Kyllästyin Suomeen ja suomalaisten tosikkomaisuuteen. --> Muutto ulkomaille ensi vuonna.
Olen saanut asiat järjestymään pientä viilausta vaille valmiiksi ja pääsen muuttamaan pois tästä "maailman onnellisimmasta" maasta. Olen kyllästynyt asumaan näin onnellisessa maassa, kun ihmiset ovat niin apaattisia, kiireisiä ja aika tosikkomaisia ja täällä on kallista. Kaikesta myös loukkaannutaan ja resursseja kuten verovaroja käytetään jonninjoutavuuksiin. Myös rakenteellinen korruptio on hurjaa virkakoneistoa myöten. Hintataso on kova ja kansalaisten ostovoima on aika heikkoa ja paljon muita syitä. Päätin ratkaista dilemman jaloillani, mutta ulkomaille muuttaminen vaatii paljon järjestelyjä. Onneksi se on mahdollista. Toivoittavasti en joudu palaamaan maitojunalla takaisin. Yritän pysyä pois täältä. Osa ensi vuotta vielä kuitenkin täällä. Haluatko kysyä jotain?
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin maahan menet pakoon?
Jätän sen kertomatta, koska en halua että kukaan tunnistaa. Sanon kuitenkin että maahan, missä palkkataso on Suomen tasoa, mutta verotus huomattavasti kevyempää.
Niin aina.
Ja olet takuulla ainut sinne ensi vuonna muuttava suomalainen
Vierailija kirjoitti:
Itse olen asunut 15 vuotta eri maissa ja epäilen, että jostain löytyisi maa, joka on kokonaisuutena selvästi Suomea parempi.
Kompromisseja joutuu tekemään aika varmasti.
Kyllä jossain määrin, mutta kyllä tämä maa ja sijainti pesee Suomen aika monessa asiassa. Moni ulkomailla osan vuodesta asuva haluaa esimerkiksi säilyttää siteet Suomen sosiaaliturvaan ja asuvat sen vuoksi vain osan vuodesta ulkomailla. Sekin on yksi vaihtoehto, mutta yritän tosissaan pysyvää muuttoa ulkomaille. Tämä tarkoittaa etten kuulu enää Suomen sosiaaliturvaan. Ainoa asia, mitä Suomesta aikanaan sit perin on työeläke.
Vierailija kirjoitti:
Valitse maa tarkkaan. Asun espanjassa. Täällä ei ole mikään muu paremmin kuin että aurinko paistaa lähes 300 päivää vuodessa.
Ja seki välillä aaivan liian kuumasti.
Vierailija kirjoitti:
Valitse maa tarkkaan. Asun espanjassa. Täällä ei ole mikään muu paremmin kuin että aurinko paistaa lähes 300 päivää vuodessa.
Se riittääkin mulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On siellä ruoka aikalailla parempaa myös ja ihmiset iloisempia, luntakaan ei sada kuin vuoristossa ettei tartte kolata talvella harva se päivä.
Juuri luin suomalaiset Espanjassa ryhmästä mitä neuvoivat sinne tammi-helmikuun ajaksi perheen kanssa menevää pakkaamaan mukaan vaatteiksi. Neuvoivat toppatakkia, ja nukkumista varten paksuja flanelliyöpaitoja. Joten vaikka lunta ei ole, niin ei kovin lämmintäkään. Mutta ruoka sentään vielä on halvempaa.
Itse rakastan Suomea ja mulle sopii tällainen rauhallinen ja luonnonläheinen asuminen pikkukaupungissa. Mutta tämä maa on pilattu huonolla politikoinnilla jo useamman vuoden ajan. Jos joku väittää että Suomessa ei ole korruptiota niin pitää olla aika naiivi.
Kokemuksesta sanon, että on parempaa ja kestävämpää muuttaa jotain kohti kuin jotain pakoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen asunut 15 vuotta eri maissa ja epäilen, että jostain löytyisi maa, joka on kokonaisuutena selvästi Suomea parempi.
Kyllä jossain määrin, mutta kyllä tämä maa ja sijainti pesee Suomen aika monessa asiassa. Moni ulkomailla osan vuodesta asuva haluaa esimerkiksi säilyttää siteet Suomen sosiaaliturvaan ja asuvat sen vuoksi vain osan vuodesta ulkomailla. Sekin on yksi vaihtoehto, mutta yritän tosissaan pysyvää muuttoa ulkomaille. Tämä tarkoittaa etten kuulu enää Suomen sosiaaliturvaan. Ainoa asia, mitä Suomesta aikanaan sit perin on työeläke.
Oletko tunnistamut mitään asioita, jotka tulevat olemaan uudessa maassa huonommin kuin Suomessa? Vai tulevatko ne olemaan yllätyksiä?
Onko tämä viimeinen hätähuutosi? Jotta ahdistuksesi havaittaisiin ja pyytäisimme sinua jäämään?
Älä lähde, jää tänne kanssamme, ikävä jää.
Vai miksi kerrot lähdöstäsi palstalla?
Vierailija kirjoitti:
Itse rakastan Suomea ja mulle sopii tällainen rauhallinen ja luonnonläheinen asuminen pikkukaupungissa. Mutta tämä maa on pilattu huonolla politikoinnilla jo useamman vuoden ajan. Jos joku väittää että Suomessa ei ole korruptiota niin pitää olla aika naiivi.
Itsekin pidin Suomesta ennen, mutta nimeomaan poltikoinnille tätä maata on pilattu paljon ja sillä kun meillä hyväksikäytetään niin paljon EU:ssa kun suomalaisilla ei neuvottelutaidot ole kunnossa herrojen pöydissä. Suomessa on paljon hyvää, mutta kansa ei ymmärrä omaa parastaan. Ilmastollemme ei voida mitään ja onhan 4 vuodenaikaa toisaalta rikkaus, mutta itse kaipaan huomattavasti pitempää kesää.
Vihervasuritrolli, surkea yritys.
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä viimeinen hätähuutosi? Jotta ahdistuksesi havaittaisiin ja pyytäisimme sinua jäämään?
Älä lähde, jää tänne kanssamme, ikävä jää.
Vai miksi kerrot lähdöstäsi palstalla?
Ei minulla ole mitään hätä, mutta näen mahdollisuuksia muuallakin, joten miksi juuttua tänne. Aloituksen otsikko kuvaa parhaiten miksi lähden ja ilmasto lisättäköön vielä yhdeksi lisäsyyksi.
Nytkö pitää kerjätä sua jäämään? Jokainen on vapaa lähtemään. Niin myös palaamaan. Samoin Suomeen saa tulla ja halutessaan jäädä tai sitten lähteä.
Vierailija kirjoitti:
Afganistaniinko oot lähdössä? Tervemenoa.
Sehän on maa mistä Biden juoksi karkuun ja jätti kaiken sotakaluston Talibaneille juostessaan, ja se ei ollut Trump joka oli silloin Presidenttinä...
Eli tuohon maahan ei kannata muuttaa se on menetetty tapaus...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko tunnistamut mitään asioita, jotka tulevat olemaan uudessa maassa huonommin kuin Suomessa? Vai tulevatko ne olemaan yllätyksiä?
Olen jotain, mutta varmasti pidemmän asumisen myötä niitä yllätyksiä vasta huomaa. Olen jo entuudestaan asunut pätkiä tässä maassa, joten sen ihan ummikkona ole sinne lähdössä pakoon vaan systemaattista suunnitelmaa on taustalla. En tee mitää hätiköityjä ratkaisuja.
Mihin perustuu näkemys tosikkomaisuudesta? EI täällä tosikkoja mielestäni olla, vältetään vain turhan riekkumista.
Lapseni perheineen asuvat Saksassa joten sinne lähden minä kun ens vuonna eläkepäivät koittaa :)
Ja mä olen kyllästynyt ja korviani myöden täynnä tällaisia valittajia, sekä omaan pesään paskojia. Ihan hyvä että muutat.
On siellä ruoka aikalailla parempaa myös ja ihmiset iloisempia, luntakaan ei sada kuin vuoristossa ettei tartte kolata talvella harva se päivä.