Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tutkimus: naimattomat ja lapsettomat naiset ovat onnellisimpia

Vierailija
14.12.2023 |

"We may have suspected it already, but now the science backs it up: unmarried and childless women are the happiest subgroup in the population. And they are more likely to live longer than their married and child-rearing peers, according to a leading expert in happiness."

Näyttää siltä, että miehet ja lapset vahingoittavat naisten onnellisuutta ja terveyttä. Mitä ajatuksia herättää?

https://www.theguardian.com/lifeandstyle/2019/may/25/women-happier-with…

Kommentit (361)

Vierailija
341/361 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko sekuntikaan tähän väittämään. Evoluution mukaan naisen kuuluu saada lapsia ja hoivata. Nykyaikana on perseestä se, että asiaa yritetään kieltää ja tehdä täysin päinvastoin asiat kuin luonto on tarkoittanut. 

Minua on aina kiinnostanut millainen ihminen tällaisen yksinkertaisen kommentin takaa löytyy. Alkoholisti 58 v, mieshenkilö, amis?

40v kahden lapsen äiti, naimisissa. Mietinkin kans että millainen ihminen kirjottaa tällaisen vastakommentin..20v lesbo? Joku miesten-ja lastenvihaaja ainakin 😂

Voimia sinulle, katkeruus ei kuitenkaan auta. Valoa kohti! 

-eri

Vierailija
342/361 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko sekuntikaan tähän väittämään. Evoluution mukaan naisen kuuluu saada lapsia ja hoivata. Nykyaikana on perseestä se, että asiaa yritetään kieltää ja tehdä täysin päinvastoin asiat kuin luonto on tarkoittanut. 

Minua on aina kiinnostanut millainen ihminen tällaisen yksinkertaisen kommentin takaa löytyy. Alkoholisti 58 v, mieshenkilö, amis?

Kerro itsestäsi hieman. Minua kiinnostaa millainen naiset täällä aina yrittää kääntää keskustelun henkilöön. Missä yliopistossa opetetaan tuollaista keskustelua? 

- eri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/361 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivooko joku aidosti oikeasti että oma puoliso ja lapset vaikka kuolisi niin sitten olisi onnellinen? Ihan sairasta. Ei tsunamissa perheensä menettäneistä yksikään kiljunut riemusta. 

Elämä ei ole mulle mitään ilman perhettä ja rakkautta. Perhe on kaikki kaikessa ja suurin onnellisuuden lähde <3!

Vierailija
344/361 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono mies laskee elämänlaatua. 

Hyvä mies pitää elämänlaadun tasaisena. 

Täydellinen mies nostaa elämänlaatua moninkertaisesti. 

Kaikista kokemusta. Jälkimmäisestä en luovu. :) 

Vierailija
345/361 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

40v kahden lapsen äiti, naimisissa. Mietinkin kans että millainen ihminen kirjottaa tällaisen vastakommentin..20v lesbo? Joku miesten-ja lastenvihaaja ainakin 😂

Sinä osaat varmaan kertoa, miksi ihmislajin urokset odottavat myös lastensa äideiltä hoivaa? Eihän eläinmaailmassakaan niin tapahdu, sehän on luonnon vastaista.

Vierailija
346/361 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivooko joku aidosti oikeasti että oma puoliso ja lapset vaikka kuolisi niin sitten olisi onnellinen? Ihan sairasta. Ei tsunamissa perheensä menettäneistä yksikään kiljunut riemusta. 

Elämä ei ole mulle mitään ilman perhettä ja rakkautta. Perhe on kaikki kaikessa ja suurin onnellisuuden lähde <3!

Ei vaan he eivät ole hankkineet noita ollenkaan.

Vierailija
347/361 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nelikymppinen nainen ja vain kaksi lasta? Ettet vaan käyttänyt luonnonvastaisesti ehkäisyä? Sinulla pitäisi olla vähintään viisi lasta.

Vierailija
348/361 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatteletteko todella että äitinne olisi onnellisempi ilman teitä? 

Mulle äitini on sanonut että olen parasta hänen elämässään ja uskon sen kyllä. 

Vierailija
349/361 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys lienee ensinnäkin siitä, missä iässä?

Tottakai nuorempana on helpointa olla vapaa liiallisista työ- ja perhepaineista, mutta eihän se kerro ihmisen kehityksen lainalaisuuksista yhtään mitään. Ihmisen kehitykseen kuuluvat askeleet ja "asteet eteenpäin", ei paikalleen jämähtäminen ja tyhjä elämä. Esimerkiksi moni kolmikymppinen huomaa, ettei pelkkä koulutus- ja työura riitäkään itselle, vaan haluaa perheen. Se on sitä kypsymistä je kehittymistä.

Ruuhkavuosien aikana voi huokailla monenlaista ihan vain väsymystään, mutta ikinä ei vaihtaisi perhe-elämäänsä sinkun eloon. Viisi- kuusikymppisenä alkaa jo nähdä elämänsä kokonaisuuksia ja on onnellinen, että teki siitä itse täyteläisen, eikä jäänyt yksipuoliseen ja kapeaan elämänmalliin. Eniten taitavat katua elämättä jättämistään vain itselleen eläneet ihmiset, jotka tavallaan eivät ole saaneet muuta aikaan kuin työuran.

Elämää pitäisi tarkastella kokonaisuutena, eikä nykyisen muodin mukaisesti vain nuoruuden innossa ja vain nuoruutta painottaen, helppoutta ja vaivattamuutta korostaen, ikäänkuin se nyt olisi onnea ja onnellisuutta, enemmänkin se on masennusta ja itsekeskeisyyttä vahvistavaa. Sitähän ei osata ottaa huomioon, kun on niin kiire toitottaa omaa ideologiaa. Tutkimuksilla saadaan juuri sellaisia tuloksia, mitä halutaan ja mitä lähdetään hakemaan.

Vierailija
350/361 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajatteletteko todella että äitinne olisi onnellisempi ilman teitä? 

Mulle äitini on sanonut että olen parasta hänen elämässään ja uskon sen kyllä. 

Kyllä ajattelen. Äiti ja isä olisi paljon onnellisempia, jos he eivät olisi koskaan tavanneet. Kaiken lisäksi me lapset ollaan huonoja, muilla on paremmat lapset.

Vierailija
351/361 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinähän se lasten- ja erityisesti tyttöjenvihaaja olet ja matalasti koulutettu ilmeisesti kumminkin. Olet todella huono äiti stereotypioinesi. Ehkäpä instamama, joka ei ole lukenut muuta kuin Kardashianin päi

Tämä. Meihin on ohjelmoitu niin paljon pas*aa miesten edun takia. 

Vierailija
352/361 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysymys lienee ensinnäkin siitä, missä iässä?

Tottakai nuorempana on helpointa olla vapaa liiallisista työ- ja perhepaineista, mutta eihän se kerro ihmisen kehityksen lainalaisuuksista yhtään mitään. Ihmisen kehitykseen kuuluvat askeleet ja "asteet eteenpäin", ei paikalleen jämähtäminen ja tyhjä elämä. Esimerkiksi moni kolmikymppinen huomaa, ettei pelkkä koulutus- ja työura riitäkään itselle, vaan haluaa perheen. Se on sitä kypsymistä je kehittymistä.

Ruuhkavuosien aikana voi huokailla monenlaista ihan vain väsymystään, mutta ikinä ei vaihtaisi perhe-elämäänsä sinkun eloon. Viisi- kuusikymppisenä alkaa jo nähdä elämänsä kokonaisuuksia ja on onnellinen, että teki siitä itse täyteläisen, eikä jäänyt yksipuoliseen ja kapeaan elämänmalliin. Eniten taitavat katua elämättä jättämistään vain itselleen eläneet ihmiset, jotka tavallaan eivät ole saaneet muuta aikaan kuin työuran.

Elämää pitäisi tarka

Johon on taas tuubaa. Itse olen 5-kymppinen, lapsivapaa. Elämä on ollut ja on täyttä. Ei kaikilla ole tyhjiötä, joka pitäisi täyttää lapsilla tai sitten uralla. 

Onnellinen/onneton voi olla monella tavalla.

Vierailija
353/361 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisviha kukoistaa palstalla, kuten tästäkin ketjusta näkee. Jos joku uskaltautuu ehdottamaan, että ehkä se perinteinen mies ja lapset -setti ei olekaan naisille hyväksi, niin täällä alkaa järkyttävä ulina.

Vierailija
354/361 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huono mies laskee elämänlaatua. 

Hyvä mies pitää elämänlaadun tasaisena. 

Täydellinen mies nostaa elämänlaatua moninkertaisesti. 

Kaikista kokemusta. Jälkimmäisestä en luovu. :) 

Kaikki miehet ovat vahingollisia naisille. Se niin sanottu täydellinen mieskin kyllä lopulta paljastaa todellisen luonteensa.

Vierailija
355/361 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hyvä, sittenhän emme enää joudu näkemään missään valitusta naisten sinkkuudesta ja yksinäisyydestä ja siitä, miten 35-vuotiaalle Uraohjus-Marjukalle ei vaan tahdo löytyä arvoistaan kumppania.

Vierailija
356/361 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syntymä on kuolemantuomio :(

Ei kukaan pysty hillitsemään sikiämistään.

Vierailija
357/361 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisviha kukoistaa palstalla, kuten tästäkin ketjusta näkee. Jos joku uskaltautuu ehdottamaan, että ehkä se perinteinen mies ja lapset -setti ei olekaan naisille hyväksi, niin täällä alkaa järkyttävä ulina.

On outoa luulla, että samat valinnat tekevät kaikki onnettomaksi tai onnelliseksi. Ihmiset ovat oikeasti keskenään kovin erilaisia. Toivottavasti jokainen löytää oman onnensa. 

Vierailija
358/361 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä osaat varmaan kertoa, miksi ihmislajin urokset odottavat myös lastensa äideiltä hoivaa? Eihän eläinmaailmassakaan niin tapahdu, sehän on luonnon vastaista.

Niinkö odottavat? Moni on ihan aikuisia ihmisiä ja hoitavat itse oman perheensä. 

Vierailija
359/361 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä tutkimus

Vierailija
360/361 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä osaat varmaan kertoa, miksi ihmislajin urokset odottavat myös lastensa äideiltä hoivaa? Eihän eläinmaailmassakaan niin tapahdu, sehän on luonnon vastai

Täällä oli joskus pitkä ketju aiheesta "teetkö miehellesi eväät töihin". Minä kirjoitin, että en tietenkään tee, niin jestas sitä paskamyrskyä mitä sain. En kuulemma rakasta miestäni ja hänen olisi parempi erota, niin saisi paremman vaimon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä viisi