Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Osaako joku selittää miksi nuo lakkoilijat yrittävät painostavat eduskuntaa jonka kansa on juuri muutama kuukausi sitten valinnut demokraatt

Vierailija
11.12.2023 |

Eihän noiden toiminta ole mitenkään linjassa demokratian kanssa? Jos on, kertokaa minulle missä voin äänestää noita liikkeitä vastaan suoraan.

Kommentit (254)

Vierailija
141/254 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samoin ihmettelen; valittiin tämä hallitus ja kuitenkin äimistellään kaikkia leikkauksia. Vai oliko se Suomen roadman-uutisointi niin voimakas vaalien alla että sai peloissa kansalaiset äänestämään hutia

Siinähän ihmettelet. Ennen vaaleja Purra ja Orpo valehteli teemojaan kansalle.. Kumpikin käänsi takkinsa härskisti  saatana.. 👍

Ei minulle ainakaan valehdellut. Olen saanut kaiken haluamani, ja ehkä jopa enemmänkin.

Tilastojen mukaan persuissa on suurin osa työttömiä, lapsiperhe köyhiä ym. Muita pudokkaita... Niille ainakin valehdeltiin.. Siinäpähä kurjistuvat Purra hampaissa... 🤭😄

Vierailija
142/254 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksipä sopii kysyä miksi Suomen kansan vähemistön etujen ajaminen on nykyhallituksen tärkein tehtävä?  Miksi vähävaraisen ruoka-satanen on niin OIKEIN viedä, mutta hyvätuloiselta ei satasta saa verotuksella korottaa? 

Kansalle on valehdeltu railakkaasti mm. persut teki näin, ja nyt Riikkanne ruoskii äänestäjiltään selät verille. Ei tullut alle kymmenen markan bensalitraa eikä leipäkään halpene. Äänestitte siis väärin, korjatkaa virheenne. Siispä lakkoon.

Koska se hyvätuloinen maksaa jo ennestään tonnin, eikä ole kohtuullista ryöstää vielä satasta lisää. Vähävaraiselta ei viedä mitään, annetaan vain vähän vähemmän.

Kamoon. Ostat sillä köyhälle menevällä verotetulla ruoka-satasella vähemmän kuussa niitä pörssiosakkeitasi jos verotusta nostetaan, mutta että köyhä ei saa ruokaakaan enää loppukuusta sekö on muka "kohtuullistamista"? 

Nämä ihmiset jotka masturboivat katsellen tilisaldoaan voivat Suomesta vaikka heti painua sinne Usa:an missä saa housut kosteina tienata vain itselleen rahaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/254 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse äänestin kokoomusta ihan tietäen, että kärsin siitä. Tiesin että kokoomus leikkaa tuensaajilta. Olen niin kyllästynyt tukien saajien kiittämättömyyteen ja ainaiseen kitinään, että otan ilolla myös itseäni koskevat heikennykset vastaan kunhan tuet leikataan. Enkä usko edes olevani ainoa.

Printtaa tämä kommenttisi talteen ja lue ensi vuonna jos sattuu päällekarkaus kohdalle jonkun köyhän nälkäisen toimesta.

Näin kapitalistioikeisto on onnistumassa, oikeuttaa kansan jakamisen ja vihaamisen toisiaan vastaan. 

Vierailija
144/254 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen duunari, tienaan 3000-3500 euroa bruttona kuukaudessa. Kannatan persuja ja olen ytk jäsen. Nykyinen hallitus on hyvä, nykyinen hallitus ei leikkaa minulta ja nykyinen hallitus vie minulta vähemmän mitä demarit,vassarit tai vihreät.

En kuulu ammattiliittoon koska ammattiliitot on kalliita,ammattiliitot ajaa epätasa-arvoa ja ammattiliitot ei muutenkaan edusta arvojani.

Demareita ja vassareita en kannata koska ne aina ottavat minulta eikä ne koskaan anna minulle mitään. Pahimmat veronkorottajat on kyseiset puolueet.

Mitä tiedän tuttuja niin ytk on ylivoimaisesti suosituin, vanhat jäärät taas kannattaa ammattiliittoja.

M33

Ja pikku lipsahdus liukkaalla kadulla työmatkalla, niin olet noiden leikattavien (monessakin mielessä) joukossa...

Vierailija
145/254 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En itse ole lakossa, mutta irtisanoudun välittömästi liitosta, jos se menee lakkoon ja sitten hello Loimaan kassa.

ja kohta teet 7 päiväistä viikkoa 60 tuntia, ja ilman lomia

Vierailija
146/254 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä todisteet että vaalit on olleet demokraattiset?

Vierailija
147/254 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska henkilövaalit olivat valehtelukilpailuja.

Jos olisi äänestetty hallitusohjelmista, niin Perskokkareet olisivat nyt oppositiossa.

Kansa tykkäsi Sannukan rahanjakopolitiikasta.

Vierailija
148/254 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa Suomessa köyhät enää ruokaa eikä terveydenhoitoa.  

Vierailija
149/254 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en näe kuin kaksi syytä 1) kansa äänesti väärin eli haluavat vasemmiston valtaan 2) koska voivat lakkoilla.

Eihän siellä normaaliduunaria olla edes kyykyttämässä. Poliittisiin lakkoihin ei saisi jatkossa osallistua, työtaistelutoimena lakko edelleen ok. Lisäksi tuo 1 palkaton sairauspäivä osuu lähinnä tapasaikuttajiin, jotka laskevat tarkasti että sairaspäivätkin tulevat kaikki käytettyä minuutilleen vuoden aikana.

Lähinnä tämä tuntuu kapinalta. Onneksi ei tarvitse itse pelätä mitään lakkoilukäskyä, kun virkamies ei muutenkaan saa lakkoilla oikein missään tilanteessa.

Irtisanomissuojaa heikennetään ja se koskee myös valtion ja kaupungin työntekijöitä. 

Valtio vähentää palkkarahoja ja tietysti ensin irtisanotaan ne joille on kertynyt 15 vuoden lomat ja lisät ja koska työt täytyy saada tehtyä otetaan halvempaa koulutettua työvoimaa tilalle. 

Alle 50 hengen yrityksillä ja yhteisöllä ei ole enää takaisinottovelvoitetta eli voi ottaa uuden työntekijän jo heti pian kun taloustilanne paranee. 

Kaikki leikkaukset lähtevät yrityksiltä. 

Ansiosidonnaista leikataan niin naiset ei ota enää kestoväriä parturissa eikä permanenttikiharoita. 

Moni joutuu luopumaan autosta, koska kaupan 1300 netto palkalla ja 800 euron vuokralla ei ole rahaa autoon. Se tarkoittaa, että työt pitää lopettaa, koska linja-autoa ei kulje joka kaupungissa enää klo 23.00 - 24.00, sama juttu ravintola-alalla.

Moni lopettaa myös avustajan työt. 

Vierailija
150/254 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan oikein, jos ravintolat on jatkossa kiinni lauantai iltaisin. Hyvätuloiset voi tehdä ruokaa itse kotona. 

Jos leikkaukset menevät läpi niin ravintolat olisi auki vain, jos omistaja maksaa palkkaa 40 h viikko. 

Vierailija
151/254 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soviteltu päiväraha on ihan ehdoton kaupan alalla ja ravintola-alalla  jossa ei saa täysiä työtunteja.

Se, että ihmiset lopettavat työt ja hyvätuloiset saa olla lauantai iltana omassa kotona esittelemässä vaatteitaan on ihan oikein, jos leikkaukset menevät läpi. 

Vierailija
152/254 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka moni muistaa, mitä nuo demokraattisesti valittavat ENNEN vaaleja lupasivat. Luvattiinko heikentää entisestään heikompien asemaa?

Tuskin kukaan meistä enää muistaa Kekkosen aikojen yleislakkoa, joka oli mitä suurimmassa määrin poliittinen. Siitä on kuitenkin saatu jokseenkin tasa-arvoinen hyvinvointiyhteiskunta rakennettua, jota nyt ollaan ajamassa alas.

Vierailija
153/254 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätte kai, oikeistoöyhikset, että kaikki etuudet ja helpotuk

set teidänkin työpaikoissanne ovat "vassareiden" taistelemia?

Haluatteko siis luopua niistä koska kaikki "vassareiden" tekemä on väärin?

Hyviä rusinoita?

Vierailija
154/254 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset tykkäävät, jos ravintolat, baarit ja pubit ovat jatkossa perjantai ja lauantai iltaisin kiinni.

Ja se on hyvätuloisille oikein. Menkööt itse töihin osa-aikaisena noihin, jos haluavat pitää ne auki. 

Vierailija
155/254 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse äänestin kokoomusta ihan tietäen, että kärsin siitä. Tiesin että kokoomus leikkaa tuensaajilta.

Näin kapitalistioikeisto on onnistumassa, oikeuttaa kansan jakamisen ja vihaamisen toisiaan vastaan. 

Hajoita ja hallitse oli jo muinaisten roomalaisten tapa. Miten Roomalle kävikään? Näin jälkikäteen ajateltuna ei vaikuttanut kovin onnistuneelta.

Eikä ranskalaiset muinoin tyytyneet siihen, että vain heidän edustamansa (jotka eivät tosin olleet demokraattisesti valittuja) elivät ylellisesti, tavallinen kansa köyhänä. Jätän mainitsematta itänaapurin edesottamukset viime vuosisadan alussa, koska siitäkään ei mitään hyvää seurannut.

Vierailija
156/254 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset tykkäävät, jos ravintolat, baarit ja pubit ovat jatkossa perjantai ja lauantai iltaisin kiinni.

Ja se on hyvätuloisille oikein. Menkööt itse töihin osa-aikaisena noihin, jos haluavat pitää ne auki. 

Eipä sitä työpäivän ja -viikon päälle missään ravintolassa jaksakaan istua. Eikä mihinkään 8e tuoppiin ole edes varaa. Sillä saa koko illan tarpeet kaupasta haettua, jos mieli tekee.

Elokuvatkin ovat hinnoitelleet itsensä ulos. Ennemmin samalla rahalla muutama suoratoistopalvelu, josta voi katsoa jotain vaikka joka ilta.

Vapaa-ajanviettopalveluista käytössä on enää se, mikä on ilmaista. Eli viikonloppuisin erilaiset urheilupaikat ja luonto. Kirjastokin olisi kiva, mutta sinne ei läheskään aina ehdi. Eikä voi luottaa siihen, että ehtisi palauttaa kirjat. 

Eli ei vaikuta suurimman osan elämään. Toki ikävää, sillä monelle esim opiekelijalle tuollainen keikkatyö toisi mukavaa lisää tukien päälle.

Vierailija
157/254 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset luulivat hallituksen luovan oikeata työpaikkoja hyvällä palkalla ilman, että sosiaaliturvaan puututaan, mutta hallitus alkoikin heti kyykyttää työväestöä ja köyhiä. Se sai ihmiset vihaisiksi.

Vierailija
158/254 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai se koskee kuntia ja valtioitakin, ja onneksi koskeekin. Mutta ei sieltä hintaperusteisesti porukkaa pihalle pistetä, vaan laatuperusteisesti. Jos esim puolet pidetään, se on se tehokas puolikas. Kaikenlaiset kahvinryystäjäjuoruajat saavat lähteä. Sekä tehokkaissa että poispotkittavissa on uusia ja vanhoja työntekijöitä.

Vierailija
159/254 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2 työtä ei voi ottaa, koska työnantajat ei sovittele työvuoroja ja monella on myös lapsia. 

Mä haluan nähdä hyvätuloisten ilmeet ensi kesänä, kun terassit on kiinni. Juokoon oluensa kotona. 

Vierailija
160/254 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon jo nyt että lakoista ei ole vaikutusta lakkoiltavaan asiaan vaan hallitus päättää mitä ne päättää. Älkää suostuko menemään turhaan lakkoon. Niillä ammattiliitoilla ei ole edes varaa pitkiin lakkoihin koska lakkokassa on tyhjä. 

Suomessa ei ole mitään laillista keinoa puuttua hallituksen toimintaan eihän siihen pystytty puuttumaan Marinin laittoman hallituksenkaan vallassaollessa ja estämään esimerkiksi sote uudistusta jonka seurauksista nyt kärsitään ihmiset hyppää metron alle jne. Kun eivät pääse avun piiriin.