Me siivoojatkin halutaan lakkoon
Kommentit (124)
"Siivouskohteita on vaikka minkÀlaisia. Minulle on mielekÀstÀ työskennellÀ vanhusten parissa. Vanhainkodilla työstÀ saa hyvÀn mielen ja kiitosta asiakkailta."
Sama fiilis sairaalassa: musta tykkÀÀvÀt sekÀ potilaat (juttelen mukavia, tuon ruokaa) ettÀ hoitajat, joista on kiva, ettÀ olen töissÀ (joskus ovat joutuneet tekemÀÀn sahun töitÀ omiensa ohella).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja lakkoilemalla saatte yrityksiÀ kaatumaan.
SepÀ kivaa sitten kun etsitte itsellenne töitÀ halpiskÀmppÀÀnne varten.
No ei hyvin mene, jos vuorokauden siivoojien lakoilla yrityksiÀ kaatuu. TÀhÀnkö ollaan menty?
Onko kÀynyt mielessÀ, ettÀ nÀillÀ vuorokauden mittaisilla lakoilla vain hÀmÀtÀÀn työlÀisiÀ kuvittelemaan liittojen oikeasti vastustavan muutoksia? Todellisuudessa nÀmÀ asiat on jo sovittu sekÀ hyvÀksytty ja tulevat toteutumaan sellaisenaan . Muutenhan liitot olisivat ajaneet pitkÀkestoista yleislakkoa.
Demokratiaan kuuluu oikeus lakkoilla, ilmaista mielipiteensÀ. EihÀn tÀmÀkÀÀn lakko kosketa heitÀ, jotka asiosta pÀÀttÀvÀt. EivÀt he tarvitse meitÀ duunareita kuin oman voittonsa kerÀÀjiksi. Julkisen liikenteen pysÀyttÀminen esimerkiksi haittaa vain meitÀ köyhiÀ pikkumuurahaisia, jotka menemme kyllÀ kantamaan kortensa suurituloisten kekoon, jos vain jollain konstilla pÀÀsevÀt. TÀmÀ on vain tuuleen huutamista.
Anteeksi tyhmÀ kysymys, mutta miten tÀmÀ siis menee, jos työnantajani on tuolla lakkoilevien yritysten listalla, mutta en itse ole kyseisen liiton jÀsen, onko minulla silti oikeus olla lakossa? Palkkaa ei ainakaan varmaan saa vai?
TĂ€h?