Tuntuuko että ikäero 10 - 15 vuotta alkaa nykyään olla ihan normaali? Naiset alkaneet katsella vanhempia miehiä parisuhteeseen?
Kommentit (91)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän se alkaa olla yleistä näin nykypäivänä. Ihan perus biologiaa.
Järkeähän siinä ei ole, että 8 miljardin ihmisen maailmassa mies siittää jatkuvasti nuoreneville kumppaneille lisää jälkeläisiä. Perusbiologian mukaan mikään sairauskaan ei ole toivottavaa, mutta vähentää ihmismassaa.
Isoilla nisäkkäillä kuten ihmisillä on järkeä panostaa jälkeläisten laatuun ennemmin kuin määrään. Juuri tämän vuoksi on loogista, että vähän vanhemmat hyvin toimeentulevat miehet valikoituvat vanhemmiksi.
Niin sitten lapsella on sairas vanha änkyrä hapannaama isänä, joka ei ymmärrä mistään mitään, ensin pilaa ilmapiirin ja sitten jää orvoksi ja törsää liian nuorena perimänsä rahat typeryyksiin korvatakseen rakkautta, jota ei saanut. Sehän se hyvää tekee.
feministien on vaikeaa päättää onko "provider" naisille hyvä asia vai ei. voimaantuneet naiset toki päättävät itse mitä haluaa elämäänsä, mutta feministit ajattelee, että heiltä pitää ottaa lupa asiasta, josta he ei vielä pysty päättämään
kjhekjeh
Ikäero on pikemminkin pienentynyt ja monissa uudemmissa pariskunnissa nainen vanhempi. Ap yrittää mikrovaikuttaa yleiseen mielipiteeseen, vaikutus vain tuntuu negatiivselta.
Miehen paras lisääntymiskyky on 20-30vuotiaana. Ja samoin naisen.
45vuotiaan miehen sperma ei enää käy spermapankkeihinkaan.
ja tutkimus vahvisti että jos 40-45 v nainen vielä tekisi ja saisi vauvan, isän olisi hyvä olla nuori, vähentää kehityshäiriöriskejä.
Ainahan se on ollut normaalia että mies on vanhempi. Ennemmin voisi sanoa että on ollut viime aikoina puumailmiötä liikkeellä.
Justiisa sain 15 vuotta nuoremmalta pillua.
Tilastojen mukaan ikäerot ovat pienentyneet jo pitkään ja lisäksi on entistä tavallisempaa että nainen on vanhempi.
Isommat ikäerot olivat tavallisempia aikana, jolloin naisilla ei ollut yhtä hyviä mahdollisuuksia elättää itseään joten joidenkin oli pakko huolia vanha mies elättäjäksi. Nykyään naiset ovat mieluummin yksin jos ei sopivan ikäistä kumppania löydy, koska ei ole mitään pakkoa ottaa miestä ollenkaan.
Mieheni on mua 6 vuotta nuorempi, eikä meinaa aina vauhdissani pysyä. 🤪
N49
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän se alkaa olla yleistä näin nykypäivänä. Ihan perus biologiaa.
Järkeähän siinä ei ole, että 8 miljardin ihmisen maailmassa mies siittää jatkuvasti nuoreneville kumppaneille lisää jälkeläisiä. Perusbiologian mukaan mikään sairauskaan ei ole toivottavaa, mutta vähentää ihmismassaa.
Isoilla nisäkkäillä kuten ihmisillä on järkeä panostaa jälkeläisten laatuun ennemmin kuin määrään. Juuri tämän vuoksi on loogista, että vähän vanhemmat hyvin toimeentulevat miehet valikoituvat vanhemmiksi.
Vaan kun on jo ties monennet kierrokset käynnissä. Puhumattakaan siitä, kuinka huonoa ainesta on vanhan miehen sperma.
Mä olin naimisissa 15 vuotta vanhemman miehen kanssa. Nyt mulla on seksisuhde 17 vuotta vanhemman miehen kanssa. Olen itse 44v. Ja kyllä, 61-vuotiaalla miehellä voi ihan hyvin toimia vehje edelleen. Joillakin tuon ikäisillä ei toimi tuossa iässä enää niin hyvin, mutta tällä miehellä toimii. Eilenkin pystyi seksiin kaksi kertaa parin tunnin sisällä vaikka kuulemma toisella kertaa otti jo kunnon päälle. :D
En vielä etsi uutta parisuhdetta, mitä nyt vähän Tinderissä katson mitä tulee vastaan. Parisuhteeseen taidan kelpuuttaa vain vähän vanhemman, oman ikäisen tai jonkun verran nuoremman. Ei enää vanhempaa miestä parisuhteeseen.
Viivinna
No ei tunnu, enkä katso. 33-vuotiaana nelikymppisetkin tuntuu jo liian vanhoilta, pitäisi olla tosi hyvin säilynyt ja nuorekas ikäisekseen. Onneksi on neljä vuotta itseäni nuorempi mies.
Pakko kun oman ikäistä miestä ei saa.
Musta taas tuntuu, että nykyään tulee vastaan enemmän pareja joissa mies on nuorempi kun nainen. Joskus puhuttiin työporukassaki, että meidän tiimissä on eniten about samanikäsiä pareja ja toisiks eniten pareja joissa mies on nuorempi. Sit taas vanhempi mies oli ainoastaan yhdellä ja se oli vaan 5v vanhempi.
Ja tosiaan omaki mies on 10v nuorempi ku minä. N34
Vierailija kirjoitti:
En tiedä onko oikeasti kovin tavallista, en sanoisi. Omalla kohdallani minulla ja edellisellä tyttöystävälläni tosin oli 13 vuotta ikäeroa, sitä edellisellä 10 vuotta jne. M32
Ja jostain kumman syystä suhteesi eivät toimineetkaan. Osaatko arvata miksi?
Omasta ystäväpiiristä en tiedä yhtään pariskuntaa joilla olisi yli 3 vuoden ikäero.
Loputonta jankutusta toisten pariskuntien ikäerosta.
Aivan loputonta. Ihmismieli on mielenkiintoinen.
Vierailija kirjoitti:
Loputonta jankutusta toisten pariskuntien ikäerosta.
Aivan loputonta. Ihmismieli on mielenkiintoinen.
Ikis tehtailee näitä. Aina mammat lähtee mukaan.
Taas näitä ikä juttuja. Meillä on 9 vuoden ikäero eikä se ä näy meidän elämässä yhtään mitenkään, ei meidän urheilu harrastuksissa, ajattelussa, terveydessä, eikä yhtään missään.
M 54 ja N 45. Kumpikaan ei ole enää teini iässä, eikä vanhus.
Kaverin tutulla on 35v nuorempi ori...
plus suku ja kaksi muuta vaimoa joilla on lapset