Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies kontrolloi

Vierailija
09.12.2023 |

Olen havahtunut pikkuhiljaa huomaamaan miehessäni erittäin epämiellyttävän piirteen.

Hän nimittäin huomauttelee minun tekemisistäni ja suorastaan tunnen, että hän kontrolloi välillä minun tekemisiä, esim. kun käyn suihkussa, joko olen liian pitkään siellä hänen mielestään (ja en kyllä todellakaan oleskele) tai käyn liian usein suihkussa. Ollessani suihkussa hän saattaa tulla oven taakse huutelemaan, että riittää jo, ja et maksat sitten seuraavan vesilaskun yksinäsi. Hänen mielestään suihkussa käynti 1x viikossa riittää, kun lisäksi on sauna 1x viikko. Hän ei näytä myöskään ymmärtävän, että koska minulla on pitkät hiukset (hänellä siili), niin hiuksiin on välttämätön laittaa myös hoitoaine, että pehko ei ole yhtä hamppua ja siksi en käy yhtä nopeassa suihkussa kuin hän. Saunakaan en voi laittaa päälle ennenkuin hän on tarkastanut pörssisähkönhinnan. Jos se on korkea, niin saamme lasten kanssa käydä vain nopeassa suihkussa. Ja olemme hyvätuloisia, joten hän ei todellakaan laske viimeisiä senttejään.

Lisäksi hän saattaa kaupassa sanoa, jos olen ottanut käteeni esim. karkkipussin, että laita se pois, ja mennä ottamaan itse karkkipussin ja todeta, että tämä on meille yhteiseksi. Tänään hän itse lähti kaverinsa kanssa mökkeilemään ja tullessaan kotiin, kyseli kuulumisia ja kun kerroin käyneeni lasten kanssa kaupungilla, hän kyseli, että miksi kävit. Suutuin tästä ja suorin sanoin kerroin mitä mieltä olen, kun minä en kontrolli ja opasta häntä, mutta hän kyllä katsoo "velvollisuudekseen" ohjata ja puuttua minun tekemisiin. Näitä on ollut vuosien varrella muitakin tapauksia, mutta harvakseltaan. Ja kun olen kertonut, että en siedä sitä, että hän kontrolli minua, niin hän on hetkeksi lopettanut toimintansa. Nyt yhtäkkiin havaitsin, että näitä tilanteita on nykyään viikoittain ja niinkuin tällä viikolla, useana päivänä.

En tiedä, joko minä olen niin holtiton olemisessani, että tarvinnu vissiin holhousta tai hän on jostain syystä, vaativana persoonana, katsonut tarpeelliseksi minun ja lasten kontrolloimiseen.

Oikein harmittaa tämä tilanne, koska meillä on pitkä parisuhde ja siinä on paljon hyvääkin. Mutta tämä kyllä myrkyttää mieleni häntä kohtaan pikkuhiljaa. Tämän vuoksi meillä on paljon riitoja. Mies syyttää minua herkkähipiäiseksi ja helposti loukkaantuvaksi, jos sanon hänelle asiasta. Hänen mielestään hän "sanoo asiasta", mutta minä koen nämä kontrollonniksi. Toivoisin kommentteja tilanteesta ja kokemuksia, jos jollakin on ollut vastaavaa. Emme ole enää aivan nuoria ja lapset ovat jo murkkuikäisiä. Varmaan olisi syytä varata aika parisuhdeterspeutille :(

Kommentit (113)

Vierailija
101/113 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivon mukaan ei mene henkisen väkivallan puolelle.Kontrollointi on jo alistamista. 

Tuli mieleen juttu, mutta voiko olla pettämistä taustalla? Jokuhan miestä nyt "viiraa". Onko mies "vieraan hyvä, kodin paha", että esittää vieraille hyvää, mutta kotona on ihan muuta?

Parisuhdeterapioista ei ole hyötyä. Rahat menevät hukkaan. Päätä, ettet anna periksi miehesi manipuloinnin ja kontrollin alla. Pidät rajoista kiinni. 

Mulle alkaa olla aikalailla ihan sama, vaikka pettäisikin. Itte saisin rauhan, kun raahaa kamansa muualle jonkun toisen kiusaksi.

Vierailija
102/113 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ja olemme hyvätuloisia, joten hän ei todellakaan laske viimeisiä senttejään."

Kuka on hyvätuloinen?

Itsellä yli 100k vuodessa. En tiedä, onko se hyvä mutta sillä pärjää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/113 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jäät kynnysmaton asemaan?

Vedä luu kurkkuun sille äijäilijälle.

Kun seisoo vessanoven takana vinkumassa että pitää lopettaa suihku huuda sille että, painu vit...n sieltä kontrollifiikki, olen suihkussa tasan niin kauan kun haluan.  Jos alkaa valitsemaan kaupassa mitä saat ostaa, niin sipitä hänen korvaan, että "piiip...sinä et määrää minua.... ostan tasan sitä mitä huvittaa. Kerta vielä ja alan kirkumaan täällä kaupassa kaikkien kuullen kuinka yrität kontrolloida minua"

Miehet on niin yksinkertaisia että heille pitää täräyttää oma tahtotilansa (ja se oma reviiri ja rajat) ns silmien väliin. Ei ne tajua jotain hiiren vinkumista ja rivienbäli vihjailua. 

Niinhän miehet tekee toisellekin, ne sanoo suoraan mitä mieltä ova ja ottaa nyrkit käyttöön jos ei mene kerralla perille.

Jos et heti tee tuolle pokkuroinnille loppua, hän siirtyy seuraavaan vaiheeseen. Tämä on kokeilua häneltä miten pitkälle hän voi sinun määräämisessä ja kontrolloinnissa mennä. Ei ehkä tee sitä tietoisesti, se tulee luonteesta tai on opittu toimintamalli isältään. Toisaalta juuri tuo onkin pahinta koska sitä on vaikea kitkeä pois jos on syvään juurtunut ajatusmalli että hän määrää, päättää, kontrolloi.

Vierailija
104/113 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi jäät kynnysmaton asemaan?

Vedä luu kurkkuun sille äijäilijälle.

Kun seisoo vessanoven takana vinkumassa että pitää lopettaa suihku huuda sille että, painu vit...n sieltä kontrollifiikki, olen suihkussa tasan niin kauan kun haluan.  Jos alkaa valitsemaan kaupassa mitä saat ostaa, niin sipitä hänen korvaan, että "piiip...sinä et määrää minua.... ostan tasan sitä mitä huvittaa. Kerta vielä ja alan kirkumaan täällä kaupassa kaikkien kuullen kuinka yrität kontrolloida minua"

Miehet on niin yksinkertaisia että heille pitää täräyttää oma tahtotilansa (ja se oma reviiri ja rajat) ns silmien väliin. Ei ne tajua jotain hiiren vinkumista ja rivienbäli vihjailua. 

Niinhän miehet tekee toisellekin, ne sanoo suoraan mitä mieltä ova ja ottaa nyrkit käyttöön jos ei mene kerralla perille.

Jos et heti tee tuolle pokkuroinnille loppua, hän siirtyy seuraavaan vaiheeseen. Tämä on kokeilua häne

Usko pois, oon tehnytkin tuon. Seuraavaksi tulee nyrkit. Niin yksinkertaisia ne on. En malta odottaa, et pääsen eroon.

Vierailija
105/113 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan ollut ihan kauheeta naisten elämä ennen, kun ei ollut mitään omaa rahaa, että olis voinut lähteä.

Vierailija
106/113 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun isäni oli tuollainen kuin AP:n mies..

Muiden "laiskottelu" ja "tuhlailu" kytättiin ja lytättiin haukkana ja muita haukuttiin että ollaaaaanpa sitä heeeerkkähipiäisiä : ) 

Mutta auta armias jos herralle itselleen sanoi mistään, ihan sama miten selkeästi tai lempeästi niin mykkäkoulu ja kosto oli taattu. Niin äidille kuin meille lapsillekin. Samoin jos iskän löhöaikaa häiritsi niin hän kiukutteli tai sai ihan raivarin. OCD isällä ainakin on enkä tiedä onko muutakin paitsi kuspäinen luonne. 

Oma eksäni ja nykyinen mies ovat molemmat olleet anteliaita, nykyinen mies myös kun tavattiin aikanaan ja hän oli työttömänä silloin ja oikeasti tiukassa rahatilanteessa. Mutta ei koskaan pihi eikä ilkeä. En ole miehen rahojen perässä, nykyäänkin tienaamme aika tasan täysin saman verran. Mutta minulle on hirveän tärkeää että minua ei läksytetä ja kontrolloida jos haluan löhötä, saunoa pitkään, nukkua pitkään vapaapäivänä, tehdä asiat omalla tavallani tai ostaa karkkia. Päinvastoin mies usein sanoo kun iltaisin makoilen sohvalla, että on ihanaa kun "olet siinä vaan nauttinut olostasi". Se todella lämmittää sydäntä ja mieluusti sitten hemmottelen miestä ja teen vaikka ekstraakin kotona kun hänKIN on ahkera ja kohtelee minua aina kauniisti<3

Kuitenkin JOS APn mies on valmis muuttumaan ja on muuten hyvä (en lukenut koko ketjua) niin kannattaa istuttaa hänet pöydän ääreen ja kertoa selkeästi mikä mättää, mitä se aiheuttaa ja mihin se lopulta johtaa. Ja että et halua syytellä, mutta tarvitset asiaan ehdottomasti muutosta ja haluat tietää mistä se johtuu. Tsemppiä!

Vierailija
107/113 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eikö tuo parisuhdeterapia olisi paras vaihtoehto? Täältä saat parhaimmillaan vain joidenkin ikisinkkujen "jätä se sika"-panikointia ja muuta vittuilua.

Parisuhde edellyttää sitkeyttä ja rohkeutta, eikä mitään suihkussa vittuilua. Näillä neuvoilla et pitkälle pääse.

Kyllä tuosta hyvä vielä tulee. Mies kainaloon ja keskustelemaan.

No minä olen ikisinkku enkä näe mitään tarvetta käskeä ap:ta jättämään mies. 

Vierailija
108/113 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun isäni oli tuollainen kuin AP:n mies..

Muiden "laiskottelu" ja "tuhlailu" kytättiin ja lytättiin haukkana ja muita haukuttiin että ollaaaaanpa sitä heeeerkkähipiäisiä : ) 

Mutta auta armias jos herralle itselleen sanoi mistään, ihan sama miten selkeästi tai lempeästi niin mykkäkoulu ja kosto oli taattu. Niin äidille kuin meille lapsillekin. Samoin jos iskän löhöaikaa häiritsi niin hän kiukutteli tai sai ihan raivarin. OCD isällä ainakin on enkä tiedä onko muutakin paitsi kuspäinen luonne. 

Oma eksäni ja nykyinen mies ovat molemmat olleet anteliaita, nykyinen mies myös kun tavattiin aikanaan ja hän oli työttömänä silloin ja oikeasti tiukassa rahatilanteessa. Mutta ei koskaan pihi eikä ilkeä. En ole miehen rahojen perässä, nykyäänkin tienaamme aika tasan täysin saman verran. Mutta minulle on hirveän tärkeää että minua ei läksytetä ja kontrolloida jos haluan löhötä, saunoa pitkään, nukkua pit

Sun mies kuulostaa aivan ihanalta

Vierailija
109/113 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka kyselee mieheltään lupaa suihkussa käyntiin tai saunan lämmitykseen? Nauraisin pihalle, jos joku yrittäisi omassa kotonani määräillä noista asioista.

Kasvattakaa nyt jumankauta selkäranka ja lopettakaa kynnysmattoilu.

Vierailija
110/113 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on horoskoopiltaan?

Vierailija
111/113 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kyynel. Sinä et ole oikeaa kontrollointia nähnytkään.

Vierailija
112/113 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi liittyä horoskooppiin jos sille merkille on ominaista kotrolointi ja pomottelu

Vierailija
113/113 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka kyselee mieheltään lupaa suihkussa käyntiin tai saunan lämmitykseen? Nauraisin pihalle, jos joku yrittäisi omassa kotonani määräillä noista asioista.

Kasvattakaa nyt jumankauta selkäranka ja lopettakaa kynnysmattoilu.

Mä oon todella voimakastahtoinen ja näppärämpi sanoissa kuin mies. Olen kuitenkin fyysisesti heikompi ja näin se on, että kun miehellä sanat loppuu, alkaa fyysinen kosto.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yksi