Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Osaako joku selittää miksi nuo lakkoilijat yrittävät painostavat eduskuntaa jonka kansa on juuri muutama kuukausi sitten valinnut demokraatt

Vierailija
11.12.2023 |

Eihän noiden toiminta ole mitenkään linjassa demokratian kanssa? Jos on, kertokaa minulle missä voin äänestää noita liikkeitä vastaan suoraan.

Kommentit (254)

Vierailija
121/254 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen duunari, tienaan 3000-3500 euroa bruttona kuukaudessa. Kannatan persuja ja olen ytk jäsen. Nykyinen hallitus on hyvä, nykyinen hallitus ei leikkaa minulta ja nykyinen hallitus vie minulta vähemmän mitä demarit,vassarit tai vihreät.

En kuulu ammattiliittoon koska ammattiliitot on kalliita,ammattiliitot ajaa epätasa-arvoa ja ammattiliitot ei muutenkaan edusta arvojani.

Demareita ja vassareita en kannata koska ne aina ottavat minulta eikä ne koskaan anna minulle mitään. Pahimmat veronkorottajat on kyseiset puolueet.

Mitä tiedän tuttuja niin ytk on ylivoimaisesti suosituin, vanhat jäärät taas kannattaa ammattiliittoja.

M33

Vierailija
122/254 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ymmärtänyt demokratian lähtökohtaisesti aivan väärin. Eduskuntaan valittuja henkilöitä ei ole valittu sinne yksinvaltiaiksi eivätkä he ole valintansa seurauksena mitenkään kritiikin yläpuolella. Päinvastoin. Demokratiaan kuuluu se, että kansa saa osoittaa mieltään ja ilmaista tyytymättömyytensä niin eduskuntaa kuin hallitustakin kohtaan. (ja hallitustahan kansa ei ole äänestänyt vaan sen on koonnut eniten ääniä saanut puolue).

Rautalankaversio vielä: äänestän ehdokasta X, ääni menee puolueelle, mutta leikitään, että X on puolueensa kärkikaartia ja tulee valituksi. Jippii. Mutta sitten huomaankin, että sekä X että puolueensa ovat mukana tehtailemassa päätöksiä, joita en hyväksy. Saanko vastustaa? Saanko osoittaa mieltäni päätöksiä vastaan? Saan, koska demokratia ja mielipiteenvapaus. Antamani ääni ei poistakaan oikeuttani olla eri mieltä ja ilmaista sitä avoimesti! Puhumattakaan, että sitä poistaisi muiden ihmisten antamat äänet eli jos tässä kuvitteellisessa tilanteessa olisinkin tyytymätön tyyppeihin/puolueisiin, joita en ole äänestänyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/254 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin ihmettelen; valittiin tämä hallitus ja kuitenkin äimistellään kaikkia leikkauksia. Vai oliko se Suomen roadman-uutisointi niin voimakas vaalien alla että sai peloissa kansalaiset äänestämään hutia

Vierailija
124/254 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon sydämestäni persköyhille rupuloille, perheille ym. työttömille oikein viitävä köyhdyttäviä leikkauksia ja kyykytystä... Niin tietävät ketä äänestivät valehtelemaan.... Samoin toivon yleislakkoa. 🤛🤛🤛🤛🤛

Vierailija
125/254 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet ymmärtänyt demokratian lähtökohtaisesti aivan väärin. Eduskuntaan valittuja henkilöitä ei ole valittu sinne yksinvaltiaiksi eivätkä he ole valintansa seurauksena mitenkään kritiikin yläpuolella. Päinvastoin. Demokratiaan kuuluu se, että kansa saa osoittaa mieltään ja ilmaista tyytymättömyytensä niin eduskuntaa kuin hallitustakin kohtaan.

Siihen ei puolestaan kuulu että laillisesti valitun ja enemmistön kannatuksen omaavan eduskunnan toimien johdosta aletaan sabotoimaan koko maan talouselämän toimintaa tai ryhdytä laittomiin lakkoihin, jonka vuoksi poliittiset lakot tulee saada laittomiksi välittömästi. AY-liike voi neuvotella jatkossakin halukkaiden puolesta, mutta päivän politiikkaan sillä ei tule olla minkäänlaista sananvaltaa,

Vierailija
126/254 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samoin ihmettelen; valittiin tämä hallitus ja kuitenkin äimistellään kaikkia leikkauksia. Vai oliko se Suomen roadman-uutisointi niin voimakas vaalien alla että sai peloissa kansalaiset äänestämään hutia

Siinähän ihmettelet. Ennen vaaleja Purra ja Orpo valehteli teemojaan kansalle.. Kumpikin käänsi takkinsa härskisti  saatana.. 👍

Vierailija
127/254 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon myös yleislakkoa jos neuvotteluhalukkuuta ei löydy..!!!!!!!!!!!! 

Vierailija
128/254 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinähän ihmettelet. Ennen vaaleja Purra ja Orpo valehteli teemojaan kansalle.. Kumpikin käänsi takkinsa härskisti  saatana.. 👍

Ei minulle ainakaan valehdellut. Olen saanut kaiken haluamani, ja ehkä jopa enemmänkin.

Vierailija
129/254 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen töissä suomalaisessa pörssiyhtiössä, joka:

Hoitaa asiat lain mukaisesti

Maksaa palkkaa selvästi yli tessin

Tarjoaa lounasedun, sähköfillarin, 640€ edenred virikerahaa, todella laajan terveyshuollon ymymym

Muutenkin pitää työntekijästä huolta.

Niin sitä en ymmärrä että miksi minun pitäisi nyt istua persiilläni, lakkoilla ja kiukutella?

T. Insinööri ja luottamusmies

Onkohan kaikilla yrityksessä yhtä hyvät oltavat ja pitäisiköhän sinun luottamusmiehenä ajatella muitakin kuin itseäsi?

Vierailija
130/254 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen töissä suomalaisessa pörssiyhtiössä, joka:

Hoitaa asiat lain mukaisesti

Maksaa palkkaa selvästi yli tessin

Tarjoaa lounasedun, sähköfillarin, 640€ edenred virikerahaa, todella laajan terveyshuollon ymymym

Muutenkin pitää työntekijästä huolta.

Niin sitä en ymmärrä että miksi minun pitäisi nyt istua persiilläni, lakkoilla ja kiukutella?

T. Insinööri ja luottamusmies

Pitää huolta ylemmistä toimihenkilöistä vai kaikista?

Vierailija
131/254 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet ymmärtänyt demokratian lähtökohtaisesti aivan väärin. Eduskuntaan valittuja henkilöitä ei ole valittu sinne yksinvaltiaiksi eivätkä he ole valintansa seurauksena mitenkään kritiikin yläpuolella. Päinvastoin. Demokratiaan kuuluu se, että kansa saa osoittaa mieltään ja ilmaista tyytymättömyytensä niin eduskuntaa kuin hallitustakin kohtaan.

Siihen ei puolestaan kuulu että laillisesti valitun ja enemmistön kannatuksen omaavan eduskunnan toimien johdosta aletaan sabotoimaan koko maan talouselämän toimintaa tai ryhdytä laittomiin lakkoihin, jonka vuoksi poliittiset lakot tulee saada laittomiksi välittömästi. AY-liike voi neuvotella jatkossakin halukkaiden puolesta, mutta päivän politiikkaan sillä ei tule olla minkäänlaista sananvaltaa,

Nimenomaan. Lakko on tehokas vain, jos se osuu kohteeseen. Ts eduskuntaan. 

Lapsilta ruuan vieminen ja elinkeinoelämän terrorisointi sekä tavan kansan joulun mahdollinen pilaaminen ja arjen hankaloittaminen eivät osu kohteeseen. 

Lakon voi järjestää paikallisesti, eli jos halua olisi kohdentaa lakko oikein, eduskuntatalolta vedettäisiin kaikki työntekijät virkamiehistä siivoojiin lakkoon ja muiden annettaisiin jatkaa elämäänsä normaalisti.

Vierailija
132/254 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain nuori pimatsu ei ymmärrä ammattiliittojen merkitystä. Teillä ei olisi asiat kovinkaan hyviin työpaikalla ellei ammattiliittoja olisi aikoinaan perustettu. Lisää lakkoja niin kauan ennen kuin Orpo lopettaa tuon kyykyttämisen.

Vierailija
133/254 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persretardilla on nyt paha mieli.

Vierailija
134/254 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pois, pois turhat palkat ja sen sellaiset suorittavan tason väeltä.

Vierailija
135/254 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pois, pois turhat palkat ja sen sellaiset suorittavan tason väeltä.

Voit tehdä tuosta kansalaisaloitteen jos haluat sellaista edistää.

Vierailija
136/254 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, että Riikkuli järjestää korotuksen ruuan alviin. Näin sinimustan hallituksen asiakasomistajat saavat lisää rahaa yritysosinkotukiin ja piilotettavaksi varoparatiiseihin.

Vierailija
137/254 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Spermulille, EK:n pakaravälin ansiokkaalle lipsuttelijalle.

Vierailija
138/254 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen duunari, tienaan 3000-3500 euroa bruttona kuukaudessa. Kannatan persuja ja olen ytk jäsen. Nykyinen hallitus on hyvä, nykyinen hallitus ei leikkaa minulta ja nykyinen hallitus vie minulta vähemmän mitä demarit,vassarit tai vihreät.

En kuulu ammattiliittoon koska ammattiliitot on kalliita,ammattiliitot ajaa epätasa-arvoa ja ammattiliitot ei muutenkaan edusta arvojani.

Demareita ja vassareita en kannata koska ne aina ottavat minulta eikä ne koskaan anna minulle mitään. Pahimmat veronkorottajat on kyseiset puolueet.

Mitä tiedän tuttuja niin ytk on ylivoimaisesti suosituin, vanhat jäärät taas kannattaa ammattiliittoja.

M33

Ehei, h u a r a  sinä olet kuten äitisi.

Vierailija
139/254 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Eihän noiden toiminta ole mitenkään linjassa demokratian kanssa? "

Ensin: Terveisiä sinne itärajan taakse. Netti näköjään toimii. Sitten: Jos olisit käynyt koulut suomessa, niin olisit oppinut että mielenosoitukset ja lakot ovat tärkeä osa demokraattista järjestelmää. Teillä siellä venäjällä ei ole kumpaakaan sillä teillä on siellä diktaattori joka kieltää moisen toiminnan.

Jos kansa ei ole tyytyväinen omaan äänestystulokseen, niin kansalla on täysi oikeus osoittaa mieltään lakkoilemalla. Poliitikot kun usein valehtelevat vaalien aikana joten on ymmärrettävää että äänestäjä kokee tulleensa petetyksi.

Mutta teillä siellä Venäjälle ei ole tälläisiä ongelmia. Siksi moni PS poliitikko onkin venäjä fani.

Vierailija
140/254 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakkoilijat eivät ymmärrä miten demokratia toimii. Liiton puolella taas pelätään omien suurten palkkojen puolesta. Pomoilla ne ovat kohtalaisen runsaita ottaen huomioon ketkä ne maksavat. Heidän tehtäväkenttänsä on palkkaneuvottelujen hoitaminen, eikä riidan haastaminen. Tavallisten ihmisten kiusaamistahan tuo touhu on, mistä lie rajan takaa idea lähtöisin.