Me siivoojatkin halutaan lakkoon
Kommentit (124)
Luulisi ettÀ lakkoilu on sallittua jos suomen jÀrjestelmÀ on kolmikanta, jossa työntekijÀt ovat kerÀnneet raha kassan sitÀ varten ettÀ voivat lomailla halutessaan. Miksi sanovat sitÀ edes lakoksi? Sanoisivat sitÀ mielummin "lomailuksi"
Jos työnantajaa haittaa työntekijöiden "lomailu" niin voi vaihtaa maata.
"Itse työskentelen kunnalle. HeillÀ aina pula sijaisista"
Suoraan kunnalle? Onnittelut, olet optimoinut palkan+työehdot. :) Keikkatyö on ihanaa. MÀ teen vuokrafirman kautta hyvinvointialueelle, rahavuorot tottakai, mutta lisÀÀkin hyviÀ hommia tarvittaisiin. TÀytyykin selvittÀÀ kunnan tilanne tÀÀllÀ, vai ovatko ulkoistaneet. Koulut ja pÀivÀkodit tuuraa toinen vuokrafirma, ihan ok ehdoilla. Sairaala vaan on se mun juttu.
En enÀÀ ikinÀ palaa kokopÀivÀtyöhön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MenkÀÀ ihmeessÀ lakkoon ja pitkÀÀn. Saisin tuurata teitÀ, ehkÀ vihdoinkin kelpaisin siivoojaksi stna
Et sinÀ ketÀÀn tuuraisi, lakko on lakko eikÀ silloin saa tuuraajatkaan tehdÀ töitÀ
Liittoon kuulumaton itsenÀinen ihminen saa tehdÀ töitÀ lakonkin aikana. Toope.
No tuskin kukaan on niin innokas vuorokauden siivoojana tuuraamaan. Höpö höpöti taas.
Olen keikkatyölÀinen ja teen nimenomaan 1-3vrk keikkoja.
Mille työnantajalle? -kollega
Sote
Eikö siivoojat ollu just vÀhÀ aikaa sitten lakossa? Vai eikö kaikki ollut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MenkÀÀ ihmeessÀ lakkoon ja pitkÀÀn. Saisin tuurata teitÀ, ehkÀ vihdoinkin kelpaisin siivoojaksi stna
Et sinÀ ketÀÀn tuuraisi, lakko on lakko eikÀ silloin saa tuuraajatkaan tehdÀ töitÀ
No tuskin kukaan on niin innokas vuorokauden siivoojana tuuraamaan. Höpö höpöti taas.
Mille työnantajalle? -kollega
Sote
Palkkako teillÀ pahoinvointialue suoraan keikkalaiset, vai onko joku firma vÀlissÀ, tarkoitin? Samaa kamaa tÀÀllÀ, en lÀhde kulumallakaan (enÀÀ muuhun työnteon muotoon).
Vierailija kirjoitti:
JHL oli joo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mille työnanta
PitkÀt sijaisuudet kuntarekryn kautta olen ymmÀrtÀnyt ja kaikki lyhyet menee sekalaisten vÀlitysfirmojen kautta. Onko se raja nyt 11 vai 13 pÀivÀÀ mikÀ niillÀ on.
Vierailija kirjoitti:
Liittoon kuuluvat suureksi osaksi olivat. Toki sai lakkoilla palkattomasti liittoon kuulumatonkin.
69, kiitos! VÀhÀn vaatii jumppaa selvitellÀ, mikÀ vÀlitysfirma hoitaa mitÀkin. Vaihtelu virkistÀÀ. :)
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikki. Yksityiset firmat.
Kaikki siivoojat eri liitoista yhtÀaikaa lakkoon! Katotaan miten kÀy.
Vierailija kirjoitti:
MenkÀÀ töiiiiihin đ
Ei pysty. LĂ€htee tuet.
Vierailija kirjoitti:
Kun JHL.n koulun keittĂ€jĂ€t ja siivoojat olivat 2 vuorokautta lakossa, oli koulun vessat aivan kusessa ja paskassa, jopa oppilaat kiittelivĂ€t, kun palasimme takaisin. đ Sotku kyllĂ€ odotti tekijÀÀ. Luokat oli pidetty suhtkoht siistinĂ€, mutta vessoja ei kukaan ollut suostunut siivoamaan.
NiinpĂ€. Siivoojilla olisi melkoinen valta saada palkat kohdilleen lakkoilemalla, sen verran tĂ€rkeÀÀ työtĂ€ teette/tekevĂ€t, mutta arvostus nolla. MikĂ€hĂ€n tilanne olisi ollut 2 VIIKON lakon jĂ€lkeen? đ
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MenkÀÀ töiiiiihin đ
Ei pysty. LĂ€htee tuet.
Tuethan lÀhtee muutenkin. Tiesitkö ettÀ ÀitiyspÀivÀrahakin tippuu ja Àitiysloma aika lyhenee? Kotihoidon tuki pienenee noin 10 prosenttia vain mutta kuitenkin. SÀÀstöÀ sekin on.
Lakon torstaina pitÀisi olla kunnon yleislakko, ettÀ edes jossakin tuntuu. Muiltakin matalapalkkaisilta aloilta ja mielenilmaus. Hotellit on hyvÀ kans joulun aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korona- aikana olisi ollut oikea aikaa lakkoillaa. MissÀ te silloin olitte? Silloin olivat kaikki hiljaa kun lampaat. Jos te edes ette nÀe, milloin omia oikeuksia voisitte saavuttaa, ei ihme, kun teidÀnlaisia jatkuvasti vaan hyvÀksikÀytettÀÀn ja ala pysyy matalapalkkasena. NÀkökÀÀn ei ole ÀlyllÀ paljon varustettu. Olisi siivous pelkÀstÀÀn miesten ammatti, olis ajat sitten laitettu jo kova kovaan vastaan ja vaadittu alalle sopiva palkkaus.
Tehosiivous korona-aikana oli pelkkÀÀ sanahelinÀÀ. Siivosimme jopa vÀhemmÀn kuin normaalisti. Ei meitÀ olisi kaivattu, kun oli kotona porukka, nyt porukka on tullut luolistaan sotkemaan.
TeillÀ ehkÀ. Mutta itse olin kohteessa, jossa todellakin tehostettiin siivousta ja meille tuli myös kolmivuorotyö tavallisen klo 6-14 sijaan ja myöhemmin pÀivystysluontoisena mentiin.
Kun on olemassa erilaisia työpaikkoja. Ei kaikki voi töitÀÀn etÀnÀ tehdÀ, ei edes pahimpaan korona-aikaan.
Vierailija kirjoitti:
MenkÀÀ töiiiiihin đ
Mee ite, Urpo Petteri
Itse työskentelen kunnalle. HeillÀ aina pula sijaisista