Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomi on hylkäämässä vanhukset-lapset hoitavat jatkossa

Vierailija
10.12.2023 |

Ikäihmisten hoivavastuu siirtyy yhteiskunnalta yhä enemmän perheille. Päivystykset pysyvät ruuhkaisina.

https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000010018756.html

Kommentit (527)

Vierailija
241/527 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Irtisanomissuojaa heikennetään ja valtio on vähentämässä palkkarahoja. 

Irtisanomissuojaa heikennetään myös valtion ja kaupungin työntekijöillä. 

Ja Hönön kohtalo on Rautavaaralaisen yksiön yksinäisyydessä.

Ja sun kiusaajien pakkohoitolassa. 

Kun et moneen vuoteen ole edes ulkona käynyt, niin eikös se ole sama kun hönötät siellä korvessa soffan nurkkaa hautomassa ja myrkkyäsi palstalle levittämässä.

Vierailija
242/527 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä edellinen viesti oli sille joka vääristelee lukuja jokaikinen päivä.Sinulle tiedoksi että 32 miljardin summa sisältää myös eläkkeet ei mitään 30 miljardia lisäksi vielä.Kade saa olla kun ei itse edes töitä saa koskaan mutta ei pidä valehdella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/527 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Musta on vaan hauskaa seurata miten boomerit jotka ihan itse loivat tällaisen yhteiskunnan ja mässäilivät varat tyhjiin, saavat nenilleen ennenkuin paksu leidi laulaa viimeisen kerran.

Voi olla et sun oma nenä on niskassa ensin.

Ulosannista ja uhkailusta päätellen boomeri kyseessä. Miltä tuntuu seurata kuinka kohta olet avuton, kotona eikä kukaan huolehdi sinusta :)

Ehei, erehdyit. Zoomeri olen, huolehdin ilomielin vanhemmistani.

Mut sun laiset saavat mädäntyä paskaansa.

Mä vähän luulen että nyt on 50-luvun kultatähti siellä miettimässä miten saisi vielä yh

No kuule,

luule

ihan rauhassa!

Mulle  sun luulos ihan yks ja sama 💩

Vierailija
244/527 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

~Rakkautta ja lämpöä ihmiset, etsikää sitä itsestänne ihan jokaista kohtaan~

Vierailija
245/527 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Musta on vaan hauskaa seurata miten boomerit jotka ihan itse loivat tällaisen yhteiskunnan ja mässäilivät varat tyhjiin, saavat nenilleen ennenkuin paksu leidi laulaa viimeisen kerran.

Voi olla et sun oma nenä on niskassa ensin.

Ulosannista ja uhkailusta päätellen boomeri kyseessä. Miltä tuntuu seurata kuinka kohta olet avuton, kotona eikä kukaan huolehdi sinusta :)

Ehei, erehdyit. Zoomeri olen, huolehdin ilomielin vanhemmistani.

Mut sun laiset saavat mädäntyä paskaansa.

Mä vähän luulen että nyt on 50-luvun kul

Näyttää siltä että sinulla todellakin kiinnostaa mitä joku boomereista ajattelee. Kivahan tätä on katsella kuinka boomerit saavat ihan kaiken ansaitsemansa ja korkojen kera :D

Vierailija
246/527 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun et moneen vuoteen ole edes ulkona käynyt, niin eikös se ole sama kun hönötät siellä korvessa soffan nurkkaa hautomassa ja myrkkyäsi palstalle levittämässä.

Niin, sinä kiellät linkkejä myöten kaikki tosiasiat. Olet pikkuisen vinksahtanut.

No, valtiolta ollaan vähentämässä porukkaa, taitaa monen silmät avautua, kun ovat työmarkkinatuella tilaamassa laboratoriokokeita potilaille. 

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja aina se hoitovastuu lankeaa tyttärelle ja jos sisaruksissa on naimattomia niin tällehän se lankeaa.  

Totta. Ja tässäkin ketjussa on puhuttu miniöistäkin. Ei miniän tarvitse appivanhemmistaan huolehtia. Onhan niillä appivanhemmilla se poikakin. Mulla on elämäni aikana ollut useitakin tilanteita, joissa olen tarvinnut sairastumisteni vuoksi apua. Kertaakaan mun tyttäreni tai miniäni ei ole tullut avuksi. Mun poikani on kyllä tullut. Ja mun poikani on se, joka käy auttelemassa isovanhempiaankin. Vaikka keskellä yötä. Tytär ja miniä ei lotkauta korviasankaan, jos pitäisi keskellä yötä lähteä etsimään kissojen ja koirien kanssa muistisairasta mummia. Mun poika lähtee aina, jos apua mummin etsimiseen pyydän. 

Vierailija
248/527 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä edellinen viesti oli sille joka vääristelee lukuja jokaikinen päivä.Sinulle tiedoksi että 32 miljardin summa sisältää myös eläkkeet ei mitään 30 miljardia lisäksi vielä.Kade saa olla kun ei itse edes töitä saa koskaan mutta ei pidä valehdella.

30 miljardin summa sisältää vain kansaneläkeet ja takuueläkkeet, lisäksi se sisältää kelan hoitotuen, palvelusetelit jne. 

Työeläkkeet 30 miljardia on erikseen. 

Vierailija
249/527 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, sinä kiellät linkkejä myöten kaikki tosiasiat. Olet pikkuisen vinksahtanut.

No

Suksi kuule vidduun omituinen oksentaja!

Vierailija
250/527 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja aina se hoitovastuu lankeaa tyttärelle ja jos sisaruksissa on naimattomia niin tällehän se lankeaa.  

Totta. Ja tässäkin ketjussa on puhuttu miniöistäkin. Ei miniän tarvitse appivanhemmistaan huolehtia. Onhan niillä appivanhemmilla se poikakin. Mulla on elämäni aikana ollut useitakin tilanteita, joissa olen tarvinnut sairastumisteni vuoksi apua. Kertaakaan mun tyttäreni tai miniäni ei ole tullut avuksi. Mun poikani on kyllä tullut. Ja mun poikani on se, joka käy auttelemassa isovanhempiaankin. Vaikka keskellä yötä. Tytär ja miniä ei lotkauta korviasankaan, jos pitäisi keskellä yötä lähteä etsimään kissojen ja koirien kanssa muistisairasta mummia. Mun poika lähtee aina, jos apua mummin etsimiseen pyydän. 

Mutta kun se poika on sydänsairas eikä hoida, ei siivoa omassakaan kotona vaan vaimo siivoaa. 

Vierailija
251/527 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki porsaanreiät pitää tukkia suomen rahataloudessa. Jos ei ole rahaa  ulkomaisille vieraille niin sitten ei kannata haalia niitä liikaa. Myös suomalainen johtajalauma on ylimitoitettu pienen kansan tarpeisiin. EU:sta kannattaa pyytää enempi rahaa. Esim. juuri näihin junahankkeisiin. 

Vierailija
252/527 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irtisanomissuojaa heikennetään. 

2100 brutto palkalla leikattu ansiosidonnainen on 700 netto kuukaudessa ja sitä saa 400 päivää ja sen jälkeen työmarkkinatuki 595 netto kuukaudessa. 

Lapsikorotukset poistetaan työttömyystuista. 

Omistusasuntoon ei saa asumistukea enää vuoden päästä. 

Yhtiölaina /rahoitusvastike ei ole lasku toimeentulotuessa eikä kaupunki saa antaa harkinnanvaraista tilalle.

Toimeentulotukeen vaikuttavat puolison tulot eikä lainat ole asumismenoja eikä saa omistaa kesämökkiä. 

Vierailija
253/527 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

30 miljardin summa sisältää vain kansaneläkeet ja takuueläkkeet, lisäksi se sisältää kelan hoitotuen, palvelusetelit jne. 

Tuo stanan elätti ei yhteiseen kassaan ole senttiäkään tuonut, mutta eläkkeistä vinkuu joka prkleen päivä.

HYI  HVETTI

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kun se  poika on sydänsairas eikä hoida, ei siivoa omassakaan kotona vaan vaimo siivoaa. 

Ei siinäkään tapauksessa ole miniän tehtävä huolehtia appivanhemmistaan. Jos vanhuksen oma lapsi ei kykene tai halua, sitten vanhus ostaa palvelut ulkopuoliselta. Tai tyytyy siihen, mitä yhteiskunnalta saa. Sydänsairautta ei voi lapseltaan vanhempana kasvatuksella estää, mutta laiskuuden kyllä voi.

Vierailija
255/527 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2100 brutto palkalla leikattu ansiosidonnainen on 700 netto kuukaudessa ja sitä saa 400 päivää ja sen jälkeen työmarkkinatuki 595 netto kuukaudessa. 

Yhtiölaina /rahoitusvastike ei ole lasku toimeentulotuessa eikä kaupunki saa antaa harkinnanvaraista tilalle.

Toimeentulotukeen vaikuttavat puolison tulot eikä lainat ole asumismenoja eikä saa omistaa kesämökkiä. 

HÖNÖ

Vierailija
256/527 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja eläkkeellä olevia vanhempiako pitäisi noilla rahoilla hoitaa. 

Irtisanomissuojaa heikennetään ensi vuonna. 

Vierailija
257/527 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, sinä kiellät linkkejä myöten kaikki

Pitäisikö pikku-boomerin vaippa vaihtaa? 

Vierailija
258/527 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo stanan elätti ei yhteiseen kassaan ole senttiäkään tuonut, mutta eläkkeistä vinkuu joka prkleen päivä.

HYI  HVETTI

Olen nytkin töissä. 

Vierailija
259/527 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

HYI  HVETTI

Olen nytkin töissä. 

HÖNÖ

Vierailija
260/527 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhuksiltakin täytyy alkaa odottamaan enemmän. Ei voida olettaa, että jokainen voi asua kotonaan omakotitalossa kaukana palveluista loppuun asti. Täytyy tehdä ratkaisuja asioidensa suhteen silloin, kun on vielä kykeneväinen.