Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saatteko 40eurolla ostettu yksinasuvalle jouluruuat. Ei siis kinkkua vaan kinkun viipaleita.

Vierailija
08.12.2023 |

Mielipiteitä?

Kommentit (152)

Vierailija
121/152 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

EI pysty, 45,08 € menee. Mutta syöhän tuosta melkein koko joulun.

Kinkkusiivut 5,19 €

Maalaishyytelö 4,09 €

Viherpippurimaksapasteija 2,95 €

Kylmäsavulohi 3,49 €

Sipulisilli 3,75 €

Katkarapusalaatti 3,95 €

Perunat 1,39 €

Maksalaatikko 2,49 €

Perunalaatikko 2,49 €

Lanttulaatikko 2,49 €

Porkkanalaatikko 2,49 €

Joululimppu 1,89 €

Rosolli 2,59 €

Sienisalaatti 2,95 €

Puuroriisi 1,99 €

Maito 0,89 €

Rosollin voi itse tehdä kunnolla isoon kuppiin ja sitä on syötäväksi monta pvää ,siellä on turhuuksia katkarapusalaatti, viherpippurimaksapasteija, ikinä syönyt ja varaa olisi. 

Vierailija
122/152 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joulukalkkunaa on todella vaikea mihinkään neljäänkymppiin saada, eli ei onnistu mitenkään.

Unohda koko homma.

Kuka haluaa jouluna (tai koskaan) syödä kalkkunaa, se on kuivaa ja mautonta?

Sellainen joka haluaa vältellä epäterveellisempää punaista lihaa.

Terveellinen kalkkuna ja kana aiheuttavat minulle ripulin. Välttelen niitä siis terveydellisistä syistä (rapea kanannahka olisi herkkua, mutta se sen väärtiä, että viitsisi sitten istua kolme päivää pöntöllä).

syö jo edellisinä päivinä juustoa, tee kovettaa, oliko niin mustikat kovettaa, pasta ja pulla kovettaas, varaa sitten luumuja kunnolla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/152 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minun joulupöytään ole koskaan kuulunut kalliita kaloja montaa sorttia tai pateita ja konjakkia, ei silloinkaan kun oli paljon rahaa. 

Nyt 40€ kyllä riittää joulunpyhien ruokiin. 

Vierailija
124/152 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi niitä laatikouta kermalla tuunaisi? Samalla vaivalla tekee laatikon itse. Järjettömän helppoa etenkin jos käyttää valmiita soseita.

Miksi ei? Monelle riittää varmasti yksi pieni laatikko kutakin lajia, koska ne ovat vain lisäke, ja niitä saa helposti ja edullisesti joka kaupasta.

Yht hyvin voi tehdä itse sen pienen laatikon. Täsmälleen sama vaiva kuin kermalla tuunatuissa.

Vierailija
125/152 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla saa viikon ruoat yhdelle. Ei jouluna tarvitse enempää syödä kuin arkenakaan. 

Vierailija
126/152 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi niitä laatikouta kermalla tuunaisi? Samalla vaivalla tekee laatikon itse. Järjettömän helppoa etenkin jos käyttää valmiita soseita.

Miksi ei? Monelle riittää varmasti yksi pieni laatikko kutakin lajia, koska ne ovat vain lisäke, ja niitä saa helposti ja edullisesti joka kaupasta.

Yht hyvin voi tehdä itse sen pienen laatikon. Täsmälleen sama vaiva kuin kermalla tuunatuissa.

No mä katsoin esim. Valion sivuilta, tuunaukseen 10 minuuttia, itse tehtyyn 20-60 minuuttia aktiivista työaikaa. Eihän se nyt sama ole vaan vähintään kaksinkertainen vaiva. Saako niitä soseita edes yhtä pientä laatikkoa varten ja joka kaupasta?

Ja ei mitään itse tekemistä varten tietenkään. Itse en ostaisi esimerkksi valmisrosollia, vaikka miten paljon helpompi olisi, mutta laatikoista käy hyvin einestuotteet.

Vierailija
127/152 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mä katsoin esim. Valion sivuilta, tuunaukseen 10 minuuttia, itse tehtyyn 20-60 minuuttia aktiivista työaikaa. Eihän se nyt sama ole vaan vähintään kaksinkertainen vaiva. Saako niitä soseita edes yhtä pientä laatikkoa varten ja joka kaupasta?

Ja ei mitään itse tekemistä varten tietenkään. Itse en ostaisi esimerkksi v

Tarkoitin, ettei mitään itse tekemistä vastaan, siis hyvänä juttuna pidän, jos tuntuu itsestä mielekkäälle.

Vierailija
128/152 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kinkkusiivut 5,19 €

Maalaishyytelö 4,09 €

Kylmäsavulohi 3,49 €

Sipulisilli 3,75 €

Katkarapusalaatti 3,95 €

Perunat 1,39 €

Maksalaatikko 2,49 €

Perunalaatikko 2,49 €

Lanttulaatikko 2,49 €

Porkkanalaatikko 2,49 €

Joululimppu 1,89 €

Rosolli 2,59 €

Sienisalaatti 2,95 €

Puuroriisi 1,99 €

Maito 0,89 €

Esim. maalaishyytelön ja perunalaatikon tilalle edulliset piparit. Hyvin onnistuu.

Vierailija
129/152 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähän saat yksin päättää mitä syöt joten osta sitä mistä tykkäät ja mitkä mahtuu budjettiin. Ja kyllä 40e:lla saa jo muutamaksi päiväksi ruokaa. 

Vierailija
130/152 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan mene kuin sama aika. Valio sivuilla esim porkkanalaatikkoon valmis riisipuuro, porkkanssose, muna, kerma ja mausteet. Sama sekoitus kuin tuunatussa.

Saa soseita joka kaupasta ja jos kilo on liikaa, tee osasta sosekeittoa. Ei tarvitse tehdä etukäteen, jouluaattona voi paistaa. Minä keittäisin riisipuuron aamupalaksi ja laittaisin siitä osan laatikkoon. 

Vierailija
131/152 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kinkkusiivut 5,19 €

Maalaishyytelö 4,09 €

Kylmäsavulohi 3,49 €

Sipulisilli 3,75 €

Katkarapusalaatti 3,95 €

Perunat 1,39 €

Maksalaatikko 2,49 €

Perunalaatikko 2,49 €

Lanttulaatikko 2,49 €

Porkkanalaatikko 2,49 €

Joululimppu 1,89 €

Rosolli 2,59 €

Sienisalaatti 2,95 €

Puuroriisi 1,99 €

Maito 0,89 €

Esim. maalaishyytelön ja perunalaatikon tilalle edulliset piparit. Hyvin onnistuu.

Mutta mikset hyväksyisi, että tuon listan laittaja söisi jouluna sitten vaikka 45 eurolla, jos haluaa hyytelöä ja perunalaatikkoa? Kummatkin olisi itselle ihan tarpeettomia rahasta riippumatta, mutta hänelle varmaan tärkeät.

Vierailija
132/152 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä teen n 710 ateriaa vuodessa itse mutta joulun laatikot ostan

Vierailija
133/152 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlistä saa

Vierailija
134/152 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kinkkusiivut 5,19 €

Maalaishyytelö 4,09 €

Kylmäsavulohi 3,49 €

Sipulisilli 3,75 €

Katkarapusalaatti 3,95 €

Perunat 1,39 €

Maksalaatikko 2,49 €

Perunalaatikko 2,49 €

Lanttulaatikko 2,49 €

Porkkanalaatikko 2,49 €

Joululimppu 1,89 €

Rosolli 2,59 €

Sienisalaatti 2,95 €

Puuroriisi 1,99 €

Maito 0,89 €

Ja vähävaraisena toki kaikki valmiina että saa maksaa vähemmästä enemmän? 

Vierailija
135/152 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan mene kuin sama aika. Valio sivuilla esim porkkanalaatikkoon valmis riisipuuro, porkkanssose, muna, kerma ja mausteet. Sama sekoitus kuin tuunatussa.

Saa soseita joka kaupasta ja jos kilo on liikaa, tee osasta sosekeittoa. Ei tarvitse tehdä etukäteen, jouluaattona voi paistaa. Minä keittäisin riisipuuron aamupalaksi ja laittaisin siitä osan laatikkoon.

Ei nyt oikeesti, ootko tosissasi. Ota vaikka aikaa, niin huomaat, että kaksi ainesta sekä ostaa että sekoittaa nopeammin kuin 6-7, riippuen mausteiden määrästä. Sitten vielä pitäisi keittää jokin sosekeitto tai muuten käsitellä loput soseet :D .D.

Vierailija
136/152 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän on vaikea vastata. Pitäisi ensin tietää onko ihmisellä jo kotona perustarvikkeita, mausteita jne. Ettei tarvitse alusta asti ostaa. Ja ostaako 40:llä eurolla valmisruokaa vai tekeekö itse laatikot, rosollit. Jos kyse valmisruoasta niin 40:llä ostaa imelletty perunalaatikko, lanttulaatikko, porkkanalaatikko.Kinkkuviipaleita. Rosolli jos sitä syö. Tai silakoita mausteliemessä tms. Kinkkuviipaleisiin 10-15. Laatikot. Muutama hedelmä, leipä, maito. Suklaarasia. 

Vierailija
137/152 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis ostat hyvänen aika tarvittavan määrän vihanneksia, keität ja soseutat ne! 500g porkkanoita maksaa noin euron! Kuka hullu nuista vedellä jatketuista valmissoseista maksaa kun rahaa on jo valmiiksi vähän?

Vierailija
138/152 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun jouluruokani kinkku, imelletty perunalaatikko, lanttulastikko. Teen itse laatikot. Rosollin teen itse. Ostan punajuuripussin, keltasipulia, muutamia kiinteitä perunoita, porkkanoita, herkkukurkkukuutioita( myydään lasipurkissa, edullisia. Voi ostaa myös irtomyynnistä niitä). Keitän punajuuret kypsiksi, kuorin, kuutioin. Kiinteät perunat keitän kuorineen n. puolikkaiten porkkanoiden kanssa. Sitten kuorin ja kuutioin. Herkkukurkkua kuutioin. Sipulia. Sekoitan. On suurta herkkuani. Jos ei viitsi punajuuria keittää niin punajuurikuutioita lasipurkissa myydään, edullisia. Kinkkuviipaleet. Ruisleipää. Kaloja ym.en itse aattona syö. Joulutorttuja paistan. Syön joko mandariini tai omena. Suklaarasia toki. Siinä aattoateriani. En jaksaisi mitään pateita, kaloja ym. syödä. Syö paljon laatikoita ja rosollia ja kinkkuviipaleita. Jälkiruokia en syö.

Vierailija
139/152 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis ostat hyvänen aika tarvittavan määrän vihanneksia, keität ja soseutat ne! 500g porkkanoita maksaa noin

euron! Kuka hullu nuista vedellä jatketuista valmissoseista maksaa kun rahaa on jo valmiiksi vähän?

Mihin luulit vastaavasi? Kenellä on vähän rahaa? Kyse oli siitä, että on nopeampi ja helpompi ostaa valmiit laatikot ja lurauttaa niihin kermaa, kuin ostaa raaka-aineet ja sekoitella niistä, vaikkei jälkimmäinenkään välttämättä ole erityisen työlästä.  Aikaisempi kirjoittaja väitti, että TÄSMÄLLEEN sama vaiva, kummin vain.

Vierailija
140/152 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pitää rosollista niin se kannattaa ehdottomasti tehdä itse. On edullista ja helppo tehdä. Kaikkein helpointa kiinteät perunat, keltasipulia, porkkanaa, punajuurikuutiot lasipurkissa, herkkukurkkukuutiot lasipurkissa. Ei tarvitse kuin keittää muutama kiinteä peruna puolikkaitten porkkanoitten kanssa. Kuoria ja kuutioida. Sekaan punajuurikuutioita, herkkukurkkukuutioita, sipulia. Sekoittaa. Valmista on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kahdeksan