Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerroin tapailumiehelle haluavani lapsia, eikä hän reagoinut oikein mitenkään. Kuukauden päästä paljastui, että hän on steriili. Huijattu ol

Vierailija
08.12.2023 |

Valehdeltiinko minulle? En olisi jatkanut tapailua ja seksiä, jos olisin tiennyt, ettei miehen kanssa ole toivoa omasta perheestä.

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei minun vasektomiani ainakaan kuulu pätkääkään jollekin Tinder-naiselle, jota olen nähnyt ehkä viisi kerta🤷

Sama täällä. Jos deitti asiasta suoraan kysyy, kerron toki. Mutta joku epämääräinen "haluaisin joskus lapsia" ei todellakaan ole syy asian esille ottamiseen.

Ihanko oikeasti? Toisen pitää osata kysyä että onko sinulle kenties tehty vasektomia? Muuten et asiasta kerro vaikka toinen ilmaisisi selkeästi että on etsimässä miestä perheen perustamiseen? Tuo on ihan oikeasti huijaamista.

Mä en voi saada lapsia ja oon tasan tarkkaan tuonut tämän esiin jokaiselle deitille joka on maininnut mitään lapsihaaveista tai perheen perustamisesta. Olen kertonut myös monelle sellaiselle jotka eivät edes ole noista maininneet, ihan varmuuden vuoksi etten vaan herätä vääriä toiveita. Osa tyypeistä

Lasten hankkiminen on tavattoman julmaa ja epäeettistä. On vain ja ainoastaan hyvä asia, että nainen menettää mahdollisuuden tulla raskaaksi (tai mies mahdollisuuden siittää lapsi).

Vierailija
42/62 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmiset deittailee kysymättä toiselta mitä tämä etsii? 

Mä kysyin mieheltä että haluaako tämä lapsia. Vastasi että haluaa. Selvitin muutkin perustiedot ennen kuin edes etenin kaveruudesta pidemmälle. Nyt me ollaan naimisissa ja on lapsia. Ei ole sen vaikeampaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On ymmärtääkseni aika tavallista haluta tulevaisuudessa asioita, joita ei välttämättä halua tai voi saada nykyisessä suhteessa. Näin on etenkin nuorena. Jos joku kertoo haluavansa lapsia, en siitä vielä olettaisi, että hän haluaa niitä minun kanssani.

Niin. 90% todennäköisyydellä suhde ei jatku edes puolta vuotta kuitenkaan, joten miksi stressata tällaisista asioista kolmansilla treffeillä. Nauttikaa elämästä ja katsokaa mitä tapahtuu.

Miksi käyttää edes se puoli vuotta ihmiseen jonka kanssa suhde päättyy 100% varmuudella? Mä en vaan ymmärrä. Mä mieluummin nautin elämästä jonkun sellaisen kanssa jonka kanssa olisi kuitenkin se 10% mahdollisuus pitempäänkin suhteeseen. 

Ihmisillä on erilaisia parisuhde- ja seurustelumieltymyksiä. Tämä ei minusta ole mitenkään ihmeellistä. En minäkään tavoita sitä tuntemusta, miksi jotkut haluavat hankkia lapsia ja eläimiä vaivoikseen, mutta hyväksyn kyllä, että monet niin ajattelevat. Ei muita ihmisiä tarvitse minusta sen syvällisemmin ymmärtää, kun eivät he itsekään kunnolla ymmärrä omia vaikuttimiaan.

Vierailija
44/62 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kysyin mieheltä että haluaako tämä lapsia. Vastasi että haluaa. Selvitin muutkin perustiedot ennen kuin edes etenin kaveruudesta pidemmälle. Nyt me ollaan naimisissa ja on lapsia. Ei ole sen vaikeampaa. 

Ei se olekaan vaikeaa. Mutta olettaminen on vielä helpompaa.

Minusta on myös hyvin yksinkertaista kysyä perustiedot, joita tarvitsen tapailua varten.

Vierailija
45/62 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei minun vasektomiani ainakaan kuulu pätkääkään jollekin Tinder-naiselle, jota olen nähnyt ehkä viisi kertaa. 🤷

Eli haluut vain panna. Tietääkö ne naiset tuon?

Aina harrastetaan ensin seksiä. Sitten jos seksuaalinen kemia löytyy, voi miettiä muuta siihen lisäksi sen mukaan, miten toisen seura miellyttää ja mikä voisi olla mahdollista. Aika hölmöä olisi olettaa, että jokaisesta tapailukuviosta kehkeytyy loppuelämän suhde, eikä se ole tarpeellistakaan.

Miksi lapsia toivova haluaisi edes etsiä sitä alun seksuaalista kemiaa sellaisen ihmisen kanssa, jonka kanssa ei sitä muuta sitten ole mahdollista toteuttaa? Tai no, varmasti jotkut haluaa, ja silloinhan asia on ok. Oli

Koska ihmisiin tutustuminen, seksi, treffeillä käyminen ja romantiikka on kivaa ja antoisaa? Onko oikeasti vielä ihmisiä, jotka haluavat noita asioita vain, jos ollaan purjehtimassa kohti avioliiton satamaa? Jos on, he varmasti tietävät tilanteensa ja osaavat seuloa kumppaninsa tehokkaasti.

Anna ihmisten itse päättää mitä he haluavat deittailulta ja romantiikalta. Totta kai on monenlaisia toiveita. Vaikka nykyään deittailu monelle on vaan kevyttä seksiä ja kertakäyttökulttuuria, on silti paljon ihmisiä jotka toivovat jotain pysyvämpää ja kestävämpää. Sitä en ymmärrä miksi näitä ihmisiä pitää huijata, vaikka noita kevyesti ja ilman mitään yhteistä tulevaisuutta deittailevia on varmasti ihan riittämiin vaikka keskittyisi deittailemaan pelkästään heitä? Heitähän ei haittaa vaikka yhteinen tulevaisuus ei olisikaan mahdollinen, niin ihmetyttää tarve salailla asoita. Miksi ei voisi kertoa? Ainoa vastaus tähän on se, että kertomatta jättävä ihminen haluaa saada nuo kevyet kokemukset myös vakavissaan olevien kanssa, eikä siksi kerro koska tietää että he eivät siihen suostuisi. Eli huijaa heitä. Tuo puolustelusi siitä että "kyllä he osaavat seuloa kumppaninsa tehokkaasti" on aika kökkö, kun samalla itse tarkoituksellisesti epärehellisyydellään estää toisia seulomasta haluamanlaisiaan kumppaneita. Se seulominen kun tapahtuu käsittääkseni paljolti keskustelemalla asioista.

Vierailija
46/62 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei minun vasektomiani ainakaan kuulu pätkääkään jollekin Tinder-naiselle, jota olen nähnyt ehkä viisi kertaa. 🤷

Eli haluut vain panna. Tietääkö ne naiset tuon?

Aina harrastetaan ensin seksiä. Sitten jos seksuaalinen kemia löytyy, voi miettiä muuta siihen lisäksi sen mukaan, miten toisen seura miellyttää ja mikä voisi olla mahdollista. Aika hölmöä olisi olettaa, että jokaisesta tapailukuviosta kehkeytyy loppuelämän suhde, eikä se ole tarpeellistakaan.

Miksi lapsia toivova haluaisi edes etsiä sitä alun seksuaalista kemiaa sellaisen ihmisen kanssa, jonka kanssa ei sitä muuta sitten ole mahdollista toteuttaa? Tai no, v

Jos jostakin kumman syystä tarvitsee jo pelkkää tapailuakin varten toiselta tiedon, haluaako tämä tulevaisuudessa lapsia, mutta ei saa kysytyksi: "Mites, haluatko tulevaisuudessa lapsia?" silloin minun mielestänikin kuuluu jäädä lapsettomaksi.

Vierailija
47/62 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia voit hankkia keinosiemnnyksellä vaikka seuraavasta kierrosta. Suomessa helkatan byrokrattista, katsele Tanskan ja Latvian tarjontaa. Valehdeltiinko sulle, ei ehkä suoraan mutta ei korjattu kun oletit deitin olevan samalla linjalla. Usein miehet laittaa siementään pakkaseen, oletko kysynyt tästä? Jos deitti ei ikinä missään elämänvaiheessa halua lapsia elämäänsä niin sitten hän on sulle väärä. Usko pois, täysin väärä. Bye-bye vaan eikä itketä perään.

Vierailija
48/62 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta, jos kertoo omista elämänhaaveistaan ja tavoitteistaan, niin kaipa sillä kuulijallakin olisi jokin vastuu kertoa, mikäli omat tavoitteet elämälle ovat täysin toisenlaiset.

Ei tule sitten näitä eroja, kun toinen haluaa lapsia ja on siitä kertonut avoimesti alusta asti, mutta toinen ei ole saanut suutaan auki kertoa, ettei itse halua.

Vierailija
49/62 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tapailu ei ole sama asia kuin seurustelu. Seurustelu on parisuhde, mutta tapailu on treffeillä käymistä, epävirallisempaa, mahdollisesti seksisuhde.

Oliko tässä tapauksessa edes sovittu parisuhteesta? Jos ei, niin en ymmärrä aloitusta. Pitää muistaa, että kommunikaatio on tärkeintä ihmissuhteissa. Molemmille täytyy olla selvää, millaisessa suhteessa ollaan ja mitkä ovat yhteiset tavoitteet vai onko niitä ollenkaan.

No niin.

Eli siinä tapauksessa tämän kevyemmän suhteen haluavan tulee kertoa sille vakavaa suhdetta ja perhettä hakevalle, että "minulla on etsinnässä kevyt tapailusuhde, en etsi avioliittoa enkä perheen perustamista".

Noin. Olkaa hyvä. Tuon lauseen jälkeen on sitten selkeää kummallekin, missä mennään, ja voi muodostaa realistisen kuvan suhteen jatkosta.

Vierailija
50/62 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä vaiheessa kun menen ekoille treffeille en todellakaan ala jakamaan mitään noin henkilökohtaista itsestäni naisille. Vasektomia on oma asiani. Tottakai kerron sen sitten jos seurustelu muuttuu vakavaksi. 

En minäkään tivaa ensitreffeillä naisilta onko pillerit käytössä vai kierukka tai onko toppausta tissiliiveissä..ne selviää sitten ajallaan.

Vierailija
51/62 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse teen aika aikasin selväksi, että haluaisin omia lapsia nimenomaan mieheni kanssa. Jos kävisi niin, että jsotain syystä ei onnistuisikaan, muut vaihtoehdot kävisivat. Rehellisesti en olisi kiinnostunut tutustumaan sen kummemmin romanttisessa mielessä miehen kanssa, kuka ei voi saada omia lapsia tai ei varsinkaan haluaisi niitä. Tämän haluaisin kyllä tietää, ennen kuin tuhlaisin omaa aikaani :D

Vierailija
52/62 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä vaiheessa kun menen ekoille treffeille en todellakaan ala jakamaan mitään noin henkilökohtaista itsestäni naisille. Vasektomia on oma asiani. Tottakai kerron sen sitten jos seurustelu muuttuu vakavaksi. 

En minäkään tivaa ensitreffeillä naisilta onko pillerit käytössä vai kierukka tai onko toppausta tissiliiveissä..ne selviää sitten ajallaan.

Eli kerrot noin ison asian vasta kun suhde on vakava, jotta pääsee sitten eroamaan?

Asiasta voi mainita kiertäen niin, että minun kanssani eivät biologiset lapset ole mahdollisia / en halua lapsia ollenkaan, eikä mieleni tästä tule muuttumaan.

Vierailija
53/62 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen miehen, joka ei pysty saamaan biologisia lapsia. Joillekin naisille valehtelee että haluaa lapsia (vaikkei niitä voi saada). Toisille sanoo, ettei tiedä, jos vaikka 50v vielä haluaa lapsia. Joskus taas on sitä mieltä, ettei halua biologisia lapsia, vaan yksi adoptoitu (hänellä on jo) riittää.

Kaikki miehet ei voi saada lapsia, vaikka haluaisikin.

Vierailija
54/62 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kommenttisi, että et olisi jatkanut seksiä hänen kanssaan kertoo kaiken.

Niin, se kertoo, että hän etsii miestä, jonka kanssa voi joku päivä perustaa perheen. 

Vierailija
55/62 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan haluaisi keskustella lapsentekoaikeista, kun ollaan vasta tapailuvaiheessa. Jos mies ilmottaisi vaikkapa kolmansilla treffeillä haluavansa lapsikatraan, niin olisin varsin ahdistunut, vaikka lapsia muuten haluaisinkin myöhemmin.

Vierailija
56/62 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Toivossa on hyvä elää". Tai siis...

Sinulla oli toivoa niistä lapsista sen miehen kanssa. Ja hän ei tahtonut viedä sitä toivoa pois sinulta. Eihän toiselta ihmiseltä saa viedä toivoa, ei niin saa tehdä! Joten se mies teki oikein, teki hyvin sinua kohtaan, suojeli sinua toivon menettämisen kauheudelta. Tosi hyvä mies, kunpa kaikki olisivat tuollaisia. Toivoa ei saa viedä!

Vierailija
57/62 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan haluaisi keskustella lapsentekoaikeista, kun ollaan vasta tapailuvaiheessa. Jos mies ilmottaisi vaikkapa kolmansilla treffeillä haluavansa lapsikatraan, niin olisin varsin ahdistunut, vaikka lapsia muuten haluaisinkin myöhemmin.

Noin voi ollakin vielä parikymppisinä, mutta kolmekymppisenä jos etsii parisuhdetta niin, että tavoitteena perhe, niin hyvä on olla heti alussa kartalla siitä, mitä toinen suhteelta etsii.

Vaikka ottaa asian esiin heti alussa, niin se ei tarkoita että pitäis jo parin kuukauden päästä testin näyttää plussaa.

Vierailija
58/62 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpottaa kummasti, kun ei tarte sen kondoomin kanssa pelata.

Voi tyrkätä voimaantuneen jättikullin vaan pesään!

t. mies

Vierailija
59/62 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noin voi ollakin vielä parikymppisinä, mutta kolmekymppisenä jos etsii parisuhdetta niin, että tavoitteena perhe, niin hyvä on olla heti alussa kartalla siitä, mitä toinen suhteelta etsii.

Vaikka ottaa asian esiin heti alussa, niin se ei tarkoita että pitäis jo parin kuukauden päästä testin näyttää plussaa.

Useinkin pariudutaan sen vuoksi, että pääsee nussimaan.

AP

Vierailija
60/62 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä nyt en tajua tätä aloitusta, mikä tässä muka on ongelmana. Kyllähän sä ap voit lapsen saada. Ei se mitään haittaa jos joku mies on steriili, harrasta vaan seksiä jonkun muun miehen kanssa. Ja voihan lapsia saada ilman seksiäkin, siis keinohedelmöityksellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yksi