Suomi on hylkäämässä vanhukset-lapset hoitavat jatkossa
Ikäihmisten hoivavastuu siirtyy yhteiskunnalta yhä enemmän perheille. Päivystykset pysyvät ruuhkaisina.
https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000010018756.html
Kommentit (527)
Vierailija kirjoitti:
Irtisanomissuojaa heikennetään myös valtion ja kaupungin työntekijöillä. Palkkarahoja vähennetään.
Lisäksi alle 50 hengen yrityksillä ja yhteisöllä ei ole enää takaisinottovelvoitetta eli voi ottaa uuden työntekijän jo heti pian kun taloustilanne paranee.
Omistusasuntoon ei saa asumistukea enää vuoden päästä.
Vierailija kirjoitti:
HÖNÖ ON BOOMERI
Mä olen viimeksi ollut katsomassa Rölli elokuvan, onko siitä jo 10 vuotta, kun se meni, taitaa olla.
Vierailija kirjoitti:
HÖNÖ ON BOOMERI
Moi 12-vuotias
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Irtisanomissuojaa heikennetään myös valtion ja kaupungin työntekijöillä. Palkkarahoja vähennetään.
Lisäksi alle 50 hengen yrityksillä ja yhteisöllä ei ole enää takaisinottovelvoitetta eli voi ottaa uuden työntekijän jo heti pian kun taloustilanne paranee.
Omistusasuntoon ei saa asumistukea enää vuoden päästä.
Osa käy elokuvissa, uimahallissa, matkustaa jne.
Työttömänä olet aina kotona. Jos saat hetkeksi työtä niin rahat pitää säästää työttömyysaikaan.
Mä olen 20 vuoden aikana käynyt kerran elokuvissa, 5 kertaa uimahallissa, 2 kertaa baarissa.
HÖNÖ
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En hoida alkoholistivanhempaani. Voitte laittaa minut vaikka vankilaan.
Lain mukaan olet tasan tarkkaan vastuussa vain ja ainoastaan alaikiäisistä lapsistasi. Minä pidän myös tästä kiinni viimeiseen saakka.
Lakeja voidaan muuttaa.
Valtio vähentää ensin määräaikaisia ja kohta on vakituisten vuoro. Monta miljoonaa per yksikkö lähtee rahoja joka vuosi.
Vierailija kirjoitti:
Valtio vähentää ensin määräaikaisia ja kohta on vakituisten vuoro. Monta miljoonaa per yksikkö lähtee rahoja joka vuosi.
Olen kohta 50 ja ollut kerran elämässä lentokoneessa ja 2 kertaa jääkiekko-ottelussa.
Aina pitää rahattomana olla kotona, ei harrastuksia, ei vapaa-ajan menoja.
HÖNÖ
Vierailija kirjoitti:
Pääsevät ruhtinaallisille työttömyystuille haukuttavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole vuokra-asunnossa edes saunaa ja saunavuoro liian kallis.
Ei rahaa parturiin.
Ainut missä käydään on ruokakauppa ja katsomassa omaa vanhempaa. Vai oliks se kuollu?
HÖNÖ
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä on hyvä, että valtio irtisanoo vakituisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei työttömät saa esim. jalkapallo otteluun vapaa lippuja.
Mä olen ollut elämässä 2 kertaa jalkapallo-ottelussa.
HÖNÖ
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei rahaa parturiin.
Ainut missä käydään on ruokakauppa ja katsomassa omaa vanhempaa. Vai oliks se kuollu?
HÖNÖ
Nuo ei ole mun kirjoituksia. Mutta sä oletkin itse hönö, kekseit itsellesi oikein nimen eli joku nuori pojan kloppi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei rahaa parturiin.
HÖNÖ
Nuo ei ole mun kirjoituksia. Mutta sä oletkin itse hönö, kekseit itsellesi oikein nimen eli joku nuori pojan kloppi.
Olisi hyvä, että työttömät voisi lähteä kotoa johonkin.
Ja jos olet työmarkkinatuella työkokeilussa niin voisi edes joskus päästä johonkin kotoa.
HÖNÖ
Koetetaanpa totutella. Tämä on vasta alkua. Ja aina löytyy hupeneville verotuloille tärkeämpiä kohteita kuten kehitysmaat ja eu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei työttömät saa esim. jalkapallo otteluun vapaa lippuja.
Mä olen ollut elämässä 2 kertaa jalkapallo-ottelussa.
HÖNÖ
Oi voi. Valtio ja kaupunki irtisanoo vakituisia eikä ne saa enää e-passia, millä käydä elokuvissa. 😜
Vierailija kirjoitti:
Vanhuksiltakin täytyy alkaa odottamaan enemmän. Ei voida olettaa, että jokainen voi asua kotonaan omakotitalossa kaukana palveluista loppuun asti. Täytyy tehdä ratkaisuja asioidensa suhteen silloin, kun on vielä kykeneväinen.
Juuri näin. Saatan muistaa väärin, mutta muistelen, että aikoinaan jo kotihoidon piirissä oleva vanhus ei voinutkaan enää muuttaa lähemmäksi lapsiaan, koska oli jo sen oman kotikuntansa vastuulla. Uusi kunta ei halunnut ottaa vastuulleen vanhusta. Vai oliko vaan niin, että jos vanhus oli jo laitoshoidossa, ei voinut muuttaa lähemmäs omaisiaan, jotta omaiset olisivat voineet osallistua vanhuksen hoitoon enemmän, Muistaako joku?
Valtiolla ja kaupungilla molemmilla tarjotaan tota e-passia.
T. Hönö
Vierailija kirjoitti:
Valtiolla ja kaupungilla molemmilla tarjotaan tota e-passia.
T. Hönö
Kun porukkaa irtisanotaan niin työkokeilussa työmarkkinatuella 595 netto kuukaudessa ja kulukorvaus 9 euroa /työpäivä ei saa e-passia eikä ole työterveyshuoltoa, mutta Kela vaatii sairaslomalapun.
Meille voitas alkaa jakamaan lopetuspilleri, ken elää +70 vuotiaaksi. Voi sitten päättää päivänsä jos tilanne huononee, eikä paikkaa minne mennä. On tämä niin hulluksi mennyt. Enkä minäkään ala hoitaa vanhempiani, kun itse kuolen ennemmin syöpään.