Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllästyin Suomeen ja suomalaisten tosikkomaisuuteen. --> Muutto ulkomaille ensi vuonna.

Vierailija
10.12.2023 |

Olen saanut asiat järjestymään pientä viilausta vaille valmiiksi ja pääsen muuttamaan pois tästä "maailman onnellisimmasta" maasta.  Olen kyllästynyt asumaan näin onnellisessa maassa, kun ihmiset ovat niin apaattisia, kiireisiä ja aika tosikkomaisia ja täällä on kallista. Kaikesta myös loukkaannutaan ja resursseja kuten verovaroja käytetään jonninjoutavuuksiin. Myös rakenteellinen korruptio on hurjaa virkakoneistoa myöten. Hintataso on kova ja kansalaisten ostovoima on aika heikkoa ja paljon muita syitä. Päätin ratkaista dilemman jaloillani, mutta ulkomaille muuttaminen vaatii paljon järjestelyjä. Onneksi se on mahdollista. Toivoittavasti en joudu palaamaan maitojunalla takaisin. Yritän pysyä pois täältä. Osa ensi vuotta vielä kuitenkin täällä. Haluatko kysyä jotain?

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitse maa tarkkaan. Asun espanjassa. Täällä ei ole mikään muu paremmin kuin että aurinko paistaa lähes 300 päivää vuodessa.

On siellä ruoka aikalailla parempaa myös ja ihmiset iloisempia, luntakaan ei sada kuin vuoristossa ettei tartte kolata talvella harva se päivä. 

Juuri luin suomalaiset Espanjassa ryhmästä mitä neuvoivat sinne tammi-helmikuun ajaksi perheen kanssa menevää pakkaamaan mukaan vaatteiksi. Neuvoivat toppatakkia, ja nukkumista varten paksuja flanelliyöpaitoja.  Joten vaikka lunta ei ole, niin ei kovin lämmintäkään. Mutta ruoka sentään vielä on halvempaa.

Näinhän se on. Asunnot ovat erilaisia kuin Suomessa. Kyllä meillä täällä Italiassakin tarvitaan toppatakkia, flanelliyöpaitaa ja fleecepuseroita, myös niitä Suomessa parjattuja villasukkia talvella. Kosteutta on enemmän ja siihen kun tulee vielä muutama aste pakkasta niin kyllä on niin stanan kylmä ulkona. 

Vierailija
42/64 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nytkö pitää kerjätä sua jäämään? Jokainen on vapaa lähtemään. Niin myös palaamaan. Samoin Suomeen saa tulla ja halutessaan jäädä tai sitten lähteä.

Juuri näin. Suomeen pääsee kyllä takaisin jos en onnistu ulkomailla. Siksi viittasin jo siihenkin mahdollisuuteen, kun totesin, että "toivottavasti ei tarvitse palata maitojunalla kotiin".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap on tosissaan niin hienoa että joku vihdoinkin tekee jotain muutakin kuin velttona valittaa päivästä toiseen.

Totuus on, että me olemme vapaita menemään ja tulemaan, vapaampia kuin ehkä koskaan ennen. Itse rakennamme häkin ympärillemme, 'ei voi, koska ei vaan millään voi, kun mummukin asuu täällä jne' , koska niin suuri muutos pelottaa.

On helpompaa valittaa ja syyttää kaikesta Suomea ja ihmisiä, vaikka todella voisi muuttaa elämänsä. Parempaan? Sen näkee lähtemällä. 

Vierailija
44/64 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän Suomi on saatu aika nopeasti tavalliselle ihmiselle elinkelvottomaksi maaksi keinotekoisesti luodun suurtyöttömyyden, heikon ostovoiman, superkalliiden elinkustannusten, jne. kusetuksen keinoin. Se tietysti v1tuttaa kansalaisia, ja aiheuttaa ilottoman ja ankean elämän, mutta meidät on myös riisuttu kaikista "aseista", olemme voimattomia tämän hirmuvallan riiston ja kusetuksen edessä.

Ei ole terve maa tämä. Suomi oli viimeksi hyvä maa 80-luvulla.

Vierailija
45/64 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtisin minäkin, jos suomen verot ei veisi kaikkia rahoja. Haluan kuitenkin säästää starttirahaa ennen muuttoa. Hitaasti mutta varmasti se etenee.

Vierailija
46/64 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipaiilusin esimerkkejä suomalaisten tosikkomaisuudesta. Mitä se tarkoittaa käytännössä?

Vierailija
47/64 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja mä olen kyllästynyt ja korviani myöden täynnä tällaisia valittajia, sekä omaan pesään paskojia. Ihan hyvä että muutat.

Tuo on vähän huono asenne, koska Suomi tarvitsee meitä veronmaksajia

Vierailija
48/64 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin perustuu näkemys tosikkomaisuudesta? EI täällä tosikkoja mielestäni olla, vältetään vain turhan riekkumista.

En ole ap mutta tosikkomaisuudesta olen samaa mieltä. Kaikesta loukkaannutaan Suomessa, jokaisella on jostain syystä yksi tai tuhat hernettä nenussaan. Kaikesta myös valitetaan. Katukuvassa kun katsoo ihmisten ilmeitä, ovat kyllä kärttyisiä ja kiukkuisia. Epäystävällistä palvelua saa Suomessa joka nurkalta... Riekkumista en voi itsekään sietää, ei Suomessakaan sellaista ole tai hyvin harvoin.

Vierailija
49/64 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidät siis ulkomaalaisten luontaisesta perseennuolemisesta, mutta selän takana paskanjauhannasta?

Mites tuo eroaa Suomesta? Aivan, ei yhtään mitenkään.

Vierailija
50/64 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaipaiilusin esimerkkejä suomalaisten tosikkomaisuudesta. Mitä se tarkoittaa käytännössä?

No se liittyy esimerkiksi siihen, millaisiin asioihin tässä maassa käytetään resursseja, kuten vihapuhetutkimukset ala päivä räsänen, halla-aho ym.  YLinen  loukkaantumiskulttuuri, meetoo ja huumoria ei enää uskalleta viljellä, vanhoja sketsejäkin pyydellään jo anteeksi Peteliusta myöten. Miespuolisia elokuvaohjaajia, laulajia, näyttelijöitä tai poliiitikkoja ym. julkimoita on vähän väliä mediassa tikunnokassa väärästä käytöksestä.  Naisten lähestyminen baarissa tulkitaan häirinnäksi jne.  Suomi on tosikkolandia.

Vierailija
51/64 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No se liittyy esimerkiksi siihen, millaisiin asioihin tässä maassa käytetään resursseja, kuten vihapuhetutkimukset ala päivä räsänen, halla-aho ym.  YLinen  loukkaantumiskulttuuri, meetoo ja huumoria ei enää uskalleta viljellä, vanhoja sketsejäkin pyydellään jo anteeksi Peteliusta myöten. Miespuolisia elokuvaohjaajia, laulajia, näyttelijöitä tai poliiitikkoja ym. julkimoita on vähän väliä mediassa tikunnokassa väärästä käytöksestä.  Naisten lähestyminen baarissa tulkitaan häirinnäksi jne.  Suomi on tosikkolandia.

Woke on monessa maassa paljon pidemmällä. 

Vierailija
52/64 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Australia?

Vierailija
53/64 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suht monessa maassa käyneenä en haluaisi muuttaa Suomesta yhtään mihinkään. Ulkomailla ei ole oikein mikään paremmin. 

Vierailija
54/64 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin ikävuodet 19-26 USAssa, sitten 26-29 Saksassa ja 29-32 Espanjassa ja sen jälkeen Suomessa. 

"Olen saanut asiat järjestymään pientä viilausta vaille valmiiksi ja pääsen muuttamaan pois tästä "maailman onnellisimmasta" maasta. Olen kyllästynyt asumaan näin onnellisessa maassa, kun ihmiset ovat niin apaattisia, kiireisiä ja aika tosikkomaisia ja täällä on kallista."

Olen tästä eri mieltä, mutta ehkä kokemukseni ulkomailta on liian rajallinen. 

"Kaikesta myös loukkaannutaan ja resursseja kuten verovaroja käytetään jonninjoutavuuksiin."

Näin toimitaan myös kaikissa maissa joissa olen asunut. 

"Myös rakenteellinen korruptio on hurjaa virkakoneistoa myöten. Hintataso on kova ja kansalaisten ostovoima on aika heikkoa ja paljon muita syitä." 

Rakenteellinen korruptio on ainakin kaikissa muissa maissa joissa olen asunut huomattavasti isompi ongelma kuin Suomessa. Hintataso ja ostovoima on myös Suomessa kohtalainen, tosin USAssa asuessani olin varakkaampi. 

Vierailija
55/64 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä viimeinen hätähuutosi? Jotta ahdistuksesi havaittaisiin ja pyytäisimme sinua jäämään?

Älä lähde, jää tänne kanssamme, ikävä jää.

Vai miksi kerrot lähdöstäsi palstalla?

Ei minulla ole mitään hätä, mutta näen mahdollisuuksia muuallakin, joten miksi juuttua tänne.  Aloituksen otsikko kuvaa parhaiten miksi lähden ja ilmasto lisättäköön vielä yhdeksi lisäsyyksi.

Se tuli selväksi miksi lähdet, mutta epäselvää on miksi kerrot sen täällä palstalla. Tai että mistä tässä ketjussa on tarkoitus keskustella. Tervemenoa vaan ja onnea valitsemallasi tiellä!

Vierailija
56/64 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikissa paikoissa on omat hyvät ja huonot puolensa. Itseään ei pääse pakoon missään ;) Suomesta kaipaan perhettä ja sukulaisia. Pikkulapsiarjessa heidän puutteen huomaa. Yksin ulkomailla muuttaminen sen sijaan oli helppoa. T. 15 vuotta Sveitsissä.

Mutta yks mun sveitsiläinen kaveri sano ettei sveitsiläiset ole kivoja. Ei kuulemma suomalainen ikävä luonteenlaatu ole mitään verrattuna sveitsiläiseen.

Vierailija
57/64 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on ulkomailta aina hyvä palata koti Suomeen. Kuinka niin moni asia on hyvin. 

Vierailija
58/64 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Muuttosi" jälkeen vietät varmaan edelleen päiväsi klo 7-23 av:lla vai kuinka ap?

Vierailija
59/64 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suunnittele edes vanhana mennä asumaan Espanjan aurinkorannikolle. Oon ollut tarpeeksi nuorena muualla. 

Vierailija
60/64 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikissa paikoissa on omat hyvät ja huonot puolensa. Itseään ei pääse pakoon missään ;) Suomesta kaipaan perhettä ja sukulaisia. Pikkulapsiarjessa heidän puutteen huomaa. Yksin ulkomailla muuttaminen sen sijaan oli helppoa. T. 15 vuotta Sveitsissä.

Mutta yks mun sveitsiläinen kaveri sano ettei sveitsiläiset ole kivoja. Ei kuulemma suomalainen ikävä luonteenlaatu ole mitään verrattuna sveitsiläiseen.

Osa on kivoja. Mutta pakko myöntää, että enemmän mulla on täällä kavereita, jotka ei ole 100% sveitsiläisiä 😅 Tosikkomaisuutta pakoon pyrkiville en suosittele Sveitsiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi neljä