Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi hyvää ja osaavaa ihmistä ei voida palkata, jos se on työtön?

Vierailija
10.12.2023 |

Eihän se silloin voi enää koskaan mennä töihin.

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska pomot TIETÄVÄT että työttömänä ei kuulemma ole hyviä miehiä/naisia. 

Vierailija
22/65 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottwkai se VOIDAAN palkatw. Mutta MIKSI joku palkkaisi sen, kun on tarjolla niitäkin, jotka on töissä ja joilla ei siis ole mitään syytä olettaa olevan mitään työntekoon liittyviä ongelmia? 

Miksi työtä vuosikausia tehneeseen liittyisi ongelmia, jos juuri nyt ei ole työsuhteessa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi jos ei ole työnantajan sukulainen tai ennestään tuttu muuten. Koettu noin 200 kertaa hakiessani nuorena töitä aloilla joissa ei ollut työvoimapulaa.

Nepotismillä on oikeasti aika pieni vaikutus työpaikoilla. Kyllä suurin osa työntekijöistä tulee töihin ihan muuta kautta.

Vierailija
24/65 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

eihän ne halua töihin, kun sossusta saa rahaa

Vain ne, joilla ei ole omaisuutta.

Vierailija
25/65 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sille on aina syynsä miksi joku on joutunut työttömäksi.

Kyse on siis samasta ilmiöstä kuin parisuhteiden puolella. Ei kukaan pariudu incelin kanssa koska tietää millaisia incelit ovat.

Harva syntyy työllistettynä.

Teineille se vielä annetaan anteeksi jos työkokemus puuttuu. Alle 14-vuotias ei edes saa olla palkkatyössä.

Vierailija
26/65 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset haluavat aina sylkeä ja kusta jonkin ihmisryhmän päälle. Saksassa ne olivat judet,, täällä työttömät. Niin sitä tuntee itsensä ns. paremmaksi ihmiseksi.

Vierailija
27/65 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään voi saada töitä, koska lehdetkin kirjoittavat, että viimeisetkin laarinkulmat on etsitty potentiaalisista hakijoista.

Turha kai mun on huutaa, että täällä mä olen. Ette ole löytäneet.

28/65 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

eihän ne halua töihin, kun sossusta saa rahaa

Vain ne, joilla ei ole omaisuutta.

Ei mulla oo omaisuutta 😂 

Vierailija
29/65 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hyvä ja osaava. Ei vaan ole haluja tehdä työtä.

Vierailija
30/65 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu työntekijästä. On heitä, jotka löytävät heti uuden työn ja sitten niitä, jotka ei löydä. 

Ehkä kyse on aktiivisuudesta, työhakemuksen teosta, koulutuksesta, haastatattelussa tulevasta vaikutelmasta, verkostoista ym. 

Kyllä töitä löytyy. Itse vaihdoin juuri työpaikkaa vakituisesta toiseen vakituiseen.

Vierailija
31/65 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse työskentelen hoito-alalla/päiväkoti ja työkavereiden tyhmyys yleisesti ärsyttää. Anteeks vaan. Työllistyminen on erittäin iso riski, koska alalla paljon huonoja pomoja ja vieläkin huonompia työkavereita. 

Vierailija
32/65 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksei koska ulkomaalaisia saa kolme yhden suomalaisen palkalla.

Vierailija
33/65 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mut on ainakin monta kertaapalkattu vaikka olen ollut työtön. En oikein käsitä tuota selittelyä. Viimeksi 48v naisena tehtävään johon varmaan oli muitakin hakijoita. Toimistotyöt. 

Tajuatko, että ne muut hakijat eivät päässeet töihin, koska sinä pääsit?

Vierailija
34/65 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin juttelemassa työkkärin tädin kanssa työllistymisestäni. Hän ei pysty tarjoamaan minulle työpaikkaa.

Hän kysyi, millaista apua tarvitsen työllistymiseen.

En minä tarvitse mitään apua. Mikään apu ei auta. Ainut mikä auttaa on yes palkkaavan osapuolen puolelta. Olen minä ennenkin saanut töitä hakemalla.

Vierailija
35/65 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina pitää yhteiskunnassa olla myös ihmisryhmiä, joita kaikki saavat vapaasti haukkua. Ihmisluonto on semmoinen.

Vierailija
36/65 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantajilla on asennevamma. Hain postiin töihin ja ne sanoi etten jaksaisi sitä työtä. Poljen muutenkin polkupyörällä 20 km päivässä työttömänä. 7 vuotta käynyt salilla ja aina siellä poljen kuntopyörää. Sit poljeen keväästä saakka kalaan 10 km monta kertaa viikossa. No mä sitten vaan kalastan ensi kesänäkin ja myyn kalaa. Saan siitä 400 euroa käteen joka kuukausi.

Vierailija
37/65 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankkikaa ns. työnhakutyöpaikka. Se voi olla mitä tahansa hanttihommaa, mutta ette näytä laiskalta ja saamattomalta. Samaan aikaan aktiivista työnhakua.

Vierailija
38/65 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työnantajilla on asennevamma. Hain postiin töihin ja ne sanoi etten jaksaisi sitä työtä. Poljen muutenkin polkupyörällä 20 km päivässä työttömänä. 7 vuotta käynyt salilla ja aina siellä poljen kuntopyörää. Sit poljeen keväästä saakka kalaan 10 km monta kertaa viikossa. No mä sitten vaan kalastan ensi kesänäkin ja myyn kalaa. Saan siitä 400 euroa käteen joka kuukausi.

Taas löytyi kohtaanto-ongelma, joka ei johdu työnhakijasta.

Helposti olisi voitu palkata 6kk koeajalla ja katsoa, miten sujuu.

Vierailija
39/65 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi on työtön, jos muka on niin hyvä ja osaava ihminen. Jossain mättää. 

Niin mättääkin. Siinä mättää palkkaavien tahojen asenne työtöntä työnhakijaa kohtaa. Ajatellaan siinä olevan automaattisesti jotain vikaa.

Vierailija
40/65 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hankkikaa ns. työnhakutyöpaikka. Se voi olla mitä tahansa hanttihommaa, mutta ette näytä laiskalta ja saamattomalta. Samaan aikaan aktiivista työnhakua.

Mikä sen paikka, jonka kaikki saavat työnhakupaikakseen? Se paikka, jonne vain kävellään ja aletaan tekemään työtä? Ei pääse kaupan kassalle, ei pääse narikkaan, ei pääse hyllyttäjäksi, ei varastolle, ei siivoamaan. On 20 vuotta työkokemusta ja kaksi tutkintoa. 

Valelääkäriksi ehkä pääsisi helpoiten.