Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomi on hylkäämässä vanhukset-lapset hoitavat jatkossa

Vierailija
10.12.2023 |

Ikäihmisten hoivavastuu siirtyy yhteiskunnalta yhä enemmän perheille. Päivystykset pysyvät ruuhkaisina.

https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000010018756.html

Kommentit (527)

Vierailija
521/527 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Attendolainen täällä hei. Keusote ei sijoita meidän yksiköihin asukkaita, syystä jota meille ei kerrota. Ollaan ruinattu asukkaita muilta sairaanhoitopiireiltä ja tulijoita ei yleensä ole omaisten pitkien vierailumatkojen vuoksi. Meillä on 40 paikkainen hoivakoti ja 7 paikkaa avoinna. Hoitajia enemmän kuin olisi tarve...

No ei oo rahaa!

Vierailija
522/527 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
523/527 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, yhden asioita hoidin, toista en jaksa töiden ja omien lasten ohella. Kokoomushallitukset kyllä haluaa vierittää naisille kaikki vastuut ja vapaaehtoisuudet, sen sijaan että maksettaisiin ammattilaisille ammattimaisesta hoivasta ja hoidosta.

Vierailija
524/527 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkaa kyllä muodostumaan erikoiseksi tämä meidän yhteiskunta, kun tenavat pitäisi saada pois kotoa suoraan synnytysosastolta, että vanhemmat pääsee töihin ja samaan aikaan kuitenkin vanhuksia halutaan sysätä näiden samojen vanhempien kontolle hoidettavaksi. 

Kieltämättä aika mahdoton yhtälö. Ne joilla on rahaa ostavat tietty vanhemmalleen ja lapselleen yksityisen hoivan. Me muut juostaan kunnes kaadutaan.

Vierailija
525/527 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen pitänyt itsestään selvyytenä että minä ja lapseni hoidamme vanhempani. Olen tähän henkisesti valmis ja varautunut. Perheestä pidetään huolta. 

Hienoa, että olette sitoutuneet huolenpitoon ja miettineet tulevaisuutta.

Toivottavasti vanhempasi eivät saa muistisairautta. (Enpä olisi itse vielä neljä vuotta sitten arvannut, millaiseksi vanhempieni elämä voi muuttua. En olisi osannut varautua.) 

Minäkin hehkutin hoitavani vanhuksia. Omat kuolivat aikaisemmin ja jäljelle jäi dementoitunut anoppi.

Jaksoin hoitaa 4 vrk, koko ajan lähes valveilla. Olin itse 68 v silloin. Viikon siivosin hänen jälkiään. Pääsi onneksi hoivakotiin. Älkää lupaliko mitään, niin ette pety.👵

Vierailija
526/527 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kadulle vaan vanhukset. Sinne joudutte itsekin kun lakkaatte tuottamasta. 

Vierailija
527/527 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyhjä arpa jää käteen. Nyt maksetaan veroja siitä, että vanhukset hoidetaan. Sitten oman vanhemmat pitää hoitaa itse. Sitten kun itse on vanhus, niin mätänee yksin asunnon nurkkaan. Lapsia ei ole - niitä ei saatu kovasta yrityksestä huolimatta. Lapsettomuushoitoihin meni lähes 20 ke, kun julkiselta puolelta ei ruuhkaisuuden vuoksi saanut apuja.

Aloit yrittää lasta varmaan 40 vuotiaana kun valkkasit muun ajan kyllin rikasta akateemista miestä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kolme