Mökkeily on äärettömän epämukavaa ja tylsää.
Kirjoitin tämän mielipiteen toiseen ketjuun, mutta aloitanpas tästä oman ketjun. En siis ymmärrä mökkeilyä. Kesämökit ovat ihan turhia rahareikiä ja energiasyöppöjä. Jos luontoon haluaa silloin tällöin, voi menmä jonnekin laavulle, käydä onkimassa ja paistaa ne ahvenet siinä laavulla. Riippumattoon vaikka yöksi. Mutta että pitäisi mökki omistaa...
Kommentit (26)
Taitaa 95%:lla se olut rakentaa sen hauskuuden.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu mökistä ja sen varustelutasosta.
No siinä päästään taas sit siihen, että mitä ihmeen järkeä on omistaa käytännössä kaksi omakotitaloa??
Vierailija kirjoitti:
Taitaa 95%:lla se olut rakentaa sen hauskuuden.
No minäkään en muuten tätä käsitä. Mukavampaa vaan ois tissutella omalla mukavalla sohvalla, netti toimii, ei hyttysiä, jne
Kullakin oma mielipiteensä, mutta provohan tuo. Meidän perheessä ei ole kala juuri syönyt muualla kuin mökkijärvellä. Olisikin mielenkiintoista alkaa grillaamaan kalaa siinä laavulla. Tai edes paistamaan lettuja kun yleensä siinä laavulls grillataan nopeasti makkarat, jotta seuraava pääsee myös grillaamaan.
Mökillä parasta sauna, uinti, keinuminen puutarhakeinussa, mies grillaa, lapset suppailee, veneilee ja kalastaa. Illalla pelataan korttia ja kuunnellaan radioita, koiran tuhistessa vieressä.
Kenenkään ei ole pakko omistaa mökkiä. En minäkään ymmärrä, miten kukaan jaksaa maata viikon aurinkotuolissa Kanarialla, mutta he jotka siitä nauttivat saavat ihan vapaasti tehdä niin.
Toisen mökillä oleminen on raskasta.
Oma mökki on eri asia. Toki on paljon työtä, että ahkera pitää olla.
Toi työleiri juttu alkaa olee jo aika väsynyttä
Vierailija kirjoitti:
Toisen mökillä oleminen on raskasta.
Oma mökki on eri asia. Toki on paljon työtä, että ahkera pitää olla.
Mun mielestä mökkeily on harrastus siinä kuin mikä muu harrastus tahansa. Mitä työtä tarkoitat oikein, harrastus mikä harrastus, ei se mitään työtä ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No siinä päästään taas sit siihen, että mitä ihmeen järkeä on omistaa käytännössä kaksi omakotitaloa??
Ehkä joku pitää osake+mökki asetelmaa vaivattomampana kuin ensimmäistäkään omakotitaloa? Piha ja rauha vailla okt huolia.
Minä taas ymmärrän sua, vaikka itse rakastankin mökkeilyä ja tänäkin kesänä monta viikkoa mökillä vietän.
Vierailija kirjoitti:
Kullakin oma mielipiteensä, mutta provohan tuo. Meidän perheessä ei ole kala juuri syönyt muualla kuin mökkijärvellä. Olisikin mielenkiintoista alkaa grillaamaan kalaa siinä laavulla. Tai edes paistamaan lettuja kun yleensä siinä laavulls grillataan nopeasti makkarat, jotta seuraava pääsee myös grillaamaan.
Mökillä parasta sauna, uinti, keinuminen puutarhakeinussa, mies grillaa, lapset suppailee, veneilee ja kalastaa. Illalla pelataan korttia ja kuunnellaan radioita, koiran tuhistessa vieressä.
On tosiaan ranta suplaudalle ja veneelle eikä tartte kokoajan rumpata niitä paikasta toiseen
Lola Odusoga sinne mökille ja naimaan paljaalla sitä.
Tässä se on .
Minä on voin saunoa, grillata ja keinua puutarhatuolissa ihan kotonakin, en tarvitse siihen mökkiä. Järvimaisemiinkin kyllästyy. Ei mitään hienoa mökkeilyssä, paitsi jos asuu kerrostalossa. Omakotitalossa kiitos ei, varsinkaan mitään nykyaikaista mökkiä.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu promillemäärästä veressä.
Suurimmalle osalle tuntuu se mökki olevan vain paikka ja tekosyy ryypiskellä.
Omaa mökkiä minulla ei ole.Aikoinaan tytäreni pyysi minua puolisonsa perikunnan mökille kieltäydyin.Korona aika poikani perhe osti mökin.1 kerran kävin ja näin sen.Minun silmissä mahtava.Olisin siellä jos voisin 24 h ja 12kk.
Mutta rasite en heillekään halunut olla,minut pitää kutsuu mökille tulevaisuus.
Hoidin homman hänen vanhimalle lapselle( täysikäinen) hyvissä aijoin seraavaa mökki kautta sanoin.En tykänyt siellä oikein olla.Tietäen laulaa sanomiseni kaiken iskalle,eli pojalleni.Joten mökki heillä ollut 4v ja sanomani puri,kutsua ei sinne ekan kerran jälkeen ole tullut.Joten kaikki ok! Enkä ole kenenkään riesana.Ihan vaatimaton mökki minulle kelpaisi kun veden äärellä olisi.Mutta ei rahaa omaan mökkin,ei vuokra mökkiin..
Mökillä on ihan kivaa. Mutta omistusmökki ei kiitos. Rahareikä ja liikaa töitä. Ei kiinnosta. Mökin voi myös vuokrata.
Et dokaa tarpeeksi. Kuka siellä mökillä nyt selvin päin olisi? Tylsäähän siellä tulee selvinpäin, mutta kunnon jurrissa aika menee mukavasti. Hyttyset, likaisuus ja muut ikävät asiat ei haittaa kun on tarpeeksi kännissä.
Niin se metsässä laavulla nukkuminen ei ole epämukavaa, mutta mökkeily on äärimmäisen epämukavaa?! Varsinkin kun kesämökit tuppaa nykyisin usein olevan talviasuttavia omakotitaloja, niin aika outo kommentti!