Me siivoojatkin halutaan lakkoon
Kommentit (124)
JHL ja PAM siivoojat lakkoon isommin!
Jaha ei saa taas vastata. leikkuri menee heti kiinni kun jokainen sali on likainen. Ei siellÀ tehdÀ kuin yksi leikkaus per sali, joten 6 tuntia on ehkÀ aika missÀ leikkurit menee kiinni riippuen tietysti leikkausten pituudesta.
Kaikkea siivoustyötÀ ei voi korvata ulkomaisella halpatyövoimalla. PitÀÀ puhua hyvÀÀ suomea. Esim. Vaativat paikat, kuten puhdastilat.
LisÀksi työturvallisuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MinÀ olen aloittanut jo henkilökohtaisen lakon. Aloitin siivoustyön muutama vuosi sitten naiivina ja kuvittelin ettÀ teen kun hyvÀÀ työtÀ voin olla ylpeÀ työnjÀljestÀni ja saisin edes joskus kiitosta. No, vaaleanpunaiset lasit on jo riisuttu.
Todellisuudessa et saa kiitosta koskaan, aina vain valitusta ja huomautuksia ettÀ tee sitÀ ja tÀtÀ, aina vain lisÀÀ kaikkea, mutta työaikaa ei ikinÀ lisÀtÀ eikÀ kerrota ettÀ mistÀ voi karsia. Lyhyesti, työmÀÀrÀ lisÀÀntyy, työaika eli palkka ei. LisÀksi yritetÀÀn pomputtaa miten vain. Minullekin on tunti ennen työvuoron alkua soitettu ettÀ joo hei sori, toimistolla onkin tÀnÀÀn pikkujoulut ettÀ voitko mennÀ huomenna. Normaalisti minulla on perjantai-iltaisin kolme kohdetta, joiden vÀlisiltÀ matkoilta saan kilometrikorvauksen. Jouduin siis lauantaina lÀhteÀ tekemÀÀn ylimÀÀrÀisen keikan enkÀ saanut laisinkaan kilome
Siivouspinta-ala on pÀivÀssÀ jokin 800 -1200 neliötÀ ja joku inisee tuolin jalan pölystÀ, niin onhan siinÀ. Nuolkoon pÀlli sen tuolinjalan puhtaaksi jos pölyÀ ei kestÀ. Ne on ne kosketuspinnat kun pitÀÀ olla puhtaat ja kaikki muu on hifistelyÀ.
Vierailija kirjoitti:
Hallitus haluaa kieltÀÀ lakkoilun ja tukilakot
Nyt pitÀÀ lakkoilla, vielÀ kun ehtii!
Vierailija kirjoitti:
Kuka sitten siivoaisi?
Hukutte paskaaaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HölmöintÀ se, ettÀ jo tehtyihin pÀÀtöksiin nuo lakot eivÀt vaikuta yhtÀÀn mitÀÀn.
Uudet lait asetukset ja muutokset on jo hyvÀksytty ja toteutus alkaa 1.1-24 alkaen.
Eduskunta hÀipyy jo talvilomalle.
No kun oikein lyödÀÀn ranttaliksi, ei eduskuntakaan, saatikka Orpo voi talvilomailla. Lomat perutaan.
No menkÀÀ, mikÀ teitÀ estÀÀ?
Huomenta.
Toimistoni oli tÀnÀÀn huonosti siivottu, toivoisin tarkkaavaisuutta jatkossa.
YstÀvÀllisin terveisin Petteri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka sitten siivoaisi?
Hukutte paskaaaan.
đ
SiellÀ neidin soijalÀtyt jÀÀ haisemaan roskikseen.
Vierailija kirjoitti:
Huomenta.
Toimistoni oli tÀnÀÀn huonosti siivottu, toivoisin tarkkaavaisuutta jatkossa.
YstÀvÀllisin terveisin Petteri
Sori mutta ei ehdi, liian kiire
Yst terv siivoja
Vierailija kirjoitti:
Joo, ei PAM laita siivoojia lakkoon.
Itseasiassa siivoojat menevÀt lakkoon.
Jes, torstaina työkeikka luvattu, kiitos lakkoilijatđ
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HölmöintÀ se, ettÀ jo tehtyihin pÀÀtöksiin nuo lakot eivÀt vaikuta yhtÀÀn mitÀÀn.
Uudet lait asetukset ja muutokset on jo hyvÀksytty ja toteutus alkaa 1.1-24 alkaen.
Eduskunta hÀipyy jo talvilomalle.
No kun oikein lyödÀÀn ranttaliksi, ei eduskuntakaan, saatikka Orpo voi talvilomailla. Lomat perutaan.
SiinÀ se sitten nÀhdÀÀn paljonko kansa kiinnostaa. Jos lomaansa eivÀt peru, tiedetÀÀn ettei kiinnosta ollenkaan. Sen jÀlkeen onkin aika kysyÀ mistÀ me niille palkkioita maksamme?
Vierailija kirjoitti:
Eikö siivoojat ollu just vÀhÀ aikaa sitten lakossa? Vai eikö kaikki ollut
Kaikki eivÀt ole yhtaikaa. Esimerkiksi minun sote-töihini lakot eivÀt ole osuneet koskaan, vaikka kuulun liittoon.
Vierailija kirjoitti:
MinÀ olen aloittanut jo henkilökohtaisen lakon. Aloitin siivoustyön muutama vuosi sitten naiivina ja kuvittelin ettÀ teen kun hyvÀÀ työtÀ voin olla ylpeÀ työnjÀljestÀni ja saisin edes joskus kiitosta. No, vaaleanpunaiset lasit on jo riisuttu.
Todellisuudessa et saa kiitosta koskaan, aina vain valitusta ja huomautuksia ettÀ tee sitÀ ja tÀtÀ, aina vain lisÀÀ kaikkea, mutta työaikaa ei ikinÀ lisÀtÀ eikÀ kerrota ettÀ mistÀ voi karsia. Lyhyesti, työmÀÀrÀ lisÀÀntyy, työaika eli palkka ei. LisÀksi yritetÀÀn pomputtaa miten vain. Minullekin on tunti ennen työvuoron alkua soitettu ettÀ joo hei sori, toimistolla onkin tÀnÀÀn pikkujoulut ettÀ voitko mennÀ huomenna. Normaalisti minulla on perjantai-iltaisin kolme kohdetta, joiden vÀlisiltÀ matkoilta saan kilometrikorvauksen. Jouduin siis lauantaina lÀhteÀ tekemÀÀn ylimÀÀrÀisen keikan enkÀ saanut laisinkaan kilometrikorvauksia kun kohde ei vaihtunut. Plus jouduin p
Siivouskohteita on vaikka minkÀlaisia. Minulle on mielekÀstÀ työskennellÀ vanhusten parissa. Vanhainkodilla työstÀ saa hyvÀn mielen ja kiitosta asiakkailta.
te olette jo pudonnu nÀistÀ kisoista teissÀ kun on jo tarpeeks moniosaajia, ei ketÀÀn kiinnosta.