Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suomi on hylkäämässä vanhukset-lapset hoitavat jatkossa

Vierailija
10.12.2023 |

Ikäihmisten hoivavastuu siirtyy yhteiskunnalta yhä enemmän perheille. Päivystykset pysyvät ruuhkaisina.

https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000010018756.html

Kommentit (527)

Näytä aiemmat lainaukset

Nro 191: "Koululääketiede ja monikulttuuri pois"

Mä jätän tuon monikulttuurin tästä pois, koska itseasiassa aika moni ulkomaalistaustainen hoitaa Suomessakin ne omat vanhuksensa ihan itse. 

Koululääketieteestä kuitenkin sen verran, että - niin julmalta kuin joistain voi kuulostaakin - mun mielestä ihmisen eliniän pitkittäminen ei pitäisi olla tärkein asia. Tärkeintä olisi, että se aika, mikä vanhuksella on vielä jäljellä, olisi mahdollisimman hyvää. Olen itse jo siinä tilanteessa, että koko lähisuku - isää lukuunottamatta - on antanut mulle jo valtuutuksen päättää, milloin annan muistisairaan 96v äitini vaan kauniisti nukkua pois omaan sänkyynsä ja milloin soitan ambulanssin, jotta äiti viedään taas kerran jonnekin, jossa tehdään jotain, jotta äidin elinikä pitenee vielä vähän. Koska isäni on edelleen äidin omaishoitaja ja edunvalvoja, toki isä voi päättää jotain muuta kuin mitä mä päätän. Ymmärrän kuitenkin isääni, koska on varmasti tosi vaikeaa luopua elämänsä rakkaimmasta ihmisestä. Varsinkin, kun tiedostaa, että ne omat päivätkin alkaa olla jo vähissä. DNR-päätöksen lääkärit ovat jo äidilleni tehneet ja tämä tieto on jo ensihoitajillakin, kun tulevat käymään. Eli ei enää elvytetä, vaikka olisi sata ensihoitajaa paikalla. Jos siis isä haluaa, että juoksen sinne aamuyöllä soittamaan ambulanssin (jostain syystä ei halua koskaan itse soittaa), niin mä sitten soitan. Mutta yhä useammin on niin, että ensihoito tulee joko vaan kääntymään tai sitten eivät tule ollenkaan. 

Vierailija
222/527 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta on vaan hauskaa seurata miten boomerit jotka ihan itse loivat tällaisen yhteiskunnan ja mässäilivät varat tyhjiin, saavat nenilleen ennenkuin paksu leidi laulaa viimeisen kerran.

Voi olla et sun oma nenä on niskassa ensin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/527 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irtisanomissuojaa heikennetään ja valtio on vähentämässä palkkarahoja. 

Irtisanomissuojaa heikennetään myös valtion ja kaupungin työntekijöillä. 

Vierailija
224/527 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, millä rahoilla avustajia palkattaisiin? 

Vierailija
225/527 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pääomatulot ja palkkatulot samalle viivalle verotuksessa. Rahaa alkaa tulla.

Niinpä,pääoman verotuskin saisi alkaa jossain reilun kymppitonnin tienoilla

Fy fan vilka kommunister det är som skriver här. Det är inte att undra över att allt flera skriver hit från andra länder. Någon måtta med rån av duktigt folk måste det väl vara även i världens mest beskattande land?

Huhuu, onko niitä kommunisteja myös sänkysi alla? Puhuvatko he sinulle? Ovatko he nytkin kanssasi samassa huoneessa?

Vierailija
226/527 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Musta on vaan hauskaa seurata miten boomerit jotka ihan itse loivat tällaisen yhteiskunnan ja mässäilivät varat tyhjiin, saavat nenilleen ennenkuin paksu leidi laulaa viimeisen kerran.

Ulosannista ja uhkailusta päätellen boomeri kyseessä. Miltä tuntuu seurata kuinka kohta olet avuton, kotona eikä kukaan huolehdi sinusta :)

Vierailija
227/527 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hih, ja pisa-menestyneitä mukuloita sitten naurattaakin 🤣

Vierailija
228/527 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on korkean verotuksen maa ja täällä halutaan niille veroille myös vastinetta. Se on vähän kuin olennainen osa yhteiskuntasopimusta. Jos valtio alkaa vältellä sille kuuluvia tehtäviä, miksi sille pitäisi maksaa veroja?

Vierailija
229/527 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ulosannista ja uhkailusta päätellen boomeri kyseessä. Miltä tuntuu seurata kuinka kohta olet avuton, kotona eikä kukaan huolehdi sinusta :)

Ehei, erehdyit. Zoomeri olen, huolehdin ilomielin vanhemmistani.

Mut sun laiset saavat mädäntyä paskaansa.

Vierailija
230/527 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on kuitenkin vielä vanhustenhoito hyvällä mallilla esim. Ruotsiin verrattuna. Niin että eipä tässä vielä itketä.

Vierailija
231/527 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja aina se hoitovastuu lankeaa tyttärelle ja jos sisaruksissa on naimattomia niin tällehän se lankeaa.  

Vierailija
232/527 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja Hönön kohtalo on Rautavaaralaisen yksiön yksinäisyydessä.

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mummeleitten ja papparaisten ei kannata jakaa ennen maallista mammonaa että saa kotiin hoitoa. 

Moni mummeli ja papparainen on pihi. Ajattelevat, että eihän sitä rahaa nyt omaan hyvinvointiinsa voi käyttää. Perinnöksi pitää jättää lapsilleen. Kuitenkin moni mummelin ja papparaisen lapsi luopuu ihan mielellään perinnöstään, jos sen vuoksi ei tarvitse hoitaa mummelia ja papparaista. 

Vierailija
234/527 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pääomatulot ja palkkatulot samalle viivalle verotuksessa. Rahaa alkaa tulla.

Oikeistohallitusko nyt tuollaiseen ryhtyisi? Onneksi äänestin vasemmistoa ja omatuntoni on puhdas tästä köyhien kurittamisesta. Laillistakaa nyt saman tien se eutanasia, niin päästään kaikesta epätoivotusta aineksesta eroon. Eikö tämä siihen ole menossa?

Sinun omatuntosi puhtaus on vain kuvitelma. Missä olit, kun aktiivimalli päätettiin ja Marin oli puikoissa asiaa edelleen jalostettaessa? Missä olit, kun lapsiperheille jaettiin tuplalapsilisät pienituloisten kustannuksella. Taas tuli lisää laskua terveyspalveluihin jne.

Yritä edes ajatella köyhyyttä suhteessa tekemiseen ja toisten palvelemiseen. Köyhyyttä ei ole esim. vapaaehtoinen kotona loikoilu lisääntymiselinten

Eikö kannattaisi lopettaa jokapäiväinen valehtelu tällä palstalla,sillä todistat vaan oma tyhmyyttäsi.

Vierailija
235/527 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja Hönön kohtalo on Rautavaaralaisen yksiön yksinäisyydessä.

Ja sun kiusaajien pakkohoitolassa. 

Vierailija
236/527 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi on korkean verotuksen maa ja täällä halutaan niille veroille myös vastinetta. Se on vähän kuin olennainen osa yhteiskuntasopimusta. Jos valtio alkaa vältellä sille kuuluvia tehtäviä, miksi sille pitäisi maksaa veroja?

Mä luulen että ne joilla mennee Suomessa varsin hyvin kannattaa kyllä ehdotusta että veroja kerätään vähemmän.

Vierailija
237/527 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa vanhuksista ei suurin surminkaan halua jäädä lastensa hoidettaviksi.

Joten ihan turhaan hirnutte, ajoissa yleensä haluavat poistua täältä, eikä olla vaivaksi.

Vierailija
238/527 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotihoito kokonaan maksulliseksi yksityiseksi palveluksi. Jos ei varaa maksaa niin muutto yhteisölliseen asumiseen taloihin, joihin on koottu pienelle alueelle kaikki kunnan/kaupungin apua tarvitsevat. Näin pienissä kunnissa on jo toimittu. Kirkonkylälle muutettava, jos apua tarvii. Sitten tietysti sinne sekaan tarvitaan vielä se ympärivuorokautinen hoitoyksikkö.

Uskon että kaikki tulee järjestymään jollain lailla kuitenkin. Yhteiskunnan etu on, että työikäiset töissä eikä kotona vanhuksiaan hoitamassa. 

Vierailija
239/527 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eutanasia olisi varmaan paikallaan ettei tarvi kärsiä jos parantumaton sairaus yms

2 kertaa olen yrittänyt tappaa itteni, kolmas kerta ei jää yritykseksi! Ei siis vielä mutta sitten vanhana, lapsia ei ole eikä ketään muutakaan joka auttaisi.

Vierailija
240/527 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehei, erehdyit. Zoomeri olen, huolehdin ilomielin vanhemmistani.

Mut sun laiset saavat mädäntyä paskaansa.

Mä vähän luulen että nyt on 50-luvun kultatähti siellä miettimässä miten saisi vielä yhteiskuntaa pyöritettyä oman napansa ympärille ja ahnehdittua jotain ennenkuin seuraa kellon käymistä milloin kotihoito pyörähtää. Sitten voikin rääkätä jotain hoitajareppanaa sen 10 minuuttia mitä se kerkeää pyörimään luona. Sitten taas kello käy, tiktak seuraavaa hoitajaa odotellessa. Eivätkä lapsetkaan vastaa puhelimeen, kun olet tarpeeksi suoltanut myrkkyäsi heihinkin.