Osaako joku selittää miksi nuo lakkoilijat yrittävät painostavat eduskuntaa jonka kansa on juuri muutama kuukausi sitten valinnut demokraatt
Eihän noiden toiminta ole mitenkään linjassa demokratian kanssa? Jos on, kertokaa minulle missä voin äänestää noita liikkeitä vastaan suoraan.
Kommentit (254)
Tämä. Eliittiprovot vain yrittävät uskotella muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse äänestin kokoomusta ihan tietäen, että kärsin siitä. Tiesin että kokoomus leikkaa tuensaajilta. Olen niin kyllästynyt tukien saajien kiittämättömyyteen ja ainaiseen kitinään, että otan ilolla myös itseäni koskevat heikennykset vastaan kunhan tuet leikataan. Enkä usko edes olevani ainoa.
Olet siis tieten tahtoen halunnut turvattoman yhteiskunnan? Onnea sitten vain.
Pitääkö sinua kiittää ja millä tavalla, kun olet verovelvollisena maksanut verosi?
Niin ovat muutkin tehneet, mitään porua nostamatta.
Ei tarvitse kiittää. Mutta ei tarvitse jatkuvasti olla kitisemässä työtä tekevien lapsilisistä, punalapuista ja mistä kaikesta. Eikä myöskään olla minun lompakollani vaatimassa minulle lisää veroja ja itselle lisää tukia. Tätä on kuunneltu nyt vuosikaudet, niin siitä saatte omaa lääkettänne (tästähän esim palstalla viime vuonna teitä varoitettiin)
Sak masinoi poliittisia lakkoja.
Sak on sdp:n tukija. Eli vaalitappiosta katkerat puna agitaattorit yllyttävät nyt katkerina näitä turhia, poliittisia lakkoja.
Järkeä ja demokratiaa tuossa ei ole, vain pahaa mieltä ja vihaa by sak ja sdp.
Olen töissä suomalaisessa pörssiyhtiössä, joka:
Hoitaa asiat lain mukaisesti
Maksaa palkkaa selvästi yli tessin
Tarjoaa lounasedun, sähköfillarin, 640€ edenred virikerahaa, todella laajan terveyshuollon ymymym
Muutenkin pitää työntekijästä huolta.
Niin sitä en ymmärrä että miksi minun pitäisi nyt istua persiilläni, lakkoilla ja kiukutella?
T. Insinööri ja luottamusmies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te ay-liikkeen vastustajat!
Sanokaa maa, jossa ei ole ay-liikkettä ja se on teidän mielestä tavoittelemisen arvoinen yhteiskunta?
Minua tulevaisuus huolestuttaa todella. Onneksi lähipiirissäni on ihan ammattikoulustakin valmistuneita pyydetty hyvällä palkalla ulkomaille. Tänne sitten jää työnantajille muut.
Ay-liike on tehnyt aikanaan tärkeää työtä, mutta nykyisellään se on tarpeeton. Ensinnäkään se ei aja kaikkien jäseniensä etuja, toiseksi sekoilemalla asioissa missä ei kuuluisi se vain sahaa omaa oksaansa.
Miksi kuvittelet että mikään saavutettu oikeudenmukaisuus säilyisi, jos kukaan ei sitä puolusta? Siitähän tässä juuri on kyse. AY liike on heikentynyt hieman, ja työnantajajärjestöt iskevät saman tien ja yrittävät heikentää
No ei, vaan parantaa.
Vierailija kirjoitti:
Tarjoaa lounasedun, sähköfillarin, 640€ edenred virikerahaa, todella laajan terveyshuollon ymymym
Niin sitä en ymmärrä että miksi minun pitäisi nyt istua persiilläni, lakkoilla ja kiukutella?
Naivisti luulet että samat työedut tulee sinulla säilymään jos leikkauslista toteutuu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naivisti luulet että samat työedut tulee sinulla säilymään jos leikkauslista toteutuu?
Yksikään insinöörin nauttimista eduista ei ole ay-liikkeen aikaan saamia. Monet, etenkin koulutetut (mutta myös hyvät työukot), neuvottelevat ihan itse sopimustensa sisällön jo nyt. Ay:n sopimukset on vain minimi, jota paremmin saa tarjota.
Vierailija kirjoitti:
Siksipä sopii kysyä miksi Suomen kansan vähemistön etujen ajaminen on nykyhallituksen tärkein tehtävä? Miksi vähävaraisen ruoka-satanen on niin OIKEIN viedä, mutta hyvätuloiselta ei satasta saa verotuksella korottaa?
Kansalle on valehdeltu railakkaasti mm. persut teki näin, ja nyt Riikkanne ruoskii äänestäjiltään selät verille. Ei tullut alle kymmenen markan bensalitraa eikä leipäkään halpene. Äänestitte siis väärin, korjatkaa virheenne. Siispä lakkoon.
Sullako on markat käytössä vielä?No se 10 markan bensalitra ei ole toteutunut ,täytyy myöntää.Mutta hallitusohjelmaan olen oikein tyytyväinen.Sinä et kyllä päätä kuka on äänestänyt oikein tai väärin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi persut huutavat aina laillisuuden perään, kun itse eivät laista piittaa mitään?
Lakkoon meneminen on täysin laillista.
Ei ole. Laiton lakko on laiton lakko. Saat kyllä tietää jos osallistut laittomaan lakkoon. Sen jälkeen jos vielä osallistut, saat sakot.
Vierailija kirjoitti:
Voit äänestää suoraan ay-liikettä vastaan eroamalla siitä ja epäsuorasti jättämällä äänestämättä SDP:n ja Vasemmistoliiton ehdokkaita.
Ole työnantajan puolella, sen jälkeen huomaat että sinulla on enää vain 'työn iloa".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska vassarit eivät pääse millään vaalihäviönsä yli. Tässä nähdään selkeästi kuinka demokratianvastainen liike koko vasemmisto on
Suurin osa noista duunareista on itse äänestänyt hallituspuolueita, eivätkä taatusti vapaaehtoisesti lakkoile, niinkuin syksyllä jo nähtiin, kun ulosmarssien ja mielenilmaisujen vaikutukset jäivät todella vaatimattomiksi.
Lakkoon ei ole pakko osallistua ja tästä asiasta noita työntekijöitä pitää valistaa
Viime vaaleissa nykyiset oppositiopuolueet saivat yli 50 prosenttia äänistä ja nykyiset hallituspuolueet saivat alle 50 prosenttia. Suomen vaalijärjestelmää pitäisi muuttaa, koska nykykäytäntö ei ole demokraattinen: kaikkien äänillä ei ole merkitystä.
Aivan ja tähän kuuluisi laskea ne hylätyt äänet uudelleen. Aika mon
Jos mummon sormet tutisee, niin mummo pyytää avustajan mukaan koppiin kirjoittamaan numerot. Se on ihan ohje äänestyksessä. Lisäksi suurella osalla ihmisistä aakkoset on vielä epäselvempiä kuin numerot, eli siitä kirjoittamisesta ei ole kuin haittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todennäköisesti paranee kun ei tarvitse enää samoista rahoista elättää AY-kommareitakin.
Vierailija kirjoitti:
Selitykseksi riittää että ennen vaaleja Purra ja Orpo valehteli äänestäjilleen lähes kaikessa. Jos olisivat kertoneet rehellisesti työntekijöiden ja kansan kurjistamisesta, niin eivät olisi hallituksessa... 👍👍👍👍👍👍👹👹👹👹👹👹
Juuri näin! Saivat äänet valehtelemalla.
Vierailija kirjoitti:
Kerro työpaikkasi, mekin tullaan sinne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannatan kaikkia hallituksen leikkaustoimia. Loisia tässä on elätetty vuosikausia.
Ja sä vaan et tajua että se sama leikkauslista koskee myös sinua, joka vielä siellä työssä käyt?
Niin,tottakai heitetään hyvät ja ammattitaitoiset työntekijät pihalle ja otetaan työttömät tilalle...Et taida työelämässä olla kun tälläistä kuvittelet.Katsos kun kaikkeen ei vaikuta raha vaan työssä pitää myös pärjätä.Nimim.nähty on
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro työpaikkasi, mekin tullaan sinne.
No käytännössä kaikki suomalaiset pörssiyhtiöt. Tervetuloa vaan!
Nää samat vasemmisto /c:t suomen viime hallituksessa istuessaan konkurssin partaallekin vei. Nyt ne näköjään haluaa tuhoa loputkin puoliväkisin.
Vierailija kirjoitti:
Tosiasiassa vanha hallituspohja sai yhteensä enemmän ääniä viime vaaleissa kuin nykyinen. Kokoomus nyt sattui silti olemaan isoin puolue ja pääsi muodostamaan hallituksensa. Mutta se, että kansa olisi jotenkin yksiselitteisesti tämän nykyisen paskan takana, ei pidä paikkaansa.
Sitä paitsi demokratiaan kuulu se, että päätöksiä saa arvostella. Saa keskustella, osoittaa mieltä ja lakkoilla, jos sattuu asumaan tosiaan demokratiassa eikä diktatuurissa.
Se, että lakkoilee tavoitteenaan hajottaa demokraattisesti valittu hallitus ei kyllä ole demokratian mukaista.
Poliittiset lakot pitäisi todellakin kieltää kokonaan. Mieltänsä voi osoittaa muinkin tavoin täysin laillisesti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerran kysyin liitosta apuja, kun oli yt:t ja irtisanomisia. Liiton vastaus oli että "yritä pärjäillä". Toista kertaa en ole sinne soitellut, kun sieltä ei mitään muuta saa kuin jäsenyyden laskun joka kk.
Olen tähänkin asti hakeutunut sellaisiin yrityksiin joilla on halua ja kykyä pitää tekijöistään huoli. Työntekijä on täysin vapaa neuvottelemaan palkat ja ehdot ilman liittoa. Harva insinööri missään päin suomea tienaa pelkän tessin minimin.
Olet siis tieten tahtoen halunnut turvattoman yhteiskunnan? Onnea sitten vain.
Pitääkö sinua kiittää ja millä tavalla, kun olet verovelvollisena maksanut verosi?
Niin ovat muutkin tehneet, mitään porua nostamatta.