Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehen työmonologit

Vierailija
14.12.2023 |

Tulin kotiin. Mies oli teams-puhelussa juuri silloin. Aloin purkaa ostoskasseja ja laitoin oman lounaan valmistumaan, en ollut syönyt mitään. Mies tuli kertomaan yksityiskohtaisesti työpuhelustaan: millaista äppiä ja millaista mainostusta oli käsitelty. Kysyi opettavaiseen sävyyn "huomaatko tässä ideassa samat heikkoudet kuin minä?" Itse en työskentele tekniikan enkä mainonnan parissa, joten aihe olisi voinut olla vaikka rakettitiede. Vastailin kohteliaisuudesta ja sanoin haluavani syödä. Mies vain jatkoi ja jatkoi omia pohdintojaan ääneen huomaamatta, että ei kiinnostanut koko aihe.

Tällaisia on monta kertaa viikossa. Mies ei käy toimistolla juuri koskaan ja minun pitäisi olla myös työkaverin roolissa. 

Kommentit (69)

Vierailija
1/69 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukahtaisin.

Vierailija
2/69 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua. Kuulostaa kamalalta. Oletko sanonut suoraan, että ei kiinnosta ja ehdottanut useammin toimistolla oloa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/69 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiset etäpäivät on kauheita. Itsellä koko ajan kiire, miehellä paljon leppoisampi tahti. Siinä sitten toinen yrittää koko ajan vääntää jotakin keskustelua. Olen joutunut sanomaan suoraan, että voitko olla hiljaa, jotta saan työt tehtyä. 

Vierailija
4/69 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apua. Kuulostaa kamalalta. Oletko sanonut suoraan, että ei kiinnosta ja ehdottanut useammin toimistolla oloa?

En kehtaa sanoa. Ei halua mennä toimistolle, ellei ole jokin ehdottomasti läsnäoloa vaativa juttu. On käynyt nyt syksyn aikana 1-2 kertaa kuukaudessa.

Vierailija
5/69 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin leikkimielisesti, että vastaan heti kun palkka alkaa juosta P: 

Tiedän vaimoja, jotka ovat tehneet miehensä puolesta miehen lopputyön jne., mutta itse en ole lähtenyt tuohon mukaan. Meidän on tarkoitus olla toisillemme vapaa-aikaa ja jos mies tahtoo minusta yhtiökumppanin, niin liikeidean paree olla meitä molempia hyödyttävä :D 

Vierailija
6/69 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset sä voinut syödä samaan aikaan kun miehesi puhui?

Vierailija
7/69 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset sä voinut syödä samaan aikaan kun miehesi puhui?

Menisi ruokahalut.

Vierailija
8/69 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en kerro vaimolle mitään työasioita, kun ei niistä kuitenkaan mitään ymmärtäisi

Vierailija
9/69 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en kerro vaimolle mitään työasioita, kun ei niistä kuitenkaan mitään ymmärtäisi

Viisautta.

Vierailija
10/69 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et varmaan pahastuisi, jos mies kertoisi näitä työpaikalla jollekin nuorelle naiskollegalle, joka katsoisi häntä suuret silmät kosteina liikutuksesta miehen viisauden edessä ja vastaisi innolla opettavaisiin kysymyksiin.

Vierailija
11/69 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi sosiaaliset taidot ovat huonot. Tulee myös mieleen, että yrittää jotenkin nostaa itseään jalustalle ja yrittää saada itsensä näyttämään fiksulta sinun silmissäsi, kun pätee asioilla josta sinä et luonnollisesti tiedä. Syytä en tiedä, onkohan hänellä huono itsetunto tai ajattelee muutoin olevan sinua tyhmempi, niin pakko edes jossain asiassa osoittaa olevansa parempi?

Vierailija
12/69 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi otti tuollaisen tietämättömän naisen, joka ei edes halua käydä älykkäitä keskusteluja eikä ole kiinnostunut miehensä asioista?

Vierailija
13/69 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me baariin ennenkuin tulet kotiin. Otat pari kolme neljä sidukkaa ja sitten vasta panemaan jonkun baarimiehen kanssa. Sitten vasta kotiin.

Vierailija
14/69 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta et ole pelkästään uhri tässä. Sinullakin on vastuu sanoa miehellesi suoraan oma mielipide, eikä vain mielistellä ja vastailla kohteliaisuudesta. Itse sallit tilanteen jatkumisen esittämällä että ongelmaa ei ole, ja samalla ihmettelet, miksi tilanne jatkuu?

Vierailija
15/69 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä me puhumme paljonkin työasioista ja juuri lounaalla tarjoamme näkökulmia toisille. On tosi antoisaa jutella jonkun eri alan ihmisen kanssa. 

Vierailija
16/69 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan syödä rauhassa. En halua ketään siihen pyörimään ja läpättämään. 

Vierailija
17/69 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvatulpat korviin ja nyökyttelet vain.

Vierailija
18/69 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta et ole pelkästään uhri tässä. Sinullakin on vastuu sanoa miehellesi suoraan oma mielipide, eikä vain mielistellä ja vastailla kohteliaisuudesta. Itse sallit tilanteen jatkumisen esittämällä että ongelmaa ei ole, ja samalla ihmettelet, miksi tilanne jatkuu?

Kyllä pitäisi ymmärtää lukea eleitä, kiinnostaako oikeasti.

Vierailija
19/69 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omista työasioista puhuminen voi olla todella epäystävällistä. En puhu omistani miehelleni siksi, että työni on hienompaa ja miehellä taas menee töissä huonosti ja on talousongelmissa. Olisi törkeää päivittäin puhua omasta työstäni, sehän saisi hänelle pahan mielen jatkuvasti. Onko ap:lla sellainen asetelma, että ap:n työ on yhtä hieno kuin miehen ja olette siinä tasa-arvoisia, vai vähemmän arvostettu ja heikommin palkattu? Eli onko miehen puheissa sellainen melkein pahantahtoinen itsensäkorostus mukana?

Vierailija
20/69 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä pitäisi ymmärtää lukea eleitä, kiinnostaako oikeasti.

Pitäisi, mutta kun ei selkeästi ymmärrä.