Kyllästyin Suomeen ja suomalaisten tosikkomaisuuteen. --> Muutto ulkomaille ensi vuonna.
Olen saanut asiat järjestymään pientä viilausta vaille valmiiksi ja pääsen muuttamaan pois tästä "maailman onnellisimmasta" maasta. Olen kyllästynyt asumaan näin onnellisessa maassa, kun ihmiset ovat niin apaattisia, kiireisiä ja aika tosikkomaisia ja täällä on kallista. Kaikesta myös loukkaannutaan ja resursseja kuten verovaroja käytetään jonninjoutavuuksiin. Myös rakenteellinen korruptio on hurjaa virkakoneistoa myöten. Hintataso on kova ja kansalaisten ostovoima on aika heikkoa ja paljon muita syitä. Päätin ratkaista dilemman jaloillani, mutta ulkomaille muuttaminen vaatii paljon järjestelyjä. Onneksi se on mahdollista. Toivoittavasti en joudu palaamaan maitojunalla takaisin. Yritän pysyä pois täältä. Osa ensi vuotta vielä kuitenkin täällä. Haluatko kysyä jotain?
Kommentit (109)
Joka maassa on tosikkoa, mitä nyt joka maassa kauppiaat hymyilee turisteille, EIKS JE ?
Voin kertoa 7 vuotta ulkomailla asuneena, että tulet törmäämään ihan samoihin ongelmiin maasta riippumatta. Sun täytyy käsitellä omat ongelmasi pakenematta niiden vuoksi. Toki joskus voikin olla hyvä ratkaisu muuttaa muualle työn perässä, joitakin asioita muutto voi ratkaista mutta ei sitä, mitä tapahtuu pään sisällä.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen asunut 15 vuotta eri maissa ja epäilen, että jostain löytyisi maa, joka on kokonaisuutena selvästi Suomea parempi.
Kompromisseja joutuu tekemään aika varmasti.
Suomessakin eläminen on kompromissi. Pitää vain valita ne kompromissit joiden kanssa pystyy elämään.
Vielä en ole Italiassa joutunut kompromisseja murehtimaan, kaikki on aina järjestynyt. Sosiaalinen nokkimisjärjestys hämmentää mutta siihenkään ei tarvitse takertua.
Sama. Vietin juuri päälle 5 viikkoa ulkomailla ja en olisi halunnut palata. Kamalan ankea yksinäisten maa, jossa korkeintaan alkoholisoituu hiljaisissa kylissä joissa ketään eikä mitään muutakaan ole eikä näy.
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla kokemusta ulkomailla asumisesta ennestään?
Siinä sitä kokemusta tulee, kun lähtee maailmalle.
Vierailija kirjoitti:
Valitse maa tarkkaan. Asun espanjassa. Täällä ei ole mikään muu paremmin kuin että aurinko paistaa lähes 300 päivää vuodessa.
Hassu juttu tuo. Lämmin kiva jos jäähdytin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aiotko käydä pöllöpalstalla vielä muuton jälkeen ?
joo eiköhän täällä käydä kuten muutkin ulkosuomalaiset tekevät
Miksi ulkosuomalaiset roikkuvat tällä palstalla? Ikävä Suomeen?
Onko ap siis asunut jo pari vuotta ulkomailla?
Toteuttanut suunnitelmansa?
On nyt onnelllinen?
Totta on tuo tosikkomaisuus. Kaikesta loukkaannutaan nykyään. Ja sanon tämän ihan vihervassaritätinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen asunut 15 vuotta eri maissa ja epäilen, että jostain löytyisi maa, joka on kokonaisuutena selvästi Suomea parempi.
Kompromisseja joutuu tekemään aika varmasti.
Suomessakin eläminen on kompromissi. Pitää vain valita ne kompromissit joiden kanssa pystyy elämään.
Vielä en ole Italiassa joutunut kompromisseja murehtimaan, kaikki on aina järjestynyt. Sosiaalinen nokkimisjärjestys hämmentää mutta siihenkään ei tarvitse takertua.
Yksilökohtaista. Lainaat asiallista objektiivista kommenttia ja vastaat täysin subjektiivisesti. Et osaa muuta kuin itsestäsi puhua. Monissa ketjuissa nähty, sinut tunnistaa helposti.
Vierailija kirjoitti:
Sama. Vietin juuri päälle 5 viikkoa ulkomailla ja en olisi halunnut palata. Kamalan ankea yksinäisten maa, jossa korkeintaan alkoholisoituu hiljaisissa kylissä joissa ketään eikä mitään muutakaan ole eikä näy.
Miksi ihmeessä palasit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aiotko käydä pöllöpalstalla vielä muuton jälkeen ?
joo eiköhän täällä käydä kuten muutkin ulkosuomalaiset tekevät
Miksi ulkosuomalaiset roikkuvat tällä palstalla? Ikävä Suomeen?
Tätähän täällä näkee. Ainakin muutama selvästi todistelee vähintäänkin itselleen, että on tehnyt oikean ratkaisun. Se, että on todisteltava kuukaudesta toiseen, on toki hieman outoa.
Vierailija kirjoitti:
Totta on tuo tosikkomaisuus. Kaikesta loukkaannutaan nykyään. Ja sanon tämän ihan vihervassaritätinä.
Samaa kulttuuria on nykyään kaikkialla länsinaissa, woketusta, hyvesignalountia, toisten puolesta loukkaatumista jne.
Masentava älytön ilmiö.
T. Ranskasta
Aikuiset jälkikasvu muuttivat jo pari vuotta sitten ulkomaille. Ja kohta lähdemme myös. Onni on nyt tässä taloudellisessa tilanteessa että ostamme suurin osa tuotteistamme heidän uusista kotimaista.
Vierailija kirjoitti:
Pidät siis ulkomaalaisten luontaisesta perseennuolemisesta, mutta selän takana paskanjauhannasta?
No Suomessa ei nuolla tai vaihtoehtoisesti ollaan hiljaa, mutta selän takana puhutaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä puoluetta äänestit ?
Kokoomusta
Sitten loit itse helvettisi...
Vierailija kirjoitti:
Aikuiset jälkikasvu muuttivat jo pari vuotta sitten ulkomaille. Ja kohta lähdemme myös. Onni on nyt tässä taloudellisessa tilanteessa että ostamme suurin osa tuotteistamme heidän uusista kotimaista.
Taidat olla sieltä jostain kotoisinkin. Päätellen onnettomasta kielioppitaidosta. Kävit täällä noukkimassa sosiaaliedut ja nyt poistut takaisin kotimaahasi
Vierailija kirjoitti:
Missähän ollaan vähemmän tosikkoja kuin Suomessa. Tyypit vetävät herneet nenään joka asiasta.
T. Ulkomailla 18v, eri maissa.
Minun kokemuksella Irlannissa mutta ainoastaan vapaa-ajalla. Töissä ja nuorten kuullen pitää varoa mitä sanoo ja mille nauraa. Korruptiot ja hinnat taivaissa oli kyse mistä asiasta hyvästä päätee täälläkin. Kiinnostaa todella mihin ap muuttaa.
Vems dröm är det att vara skattebetalare i Finland?