Koirarekisteri, selventäkääs nyt.
Mulla on 13-v mummokoira, joka viime kesänä kävi hammashuollossa, ja sit laitettiin samalla siru kun se on pakollinen. No nyt tuo typerä koirarekisteri? Liittyykö sirutus jotenkin siihen? Onko siru pätevä ilman sitä? Laitettiinko siihen siruun koiran tiedot jo ellillä? En ymmärrä. Ja mihinkään kennelliittoon en myöskään ilmoittele sekarotuista vanhusta. Pentutehtaile en ja tuo Aina Impi varmaan pelkäisi urosta, jos sellainen lähelle tulisi.
Miksi ilmoittaisin tuon johonkin? Ja kun se kuolee, niin mitä sitten? Ilmoitus pois rekisteristä? Tarvitaanko joku todistus koiran kuolemasta? Minä vaan, että kun sen aika tulee, naapurissa asuva serkku, metsästäjä, osaa hoitaa homman yhtä tehokkaasti, kivuttomasti ja kunnioittaen kuin ell piikkeineen. Ja hautapaikka on valmiina tuolla tontin laidalla, kiviaidan vieressä, koivujen alla. Siellä on lapsuuden koira, mummon kissa ja muutama omien lasten hautaama kuollut lintu.
Esität hyviä kysymyksiä. Käsittääkseni tuon rekisterin tarkoitus on ollut ehkäistä pentutehtailua. Miten rekisteri siihen sitten auttaa, en osaa sanoa. Sirutuksen hyvä puoli on se, että jos koirasi pääsee karkuun, omistajan tiedot on saatavilla lukemalla sirusta. Mutta koska sirua ei vaihdeta omistajan vaihdoksen yhteydessä, rekisterissä on sitten tieto, kuka koiran omistaa nyt. Mun edellisellä koirallani oli korvassa tatuointi ja koska koira oli Kennelliiton rekisterissä, tatskan perusteella olisi saatu omistajan eli mun tiedot.
Mullakin nyt jo iäkäs koira enkä ole ottanut selvää, mitä sitten pitää tehdä, kun koira kuolee. Kai sitä vaan itse ilmoittaa rekisteriin, että koira on kuollut.
https://safkaajashamanismia.blogspot.com/