Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tutkimus: naimattomat ja lapsettomat naiset ovat onnellisimpia

Vierailija
14.12.2023 |

"We may have suspected it already, but now the science backs it up: unmarried and childless women are the happiest subgroup in the population. And they are more likely to live longer than their married and child-rearing peers, according to a leading expert in happiness."

Näyttää siltä, että miehet ja lapset vahingoittavat naisten onnellisuutta ja terveyttä. Mitä ajatuksia herättää?

https://www.theguardian.com/lifeandstyle/2019/may/25/women-happier-with…

Kommentit (361)

Vierailija
281/361 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka naiset ovat onnellisempia yksin ja ilman mitään tukea maailmalta, niin miksi silti oikeassa elämässä lähes jokainen nainen on parisuhteessa ja ne jotka eivät ole, pyrkivät siihen hirmuisella vimmalla. Ainut paikka, missä kuulee näitä "en ikinä ole yhdenkään miehen kanssa" -traumapotilaita, on av-palsta.

Tutkimukset kertovat aivan toista tarinaa. Suurin osa parisuhteista päätyvät eroon, myös lapsellisilla ja eron hakija on lähes aina nainen, joka haluaa pois parisuhteesta. Ja Suomessa jopa 78% kotitalouksista, on 1-2 hengen talouksia. 

Vierailija
282/361 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka naiset ovat onnellisempia yksin ja ilman mitään tukea maailmalta, niin miksi silti oikeassa elämässä lähes jokainen nainen on parisuhteessa ja ne jotka eivät ole, pyrkivät siihen hirmuisella vimmalla. Ainut paikka, missä kuulee näitä "en ikinä ole yhdenkään miehen kanssa" -traumapotilaita, on av-palsta.

Tutkimukset kertovat aivan toista tarinaa. Suurin osa parisuhteista päätyvät eroon, myös lapsellisilla ja eron hakija on lähes aina nainen, joka haluaa pois parisuhteesta. Ja Suomessa jopa 78% kotitalouksista, on 1-2 hengen talouksia. 

Postasin tämän viestin tuonne toiseen ketjuun, mutta sopii hyvin tähänkin:

Onnellisuustutkimuksissa on saatu keskenään hyvin ristiriitaisia tuloksia. Otetaan esimerkkinä tämä 2023 tehty tutkimus, jonka mukaan naimissa olevat ihmiset ovat keskimäärin todella merkittävästi onnellisempia kuin ei-naimissa olevat:

"Being married is the most important differentiator with a 30-percentage point happy-unhappy gap over the unmarried"

https://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm?abstract_id=4508123

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/361 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäjän propagandaa

Jotta Suomi näivettyy

Oikeasti

Naiset joilla lapsia ovat onnellisempia

Kuten tämäkin julkaisu todistaa:

Tutkimus:

Yes, Married Mothers Really Are Happier Than Unmarried and Childless Women

But children bring not only happiness. These sociologists report that women who are mothers tend to be better off financially than their childless peers.

https://dailycitizen.focusonthefamily.com/yes-married-mothers-really-ar…

Vierailija
284/361 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Putin kehotti venäläisiä elvyttämään vanhan suurperheperinteen, ja hankkimaan seitsemästä kahdeksaan lasta

Suomessa Venäjän propaganda taas jauhaa, kuinka Suomalaisten ei pidä lisääntyä. Kuinka Suomen pitää näivettyä.

Tehkää niitä lapsia!!!

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000010028340.html

Ja siksi aloitus on tehty!!!!!!!!!

Vierailija
285/361 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se naisen onnellisuus pitäisi tulla toisten hyysäämisestä? Jokaisella se onnellisuus/onnettomuus tulee niistä itselle tärkeistä asioista. 

Itselleni on tärkeää vapaus ja riippumattomuus, oma tila. Siksikään mulla ei ole lapsia. Parisuhteessa olen, naimisiin ei ole mitään tarvetta. 

Vierailija
286/361 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei yllätä, mies/lapsi on iso kulu ja yleensä vaatii hirveästi, että voit pitää sellaista saman katon alla. 

Itsekseen oleminen ei vaadi mitään. 

Toki itsekseen oleminen vaatii sen, että kestää itseään, hiljaisuutta, osaa toiimia ja tehdä ilman toisten kehotuksia, vaatii myös rahaa maksaa tietyistä jutuista enemmän.

Hiljaisen kodin syndrooma on joillekuille vaikea - se, että kukaan ei ole sinua odottamassa kotona. Tietty voi siihen lemmikin hankkia.

Mutta näillä mennään, olen oppinut ja nautin omasta ylellisestä rauhasta,

Mites sukulaiset, vanhemmat, sisarukset ja ystävät? Kaikilla niitä ei tietenkään ole, mutta lähteehän niistäkin ääntä silloin kun ovat kylässä. Lemmikit, tottakai! Ei ole kyllä tämän koiran kanssa ehtinyt yksinäistä olemaan, on järjestänyt sen verran hulabaloota :D

Vierailija
287/361 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pahasti luonnevikaisia ne on lähes kaikki ja siksi ilman miestä ja lapsia.

Mikä se noin harmittaa sinua? Ootko väsynyt? 

Vierailija
288/361 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pahasti luonnevikaisia ne on lähes kaikki ja siksi ilman miestä ja lapsia.

Mikä se noin harmittaa sinua? Ootko väsynyt? 

Se kun se ei saa edes sitä luonnevikaista

Tirsk

Vierailija
289/361 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kovin on länsimaisen yltiöindividualistinen minä ja minun onnellisuuteni -arvomaailma esillä.

Onnellisuudessa on se hankaluus, että se pakenee sitä kauemmas, mitä hanakammin sitä tavoittelemme. Se voidaan saavuttaa ikään kuin sivutuotteena tekemällä ja elämällä merkityksellisiä asioita, katse nostettuna omasta navasta riittävän kauas.

Olisi itsepetosta ajatella, että yleisavain naisen onnellisuuteen on miehettömyys ja lapsettomuus.

No juurikin näin. En usko hetkeäkään, että lapseton esimerkiksi 40v nainen ilman kumppania on sankoin joukoin onnellinen tapaus. Poikkeus aina vahvistaa säännön.  

Eihän, että haluaa elää ilman omia lapsia ja avioliittoa tarkoita, että tuijottaa omaa napaa. Miksi se näin olisi? 

Ja älä usko hetkeäkään, minä sen sijaan tiedän, että kaikilla se onnellisuus ei tule lapsista ja miehestä. Ei meillä 40+ naisillakaan. 

Miksi ei olisi onnellinen, kun on saanut elää omanlaistaan elämää?

Ei kaikilla ole sitä tyhjiötä sisällään, joka pitäisi jollain ulkopuolisella asialla täyttää. Olemme erilaisia. Esim minä en ole koskaan pohtinut elämäntarkoitusta tai etsinyt merkitystä elämälleni. Nämä asiat ovat minussa aina olleet.

Elämä on ainutlaatuinen lahja, jota tulee kunnioittaa ja josta olla kiitollinen.

Olen pahoillani, että sulla ei tällaista kokemusta ole omasta elämästäsi. 

Vierailija
290/361 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 40 v nainen, ja lähipiirissäni on kolme oman ikäistäni sinkkunaista. Yksikään heistä ei todellakaan ole onnellinen, ovat tämän ihan itse suoraan minulle kertoneet.

Mutta: en toisaalta usko että minä olen yhtään heitä onnellisempi :D Olen siis itse pitkässä parisuhteessa ja kahden lapsen äiti.

Vierailija
291/361 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää laittako tänne ulkomaisia linkkejä ulkomailla tehtyihin tutkimuksiin. Niitä ei voi verrata Suomeen, kun täällä on ihan erilainen kulttuuri mitä jossain Amerikassa tai Englannissa.

Vierailija
292/361 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyisi lukea tutkimus kunnolla. Voihan olla myös niin, että kaikkein onnellisimmat naiset eivät mene naimisiin (päädy tiiviiseen parisuhteeseen) tai hanki lapsia. Molemmat ovat isoja muutoksia elämässä, ja jos kokee itsensä hyvin onnelliseksi, niin miksi muuttaisi elämäänsä. Näissä tutkimuksissa syy-seuraus -suhteet eivät ole aina niin helppoja tulkita. 

Vierailija
293/361 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää laittako tänne ulkomaisia linkkejä ulkomailla tehtyihin tutkimuksiin. Niitä ei voi verrata Suomeen, kun täällä on ihan erilainen kulttuuri mitä jossain Amerikassa tai Englannissa.

Ap:n lainaama tutkimus on myös ulkomainen. Kun keskustelu on avattu viittaamalla ulkomaiseen tutkimukseen, on mielestäni pelkästään loogista että keskusteluun tuodaan mukaan myös muita ulkomaisia tutkimuksia. 

Vierailija
294/361 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole tällä hetkellä onnellinen, vaan lähinnä v*****ntunut ihan kaikesta. Sinkkuus ei kuitenkaan ole siihen syy, enkä ymmärrä ajattelua että onnellisuus olisi jonkun ulkopuolisen ihmisen vastuulla. Mun pitää ratkaista tämä tilanteeni jotenkin muuten. Kyse voi olla stressistä tai ihan hormooneistakin. Mies vain pahentaisi tilannetta.

Vierailija
295/361 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tehkää niitä lapsia!!!

Miehet eivät koskaan muuttuneet lasten ja perheen arvoisiksi, niinkuin ei yhteiskuntakaan. Tästä aiheesta on useita pitkiä ketjuja. Naiset eivät halua mieslasta, saati dominoivaa hirviötä, vaan hyvän ja osallistuvan miehen ja lasten isän. Tällaisia miehet eivät halua olla. Ei voi mitään.

Tuo on vain sinun näkemys ja kuvitelma naisena. Oikeasti kukaan mies ei halua draamakuningatarta, ikuista uhmaikäistä teinivaimoa, vihaista pirttihirmua ja piereskelevää mätisäkkiä. Miehet haluavat kauniin ja mukavaluonteisen ja normaalivartaloisen nuoremman naisen.

Vierailija
296/361 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 40 v nainen, ja lähipiirissäni on kolme oman ikäistäni sinkkunaista. Yksikään heistä ei todellakaan ole onnellinen, ovat tämän ihan itse suoraan minulle kertoneet.

Mutta: en toisaalta usko että minä olen yhtään heitä onnellisempi :D Olen siis itse pitkässä parisuhteessa ja kahden lapsen äiti.

Ymmärrän. Yksi tuttuni on täysin maaninen "puuttuvan rakkauden" vuoksi. Päätyy aina riitaisiin suhteisiin ja on onneton, hyppii onnettomasta suhteesta toiseen, ei osaa olla yksin. Itse herään joka aamu kiitollisena ja onnellisena siitä, että ei ole omaa riitaisaa ukkoa vaivoina. Niitä olen kylliksi nähnyt muilla ja nytkin naapurista välillä kuuluu. Eivät ne vaimot onnellisia ole, se kuuluu tänne naapuriin. Huutoa, itkua, kiroilua, ivailua jne.

Hienoa tässä on se, että sinä olet onnellisin perheellisenä ja minä olen onnellisin perheettömänä. En tiedä miksi meidän pitäisi verissä päin tapella siitä kumpi on onnellisempi tai dissata toisen elämäntapaa tai valintoja. Sinä tiedät onnettomia sinkkuja ja minä onnettomia perheellisiä. Kummankaan kokemus ei määrittele jokaista ihmistä, vaan ne kenet tunnemme.

Vierailija
297/361 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tehkää niitä lapsia!!!

Miehet eivät koskaan muuttuneet lasten ja perheen arvoisiksi, niinkuin ei yhteiskuntakaan. Tästä aiheesta on useita pitkiä ketjuja. Naiset eivät halua mieslasta, saati dominoivaa hirviötä, vaan hyvän ja osallistuvan miehen ja lasten isän. Tällaisia miehet eivät halua olla. Ei voi mitään.

Tuo on vain sinun näkemys ja kuvitelma naisena. Oikeasti kukaan mies ei halua draamakuningatarta, ikuista uhmaikäistä teinivaimoa, vihaista pirttihirmua ja piereskelevää mätisäkkiä. Miehet haluavat kauniin ja mukavaluonteisen ja normaalivartaloisen nuoremman naisen.

Osoittaaksesi olevasi erilainen; hyvä aviomies ja isä, olisit vastannut täysin eri lailla. Sen sijaan vain hyökkäsit ja teit selväksi, että olet verbaalisesti väkivaltainen, et hyväksy naisen elimistön luonnollista toimintaa (pierut). "Jos pidättelet pierua liian pitkään, se voi imeytyä takaisin verenkiertoosi ja poistua uloshengityksen mukana".

Toki on kohteliasta sekä miehiltä, että naisilta pierrä hieman kauempana toisesta, ei ihan toisen nenän alla. Kaikkein kohteliaimmat käväisevät toisessa huoneessa tai vessassa töräyttämässä. Tuot myös esille ikärasismisi ja sen, että arvotat ihmisiä heidän kilojensa mukaan. Et siis lainkaan aviomies-, tai isämateriaalia.

Vierailija
298/361 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän tutkimuksen metodit ja johtopäätökset on kyseenalaistettu moneen kertaan, mutta koska sopii narratiiviin niin sitähän on kiva viljellä. eiköstä niin

https://ifstudies.org/blog/number-5-in-2019-are-married-people-still-ha…

https://www.psychologytoday.com/us/blog/the-philosophers-diaries/202105…

Minusta Dolanin alkuperäinen tulkinta on validi, ja myös elinajat tukevat sitä. Naimattomat ja lapsettomat naiset elävät kauemmin.

Vierailija
299/361 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ja heti kun uutisessa uutisoidaan kuinka Harkimo sun muut on ottanut itselleen nuoremman naisen rinnalleen niin naisilta lähtee yöunet

naisten tyytymättömyys on itsensä tekemä! 

Voi kuule, yhtä lailla uutisoidaan näitä joissa nainen otti nuoremman miehen. Kai tuollaiset jutut myy. Todellisuudessa suuret ikäerot on kuitenkin hyvin harvinaisia. Sen vanhemman pitää olla ökyrikas tai tunnettu julkkis saadakseen nuoren ja hehkeän. 

Harkimossa täytyy kyllä olla jotain karismaa, kun se saa niin kauniita naisia, vaikka itse on melko ruma.  Ei pelkkä raha sitä selitä. Kertoo paljon yhteiskunnasta, että ei ihan helposti onnistuisi naiselta sama.

Vierailija
300/361 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naimissa olevilla naisilla on vähemmän masennusta ja mt-ongelmia:

Results indicate that married women are less likely to report symptoms of depression than their unmarried counterparts.

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/9870051/

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yhdeksän