Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllästyin Suomeen ja suomalaisten tosikkomaisuuteen. --> Muutto ulkomaille ensi vuonna.

Vierailija
10.12.2023 |

Olen saanut asiat järjestymään pientä viilausta vaille valmiiksi ja pääsen muuttamaan pois tästä "maailman onnellisimmasta" maasta.  Olen kyllästynyt asumaan näin onnellisessa maassa, kun ihmiset ovat niin apaattisia, kiireisiä ja aika tosikkomaisia ja täällä on kallista. Kaikesta myös loukkaannutaan ja resursseja kuten verovaroja käytetään jonninjoutavuuksiin. Myös rakenteellinen korruptio on hurjaa virkakoneistoa myöten. Hintataso on kova ja kansalaisten ostovoima on aika heikkoa ja paljon muita syitä. Päätin ratkaista dilemman jaloillani, mutta ulkomaille muuttaminen vaatii paljon järjestelyjä. Onneksi se on mahdollista. Toivoittavasti en joudu palaamaan maitojunalla takaisin. Yritän pysyä pois täältä. Osa ensi vuotta vielä kuitenkin täällä. Haluatko kysyä jotain?

Kommentit (64)

Vierailija
61/64 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mä olen kyllästynyt ja korviani myöden täynnä tällaisia valittajia, sekä omaan pesään paskojia. Ihan hyvä että muutat.

Tuo on vähän huono asenne, koska Suomi tarvitsee meitä veronmaksajia

Vems dröm är det att vara skattebetalare i Finland?

Vierailija
62/64 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka maassa on tosikkoa, mitä nyt joka maassa kauppiaat hymyilee turisteille, EIKS JE ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/64 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin kertoa 7 vuotta ulkomailla asuneena, että tulet törmäämään ihan samoihin ongelmiin maasta riippumatta. Sun täytyy käsitellä omat ongelmasi pakenematta niiden vuoksi. Toki joskus voikin olla hyvä ratkaisu muuttaa muualle työn perässä, joitakin asioita muutto voi ratkaista mutta ei sitä, mitä tapahtuu pään sisällä.

Vierailija
64/64 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen asunut 15 vuotta eri maissa ja epäilen, että jostain löytyisi maa, joka on kokonaisuutena selvästi Suomea parempi.

Kompromisseja joutuu tekemään aika varmasti.

Suomessakin eläminen on kompromissi. Pitää vain valita ne kompromissit joiden kanssa pystyy elämään. 

Vielä en ole Italiassa joutunut kompromisseja murehtimaan, kaikki on aina järjestynyt. Sosiaalinen nokkimisjärjestys hämmentää mutta siihenkään ei tarvitse takertua. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kuusi