Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllästyin Suomeen ja suomalaisten tosikkomaisuuteen. --> Muutto ulkomaille ensi vuonna.

Vierailija
10.12.2023 |

Olen saanut asiat järjestymään pientä viilausta vaille valmiiksi ja pääsen muuttamaan pois tästä "maailman onnellisimmasta" maasta.  Olen kyllästynyt asumaan näin onnellisessa maassa, kun ihmiset ovat niin apaattisia, kiireisiä ja aika tosikkomaisia ja täällä on kallista. Kaikesta myös loukkaannutaan ja resursseja kuten verovaroja käytetään jonninjoutavuuksiin. Myös rakenteellinen korruptio on hurjaa virkakoneistoa myöten. Hintataso on kova ja kansalaisten ostovoima on aika heikkoa ja paljon muita syitä. Päätin ratkaista dilemman jaloillani, mutta ulkomaille muuttaminen vaatii paljon järjestelyjä. Onneksi se on mahdollista. Toivoittavasti en joudu palaamaan maitojunalla takaisin. Yritän pysyä pois täältä. Osa ensi vuotta vielä kuitenkin täällä. Haluatko kysyä jotain?

Kommentit (109)

Vierailija
101/109 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin perustuu näkemys tosikkomaisuudesta? EI täällä tosikkoja mielestäni olla, vältetään vain turhan riekkumista.

En ole ap mutta tosikkomaisuudesta olen samaa mieltä. Kaikesta loukkaannutaan Suomessa, jokaisella on jostain syystä yksi tai tuhat hernettä nenussaan. Kaikesta myös valitetaan. Katukuvassa kun katsoo ihmisten ilmeitä, ovat kyllä kärttyisiä ja kiukkuisia. Epäystävällistä palvelua saa Suomessa joka nurkalta... Riekkumista en voi itsekään sietää, ei Suomessakaan sellaista ole tai hyvin harvoin.

Miksi itse loukkaannut kaikesta?

Vierailija
102/109 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päivän huvittavin kommentti 😄

Ihanko läpimätä, ja silti te tulette Venäjältä tänne, sitten seuraatte vain Putinin venäjänkielisiä uutislähetyksiä, ja perustatte maailmankäsityksen siihen.

Palatkaa ihmeessä Venäjälle, ei kuule kaivata teitä tänne loisimaan ja desantoimaan.

Joo ja sitten nämä Venäjävajakít. Tajuattekohan edes, että olette EU:n suunsoittajavaltioista ainoa, jolla on raja Venäjän kanssa? Kyllä te se sodan saatte sytytettyä ja otatte vielä komeasti turpaanne. Ei siihen auta, vaikka teillä olisi kuinka "maailman paras" reserviarmeija. Ensimmäisiä toimia paluumuuton jälkeen kollegoiden kommentteja kuunnellessa oli erota reservistä. Ei kuulu mulle, jos haluatte turpaanne. Toivottavasti ehdin perheeni kanssa alta pois ennenkuin aloitatte. 

Mätää tosissaan on ihan joka puolella esim. julkisten 1% osaomistusfirmat, joista ostetaan kilpail

Iiigori kertoi olevansa iiiigori. Ei täällä muut jankuta EU:ta vastaan, kuin te va-ja-kit trollit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/109 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhälle kaikki on kallista.

Vierailija
104/109 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poimit siis rusinat pullasta, koska ne niin ihanat ulkomaat eivät jaa ilmaista rahaa ja samanlaisia palveluita kuin Suomi? 

Oikeasti puolet palveluista voisi lakkauttaa, niin peruspalveluihin jäisi enemmän rahaa kun kaltaisesi pysyisivät niissä niin paljon paremmissa paikoissa. 

Herätys siellä! Suomessa on yksi EU:n surkeimmista sosiaaliturvista ja Suomi saa EIT:ltä jatkuvasti huomautuksia asiasta. Tämä kertoo myös karua kieltään siitä, kuinka hyvin sulle on onnistuttu valehtelemaan Suomen ihanuudesta. Rikotte täällä ihmiset ihan huvikseen, muttette tajua, että kun ne on pysyvästi rikki ne ei enää ikinä tuota Suomeen muuta kuin menoja eikä Suomi tule tämän takia enää ikinä nousemaan ulos EU:n itäblokista.

Läksin aikanaan menemään, kun Suomella ei ollut mitään tarjottavaa (töitä). Tulin takaisin, kun eteeni ladottiin vino pino rahaa ja firma tarvitsi asiantuntijan tulkkaamaan ja sammuttamaan suomalaisten kommarien keksimiä järjenvastaisia vikinöitä.

Vierailija
105/109 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aiotko käydä pöllöpalstalla vielä muuton jälkeen ?

joo eiköhän täällä käydä kuten muutkin ulkosuomalaiset tekevät

Miksi ulkosuomalaiset roikkuvat tällä palstalla? Ikävä Suomeen?

Välillä. Mutta eniten käyn täällä siksi että näen mistä Suomessa puhutaan ja nauramassa jutuille. Miksi sä "roikut" täällä? 

Olen Suomessa asuva suomalainen, enkä tarvitse syytä täällä roikkumiseen, koska en käy täällä päivittäin vinkumassa pois muuttoani tai todistelemassa kuinka ihanaa jossain muualla muka on 

Olen aika tyytyväinen Suomessa asumiseen, onhan tämä minun kotimaani 

<

Ei kukaan syytä täällä roikkumiseen tarvitse. Miksi sä sitä muiltakaan kyselet? 

Vierailija
106/109 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus on parin vuoden takaa. Eli asuuko ao nyt ulkomailla?

Mihin päädyit? Jos nyt tätä ketjua vielä luet.

Vierailija
107/109 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomailla asuminen on yksi parhaista kokemuksista. Mieluiten useamman vuoden ja jonnekin tarpeeksi kauas että näet mitä se elämä siellä oikeasti on. Oletan että työskentelet siellä normitapaan ja tutustut kunnolla paikallisiin. Säälittävimpiä ovat ekspaatit jotka elävät pienessä kuplassaan.

Saat ihan uudenlaista perspektiiviä. Huomaan myös että joka maasta on ihmisiä laidasta laitaan, mikä toimii ja mikä ei, ja arki on joka paikassa melko samaa.

Jotta jutussa olisi jotain uskottavuutta on varmaan paikka, työ ja suunnitelmat jotakuinkin selvillä? Muuten on ihan turhaa uhoamista ja pullistelua ilman mitään realiteetteja.

Vierailija
108/109 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama. Vietin juuri päälle 5 viikkoa ulkomailla ja en olisi halunnut palata. Kamalan ankea yksinäisten maa, jossa korkeintaan alkoholisoituu hiljaisissa kylissä joissa ketään eikä mitään muutakaan ole eikä näy.

Mistä sä ne kylät tiedät?

Vierailija
109/109 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missähän ollaan vähemmän tosikkoja kuin Suomessa. Tyypit vetävät herneet nenään joka asiasta.

T. Ulkomailla 18v, eri maissa.

Minun kokemuksella Irlannissa mutta ainoastaan vapaa-ajalla. Töissä ja nuorten kuullen pitää varoa mitä sanoo ja mille nauraa. Korruptiot ja hinnat taivaissa oli kyse mistä asiasta hyvästä päätee täälläkin. Kiinnostaa todella mihin ap muuttaa.

Jos ylipäätään muutti, aloitus on v.lta 2023...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kahdeksan