Sara Sieppi ihmettelee miksi perheenäideiltä tulee hänelle kaikkein ilkeimmät kommentit ja haukut somessa
"..Sieppi tietää sen siksi, että hän käy välillä katsomassa ikäviä kommentteja jättävien profiileja. Niissä näkyy idyllisiä kuvia perhearjesta. -Nämä samat ihmiset saattavat vastustaa äänekkäästi koulukiusaamista ja sitten tulla haukkumaan minua someen. Onhan se tekopyhää.."
Samaa olen itsekin ihmetellyt av:ssa miksi hän saa jatkuvasti aivan järkyttävästi lokaa niskaansa.
Kommentit (166)
Käyttäisi Sara julkisuutensa johonkin hyvään edes jouluna mutta ei
Tämän palstan perusteella on oikeutettua kiusata jos kohde on tarpeeksi ärsyttävä.
Mammat osaa olla kyllä todella ilkeitä, arvostelevia, varsinaisia kiusaajia. Ja sanon tän itse äitinä. Jotain katkeruutta ja kateutta pitää olla, että jaksaa kytätä ja arvostella muita naisia.
Somessa itseään esittelevät julkkikset tekevät kaupallista yhteistyötä firmojen kanssa. Heidän kannattaa olla valittamatta, kaikki satunnaisetkin klikkaavat ovat potentiaalisia palkanmaksajia.
Vierailija kirjoitti:
Jaa-a, eli haukkujilla on sitten julkiset profiilit, joissa näkyy kuvia heidän lapsistaan. En näkisi, että tuollainen porukka edustaa kovin suurta osaa perheenäideistä. Ainakin itsellä ja tutuilla profiilit näkyy vain tutuille ja lasten kuvat niille, jotka näkevät meidän lapsia muutenkin.
Vähän erikoinen ja nähdäkseni aika tarkoituksenhakuinen avaus tuolta Siepiltä. Se, mitä hän haluaa selkeästi kuulla, on se, että nuo äiti-ihmiset kadehtivat häntä ym. Tilanne voi oikeasti olla toisin päin.
Mä en oikein ymmärrä, olkoon tilanne miten päin hyvänsä, kateutta tai ilkeyttä, miksi tuhlaa omaa aikaa ja energiaa toiseen ihmiseen, varsinkin vieraaseen, niin että seuraa somessa tai tosielämässä. Varsinkin tosielämässä. Someen nyt on helppoa ja vaivatonta postaa joskus jotain. Paitsi siihenkään en nyt hirveän montaa minuuttia tuhlaisi, jonkun tietyn yksityisen henkilön asioihin. Mulle utopistinen ajatus. No jos oikeasti auttaa kyseistä henkilöä niin sitten ehkä, mutta en oikein muuten osaa kuvitella että evääkään liikuttaisin.
En koe tarvetta haukkua Saraa. Hänellä on kivoja kuvia ja kauniskin on.
Olen tosin hoikka ja nätti, vaikka lapsi minulla on.
Kadehtivat katkerina lapsetonta ja huoletonta elämää. Olisiko muiden sitten "sallitumpaa" ilkeillä ilman ihmettelyä.
Vierailija kirjoitti:
Miten ei saada rangaistavaksi teoksi tätä nettikiusaamista tai kiusaamista ylipäätään?
Se on rangaistavaa.
Vierailija kirjoitti:
Minä ymmärrän, miksi hän saa negaa osakseen. Kiusaaminen ei koskaan ole oikein, mutta kyllähän tämän ikäisille naisille 50+ tämä nykypäivän narsistinen minä-keskittynyt itsensä tyrkyttäminen on hassua ja noloakin Olen itse yli 20v Saraa vanhempi, mutta silti vartaloni on paljon upeampi kuin hänellä. Koen myötähäpeää hänen esitellessä kilojaan kaiken paljastavissa asuissa, sillä se lähinnä kauhistuttaa. Ymmärrän siksi hyvin, miksi jotkut alkavat antaa palautetta ikävästikin. Eli tiivistettynä: koen hänen kuvittelevan itsensä upeammaksi kuin on ja odottaa vain kehuja.
Laitapa muutama kuva todisteeksi omasta kropastasi.
Perheelliset mammat ovat usein niitä kaikista katkerimpia ja keteellisimpia ihmisiä. Somessa esitetään jotain idylliä, vaikka oikeasti kaikki on päin peetä.
Miten lihava tavis voisi valita saran ammatin.
Ruma ja lihava
Tyytyy
Tulee raskaaksi
Tulee yyhooksi
Et semmoinen on valinta kun oot tavis:(
Esittäytyykö ne perheenäiteinä?
mutta, sinnehän mennään huollattamaan kynsiä ja hiuksia, koska se on kivaa. Prosessi ja lopputulos tekee hyvän mielen. Ihan ajattelematta, mikä rooli minulla (pitkälti yli 50 v.) on yhteiskunnassa ja mitä tuskaa tuotan nuorille naisille. Minusta ei koskaa tule miss Suomea, mutta onhan se kivaa jos joku tekee jotain minulle, mistä maksan ja tulee hyvä mieli.
No, niin naiset haaste heitetty. Kuinka moni uskaltaa myöntää, että ne kamalimmat ihmissuhteet on ollut juurikin naisten kanssa? Minusta on levitelty mitä ihmeellisempiä juoruja vailla mitään totuuspohjaa juurikin naisten toimesta.
Äityli, joka on somessa julkisella profiililla ja jakaa julkisesti lastensa kuvia eri alustoille, ei muutenkaan ole penaalin terävin kynä. Tän tyyppiset ihmiset ovat jo perusolemukseltaan epäonnistujia, joiden täytyy pönkittää omaa egoaan ja elämänsä erinomaisuuttaan lastensa kautta. Tai vaihtoehtoisesti hakea kärsimyspisteitä elämän rankkuudesta vanhempana, siitä väsymyksestä ja myös epäitsekkyydestä.
Tähän peilaten ei ihme, että Saran kaltaiset nuoret, kivaa elämää viettävät ihmiset ärsyttävät. Ja tämä ärsytys verhoillaan taitavasti huoleksi maapallon tilasta ja turhamaisuuden arvosteluksi.
Naisesta kun tulee äiti loppuu muiden huomioiminen ja alkaa pelkästään oman ja oman perheen edun tavoittelu. Siihen lisättynä katkeruus ja vittumainen suomiakan luonne niin äidit ovat muuttuneen aivan hirveäksi ja vastenmieliseksi ihmiseksi
Katsoin eilen Suomi on queer -ohjelmaa Femmalta. Siinä oli myös Henny Harjusola. Kylläpä hän ja Sara Sieppi ovat samannäköisiä.
Ei kaikkia ahdista kertakäyttökulttuuri, pikamuoti, pinnallisuus ja kerskakulutusjuhlat? Ilmastonmuutos peruttu?
Hän on ihan oikea ihminen, joka tuntee iloa ja surua aivan kuten sinäkin. Ehkä se somekiusaaminen on helpompaa jos ajattelee että hän ei olekaan oikea ihminen, vaan joku piirroshahmon kaltainen olento.