Pahanhajuisen hengityksen takia ikuisesti yksin, kun syytä ei löydy ja mikään ei auta
Että voi sitten tällaisenkin syyn takia ihminen joutua viettämään elämänsä yksin. Jostain selittämättömästä syystä henki on alkanut haista muutama vuosi sitten, ja tämä estää kyllä pariutumisen erittäin tehokkaasti. Ja haisee muuten sitten sen verran pahalle että sen jopa itse jotenkin "maistaa". Suu ja nielu on tutkittu, ruokatorvikaan ei vuoda, ja suuhygieniasta huolehdin esimerkillisesti. Masentavaa, todella masentavaa! Satun vielä olemaan pussailua yli kaiken rakastava nainen.
Kommentit (117)
Millainen sun ruokavalio on? Jätä pois sokeri ainakin. Maitotuotteita kannattaa vähentää ja syödä vaikka vaik kerran päivässä.
Niin ne proputhan eivät välttämättä näy suuhun kurkkaamalla, jos ovat vähänkin syvemmällä risotossa. Oletko kokeillut esim. Lusikan varren päällä tai vanupuikon avulla varovasti painella ja siirrellä risoja? Sieltä todennäköisesti pullahtelee hajun syyt ulos, kun vähän tutkit.
Vierailija kirjoitti:
Puolisolla aikuisiällä alkanut laktoosi-intoleranssi. Ei oireile muuten paljoa mutta hengitys haisee jos syö laktoosia.
https://f.ylil auta. org/jpg/cb/62/cb62d1861afd008d-720.avif
Vierailija kirjoitti:
Saattaa olla jokin ruoka-aine allergia jos ei ole nielusta löytynyt proppuja. Minulla niitä ei tule ainoastaan nielurisoihin vaan ihan siis keuhkoihin tai nieluun tai mikä nyt ruoka/henkitorvi on. Hengitysharjoituksilla saan pinnan niin löysäksi että proput lähtee. Ne on noin pikkurillin pään kokoisia ja niitä tulee valtavasti. Ei ne näy minnekään suuhun katsomalla vaan tosiaan on henkitorvessa tai mikä lie onkaan.
Miten hengitysharjoitukset vapauttaa proppuja? Mitä hharjoituksista puhutaan.
Kaikki eläinperäiset tuotteet pois ruokavaliosta. Kookosöljyllä purskuttelu. SB12 suuvesi. Kielen puhdistus kaapimella aina kun harjaat hampaat. Ja huom. hampaat saa pestä useamminkin kuin aamuin illoin, jos tuntuu tarvetta, esim. lounaan jälkeen.
Miten hengitysharjoitukset vapauttaa proppuja? Mistä hharjoituksista puhutaan?
Vierailija kirjoitti:
Niin ne proputhan eivät välttämättä näy suuhun kurkkaamalla, jos ovat vähänkin syvemmällä risotossa. Oletko kokeillut esim. Lusikan varren päällä tai vanupuikon avulla varovasti painella ja siirrellä risoja? Sieltä todennäköisesti pullahtelee hajun syyt ulos, kun vähän tutkit.
Tämä. Lääkärit eivät yksinkertaisesti voi painella ja tonkia kenenkään nielurisoja samalla tavalla kuin ihminen itse. 95% tapauksista on nieluproppuja.
Tietysti normaali, säännöllinen hammashoito täytyy tän lisäksi olla. Hammaskiven poistot jne.
Suomessa ei ole olemassakaan ammattilaista, joka poistaisi proput. Ei millään rahalla.
Vierailija kirjoitti:
Purskuttele aamuisin suuta kookosöljyllä noin 15 minuuttia. Hengitys ja hampaatkin kiittää
hyi yäk :D 15min lotraa suussaan lämmintä öljyä. se oksentaminen ei ainakaan auta hamapaita
Vierailija kirjoitti:
Kaikki eläinperäiset tuotteet pois ruokavaliosta. Kookosöljyllä purskuttelu. SB12 suuvesi. Kielen puhdistus kaapimella aina kun harjaat hampaat. Ja huom. hampaat saa pestä useamminkin kuin aamuin illoin, jos tuntuu tarvetta, esim. lounaan jälkeen.
sen takia sun pitää pestä hampaat 8kertaa päivässä kun et saa kunnon ravinteita ruuasta
Itse kärsin propuista, nielurisat ja risojen etupuolella on selkeästi jotkut ontelot myös niitä täynnä. Hammasharjan päällä painamalla niitä saa pois mutta varmaan ikinä ei kaikkea ja voimaa pitää käyttää niin paljon että nielu on vereslihalla. Joku imulaite voisi toimia mutta mistä sellaisen saisi?
Se että hammaslääkäri on kurkannut suuhun, ei vielä todellakaan poissulje proppuja, kuten edellä mainittiin. Itse pitää nielurisoja painella ja kaivella, jotta ne saa ulos.
Juuri viime viikolla istuin kahvilassa ja viereisen pöydän asiakkaan hengitys haisi propuille niin karkeasti, että join kahvini todella nopeasti. Erittäin harvinaista, että jollain on noin voimakkaana paha hengityksen haju, mutta tunnistan sen, sillä siltä ne proput haisevat. Henkilö ei varmaan koskaan ollut tajunnut poistaa omiaan. Vain kerran aiemmin olen törmännyt yhtä pahaan tapaukseen, se oli työkaverini. Henki haisi parin metrin päähän joka ainoa päivä. Eikä kukaan kehdannut sanoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Purskuttele aamuisin suuta kookosöljyllä noin 15 minuuttia. Hengitys ja hampaatkin kiittää
hyi yäk :D 15min lotraa suussaan lämmintä öljyä. se oksentaminen ei ainakaan auta hamapaita
Et varmaan myöskään niele
ITSELLÄNI TOIMII:
Pesen eka KUNNOLLA hampaat, kielen, sekä kaikki "pinnat mitä on sisällä suussa" ensin hammastahnalla (ja harjalla). Joskus otan kielen pinnalta likaa pois vielä kääntämällä lusikan nurinpäin ja aika reippasti raastamalla kielen päältä sillä.
Sitten purskutan lasissa vettä jossa hammastahnaa vähän höysteenä(voi olla suuvettäkin, itselle suuvesi ei toimi mut tää toimii)
Sen jälken käyn "hammaslangalla varustetulla tikulla" (näitä myydään siis ihan apteekissa) JOKAISEN, HUOM JOKAISEN HAMPAAN VÄLIN. --->Tätä hammaslanka tikkua pesen välissä kuumalla vedelle koska haju.
Sen jälkeen pesen uudelleen hammastahnalla kevyesti (ja hammasharjalla tietenkin)
Sit purskutan vedellä lopuksi suun puhtaaksi.
Aamuin ja illoin, raskastahan se on mutta päivän pärjää purkalla sitten eikä häiritse.
Etenkin hammaslangalla saat OIKEASTI sen p.....n maun suustasi pois, muista aina huuhdella jollakin raikkaalla vaan ja muuten pestä hampaitasi kunnolla. Tee tuo lanka homma ainakin kerran päivässä(aamulla parempi).
Ite mulle suositeltiin hammaslääkärissä lankaa ja mies käyttää(hänellä ei ole ikinä haissut). Eräs hammashoitaja meni sanomaan että "et saa lankailla jos tulee verta". No melkein aina tulee ja lopetin kunnes taas hammaslääkäri sanoi että "kuule saa todellakin lankailla vaikka joka päivä".
Oikotietä onneen ei siis jälleen kerran ole. Tässä minun tarinani, toivottavasti oli apua.
Minäkin veikkaisin proppuja, jos kuitenkin harjaat ja lankaat hampaat kahdesti päivässä. Kannattaa ostaa mustapäärauta. Koska siinä on pitkä ja ohut varsi, sillä on helpointa painella nielurisoja. Pumpulipuikosta tai hammasharjasta ei ole yhtään mihinkään tässä hommassa. Jos nielurisassa näkyy vähänkin valkoista, paina raudalla niin, että sen lenkki on propun ympärillä. Et uskokaan, miten paljon tavaraa risoista tursuaa. Tätä pitää tehdä usein ja valitettavasti aina ja ikuisesti, jos nielurisat on hyvin onkaloiset ja kuoppaiset.
Minuakin kiinnostaa, mitä ovat nämä hengitysharjoitukset, joilla proput irtoaa. Joskus tuntuu, että proppuja on myös jossain syvällä, mutta ei sinne pääse itse käsiksi.
Olen tuo "ITSELLÄNI TOIMI"...JATKAN VIELÄ:
Kun purskutat purskuta hampaanväkit, posket ja kurlaa niin syvällä kurkussa kuin vain voit.
Kuulostaa miltei jo vitsiltä mutta sitä se ei ole. Tuo tyyli pelasti elämäni eikä oo enää tarvinnut hävetä!
Itse jouduin joskus kaivamaan proppuja yli sentin syvyydestä sieltä kudoksen keskeltä: on jotain onteloita, joita saa oikein urakalla sörkkiä, että löytyy oikea poimu. Eli ei näy saati painelemalla tule esiin vaan väkivaltaista kaivelua... Ja toki se kudos vuotaa sitten verta. Jossain suositeltiin metallista päätä, jonka ensin kylmettää veden alla, niin ei tunnu yhtä pahalta. Itse käytän puhdasta ja kylmän vedenalla huuhdottua komedoraudan toista päätä (sellainen minilusikka). Tosi inhottavaa hommaa, mutta kun vihdoin saa ne proput ulos, nin se ällöttävä makukin katoaa.
Puolisolla aikuisiällä alkanut laktoosi-intoleranssi. Ei oireile muuten paljoa mutta hengitys haisee jos syö laktoosia.