Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pahanhajuisen hengityksen takia ikuisesti yksin, kun syytä ei löydy ja mikään ei auta

Vierailija
09.12.2023 |

Että voi sitten tällaisenkin syyn takia ihminen joutua viettämään elämänsä yksin. Jostain selittämättömästä syystä henki on alkanut haista muutama vuosi sitten, ja tämä estää kyllä pariutumisen erittäin tehokkaasti. Ja haisee muuten sitten sen verran pahalle että sen jopa itse jotenkin "maistaa". Suu ja nielu on tutkittu, ruokatorvikaan ei vuoda, ja suuhygieniasta huolehdin esimerkillisesti. Masentavaa, todella masentavaa! Satun vielä olemaan pussailua yli kaiken rakastava nainen. 

Kommentit (117)

Vierailija
41/117 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siemenet suuhun aamuin illoin, hengitys on raikasta silloin. 

Vierailija
42/117 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko perusverikokeet otettu? Munuaisissa saattaa olla jotain. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/117 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

jatkan vielä: itse tajusin ongelman olevan nuo proput, koska se maku selvästi tuli nielusta. (ja oli kohtuu yhtäkkinen, jonkun pahemman taudin ja antibiootien jälkeen/aikana alkoi)

Vierailija
44/117 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Proppuihin toimii myös semmonen metallinen mustapääpuristin.

Vierailija
45/117 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähipiirissäni oli hyvin voimakkasti haiseva hengitys. Munuaisten vajaatoiminta löytyi.

Vierailija
46/117 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin hammaskivi on viimeksi poistettu ammattilaisen toimesta? Se yleisin syy pahanhajuiseen hengitykseen mitä hammaslääkärinä olen havainnut. Lisäksi hampaat tulee puhdistaa huolella, myös hammasvälit. Sinne jää ruuantähteet mätänemään aiheuttaen pahaa hajua, jos välejä ei puhista. Käytä mieluiten pientä väliharjaa. Langalla ei välejä saa riittävän hyvin puhdistettua näiden ruuan ym jäänteiden osalta. Lisäksi kielen puhdistus  hellästi apteekista ostettavalla puhdistimella, jos kieli on katteinen. 

Vierailija
47/117 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo proppu-asia + sen viestin jatkaja on sitten eri ihminen kuin tuo "itsellä toimi" ja sen viestin jatkaja. Ihan selvennykseksi vaan.

Vierailija
48/117 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te voitte kaivella proppuja senttien syvyyksistä, itselläni tulee aina oksennusrefleksi

Vierailija
49/117 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: En kyllä osaa tuntea myötätuntua. Sen verran inhottava haiseva hengitys on, että tekee vastenmieliseksi koko ihmisen.

Oho, mikä kommentti. Ajattele, jos itse olisit samassa tilanteessa.

Vierailija
50/117 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli sama ongelma. Olen aina hoitanut suuni hyvin, mutta yhtäkkiä alkoi haista hengitys kuolemalle. Jotenkin siinä ei ole edes järkeä miten yhtäkkiä voi alkaa haista, kun hoitaa suuta.

Minä tein näin. Hammasvälit langalla niinku aina. Sitten pesen ruokasoodalla mihin laitan sitruunaa. Sillä seoksella pesen kielen, ikenet hampaat ja koko suun. Huuhtelen suuni ja pesen hammastahnalla lopuksi.. Minulla meni tasa  päivää, kun kuoleman haju lähti suusta. Kerran viikossa pesen tolla ruokasooda sitruuna seoksella hampaani nykyään. Aloitin niin, että pesin  päivää putkeen.

Nyt kerroin miten minä pääsin eroon pahasta hajusta. Tiedän, että tämä saa sata alapeukkuja ja itkuja, mutta kerroin vain miten minä pääsin eroon.

Olen 46v

Vierailija
51/117 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama ongelma, en ole keksinyt ratkaisua ja estää myöskin seurustelun. Tuota munuaisten vajaatoimintaa jäin miettimään, mulla verikokeissa on jossain sellasessa arvossa aina häikkään, mutta ei lääkärit ole siihen koskaan puuttuneet. Nyt alkoi pelottaa. 

Vierailija
52/117 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli sama ongelma. Olen aina hoitanut suuni hyvin, mutta yhtäkkiä alkoi haista hengitys kuolemalle. Jotenkin siinä ei ole edes järkeä miten yhtäkkiä voi alkaa haista, kun hoitaa suuta.

Minä tein näin. Hammasvälit langalla niinku aina. Sitten pesen ruokasoodalla mihin laitan sitruunaa. Sillä seoksella pesen kielen, ikenet hampaat ja koko suun. Huuhtelen suuni ja pesen hammastahnalla lopuksi.. Minulla meni tasa  päivää, kun kuoleman haju lähti suusta. Kerran viikossa pesen tolla ruokasooda sitruuna seoksella hampaani nykyään. Aloitin niin, että pesin  päivää putkeen.

Nyt kerroin miten minä pääsin eroon pahasta hajusta. Tiedän, että tämä saa sata alapeukkuja ja itkuja, mutta kerroin vain miten minä pääsin eroon.

Olen 46v

Ruokasooda tuhoaa hampaiden kiilteet... Ei kai ole oikotietä onneen

Vierailija
53/117 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: En kyllä osaa tuntea myötätuntua. Sen verran inhottava haiseva hengitys on, että tekee vastenmieliseksi koko ihmisen.

Ajattele itse, millaista on suudella haisusuuta. Se on todella yököttävää.

Vierailija
54/117 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kuullut että mahahaava voi aiheuttaa pahan hajuista hengitystä

Vierailija
55/117 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajattele itse, millaista on suudella haisusuuta. Se on todella yököttävää.

No pakottaako joku??

Vierailija
56/117 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ne risat poistaa, sittenkö ei enää proppuja tule? Onko jollakin ihan todettu niitä olevan jossain syvemmällä? Ihan hirvee riesa!! 

T. Ikuinen proppupirkko

Vierailija
57/117 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miehellä haisi hengitys tosi pahalle kun ruettiin seurustelemaan. Syyksi paljastui tulehtunut hammas. Hammas oli pitkään oireeton, ja kun se viimein alkoi kipeytyä, tuli alta mätää. Kun hammas hoidettiin kuntoon niin hajukin hävisi. 

Yhdellä työkaverilla myös hengitys haisee kuolemalle. Olen miettinyt mistä se voisi johtua, ja kiinnitin huomiota siihen, ettei hän juo vettä päivän aikana lainkaan. Limpparia, energiajuomia ja kahvia sen sijaan näyttää menevän. Eipä ihme että haisee 🤢 Veden riittämätön juonti voi olla siis myös yksi syy haisevaan hengitykseen.

Vierailija
58/117 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ne proputhan eivät välttämättä näy suuhun kurkkaamalla, jos ovat vähänkin syvemmällä risotossa. Oletko kokeillut esim. Lusikan varren päällä tai vanupuikon avulla varovasti painella ja siirrellä risoja? Sieltä todennäköisesti pullahtelee hajun syyt ulos, kun vähän tutkit.

Tämä. Lääkärit eivät yksinkertaisesti voi painella ja tonkia kenenkään nielurisoja samalla tavalla kuin ihminen itse. 95% tapauksista on nieluproppuja.

Tietysti normaali, säännöllinen hammashoito täytyy tän lisäksi olla. Hammaskiven poistot jne.

Suomessa ei ole olemassakaan ammattilaista, joka poistaisi proput. Ei millään rahalla.

Onko näin? Kun minä asuin Pietarissa ja kävin vakuutusyhtiön osoittamalla lääkärillä flunssan takia, niin hän poisti proput ja määräsi jotain yrttilientä niiden välttämiseksi. Se ei auttanut pitkään, mutta proput lähtivät siltä erää.

Vierailija
59/117 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile Corsodyl-suuvettä, saa apteekista. Sehän on varsinaisesti tarkoitettu tilanteisiin, joissa hampaita ei syystä tai toisesta voi harjata, mutta auttaa myös proppujen ja sitä kautta pahanhajuisen hengityksen ehkäisemiseen ja vähentämiseen. Oikeastaan ainoa aine, mikä mielestäni auttaa. Sitä ei kylläkään pidä käyttää jatkuvasti, vaan kerran tai kaksi silloin tällöin.

Ketoosi muuten aiheuttaa myös pahanhajuisen hengityksen. 

Vierailija
60/117 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lumoral tuhoaa suun huonoja bakteereita, vähentää plakin syntymistä ja pahaa hajua. Kannattaa kokeilla.