Me siivoojatkin halutaan lakkoon
Monia paikkoja suljettaisiin 🤷
Kommentit (124)
Jaha ei saa taas vastata. leikkuri menee heti kiinni kun jokainen sali on likainen. Ei siellä tehdä kuin yksi leikkaus per sali, joten 6 tuntia on ehkä aika missä leikkurit menee kiinni riippuen tietysti leikkausten pituudesta.
Kaikkea siivoustyötä ei voi korvata ulkomaisella halpatyövoimalla. Pitää puhua hyvää suomea. Esim. Vaativat paikat, kuten puhdastilat.
Lisäksi työturvallisuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen aloittanut jo henkilökohtaisen lakon. Aloitin siivoustyön muutama vuosi sitten naiivina ja kuvittelin että teen kun hyvää työtä voin olla ylpeä työnjäljestäni ja saisin edes joskus kiitosta. No, vaaleanpunaiset lasit on jo riisuttu.
Todellisuudessa et saa kiitosta koskaan, aina vain valitusta ja huomautuksia että tee sitä ja tätä, aina vain lisää kaikkea, mutta työaikaa ei ikinä lisätä eikä kerrota että mistä voi karsia. Lyhyesti, työmäärä lisääntyy, työaika eli palkka ei. Lisäksi yritetään pomputtaa miten vain. Minullekin on tunti ennen työvuoron alkua soitettu että joo hei sori, toimistolla onkin tänään pikkujoulut että voitko mennä huomenna. Normaalisti minulla on perjantai-iltaisin kolme kohdetta, joiden välisiltä matkoilta saan kilometrikorvauksen. Jouduin siis lauantaina lähteä tekemään ylimääräisen keikan enkä saanut laisinkaan kilome
Siivouspinta-ala on päivässä jokin 800 -1200 neliötä ja joku inisee tuolin jalan pölystä, niin onhan siinä. Nuolkoon pälli sen tuolinjalan puhtaaksi jos pölyä ei kestä. Ne on ne kosketuspinnat kun pitää olla puhtaat ja kaikki muu on hifistelyä.
Vierailija kirjoitti:
Hallitus haluaa kieltää lakkoilun ja tukilakot
Nyt pitää lakkoilla, vielä kun ehtii!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hölmöintä se, että jo tehtyihin päätöksiin nuo lakot eivät vaikuta yhtään mitään.
Uudet lait asetukset ja muutokset on jo hyväksytty ja toteutus alkaa 1.1-24 alkaen.
Eduskunta häipyy jo talvilomalle.
No kun oikein lyödään ranttaliksi, ei eduskuntakaan, saatikka Orpo voi talvilomailla. Lomat perutaan.
Huomenta.
Toimistoni oli tänään huonosti siivottu, toivoisin tarkkaavaisuutta jatkossa.
Ystävällisin terveisin Petteri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka sitten siivoaisi?
Hukutte paskaaaan.
😠
Vierailija kirjoitti:
Huomenta.
Toimistoni oli tänään huonosti siivottu, toivoisin tarkkaavaisuutta jatkossa.
Ystävällisin terveisin Petteri
Sori mutta ei ehdi, liian kiire
Yst terv siivoja
Vierailija kirjoitti:
Joo, ei PAM laita siivoojia lakkoon.
Itseasiassa siivoojat menevät lakkoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hölmöintä se, että jo tehtyihin päätöksiin nuo lakot eivät vaikuta yhtään mitään.
Uudet lait asetukset ja muutokset on jo hyväksytty ja toteutus alkaa 1.1-24 alkaen.
Eduskunta häipyy jo talvilomalle.
No kun oikein lyödään ranttaliksi, ei eduskuntakaan, saatikka Orpo voi talvilomailla. Lomat perutaan.
Siinä se sitten nähdään paljonko kansa kiinnostaa. Jos lomaansa eivät peru, tiedetään ettei kiinnosta ollenkaan. Sen jälkeen onkin aika kysyä mistä me niille palkkioita maksamme?
Vierailija kirjoitti:
Eikö siivoojat ollu just vähä aikaa sitten lakossa? Vai eikö kaikki ollut
Kaikki eivät ole yhtaikaa. Esimerkiksi minun sote-töihini lakot eivät ole osuneet koskaan, vaikka kuulun liittoon.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen aloittanut jo henkilökohtaisen lakon. Aloitin siivoustyön muutama vuosi sitten naiivina ja kuvittelin että teen kun hyvää työtä voin olla ylpeä työnjäljestäni ja saisin edes joskus kiitosta. No, vaaleanpunaiset lasit on jo riisuttu.
Todellisuudessa et saa kiitosta koskaan, aina vain valitusta ja huomautuksia että tee sitä ja tätä, aina vain lisää kaikkea, mutta työaikaa ei ikinä lisätä eikä kerrota että mistä voi karsia. Lyhyesti, työmäärä lisääntyy, työaika eli palkka ei. Lisäksi yritetään pomputtaa miten vain. Minullekin on tunti ennen työvuoron alkua soitettu että joo hei sori, toimistolla onkin tänään pikkujoulut että voitko mennä huomenna. Normaalisti minulla on perjantai-iltaisin kolme kohdetta, joiden välisiltä matkoilta saan kilometrikorvauksen. Jouduin siis lauantaina lähteä tekemään ylimääräisen keikan enkä saanut laisinkaan kilometrikorvauksia kun kohde ei vaihtunut. Plus jouduin p
Siivouskohteita on vaikka minkälaisia. Minulle on mielekästä työskennellä vanhusten parissa. Vanhainkodilla työstä saa hyvän mielen ja kiitosta asiakkailta.
te olette jo pudonnu näistä kisoista teissä kun on jo tarpeeks moniosaajia, ei ketään kiinnosta.