Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taas pitäisi käydä jouluna neljässä eri paikassa, ja jokaisessa tietysti pitäisi olla "parhaaseen aikaan"

Vierailija
02.12.2022 |

Ei jaksa. Haluaisin olla kotona, mutta pakko käydä taas kiertämässä sukulaispaikat. "Nytkö te vasta tulitte", "ai nytkö te jo lähdette", "mihin jouluna nyt noin kiire on", "kyllä te nyt sentään syödä ehditte", "ai ei meiän ruoka kelpaa", "pukkikin tulee vasta tunnin päästä", "nyt lapset ei ehtineet nähdä pukkia"... Ja niin edelleen. Taas ärsyttää koko joulu jo etukäteen. Olisipa jo joulu ohi niin pääsisi töihin lepäämään.

Kommentit (111)

Vierailija
1/111 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole pakko.

Vierailija
2/111 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et käy sukuloimassa muina päivinä?

Minun mielestäni jouluaatto vietetään perhepiirissä ja tapaninpäivänä käydään kylässä.

Ei ole mikään ehdoton sääntö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/111 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä oikeasti estää viettämästä joulua kotona? Valitustahan kuulette joka tapauksessa.

Vierailija
4/111 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista se teillä lapsilla on.

Kun sinusta tulee aikuinen, ei ole enää pakko.

Aikuinen osaa asettaa rajat ja sanoa ei.

Vierailija
5/111 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ap kenties joulupukki? Silloin ymmärrän.

Vierailija
6/111 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljässä anoppilassa. Etkö voi exiä unohtaa?

Vierailija
7/111 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaapa ahdistavalta. Varsinkin tuo, että juhlapaikassa on lapsia.

Vierailija
8/111 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätätte menemättä. Yksinkertaista. Mä olen niin jouluihminen, että en eläissäni suostuisi pilaamaan jouluani sukulaisissa ravaamisessa.

Vierailija
9/111 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko ei ole kuin kuolla. Vaan miten pärjäisit itsesi kanssa ilman uhrimieltä?

Vierailija
10/111 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ette vietä aattoa ja joulupäivää kotona ja tapanina vasta käytte vierailuilla? Mä en ainakaan päästä ketään kotiimme häiritsemään juhlaa kuin vasta tapanina. Silloin tarjoamme suvulle ruoan ja näin. Ne tulee paikalle ketkä haluaa tulla ja ne jäävät pois ketkä haluavat jäädä. He syövät kenellä ei ole krapulaa ja syövät vaikka olisi krapula. Ei ole multa pois. Rennolla asenteella vietetään tämäkin juhla. Eilen aloitin tekemällä imelletyn perunalaatikon ja porkkanalaatikot pakastimeen. Kinkku on haettu ja muutaman viikon päästä sitten loput. Syödään mun ja miehen kesken aatosta lähtien ja Tapanina suku auttaa "rääppiäisissä". 

Vierailija
11/111 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Priorisoi nyt vain kaksi paikkaa. Unohdat loput. Muuten et ole läsnä missään paikassa.

Vierailija
12/111 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oma mokasi.

Vierailija
13/111 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varmana mene minnekkään aattona, eikä meille tule ketään. Viime vuonna poikkeussyystä oli pakko käydä aattona syömässä sukulaisilla. Ahdisti. Omat perinteet jäi siltä päivältä ja piti istua kireät farkut jalassa koko päivä ja tekohymyillä. Plussana pääsin valmiiseen pöytään, enkä todellakaan mennyt auttamaan keittiöön.

Vierailija
14/111 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä oikeasti estää viettämästä joulua kotona? Valitustahan kuulette joka tapauksessa.

Niin minäkin joka ikinen aattoyö mietin, että miksen voisi olla yhtä itsekäs kuin kaikki muutkin. Mutta sitten kuitenkin olen liian kiltti ja miellyttämisenhaluinen ja lupaan mennä. Ja lisäksi mies haluaa käydä isänsä luona, ja silloin on "pakko" huomioida myös muut sukulaiset.

Vierailija
15/111 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä ne neljä paikkaa ovat?

Joulussa on aatto, joulupäivä ja tapaninpäivä. Olette yhden niistä kotona, yhden sinun vanhemmilla ja yhden miehen vanhemmilla. Siinä on ihan mukavan leppoisa ohjelma, tulee nähtyä läheisiä ja saa yhteisöllistä joulutunnelmaa. Kotonakin saa olla ihan mukavasti.

Ei sinun tarvitse pomppia muiden antamisen komentojen mukaisesti. Aikuisena ihmisenä saat päättää itse.

Vierailija
16/111 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ongelmaa.Joulu on vain 3 päivää.Läheset asuu todella kaukana. 22vuotta kestänyt suhteeni kuoli ja muita ihmisiä elämästäni yht 17 kpl.2020-2021 Joten vietän ihan rauhassa yksin jouluni. Joulu krääsä viety kierrätyskeskus.Kun olivat OK ja jollekin toimivat.Joten ei mitään tressiä menot tai ostot ymm.

Vierailija
17/111 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valehtele että ootte koronassa kaikki, ei tarvii liikkua mihinkään.

Vierailija
18/111 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et sovi etukäteen missä käytte ja mihin aikaan. Kai nyt ruokailut muutenkin sovitaan, missä syödään?

Jos siis kotona olo ei sovi.

Vierailija
19/111 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin minäkin joka ikinen aattoyö mietin, että miksen voisi olla yhtä itsekäs kuin kaikki muutkin. Mutta sitten kuitenkin olen liian kiltti ja miellyttämisenhaluinen ja lupaan mennä. Ja lisäksi mies haluaa käydä isänsä luona, ja silloin on "pakko" huomioida myös muut sukulaiset.

Ajattele niin, että koska valitusta on tulossa joka tapauksessa, et onnistu edes miellyttämään, joten on aivan sama kasvattaa selkäranka ja viettää oma joulusi kuten haluat.

Vierailija
20/111 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitkä ne neljä paikkaa ovat?

Joulussa on aatto, joulupäivä ja tapaninpäivä. Olette yhden niistä kotona, yhden sinun vanhemmilla ja yhden miehen vanhemmilla. Siinä on ihan mukavan leppoisa ohjelma, tulee nähtyä läheisiä ja saa yhteisöllistä joulutunnelmaa. Kotonakin saa olla ihan mukavasti.

Ei sinun tarvitse pomppia muiden antamisen komentojen mukaisesti. Aikuisena ihmisenä saat päättää itse.

Meidän molempien vanhemmat ovat eronneet ja kaikkien luona pitää käydä juuri aattona, koska aatto on joulun The Hetki.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi viisi