Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten mä työttömänä työllistyn paremmin sillä että minut pakotetaan muuttamaan perähikiälle missä ei ole työpaikkoja?

Vierailija
10.12.2023 |

Kovasti täällä huudetaan että työttömän ei tarvitse asua pääkaupunkiseudulla koska jostain esim Raumasta saa jopa kaksioita alle 300e vuokralla.

Onko tullut mieleen että työvoimatoimisto on sitä varten olemassa, että se yrittää parantaa työttömän työllistymistilannetta? Jos noin aletaan toimia, niin silloinhan työkkäri HUONONTAA työttömien työlllistymismahiksia, kun ei siellä perähikiällä ole työpaikkoja!!

Kommentit (306)

Vierailija
81/306 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teollisuus sijaitsee nykyään vaan helsingin ulkopuolella, että siitä on aikaa kun sörnäisissäkin oli teollisuutta. Se on niin kallista helsingissä ettei siihen keskustaan mitää teollisuushallia tehdä. Tietenkin voi keitellä kahvia ja laskea kaljaa tuoppiin, mutta sillä ei suomen taloutta nosta. Vaan se vaatii sitä vientiä ja siihen on suurimmat mahdollisuudet juuri teollisuudella. Teollisuudessa on myös suuremmat mahdollisuudet automatosointii ja toiminnan tehostamiseen. mutta millä sä tehostat esimerkiksi jonkin baarin toimintaa. Helsinkiläisillä ei jostain syystä ole mitään käsitystä talouden perusteista, vaikka pitkän teollisuushistorian omaavatkin.

Harmi, että juuri teollisuus on menettänyt työpaikkoja ja ne uudet työpaikat syntyy useimmiten palvelu- ja ohjelmistokehityksen aloille useammin. Teollisuus työllistää nykyään paljon vähemmän ihmisiä kuin vielä 10 tai 20 vuotta sitten.

Siksihän niin moni vanha teollisuuspaikkakunta on ongelmissa, kun teollisuuden työpaikat vähenevät, mutta tilalle ei tule uutta.

Tuon kehityksenhän aloitti jo Nokia aikanaan. Siirrettiin vaan kaikki Kiinaan, kun tuli niin halvaksi. Kunnes sitten hups, Nokia upposi suohon. No nyt on iso osa muustakin teollisuudesta siirretty ja mm. Kiina sen kuin nousee. He tekevät mielellään ja ottavat vielä suunnitteluhommatkin haltuun muita kopioimalla.

Vierailija
82/306 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tukien jälkeen jää käteen se 550e joka menee ruokaan, bisseen ja pílveen. Niin miten sitä esim hankkis ajokortin ja auton jos pitäs perähikiällä asua. Sittenhän kela joutuisi nuo kustantamaan meizille

Siellä Hikiän perällähän olisi oikein leppoisaa asua halvasti ja kasvattaa kukkaa. Kaveritkin varmaan ajaisi silloin tällöin kylään satoa ihmettelemään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/306 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan rahanarvoisen neuvon: Muuta perähikiää edemmäs kalaan. Eli muuta Pohjois-Norjaan perkaamaan kaloja. Varma työpaikka ja asunto järjestyy. 

Vierailija
84/306 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä muutin pienelle paikkakunnalle pari vuotta sitten. Olen työtön ja viiskymppinen. Koko ikäni siis muuten työtä on paiskittu. Mun vuokra on alle 300,- . Käyn työpajalla ja siellä saan kuulla viikoittain kuinka kalliiksi pitkäaikaistyöttömät tulevat tälle pikkuiselle kunnalle, ettei ole varaa heihin. Kysytty että miksi muutin tänne työttömänä. Hah. Missä sitä sit pitäisi asua? Mikään ei oo hyvä.

Mahtavaa. Vuokrakuluissa säästyy 500€ kuukaudessa verrattuna Helsinkiin. Sillä makselee jo kivasti ajokorttiakin tarvittaessa. Jos siis ihan oikeasti tulisi välttämätön tarve autolle työssä käymisen mahdollistamiseksi.

Etkö osaa lukea! OLEN TYÖTÖN ja käyn työpajalla! Miten jostain hevonhumpasta pääsee kulkemaan, joku autonritsa pitäs hankkia ja entäs ajokortti! Mulla on niin huono näkö, etten saa ajokorttia! Ihan olen koettanut, ei käy!

Busseja ei täältä kulje, pitäs 3km kävellä mennen tullen ison tien varteen puoli kuudeksi....joojoo...

Vierailija
85/306 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, aina kun olen ollut työttömänä, niin en ole voinut etukäteen tietää, kauan olen työttömänä sillä kertaa. Aina on ollut toiveissa, että josko kohta työpaikka napsahtaisi. Tuntuisi hullulta vain luovuttaa, ja lähteä jonkun pienen paikan kiusaksi. Itsellä on ainakin aina ollut nimenomaan isossa kaupungissa eniten mahdollisuuksia työllistyä, kun taas 20000 asukkaan paikassa ei ollut edes siivoustöitä. Mutta työtön on kuitenkin työtön silloin kun on työtön, ja näkyy tilastoissa, vaikka olisikin vain kaksi kuukautta siellä. 

Vierailija
86/306 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä muuttaa perähikiä, halpa asunto. 

Työtä tekevä muuttaa sinun asunto.

Kaikki voitta.

Vierailija
87/306 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Annan rahanarvoisen neuvon: Muuta perähikiää edemmäs kalaan. Eli muuta Pohjois-Norjaan perkaamaan kaloja. Varma työpaikka ja asunto järjestyy. 

Juuri tällaista ratkaisukeskeistä ajattelua toivoisin työttömiltä. Aina löytyy keinot, kun jaksaa miettiä ja yrittää.

Vierailija
88/306 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä nyt vain on nykyisen hallituksen kunigasajatus. Ei sillä ole mitään tkemistä työllistymisen kanssa.

Muistatteko herra Sipilän hallituksen kohkauksen koulujen digiloikasta? Entä taksiuudistuksen?

Vierailija
89/306 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä muutin pienelle paikkakunnalle pari vuotta sitten. Olen työtön ja viiskymppinen. Koko ikäni siis muuten työtä on paiskittu. Mun vuokra on alle 300,- . Käyn työpajalla ja siellä saan kuulla viikoittain kuinka kalliiksi pitkäaikaistyöttömät tulevat tälle pikkuiselle kunnalle, ettei ole varaa heihin. Kysytty että miksi muutin tänne työttömänä. Hah. Missä sitä sit pitäisi asua? Mikään ei oo hyvä.

Mahtavaa. Vuokrakuluissa säästyy 500€ kuukaudessa verrattuna Helsinkiin. Sillä makselee jo kivasti ajokorttiakin tarvittaessa. Jos siis ihan oikeasti tulisi välttämätön tarve autolle työssä käymisen mahdollistamiseksi.

Etkö osaa lukea! OLEN TYÖTÖN ja käyn työpajalla! Miten jostain hevonhumpasta pääsee kulkemaan, joku autonritsa pitäs hankkia ja entäs ajokortti! Mulla on niin huono näkö, etten saa ajokorttia! Ihan olen koettanut, ei käy!

Busseja ei täältä kulje, pitäs 3km kävellä mennen tullen ison tien varteen puoli kuudeksi....joojoo...

No sitten pysyt siellä. Käyt työpajalla sen minkä silmiltäsi näet. Ei tarvitse kulkea minnekään. Sinun loppuelämäsi kuluu nyt siellä.

Vierailija
90/306 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perähikiä ei löydy edes kartalta. Perähikiäläiset eivät ilmeisesti halua helsinkiläisiä pummeja sinne elätettäviksi.

Vierailija
91/306 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, joka paikassa on sen alan töitä mitä hakee tai pystyy tekemään. Autoton voi kulkea missä vaan. 🙄

Etkö oikeasti yhteenkään Perähikiältä löytyvään duuniin sovellu? Miksi ihmeessä et ole sairaseläkkeellä? Vai mikä niistä ison kaupungin duuneista tekee niin erityisiä? Aivan varmasti siellä Perähikiälläkin on niitä duuneja joita isommasta kaupungista olet hakenut. 

Jos et isosta kaupungistakaan ole mitään hakenut niin miksi ihmeessä siellä asut kalliisti?

Tähän olen jo vastanut, kaikki kaverit on stadissa, perähikiällä ei ole sosiaalista elämää ja mun kannabísdiilerit asuu kaikki joko stadissa tai vantaalla.

Ei demokraattisella valtiolla ole mitään oikeuksia päättää missä kansalaiset asuvat.

Ap

Demokraattisilla valtiolla on tosin oikeus lopettaa tukien maksu keskustoissa asuville pitkäaikaistyöttömille jos enemmistö ajattelee että työllistyvä henkilö tarvitsee niitä asuntoja enemmän.

Minä itse muutin ulkomaille asti työn perässä ilman mitään tukiverkkoja tai kavereita. Ja se kannabisdiilerikin piti etsiä aivan alusta asti uudelleen. Ei ollut vaikeaa, hetken kasvatin itse.

Vierailija
92/306 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä muuttaa perähikiä, halpa asunto. 

Työtä tekevä muuttaa sinun asunto.

Kaikki voitta.

Shahiim, sina ei ymmartanu. Meida pita itse muutta perahikia. Koska emme puhu kieli, emmeka tehda koskaan tyota. Kela ei haluaa maksa meida Helsinki asunto enaa.

Vierailija
93/306 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa, aina kun olen ollut työttömänä, niin en ole voinut etukäteen tietää, kauan olen työttömänä sillä kertaa. Aina on ollut toiveissa, että josko kohta työpaikka napsahtaisi. Tuntuisi hullulta vain luovuttaa, ja lähteä jonkun pienen paikan kiusaksi. Itsellä on ainakin aina ollut nimenomaan isossa kaupungissa eniten mahdollisuuksia työllistyä, kun taas 20000 asukkaan paikassa ei ollut edes siivoustöitä. Mutta työtön on kuitenkin työtön silloin kun on työtön, ja näkyy tilastoissa, vaikka olisikin vain kaksi kuukautta siellä. 

Netti toimii perähikiälläkin eli sieltä vaan työnhakuilmoituksia tekemään. Sitten kun nappaa niin muutto työpaikan lähelle on helppoa kun kaikki työttömät on siivottu perähikiälle ja vapaita asuntoja on tarjolla hyvin.

Vierailija
94/306 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perähikiä ei löydy edes kartalta. Perähikiäläiset eivät ilmeisesti halua helsinkiläisiä pummeja sinne elätettäviksi.

Perähikiä on persujen paikkakunta. Työteliäiden tolkun ihmisten maaseutua. Siellä ei suvaita punavihreitä loiseläjiä, narkkeja eikä alkoholisteja.

Vierailija
95/306 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Netti toimii perähikiälläkin eli sieltä vaan työnhakuilmoituksia tekemään. Sitten kun nappaa niin muutto työpaikan lähelle on helppoa kun kaikki työttömät on siivottu perähikiälle ja vapaita asuntoja on tarjolla hyvin.

Juuri näin! Farmiliigasta vauhtia hakemaan ja sitten kun homma alkaa toimimaan, niin takaisin pääliigaan entistä ehompana.

Vierailija
96/306 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä ainakin kiva, kun tulee meidän kylän raitille elämää, kun työttömiä alkaa pyöriä nurkissa. Ei täällä kyllä niille töitä riitä, eikä aktiviteetteja. No, varmaan baari saa lisää asiakkaita, koska kuka tätä paikkaa kestäisi ilman tekemistä selvin päin. 

Taitaa jäädä baaritkin ilman, koska

a) ei ole rahaa

b) en käytä alkoholia

Vierailija
97/306 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerropa nyt, millä tavalla työmarkkinatuella elävä ihminen hankkii ajokortin ja auton.

Ohis

En oikein ymmärrä mihin sitä autoa siellä Perähikiälläkään oikeastaan työtön tarvii. Suurimmassa osassa Perähikiöistä on pieni keskusta josta löytyy kauppa, apteekki, bussipysäkki ja muutama rivitalonpätkä.  Kukaan ei varmaan työttömiä ole minnekään mummonmökkiin 50km päähän lähimmästä kaupasta sijoittamassa. 

Kauppaan pääsee pikkukylissä kävellen ja Perähikiä - Hikiä - bussit kulkee pari kertaa päivässä jos on tarvetta jotain asioida. 

Ei sinun tarvitse ymmärtääkään, koska nyt ei ole siitä kysymys.

Kysyin sitä, miten työmarkkinatuella elävä hankkii ajokortin ja auton. Kysyn siis tuolta tyypiltä, joka sen tietää. Pakkohan hänellä on olla jokin muukin vastaus kuin "keksi itse", jota hän jo tarjosi.

Vierailija
98/306 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerropa nyt, millä tavalla työmarkkinatuella elävä ihminen hankkii ajokortin ja auton.

Ohis

En oikein ymmärrä mihin sitä autoa siellä Perähikiälläkään oikeastaan työtön tarvii. Suurimmassa osassa Perähikiöistä on pieni keskusta josta löytyy kauppa, apteekki, bussipysäkki ja muutama rivitalonpätkä.  Kukaan ei varmaan työttömiä ole minnekään mummonmökkiin 50km päähän lähimmästä kaupasta sijoittamassa. 

Kauppaan pääsee pikkukylissä kävellen ja Perähikiä - Hikiä - bussit kulkee pari kertaa päivässä jos on tarvetta jotain asioida. 

Ei sinun tarvitse ymmärtääkään, koska nyt ei ole siitä kysymys.

Kysyin sitä, miten työmarkkinatuella elävä hankkii ajokortin ja auton. Kysyn

Heh, haluat ajokortin, vaikket tarvitse sitä, eikä sinulla ole kykyä hankkia sitä. Onnea!

Vierailija
99/306 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, joka paikassa on sen alan töitä mitä hakee tai pystyy tekemään. Autoton voi kulkea missä vaan. 🙄

Etkö oikeasti yhteenkään Perähikiältä löytyvään duuniin sovellu? Miksi ihmeessä et ole sairaseläkkeellä? Vai mikä niistä ison kaupungin duuneista tekee niin erityisiä? Aivan varmasti siellä Perähikiälläkin on niitä duuneja joita isommasta kaupungista olet hakenut. 

Jos et isosta kaupungistakaan ole mitään hakenut niin miksi ihmeessä siellä asut kalliisti?

Tähän olen jo vastanut, kaikki kaverit on stadissa, perähikiällä ei ole sosiaalista elämää ja mun kannabísdiilerit asuu kaikki joko stadissa tai vantaalla.

Ei demokraattisella valtiolla ole mitään oikeuksia päättää missä kansalaiset asuvat.

Ap

"Sut voitaisiin sit heittää jonnekin keskelle ei mitään, voisit sit kasvattaa omat ruohot. Ja miksi sulla pitäis mitään sosiaalista elämää ollakaan? Tai voit perustaa pössyttelijöiden kolhoosiin sinne perähikiälle. Miksi sulle pitäis kenenkään kustantaa yhtään mitään?"

Esim siksi että olen työtön työnhakija ja suomen kansalainen. Laki sanoo, että pitää kustantaa.

Vierailija
100/306 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitus on että sinä muutat jonnekin Raumalle tai vielä halvempaan paikkaan kun et kerran kuitenkaan työllisty. Sitten voit toki parantaa asemaasi hankkimalla työpaikan jonka jälkeen voit asua missä vaan mihin rahasi riittävät.

Ei tuo nyt niin monimutkaista ole. Tajuat varmasti tarkoituksen itsekin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kaksi