Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten mä työttömänä työllistyn paremmin sillä että minut pakotetaan muuttamaan perähikiälle missä ei ole työpaikkoja?

Vierailija
10.12.2023 |

Kovasti täällä huudetaan että työttömän ei tarvitse asua pääkaupunkiseudulla koska jostain esim Raumasta saa jopa kaksioita alle 300e vuokralla.

Onko tullut mieleen että työvoimatoimisto on sitä varten olemassa, että se yrittää parantaa työttömän työllistymistilannetta? Jos noin aletaan toimia, niin silloinhan työkkäri HUONONTAA työttömien työlllistymismahiksia, kun ei siellä perähikiällä ole työpaikkoja!!

Kommentit (306)

Vierailija
61/306 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raumalla haetaan mm.insinöörejä, lääkäriä, eläinlääkäriä, opettajia, psykologia, siivoustyönjohtajaa, farmaseuttia, hoitajia, pankkivirkailijoita, nuoriso-ohjaajaa, puhelinmyyjää, kokkia, kampaajaa, myyjiä, rakentajia, vartijoita, hitsaajia, sorvaajia, asentajia, taksia, siivoojia, varastotyöntekijöitä, yrittäjiä. Yllättävän monipuolisesti siis.

Ei kai kukaan ole ollut estämässä työnhakua Raumalle? Nyt on kyse siitä, että luullaan, että Rauman pitäisi ottaa vastaan helsinkiläiset työttömät. Aika lailla ero asia muuttaa kaupunkiin töiden vuoksi kiin siksi, ettei ole töitä.

Vierailija
62/306 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, joka paikassa on sen alan töitä mitä hakee tai pystyy tekemään. Autoton voi kulkea missä vaan. 🙄

No sitten hommaat sen auton.Täälläpäin pidetään outona jos aikuisella ihmisella ei ole ajokorttia .

Olen kyllä mielettömän kiitollinen, että 20 vuotta sitten vanhempani maksoivat minulle ajokortin. Itselläni ei sen jälkeen aikuisiässä ole ollut sellaista tilannetta, että sen itse olisin pystynyt kustantamaan. Nyt olisi mahdollista, mutta nyt säästetäänkin lasten ajokortteihin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/306 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä ei ole mitään väliä, työllistytkö vai et. Sillä on väliä, saadaanko sinut nyt edes periaatteesta pienentämään asumisen tukia ja vapauttaman kämppiä maksukykyisille.

Et sinä todennäköisesti työllistyisi muutenkaan, sillä rintamalla riittää, että sinut saadaan edes ajoittain pois sarakkeesta "työtön" johonkin toiseen sarakkeeseen. Onko se sinulle taloudellisesti parempi, ei kiinnosta ketään.

"Pehmeät arvot", suku, ystävät, lasten koulut jne. ei kuulu yhtälöön millään lailla. Näitähän ei nykyhallitus osaa lähtökohtaisesti edes ajatella, aivan outoa tieteenalaa tyypeille, joiden maailmankuvasta ja ja elämänkokemuksesta puuttuu iso osa.

Vierailija
64/306 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, joka paikassa on sen alan töitä mitä hakee tai pystyy tekemään. Autoton voi kulkea missä vaan. 🙄

No sitten hommaat sen auton.Täälläpäin pidetään outona jos aikuisella ihmisella ei ole ajokorttia .

Eli sepä säästää yhteiskunnan rahoja, kun siirrät ajokortittoman ihmisen paikkaan, jossa pitää ajaa autolla. Millä rahalla se kortti ja auto ostetaan?

Tyypillistä työttömän saamattomuutta. Mihinkään ei löydy mitään ratkaisua. Ainoastaan valitusta ja millekään ei voi muka mitään.

Toki sairaat, vammaiset jne. asia erikseen, mutta saamattomuus ei johda mihinkään.

Kerropa nyt, millä

Arvelinkin, että sinä et tiedä. Vinkki: kun selität, että kaikkeen on ratkaisu, sinulla täytyy olla se ratkaisu jo tiedossasi. Tyhjänpuhujilla ei ole.

Vierailija
65/306 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En pidä työttömien kyykyttämisestä yhtään. Oen joskus ollutkin pitkäaikaistyötön. Mutta kyllä se on niin että jos ei 5 vuodessa työllisty Helsingin kokoisessa kaupungissa, varsinkin kun siinä on Espoo ja Vantaa ihan kyljessä. Et uutta koulutusta ole hankkinut millä saa töitä, niin et sinä saa töitä mistään. Silloin voi vaikka muuttaa sinne perähikiälle loppu elämäkseen.

Luuletko, että Perähikiällä on varaa elättää pakkosiirrettyjä syrjäytyneitä? 

On. Samat Kelan tuet sinne maksetaan kuin muuallekin

Jep, mutta työkkäriasioita hoitavat nykyään kunnat. Ei varmaan vaikea laskea, että mitä enemmän paikkakunnalla on työttömiä, sitä enemmän tarvitaan resursseja. 

Vierailija
66/306 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukien jälkeen jää käteen se 550e joka menee ruokaan, bisseen ja pílveen. Niin miten sitä esim hankkis ajokortin ja auton jos pitäs perähikiällä asua. Sittenhän kela joutuisi nuo kustantamaan meizille

Vierailija
67/306 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan Raumassa töitä 

Mutta kielimuuri.

Oikkjastas siit alkkaten go joku jossain guule stää rauman giäld puhuttava, ni siink kuulijoitte naama mene heti vähä nauruhu.

Vierailija
68/306 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkö oikeasti yhteenkään Perähikiältä löytyvään duuniin sovellu? Miksi ihmeessä et ole sairaseläkkeellä? Vai mikä niistä ison kaupungin duuneista tekee niin erityisiä? Aivan varmasti siellä Perähikiälläkin on niitä duuneja joita isommasta kaupungista olet hakenut. 

Jos et isosta kaupungistakaan ole mitään hakenut niin miksi ihmeessä siellä asut kalliisti? 

Vierailija
69/306 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö oikeasti yhteenkään Perähikiältä löytyvään duuniin sovellu? Miksi ihmeessä et ole sairaseläkkeellä? Vai mikä niistä ison kaupungin duuneista tekee niin erityisiä? Aivan varmasti siellä Perähikiälläkin on niitä duuneja joita isommasta kaupungista olet hakenut. 

Jos et isosta kaupungistakaan ole mitään hakenut niin miksi ihmeessä siellä asut kalliisti?

Tähän olen jo vastanut, kaikki kaverit on stadissa, perähikiällä ei ole sosiaalista elämää ja mun kannabísdiilerit asuu kaikki joko stadissa tai vantaalla.

Ei demokraattisella valtiolla ole mitään oikeuksia päättää missä kansalaiset asuvat.

Ap

Vierailija
70/306 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä ainakin kiva, kun tulee meidän kylän raitille elämää, kun työttömiä alkaa pyöriä nurkissa. Ei täällä kyllä niille töitä riitä, eikä aktiviteetteja. No, varmaan baari saa lisää asiakkaita, koska kuka tätä paikkaa kestäisi ilman tekemistä selvin päin. 

Vierailija
71/306 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teollisuus sijaitsee nykyään vaan helsingin ulkopuolella, että siitä on aikaa kun sörnäisissäkin oli teollisuutta. Se on niin kallista helsingissä ettei siihen keskustaan mitää teollisuushallia tehdä. Tietenkin voi keitellä kahvia ja laskea kaljaa tuoppiin, mutta sillä ei suomen taloutta nosta. Vaan se vaatii sitä vientiä ja siihen on suurimmat mahdollisuudet juuri teollisuudella. Teollisuudessa on myös suuremmat mahdollisuudet automatosointii ja toiminnan tehostamiseen. mutta millä sä tehostat esimerkiksi jonkin baarin toimintaa. Helsinkiläisillä ei jostain syystä ole mitään käsitystä talouden perusteista, vaikka pitkän teollisuushistorian omaavatkin.

Vierailija
72/306 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asun espoon lähiössä. Ei ole kallis asunto. Mä olin töissä yli 30v. ajan. Sairauden takia opiskelin toisen ammatin. Olen syntynyt ja asunut koko ikäni pk-seudulla. Perhe ja muut on täällä. Sairaseläkkeelle ei niin vaan pääse. Ja mä haluan tehdä töitä. En ole ollut kauan työttömänä.

Vierailija
73/306 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä muutin pienelle paikkakunnalle pari vuotta sitten. Olen työtön ja viiskymppinen. Koko ikäni siis muuten työtä on paiskittu. Mun vuokra on alle 300,- . Käyn työpajalla ja siellä saan kuulla viikoittain kuinka kalliiksi pitkäaikaistyöttömät tulevat tälle pikkuiselle kunnalle, ettei ole varaa heihin. Kysytty että miksi muutin tänne työttömänä. Hah. Missä sitä sit pitäisi asua? Mikään ei oo hyvä.

Vierailija
74/306 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perähikiällä tarvitaan monenlaisia työntekijöitä kun väkiluku moninkertaistuu.

Perähikiästä tulee Suomen uusi kasvukeskus jonne sadat tuhannet muuttavat. 

Vierailija
75/306 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teollisuus sijaitsee nykyään vaan helsingin ulkopuolella, että siitä on aikaa kun sörnäisissäkin oli teollisuutta. Se on niin kallista helsingissä ettei siihen keskustaan mitää teollisuushallia tehdä. Tietenkin voi keitellä kahvia ja laskea kaljaa tuoppiin, mutta sillä ei suomen taloutta nosta. Vaan se vaatii sitä vientiä ja siihen on suurimmat mahdollisuudet juuri teollisuudella. Teollisuudessa on myös suuremmat mahdollisuudet automatosointii ja toiminnan tehostamiseen. mutta millä sä tehostat esimerkiksi jonkin baarin toimintaa. Helsinkiläisillä ei jostain syystä ole mitään käsitystä talouden perusteista, vaikka pitkän teollisuushistorian omaavatkin.

Harmi, että juuri teollisuus on menettänyt työpaikkoja ja ne uudet työpaikat syntyy useimmiten palvelu- ja ohjelmistokehityksen aloille useammin. Teollisuus työllistää nykyään paljon vähemmän ihmisiä kuin vielä 10 tai 20 vuotta sitten.

Siksihän niin moni vanha teollisuuspaikkakunta on ongelmissa, kun teollisuuden työpaikat vähenevät, mutta tilalle ei tule uutta.

Vierailija
76/306 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä muutin pienelle paikkakunnalle pari vuotta sitten. Olen työtön ja viiskymppinen. Koko ikäni siis muuten työtä on paiskittu. Mun vuokra on alle 300,- . Käyn työpajalla ja siellä saan kuulla viikoittain kuinka kalliiksi pitkäaikaistyöttömät tulevat tälle pikkuiselle kunnalle, ettei ole varaa heihin. Kysytty että miksi muutin tänne työttömänä. Hah. Missä sitä sit pitäisi asua? Mikään ei oo hyvä.

Mahtavaa. Vuokrakuluissa säästyy 500€ kuukaudessa verrattuna Helsinkiin. Sillä makselee jo kivasti ajokorttiakin tarvittaessa. Jos siis ihan oikeasti tulisi välttämätön tarve autolle työssä käymisen mahdollistamiseksi.

Vierailija
77/306 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tähän olen jo vastanut, kaikki kaverit on stadissa, perähikiällä ei ole sosiaalista elämää ja mun kannabísdiilerit asuu kaikki joko stadissa tai vantaalla.

Ei demokraattisella valtiolla ole mitään oikeuksia päättää missä kansalaiset asuvat.

Ap

Sut voitaisiin sit heittää jonnekin keskelle ei mitään, voisit sit kasvattaa omat ruohot. Ja miksi sulla pitäis mitään sosiaalista elämää ollakaan? Tai voit perustaa pössyttelijöiden kolhoosiin sinne perähikiälle. Miksi sulle pitäis kenenkään kustantaa yhtään mitään?

Vierailija
78/306 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ne teollisuuden pajat itsestään synny. Joku niitä tuotantomenetelmiä ja tuotteita suunnittelee jatkuvasti. Esimerkiksi Helsingissä.

Vierailija
79/306 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerropa nyt, millä tavalla työmarkkinatuella elävä ihminen hankkii ajokortin ja auton.

Ohis

En oikein ymmärrä mihin sitä autoa siellä Perähikiälläkään oikeastaan työtön tarvii. Suurimmassa osassa Perähikiöistä on pieni keskusta josta löytyy kauppa, apteekki, bussipysäkki ja muutama rivitalonpätkä.  Kukaan ei varmaan työttömiä ole minnekään mummonmökkiin 50km päähän lähimmästä kaupasta sijoittamassa. 

Kauppaan pääsee pikkukylissä kävellen ja Perähikiä - Hikiä - bussit kulkee pari kertaa päivässä jos on tarvetta jotain asioida. 

Vierailija
80/306 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan Raumassa töitä 

Ai kun olet välkky! "Kesätyö" "kesätyö" "järjestelmäasiantuntija" "kesätyö"

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kahdeksan