Me siivoojatkin halutaan lakkoon
Kommentit (124)
Luulisi että lakkoilu on sallittua jos suomen järjestelmä on kolmikanta, jossa työntekijät ovat keränneet raha kassan sitä varten että voivat lomailla halutessaan. Miksi sanovat sitä edes lakoksi? Sanoisivat sitä mielummin "lomailuksi"
Jos työnantajaa haittaa työntekijöiden "lomailu" niin voi vaihtaa maata.
"Itse työskentelen kunnalle. Heillä aina pula sijaisista"
Suoraan kunnalle? Onnittelut, olet optimoinut palkan+työehdot. :) Keikkatyö on ihanaa. Mä teen vuokrafirman kautta hyvinvointialueelle, rahavuorot tottakai, mutta lisääkin hyviä hommia tarvittaisiin. Täytyykin selvittää kunnan tilanne täällä, vai ovatko ulkoistaneet. Koulut ja päiväkodit tuuraa toinen vuokrafirma, ihan ok ehdoilla. Sairaala vaan on se mun juttu.
En enää ikinä palaa kokopäivätyöhön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menkää ihmeessä lakkoon ja pitkään. Saisin tuurata teitä, ehkä vihdoinkin kelpaisin siivoojaksi stna
Et sinä ketään tuuraisi, lakko on lakko eikä silloin saa tuuraajatkaan tehdä töitä
Liittoon kuulumaton itsenäinen ihminen saa tehdä töitä lakonkin aikana. Toope.
No tuskin kukaan on niin innokas vuorokauden siivoojana tuuraamaan. Höpö höpöti taas.
Olen keikkatyöläinen ja teen nimenomaan 1-3vrk keikkoja.
Mille työnantajalle? -kollega
Sote
Eikö siivoojat ollu just vähä aikaa sitten lakossa? Vai eikö kaikki ollut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menkää ihmeessä lakkoon ja pitkään. Saisin tuurata teitä, ehkä vihdoinkin kelpaisin siivoojaksi stna
Et sinä ketään tuuraisi, lakko on lakko eikä silloin saa tuuraajatkaan tehdä töitä
No tuskin kukaan on niin innokas vuorokauden siivoojana tuuraamaan. Höpö höpöti taas.
Mille työnantajalle? -kollega
Sote
Palkkako teillä pahoinvointialue suoraan keikkalaiset, vai onko joku firma välissä, tarkoitin? Samaa kamaa täällä, en lähde kulumallakaan (enää muuhun työnteon muotoon).
Vierailija kirjoitti:
JHL oli joo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mille työnanta
Pitkät sijaisuudet kuntarekryn kautta olen ymmärtänyt ja kaikki lyhyet menee sekalaisten välitysfirmojen kautta. Onko se raja nyt 11 vai 13 päivää mikä niillä on.
Vierailija kirjoitti:
Liittoon kuuluvat suureksi osaksi olivat. Toki sai lakkoilla palkattomasti liittoon kuulumatonkin.
69, kiitos! Vähän vaatii jumppaa selvitellä, mikä välitysfirma hoitaa mitäkin. Vaihtelu virkistää. :)
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikki. Yksityiset firmat.
Kaikki siivoojat eri liitoista yhtäaikaa lakkoon! Katotaan miten käy.
Vierailija kirjoitti:
Menkää töiiiiihin 😂
Ei pysty. Lähtee tuet.
Vierailija kirjoitti:
Kun JHL.n koulun keittäjät ja siivoojat olivat 2 vuorokautta lakossa, oli koulun vessat aivan kusessa ja paskassa, jopa oppilaat kiittelivät, kun palasimme takaisin. 😀 Sotku kyllä odotti tekijää. Luokat oli pidetty suhtkoht siistinä, mutta vessoja ei kukaan ollut suostunut siivoamaan.
Niinpä. Siivoojilla olisi melkoinen valta saada palkat kohdilleen lakkoilemalla, sen verran tärkeää työtä teette/tekevät, mutta arvostus nolla. Mikähän tilanne olisi ollut 2 VIIKON lakon jälkeen? 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menkää töiiiiihin 😂
Ei pysty. Lähtee tuet.
Tuethan lähtee muutenkin. Tiesitkö että äitiyspäivärahakin tippuu ja äitiysloma aika lyhenee? Kotihoidon tuki pienenee noin 10 prosenttia vain mutta kuitenkin. Säästöä sekin on.
Lakon torstaina pitäisi olla kunnon yleislakko, että edes jossakin tuntuu. Muiltakin matalapalkkaisilta aloilta ja mielenilmaus. Hotellit on hyvä kans joulun aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korona- aikana olisi ollut oikea aikaa lakkoillaa. Missä te silloin olitte? Silloin olivat kaikki hiljaa kun lampaat. Jos te edes ette näe, milloin omia oikeuksia voisitte saavuttaa, ei ihme, kun teidänlaisia jatkuvasti vaan hyväksikäytettään ja ala pysyy matalapalkkasena. Näkökään ei ole älyllä paljon varustettu. Olisi siivous pelkästään miesten ammatti, olis ajat sitten laitettu jo kova kovaan vastaan ja vaadittu alalle sopiva palkkaus.
Tehosiivous korona-aikana oli pelkkää sanahelinää. Siivosimme jopa vähemmän kuin normaalisti. Ei meitä olisi kaivattu, kun oli kotona porukka, nyt porukka on tullut luolistaan sotkemaan.
Teillä ehkä. Mutta itse olin kohteessa, jossa todellakin tehostettiin siivousta ja meille tuli myös kolmivuorotyö tavallisen klo 6-14 sijaan ja myöhemmin päivystysluontoisena mentiin.
Kun on olemassa erilaisia työpaikkoja. Ei kaikki voi töitään etänä tehdä, ei edes pahimpaan korona-aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Menkää töiiiiihin 😂
Mee ite, Urpo Petteri
Itse työskentelen kunnalle. Heillä aina pula sijaisista