Tutkimus: naimattomat ja lapsettomat naiset ovat onnellisimpia
"We may have suspected it already, but now the science backs it up: unmarried and childless women are the happiest subgroup in the population. And they are more likely to live longer than their married and child-rearing peers, according to a leading expert in happiness."
Näyttää siltä, että miehet ja lapset vahingoittavat naisten onnellisuutta ja terveyttä. Mitä ajatuksia herättää?
https://www.theguardian.com/lifeandstyle/2019/may/25/women-happier-with…
Kommentit (361)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Jos naisilta pääsee yksikin pieru, he tekevät välittömästi johtopäätöksen että ovat laktoosi-intolerantteja ja kaikkien ihmisten heidän vaikutusvaltansa alla pitää sen jälkeen noudattaa laktoositonta ruokavaliota tai seuraa valtava uhriutuminen, sen tyylinen kuin kommentissasi. "
Ei vaadi kummoista aivotoimintaa, että huomaa, aiheutuuko vatsavaivat laktoosista vai ei. Jos nainen on se joka kokkaa, niin tietenkin on järkevää tehdä kaikki ruuat laktoosittomiksi. Jos toisille ei kelpaa, niin tehkööt itse ruokansa.
Useimpien kohdalla maidon välttäminen on kuitenkin turhaa. Vain joka kuudennella suomalaisella on laktoosin eli maitosokerin imeytymishäiriö. Esiintyvyys on varmistettu väestötason geenitutkimuksilla, joita on tehty Itä- ja Länsi-Suomessa.
"Ylivoimainen enemmistö suomalaisista voi käyttää maitotuotteita ilman mitään hämminkiä koko elämänsä aja
Mitä tuo sinun sepustus auttaa heitä, joilla tulee vatsakipua ja ripulia laktoosia sisältävien ruokien syömisestä? Väitätkö sinä, että he eivät oikeasti ole kipeitä? Toivottavasti sinulla ei ole puolisoa eikä lapsia, sinä varmaan pitäisit heille luennon, että oikeasti nuo sinun oireet ei ole vakavia vaikka sinulla taju välillä lähteekin.
Vierailija kirjoitti:
En usko sekuntikaan tähän väittämään. Evoluution mukaan naisen kuuluu saada lapsia ja hoivata. Nykyaikana on perseestä se, että asiaa yritetään kieltää ja tehdä täysin päinvastoin asiat kuin luonto on tarkoittanut.
Höpöhöpö. Kyse ei ole evoluutiosta, vaan kulttuurista. Miesten luomasta. Tutustu historiaan,niin tiedät.
Vierailija kirjoitti:
En usko sekuntikaan tähän väittämään. Evoluution mukaan naisen kuuluu saada lapsia ja hoivata. Nykyaikana on perseestä se, että asiaa yritetään kieltää ja tehdä täysin päinvastoin asiat kuin luonto on tarkoittanut.
Luonnossa naaraat eivät hoivaa uroksia, mutta ihmislajilla urokset odottavat, että jostain löytyy nainen hoivaamaan äidin jälkeen. Miksette te sitten toimi kuten luonto on tarkoittanut?
Vierailija kirjoitti:
Herättää sellaisia ajatuksia, että yksilötasolla ratkaisee aina se, millaista elämää henkilö itse haluaa elää. Suhtaudun vähän skeptisesti ulkomaalaisiin tutkimuksiin aiheesta, koska Suomessa ihmisten mahdollisuudet valita oma elämäntyylinsä on helpompaa ja vapaampaa kuin monessa muussa maassa. Ja Suomessa myös parisuhteilta odotetaan, halutaan ja todennäköisesti saadaan eri asioita mitä monessa muussa maassa. Yleistykset ovat vähän huonoja siinä mielessä, että niillä ei voi kuitenkaan selittää pois yksilön toiveita ja kokemusta, vaikka ne poikkeaisivat enemmistön toiveista ja kokemuksista. Eli tilastoihin nojaten ei voi suositella kenellekään mitään, vaan ihmisen täytyy itse tietää, mitä haluaa ja tavoitella sitä.
Suomessa on tehty aiheesta useita tutkimuksia,ja myös niissä tulokset ovat samanlaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ja heti kun uutisessa uutisoidaan kuinka Harkimo sun muut on ottanut itselleen nuoremman naisen rinnalleen niin naisilta lähtee yöunet
naisten tyytymättömyys on itsensä tekemä!Voi kuule, yhtä lailla uutisoidaan näitä joissa nainen otti nuoremman miehen. Kai tuollaiset jutut myy. Todellisuudessa suuret ikäerot on kuitenkin hyvin harvinaisia. Sen vanhemman pitää olla ökyrikas tai tunnettu julkkis saadakseen nuoren ja hehkeän.
Samaa kertovat tilastot: suurten iköerojen parisuhteet heterosuhteissa ovat Suomessa todella harvinaisia, niitä on vain alle 0.5% kaikista suhteista. Homosuhteissa huomattavasti yleisempää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet ovat loisia jotka imevät naisista kaiken energian. Jokainen nainen jolla on vähänkin itsesuojeluvaistoa pysyy niistä erossa.
Munanpuutteessa olevan vanhan piian ohje.
Satisfyer pro on 100% parempi,kuin mikään muna.
En ole milloinkaan tuntenut suurempaa onnea ja rakkautta kuin mitä olen tuntenut pienen lapsen kanssa. Miten onnea mitataan? Työtähän lapsissa on. Tekeekö työn tekeminen ja toisen eteen uhrautuminen onnettomaksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla mies ja lapsi lisänneet onnellisuutta huomattavasti.
Halusin miehen ja lapsen ja mun mies on hyvä mies, sekä isänä, puolisona että rakastajana. Mikäs tässä ollessa. En ole mikään kuorman alle hautautuva työmyyrä vaan onnellinen ja rakastettu nainen.
Tämä onkin ihannetilanne jos olet perheorientoitunut nainen. Monilla vaan mies paljastuu pettymykseksi.
Mies on pettymys koska hyviä miehiä ei nykynaisten parisuhdepelleily kiinnosta. Naisilla ei ole miehille mitään annettavaa. Siis niille hyville miehille.
Ne huonot miehet jotka ei kaipaa kuin tiskikonetta jolla on reikä ovat sitten eri eria.
"Hyvä mies" on täysin mielikuvituksen tuotetta.
Kenen vieraan mulcun aikaansaannos sinä olet?
Vierailija kirjoitti:
Miehet ovat loisia
Ohis: Noinkohan i-loinen on Applen loinen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suhtaudun vähän skeptisesti ulkomaalaisiin tutkimuksiin aiheesta, koska Suomessa ihmisten mahdollisuudet valita oma elämäntyylinsä on helpompaa ja vapaampaa kuin monessa muussa maassa.
Tutkitusti Suomessa nimenomaan on hyvin yksioikoinen kulttuuri, jossa kaikilta vaaditaan samanlaisia asioita, esim. perheen perustamista. Muualla Euroopassa on vapaampaa.
Päinvastoin. Pohjois-Euroopassa on vapaampaa, Etelä-Euroopassa pitää asiat tehdä ,kuten on aina ennenkin tehty. Italiassa lapset asuvat käytännössä vanhemmillaan,kunnes menevät naimisiin.
Vierailija kirjoitti:
Putin kehotti venäläisiä elvyttämään vanhan suurperheperinteen, ja hankkimaan seitsemästä kahdeksaan lasta
Suomessa Venäjän propaganda taas jauhaa, kuinka Suomalaisten ei pidä lisääntyä. Kuinka Suomen pitää näivettyä.
Tehkää niitä lapsia!!!
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000010028340.html
Ja siksi aloitus on tehty!!!!!!!!!
Putin haluaa vain naisten tekevän lisää lapsia,jotta olisi sotilaita lisää. Ei enää puutu,kuin Lebensborn-lastenkodit XD
Lähestyn 5-kymppiä, ei lapsia omasta tahdosta, naimisiin en myöskään halua. Hyvä kumppani on. Olen ollut pitkiä aikoja myös itsekseni ja on ollut haastetta sopeutua olemaan suhteessa vaikka kumppaniani rakastan ja paras suhde. Itsellinen elämä on ihanaa ja sen suhteen on vaikea tehdä kompromisseja.
Ei ole näitä merkityksettömyyden tunteita ollut koskaan. Eikä yksinäisyyttä. Elämäntarkoitustakaan ei ole tarvinnut kipuilla.
Enemmän olen kuullut merkityksettömyydestä lapsellisilta, kun tässä iässä lapset lähtee omilleen. Sitten ihmetellään, että mikä se oma tarkoitus on, kun kukaan ei enää tarvi. Yksinäisyyttä valittelevat lapsiperheelliset, kun olet toisaalta jumissa kotona, lapsiperheet eivät ilmeisesti tapaa tarpeeksi toisiaan ja näin ja ilman lapsia voi olla hankala päästä sinne minne haluaisi.
Minulla on ollut tasaisen onnellista elämää. Ei ole ollut vauvaperheen kriisivaihetta tai ruuhkavuosia.
En myöskään ole tukkinut elämääni työuralla. En ole kaivannut mitään "täytettä" sen vuoksi, että ei lapsia.
Minusta on ihana tulla omaan kotiin, kun täällä ei ole muita. Nautin rauhasta, tilasta ja vapaudesta.
Jos saa elää vanhaksi, niin siellä kalkkiviivoilla ollaan itekseen, ihan jokainen meistä, oli lapsia tai ei. Näin se elämä menee.
Vierailija kirjoitti:
ja heti kun uutisessa uutisoidaan kuinka Harkimo sun muut on ottanut itselleen nuoremman naisen rinnalleen niin naisilta lähtee yöunet
naisten tyytymättömyys on itsensä tekemä!
Minulta ei kyllä lähde. Hjallis voi ottaa itselleen vaikka kymmenen nuorta naista, ei ole minulta pois millään lailla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
naisten tyytymättömyys on itsensä tekemä!Voi kuule, yhtä lailla uutisoidaan näitä joissa nainen otti nuoremman miehen. Kai tuollaiset jutut myy. Todellisuudessa suuret ikäerot on kuitenkin hyvin harvinaisia. Sen vanhemman pitää olla ökyrikas tai tunnettu julkkis saadakseen nuoren ja hehkeän.
Harkimossa täytyy kyllä olla jotain karismaa, kun se saa niin kauniita naisia, vaikka itse on melko ruma. Ei pelkkä raha sitä selitä. Kertoo paljon yhteiskunnasta, että ei ihan helposti onnistuisi naiselta sama.
Raha sen nimenomaan selittää. Ja vanhemman naisen on hyvin helppoa löytää seuraa, jos nyt ei haaveile naimisiinmenosta tms.
Vierailija kirjoitti:
Minua on aina kiinnostanut millainen ihminen tällaisen yksinkertaisen kommentin takaa löytyy. Alkoholisti 58 v, mieshenkilö, amis?
Vierailija kirjoitti:
Naimissa olevilla naisilla on vähemmän masennusta ja mt-ongelmia:
Results indicate that married women are less likely to report symptoms of depression than their unmarried counterparts.
Oikeasti johtopäätös tuosta oli, että naimisissa olevilla naisilla avioliton laatu vaikuttaa suuresti depressioon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
naisten tyytymättömyys on itsensä tekemä!Minulta ei kyllä lähde. Hjallis voi ottaa itselleen vaikka kymmenen nuorta naista, ei ole minulta pois millään lailla.
Minä puolestani olen joutunut ottamaan palkatonta salkkua, kun en ole pystynyt kolmeen viikkoon nukkumaan silmäystäkään, kun tuli julkisuuteen tämä Harkimon uusi, nuorempi nainen.
Kelaan on vetämässä psykoterapiakorvaushakemus. Antoivat työterveydestä masennus- ja unilääkket ensihätään. Kai täältä vielä noustaan!
Vierailija kirjoitti:
Itse paljon biologiaa ja psykologiaa opiskelevana olen sitä mieltä että tämä "perinteinen" parisuhde malli ei ole ihmiselle luonnollinen.
Ei tuo ole mikään mielipideasia, vaan fakta. Jos lisäät noiden opiskelemiesi aiheiden joukkoon historian niin huomaat, että ydinperhemalli on ihmiskunnan historiaa tarkastellessa hyvin tuore keksintö. Tai oikeammin voi puhua ehkä kokeilusta, koska se ei ole koskaan ollut kaikialla vallitse malli ja toisaalta se on "onnistunut" vain silloin jos ihmissuhteen toiselta osapuolelta on viety ihmisoikeudet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua on aina kiinnostanut millainen ihminen tällaisen yksinkertaisen kommentin takaa löytyy. Alkoholisti 58 v, mieshenkilö, amis?
40v kahden lapsen äiti, naimisissa. Mietinkin kans että millainen ihminen kirjottaa tällaisen vastakommentin..20v lesbo? Joku miesten-ja lastenvihaaja ainakin 😂
Jep. Naaraan ehdoilla niinkuin jokaisessa muussakin eliölajissa :)