Lapsettomat, kenelle meinaatte testamentata perintönne?
Tuttaville, sukulaisille vai hyväntekeväisyyteen?
Kommentit (133)
Hyväntekeväisyyteen. Jos rahaa olisi paljon ostaisin muutenkin vanhaa metsää ja laittaisin sen suojeluun. Nyt on jo kiire. Vanhat metsät hupenevat nopeasti.
Sukulaiselle osa, ja loput eläinsuojeluun kahdelle eri järjestölle.
Christiiina kirjoitti:
Käytön itse rahani. Jos kuolisin nuorena, olen tehnyt testamentin, jonka mukaan veljeni ja äitini saa sen mitä minulla sillä hetkellä on.
Eikö ne saisivat rahasi ilman testamenttiakin?
Jos kuolisin nyt, minulta jäisi omaisuutta max 70 tuhatta. Mikäli elän vanhemmaksi yritän käyttää rahat hyvin vähiin. Lähiomaisille jäisi.
Vierailija kirjoitti:
Christiiina kirjoitti:
Käytön itse rahani. Jos kuolisin nuorena, olen tehnyt testamentin, jonka mukaan veljeni ja äitini saa sen mitä minulla sillä hetkellä on.
Eikö ne saisivat rahasi ilman testamenttiakin?
Äiti saisi, veli ei. Veli on vasta äidin jälkeen perimisjärjestyksessä. Olettaen, että veljellä ei ole lapsia.
t. eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa käyttää sitä rahaa jo eläessä mutta myös pohtia minne ne ovat varannot menevät kun kuolee. Tutkikaa asioita.
Mitä tutkittavaa siinä on? Perintökaari on hyvinkin yksiselitteisesti kirjattu lakiin.
No mitä tutkittavaa missään on? Luottakaa vain tähän yhteiskuntaan jossa vain huijataan kaikki rahat ihmisiltä? Kaikilla ei ole vanhempia elossa tai edes sisaruksia, ei avioliittoa tai lapsia. Mietipäs sitä.
Tuli elettyä niin, että tein jättiomaisuuden, mutta ei jäänyt aikaa lasten saamiseen... sitä se teettää, kun ottaa liikaa töitä kontolleen. Rahat lähtevät varmastikin Ukrainaan, jos ajankohtaista enää silloin, mutta muuten etsin vastuullisen ja luotettavan tahon, säätiö/järjestön tms. joka tukee lasten ja nuorten hyvinvointia, sekä vähävaraisia perheitä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa käyttää sitä rahaa jo eläessä mutta myös pohtia minne ne ovat varannot menevät kun kuolee. Tutkikaa asioita.
Mitä tutkittavaa siinä on? Perintökaari on hyvinkin yksiselitteisesti kirjattu lakiin.
No mitä tutkittavaa missään on? Luottakaa vain tähän yhteiskuntaan jossa vain huijataan kaikki rahat ihmisiltä? Kaikilla ei ole vanhempia elossa tai edes sisaruksia, ei avioliittoa tai lapsia. Mietipäs sitä.
Miksi sitä pitäisi miettiä? Siellä perintökaaressa on kyllä huomioitu sekin, jos ei ole lähisukulaisia. Ei ole mitään vaikeaa tässä asiassa. Eikä mitään huijaamistakaan.
Ihana kuulla että moni jättää perinnön eläinten avuksi, sitä tarvitaan. Itse autan tällä hetkellä oman kunnan eläinsuojeluyhdistystä ja otin jopa lisää työvuoroja että saan auttaa enemmän. Ja perintö todellakin menee samaan kohteeseen.
Mihelleni ja sisarelleni. Jos molemmat kuolevat ennen minua, testamenttini mukaan varat menevät Urho Kaleva Kekkosen kansallispuiston ylläpitoon.
Kaveri elää homoparina. Ovat hyväpalkkaisia ja omaisuutta jo kertynyt hyvin. Sitä tuo jutteli, että pitäisi löytää vaikka kummilapsi jostain. Kumpikaan ei halua sisarustensa perivän, koska eivät hyväksy heidän elämäänsä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä toisaalta minne menee?
Vierailija kirjoitti:
Kaveri elää homoparina. Ovat hyväpalkkaisia ja omaisuutta jo kertynyt hyvin. Sitä tuo jutteli, että pitäisi löytää vaikka kummilapsi jostain. Kumpikaan ei halua sisarustensa perivän, koska eivät hyväksy heidän elämäänsä.
Sehän hoituu helposti, kun tekevät testamentin jollekin muulle taholle kuin sisaruksilleen. Testamentilla voi ohittaa lakiin kirjatun perimisjärjestyksen rintaperillisiä eli omia lapsia lukuunottamatta.
Suomeen syntyy muksuja yhä vähemmän. -Minä en halunnut
tuottaa muksuani kokoomusvaltaan enkä monikulttuuriin-
Leski on jompikumpi perillinen- meillä on pieni ikäero.
db
Sairastan parantumattomasti syöpää. Ahne veljeni ja hänen eksänsä (erityisesti hän) jakavat jo täyttä häkää perintöäni.
Turhaan, sillä toinen puoli menee Syöpäsäätiölle ja toinen puoli veljentytölleni lapsineen. Lupaan nauraa pilven reunalta, se parhaiten nauraa kuka viimeksi nauraa...
Vierailija kirjoitti:
Solmivat avioliiton niin perivät toisensa automaattisesti ellei ole lapsia.
Itselläni on lapsi onneksi mutta elän silti omaa elämääni joten välttämättä ei paljon jää. Asunnon voi myydä tai muuttaa siihen, onneksi on hyväkuntoisena pidetty sekä riittävän pieni kuitenkin. Moneen tarpeeseen hyvän kokoinen.