Pahanhajuisen hengityksen takia ikuisesti yksin, kun syytä ei löydy ja mikään ei auta
Että voi sitten tällaisenkin syyn takia ihminen joutua viettämään elämänsä yksin. Jostain selittämättömästä syystä henki on alkanut haista muutama vuosi sitten, ja tämä estää kyllä pariutumisen erittäin tehokkaasti. Ja haisee muuten sitten sen verran pahalle että sen jopa itse jotenkin "maistaa". Suu ja nielu on tutkittu, ruokatorvikaan ei vuoda, ja suuhygieniasta huolehdin esimerkillisesti. Masentavaa, todella masentavaa! Satun vielä olemaan pussailua yli kaiken rakastava nainen.
Kommentit (117)
Kurlaus suolavedellä. Vanhan kansan konsti. Mulla oli kuukausien yskä/kurkkukipu/kuume kierre. Vihdoin löytyi sammas. Lääkityksen jälkeen syljen eritys parani, proput hävisi ja kuume katosi🤔
Tässä on video, jossa saa syvällä olevat proput liikkeelle. Minulla tämä toimi viiden päivän kuluttua. Yhtäkkiä tunsin palan irronneen kurkkuun, eli massiivinen proppu oli irronnut. Tämän harjoitteen teen suunnilleen kerran kuukaudessa, viikon ajan.
Itsellä siis oli samaa, yhtäkkiä henki haisi kuolemalle. Ei toiminut hammaslääkärissä käynti (reiät ja hammaskiven poisto) eikä päivittäinen kielen kaavinta saati hampaiden lankaus ja harjaus säntillisesti ja huolellisesti. Kokeilin myös ruokasoodalla suun pintojen pesua, eli hammasharjaan ruokasoodaa, sillä kieli, posket ikenet, kaikki suun pinnat läpi. Lopuksi vielä purskuttelee 30sek ruokasoodalla. Tämän pitäisi tappaa hiivoja. Kielestä tuli tosi puhdas, mutta ei poistanut hajua.
Syynä oli proput. Ostin sellaisen hammaslääkärin peilin, jolla näkee kurkata risoihin. Paljon helpompi irrottaa sieltä mitään, kun näkee mitä tekee. Risat on niin syvät, ettei niissä ole näkyviä proppuja. Työnnän tietystä kulmasta suun sisäpintaa peilillä samalla katsoen (ei toimi jos herkkä yökkäysrefleksi), ja näen miten yhtäkkiä risoista puskee mönjää ulos. Teen tämän kerta viikkoon, ja samalla lopuksi vesihammaslankaimella (waterpick) ruutaan risat puhtaaksi.
Toistaiseksi kun teen kaikki nuo yllämainitut säännöllisesti, niin hengitys ei ole haissut karsealle.
Jos on paha tilanne, tai ei ole aikaa hoitaa tuota kaikkea, niin apteekista Gum Paroex viikon kuuri. Sitä ei kannata liian usein tehdä, koska saattaa tappaa hyvät bakteerit suusta, ja tilanne voi pahentua.
Vierailija kirjoitti:
Tässä on video, jossa saa syvällä olevat proput liikkeelle. Minulla tämä toimi viiden päivän kuluttua. Yhtäkkiä tunsin palan irronneen kurkkuun, eli massiivinen proppu oli irronnut. Tämän harjoitteen teen suunnilleen kerran kuukaudessa, viikon ajan.
Itsellä siis oli samaa, yhtäkkiä henki haisi kuolemalle. Ei toiminut hammaslääkärissä käynti (reiät ja hammaskiven poisto) eikä päivittäinen kielen kaavinta saati hampaiden lankaus ja harjaus säntillisesti ja huolellisesti. Kokeilin myös ruokasoodalla suun pintojen pesua, eli hammasharjaan ruokasoodaa, sillä kieli, posket ikenet, kaikki suun pinnat läpi. Lopuksi vielä purskuttelee 30sek ruokasoodalla. Tämän pitäisi tappaa hiivoja. Kielestä tuli tosi puhdas, mutta ei poistanut hajua.
Syynä oli proput. Ostin sellaisen hammaslääkärin peilin, jolla näkee kurkata risoihin. Paljon helpompi irrottaa sieltä mitään, kun näkee mitä tekee. Ri
Kokeilin tehdä kuten tuossa videossa mutta sattuu! Ja sormet jää ihoon kiinni. Pitääkö rasvaa käyttää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti: En kyllä osaa tuntea myötätuntua. Sen verran inhottava haiseva hengitys on, että tekee vastenmieliseksi koko ihmisen.
Oho, mikä kommentti. Ajattele, jos itse olisit samassa tilanteessa.
Ajattele itse, millaista on suudella haisusuuta. Se on todella yököttävää.
No pakottaako joku??
ei, mutta ero meille taitaa tulla ihan vaan siitä syystä, ettei toisen lähellä halua olla hajun vuoksi
Vuosia sitten minulla oli naispuolinen työkaveri joka kärsi tästä vaivasta. Haju oli kyllä paha kun työasioista piti hänen kanssaan puhua. Hän kävi kaikki suu-nenä-kurkkutautilääkärit, eikä mitään löytynyt. Sitten selvisi, että ne hajut tulevatkin mahalaukusta. Hoito kesti pitkään mutta hajut hävisivät. Oli oikein mukava työkaveri muuten. Kun hajut loppuivat, oikein pidetty työkaveri hänestä tuli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti: En kyllä osaa tuntea myötätuntua. Sen verran inhottava haiseva hengitys on, että tekee vastenmieliseksi koko ihmisen.
No pakottaako joku??
ei, mutta ero meille taitaa tulla ihan vaan siitä syystä, ettei toisen lähellä halua olla hajun vuoksi
Joo mutta pakkoko sitä on haukkua ihmistä tuolla tavalla. Pahanhajuinen hengitys on itselleenkin todella inhottava ja vaikea vaiva. Olet sydämetön ihminen
Vierailija kirjoitti:
Purskuttele aamuisin suuta kookosöljyllä noin 15 minuuttia. Hengitys ja hampaatkin kiittää
15min??
Hei, mietihän kuka pystyy purskuttelemaan 15 minuuttia eli varttitunnin jtkn öljyä suussaan? Kokeile vaikka aluksi purskutella vettä 1min suussa ja mieti sitten onko tuo 15min realistinen aika mitenkään.
Ihan järjettömiä neuvoja täällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli sama ongelma. Olen aina hoitanut suuni hyvin, mutta yhtäkkiä alkoi haista hengitys kuolemalle. Jotenkin siinä ei ole edes järkeä miten yhtäkkiä voi alkaa haista, kun hoitaa suuta.
Minä tein näin. Hammasvälit langalla niinku aina. Sitten pesen ruokasoodalla mihin laitan sitruunaa. Sillä seoksella pesen kielen, ikenet hampaat ja koko suun. Huuhtelen suuni ja pesen hammastahnalla lopuksi.. Minulla meni tasa päivää, kun kuoleman haju lähti suusta. Kerran viikossa pesen tolla ruokasooda sitruuna seoksella hampaani nykyään. Aloitin niin, että pesin päivää putkeen.
Nyt kerroin miten minä pääsin eroon pahasta hajusta. Tiedän, että tämä saa sata alapeukkuja ja itkuja, mutta kerroin vain miten minä pääsin eroon.
Olen 46v
Ruokasooda tuhoaa hampaiden kiilteet... Ei kai ole oikotietä onneen
Myös sitruuna ja muutkin sitrushedelmät. Tarttis syödä pala juustoa aina päälle, että happohyökkäys hampaille tasaantuu.
Pääsee. Proput voi helpottua myös kookoskurlauksella. Minullakaan hammaslääkäri ei nähnyt niitä vaikka itse näin ihan hyvin. Suomessa on surkeat lääkärit muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No pakottaako joku??
Joo mutta pakkoko sitä on haukkua ihmistä tuolla tavalla. Pahanhajuinen hengitys on itselleenkin todella inhottava ja vaikea vaiva. Olet sydämetön ihminen
Parempi olla sydämetön kuin haista paskalta.
Noita proppuohjeita kun lukee, niin yhtäkkiä tuo ikuisesti yksin ei kuulosta ollenkaan niin pahalta vaihtoehdolta.
Vierailija kirjoitti:
Ruoka-aineilla voi olla iso vaikutus. Tympeä vaiva ja tympeämpiä kommentteja vielä täällä. Mutta älä masennu, joillain haisee suu ja toisilla haisee koko persoona. Siinä onkin haisulivaiva jota ei korjata millään. Toivottavasti jokin apu löytyy vielä vaivaan!
Toisella haisee suu, toisella "haisee" persoona. Jokainen ottaa mieluummin jälkimmäisen, jos ollaan rehellisiä.
Mulla johtui hiljaisesta refluksista, jota ei siis kunnolla edes huomaa.
Kysyin hammaslääkärissä et haiseeko suuni. Vastasivat etteivät tiedä, käskivät kysyä joltain kaverilta. Outoa! Lääkäriinhän menen siksi et voin reilusti kysyä, en kysele kavereilta todellakaan. Hammasongelmat hml kielsi, sanoi et voi johtua vaikka ruokavaliosta. Hammaslanka ei haise, kielikin pesty.
Vierailija kirjoitti:
Kysyin hammaslääkärissä et haiseeko suuni. Vastasivat etteivät tiedä, käskivät kysyä joltain kaverilta. Outoa! Lääkäriinhän menen siksi et voin reilusti kysyä, en kysele kavereilta todellakaan. Hammasongelmat hml kielsi, sanoi et voi johtua vaikka ruokavaliosta. Hammaslanka ei haise, kielikin pesty.
No hammaslääkärillä on se maski naamalla, niin ei tietenkään haista.
Voi vttu mikä kommentti. Luitko sä aloitusta, kun ap kertoi tehneensä kaikkensa, et henki ei haisis?
Vierailija kirjoitti:
Vuosia sitten minulla oli naispuolinen työkaveri joka kärsi tästä vaivasta. Haju oli kyllä paha kun työasioista piti hänen kanssaan puhua. Hän kävi kaikki suu-nenä-kurkkutautilääkärit, eikä mitään löytynyt. Sitten selvisi, että ne hajut tulevatkin mahalaukusta. Hoito kesti pitkään mutta hajut hävisivät. Oli oikein mukava työkaveri muuten. Kun hajut loppuivat, oikein pidetty työkaveri hänestä tuli.
Mikä vaiva siellä mahalaukussa oli ja millainen hoito?
Vierailija kirjoitti:
Pääsisköhän julkisella risojen poistoon vai pitääkö siihen olla joku isompi syy? Voisko tää olla selitys ja mahdollisuus päästä tästä eroon, en uskalla edes toivoa...! Proppuja ei kyllä ole ollut kun hammaslääkäri tai lääkäri on nielua tutkinut.. 😞
Niin ja olen 40 v.
Mies 50, toi kuoleman haju on hyvin kuvaava.
Ap
Onko poskiontelot tutkittu? Siellä voi olla polyyppeja (eräänlaisia kystia), jotka voivat turskautella nestettä nieluun tai jopa suuhun. Haju luokkaa mätä kala.
*
Toinen: kaavitko kieltä puhtaaksi? Paljon nimittäin pahasta hajusta syntyy kielen päältä.
Vierailija kirjoitti:
Jos haluaa tietää haiseeko oma hengitys niin yksi konsti on nuolaista esim kämmenselkää, antaa kuivua ja nuuhkaisee. Myös voi haistella kaulaliinaa jos ollut suun edessä tai jos käyttää maskia niin sitä myös
Mulla on risat poistettu. Proppuja tulee, ja joka viikko pitää kaivella niitä.