sellaista luonnetta ja sorminäppäryyttä, jota minulla ei ole. Onneksi on teitä, jotka osaatte.

Minäkin olen se, joka ei koskaan oppinut (ja yritti tuhannesti), ei ole kärsivällisyyttä eikä keskittymiskykyä. Sorminäppärä en ole koskaan ollut.

Opettelin (myöhäisellä) aikuisiällä sieltä marttojen sivuilta. Vaikeaa on joskus edelleen, koska on niin paljon uutta opeteltavaa, kirjoneuleet, villapaidat, pitsisukat..jotenkin vaan jäin koukkuun, vai pitäisikö sanoa puikkoihin.

Kannustan siis hyvillä mielin niitäkin, jotka kokevat syntyneensä peukalo keskellä kämmentä, kuten minä. 

(Terveisin positiivari, joka on ärissyt illan uuden sukkamallin kanssa.)

Vierailija
113/156 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Inhoan villasukkia. Sisällä kutisevat ja ovat liian kuumat. Kenkään ne eivät mahdu. Siis täysin hyödyttömät minulla ja tuolla pyörii muutama pari jouten. Mieskin pitää näemmä mieluummin tennissukkia sisällä kuin villasukkia.

Et kai nyt villasukkaa paljaaseen jalkaan laita?! Sinne tulee puuvillasukka alle. Ei tule kuuma ja on hengittävä. 

Vierailija
114/156 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en käytä muita sukkia kuin villasukkia. Eikä moni tuttunikaan. No ei ne yleensä ole täyttä villaa, vaan esim. 7 veljestä langasta, joka on osaksi polyesteriä, joten konepestäviä. Ei ne kutise. En ymmärrä, miksi joku käyttää puuvillasukkia. Nehän palelluttaa jalat vähän kostuessaan ja todellakin hiostaa. Villasukka on lämmin vaikka olisi märkäkin, eikä se kuumallakaan hiosta.

Ja totta helvetissä haluan mieluumin itsetehdyn lahjan! Lahjan antaja on uhrannut minuun silloin aikaa, ei vain rahaa.

Vierailija
115/156 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupan ihana pörrösukka on paras. Villasukka on masentava, on aina ollut.

Vierailija
116/156 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka en ole täysin eri mieltä, hiukan ihmettelen, että tämä aloitus saa olla täällä.

Vierailija
117/156 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tämä ole mummo- ja tätivihaa?

Vierailija
118/156 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupan ihana pörrösukka on paras. Villasukka on masentava, on aina ollut.

Tuollaisilla pörrösukilla ei tee metsurin töissä mitään, kunnon villasukka se olla pitää.

Vierailija
119/156 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tehdä selväksi enkä ymmärrä. 

Vierailija
120/156 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsetehdyt hillot ym. ovat kyllä.ällöjä.