Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin ikään asti teillä on menty "Reima-Kuoma"-yms.-tyylillä? Pukeutuuko noin 11v teillä vielä näin vain haluaako "teinivaatteita"?

Vierailija
07.12.2023 |

Meillä on kai harvinainen tapaus, että 5-luokkalainen tyttö ei itse vielä kärtä mitään erityisiä muotivaatteita, vaan laittaa ne, mitä ehdotan, ja olen yrittänyt yhdessä valita käytännöllistä mutta ikään sopivaa, mutta en ole aina varma, mikä on sopivaa... Yritin etsiä jonkun mallikuvan, niin tämä on aika lähellä sitä, missä esim. menee ulos nyt, eli mustat toppahousut, värikkäämpi takki, muhkea pipo, lämpimät rukkaset. Kenkinä kuvan tennareista poiketen hillityn väriset kuomat.

https://www.jesperjunior.fi/fi/static/media/images/25/1200x9999/2542dc0…

Kommentit (68)

Vierailija
21/68 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikki käyttää, kuukki ei

Vierailija
22/68 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten teillä isommat lapset suhtautuu esim. Reimaan merkkinä? Niillähän on myös isommille sopivia vaatteita, mutta merkki on toki tunnetuin pikkulasten vaatteissa. Onko se kuitenkin ok?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/68 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuomista puheen ollen, onko kellään kokemusta kuoman haalareista? Luulin, että tekee vain kenkiä. Vähän erilaisia kuoseja näyttää olevan ja kokoja 164 asti. Onkohan hyviä?

https://kuoma.fi/collections/lapset-lastenvaatteet-talvi-toppahaalarit

Vierailija
24/68 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öööh, olen 32-vuotias ja käytän ainoastaan Kuoman kenkiä. Ainoat, jotka sopivat aktiiviseen kävelyyn, sillä kävelen joka päivä 10-15 kilometriä. En siis ilmeisesti ole aloittajan mielestä kasvanut edes teiniksi asti :D

Vierailija
25/68 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuudesluokkalainen poika halusi juuri kuomat. On kuulemma niin kätevät riisua ja pukea, ei mene aikaa hukkaan. Pari edellistä talvea oli jotkut tennarimalliset talvikengät. Pitää myös Reiman hupparia. On sillä myös jotain urheilumerkin huppareita yms. On pukeutujana vähän sellainen mukavuus edellä menijä. Eikä sitä hirveästi muoti kiinnosta. Asutaan isossa kaupungissa ja lapsi on ihan suosittu ja osa kavereista pukeutuu merkkivaatteisiin. Osa taas ei.

Vierailija
26/68 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä tyyli on. Ei 11 V kuulukaan vielä olla teini.

Vierailija
27/68 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän valikoimaa on niin paljon, että löytyy lämpimät suojaavat vaatteet, jotka näyttääkin myös hyvältä.

Vierailija
28/68 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisia teinixvaatteita ala-asteella nykyään oikeasti on? Itsellä tiedän vaan 12-vuotiaasta sukulaistytöstä, että pukeutuu vapaa-ajalla samalla tyylillä kuin aloituksen kuva, mutta en ole nähnyt, millaista koulussa on.

Vierailija
29/68 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä voi tavoitteeksi laittaa, että ala-asteen loppuun asti pukeudutaan noin.

Ei yläasteellakaan pidä kaikkiin muotivillityksiin mennä mukaan, mutta voi olla, että esim. toppahousujen pukeminen alkaa sitten olla jo haastavaa.

Vierailija
30/68 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kuudesluokkalainen käyttää pakkasella kuomia ja toppahousut + takki. Nelosluokkalainen käyttää haalaria. Ja tietysti kuomia. Ihan itse vaatteensa valitsevat. Asutaan kaupungin keskustassa. Välillä 6.luokkalainen haluaa myös teinimäisiä vaatteita, mutta menee mukavuus , lämpö ja käytännöllisyys edellä.

Vierailija
31/68 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tammikuussa 11v täyttävä nelosluokkalainen tyttö. AP:n kuvan mukaisissa vaatteissa menee kouluun, kotikäytössä myös haalarit.

Vierailija
32/68 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

11v poika on tarkka pukeutumisessaan. Ns. sisävaatteet on jo enemmän sitä teinimuotia. Tennarit Jordanin, Nike tms.. 

Mutta talvella kyllä puetaan kunnon toppatakki, toppahousut, lämmin pipo ja rukkaset, kuomat löytyy edelleen. On myös talvitennarit, joilla mennään kun ei ole tarkoitus ulkona peuhata pitkään.

Reimaa yms. lastenmerkkiä ei ole enää käytössä.

Vierailija
33/68 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytän kohta 70 ja käytän vielä Kuomia. Parhaat talvikengät ikinä. Jalat ei palele, vaikka päivittäin 2 h ulkona.

Vierailija
34/68 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa sanoa,autistinen ja lievä kehitysvamma joten joudutaan katsomaan missä vaatteissa lähtee ja pukee mukisematta.Tai no lähtöä saattaa protestoida muttei vaatteita.

En tiedä millaista olisi normaalin 11veen kanssa

Vierailija
35/68 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten teillä isommat lapset suhtautuu esim. Reimaan merkkinä? Niillähän on myös isommille sopivia vaatteita, mutta merkki on toki tunnetuin pikkulasten vaatteissa. Onko se kuitenkin ok?

Mitä väliä sillä on miten muut suhtautuvat? Jos sinun lapsellesi kelpaa, se riittää. Noin ylipäätään 11v on jo sen verran iso, että osaa itse kertoa, mitä haluaa pukea päälleen ja mitä ei. Ei kaikilla lapsilla ole samanlaisia mieltymyksiä. 

Vierailija
36/68 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 11 v. ei enää tuohon suostunut. Koulussa farkut ja talvitakki. Eikä Reiman takki vaan joku muu.

Vierailija
37/68 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurimmalla osalla 4.-5.luokkalaisista on täälläpäin aloituskuvan tyyppiset vaatteet talviaikaan. Asun Jyväskylässä ja olen alakouluissa sijaisena, joten näen paljon lasten "muotia". 

Vierailija
38/68 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Öööh, olen 32-vuotias ja käytän ainoastaan Kuoman kenkiä. Ainoat, jotka sopivat aktiiviseen kävelyyn, sillä kävelen joka päivä 10-15 kilometriä. En siis ilmeisesti ole aloittajan mielestä kasvanut edes teiniksi asti :D

Käytitkö niitä myös teininä? Harvempi käyttää. 

Vierailija
39/68 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä voi tavoitteeksi laittaa, että ala-asteen loppuun asti pukeudutaan noin.

Ei yläasteellakaan pidä kaikkiin muotivillityksiin mennä mukaan, mutta voi olla, että esim. toppahousujen pukeminen alkaa sitten olla jo haastavaa.

Edes minun lapsuudessani 90-luvulla ei enää yläasteella pidetty toppahousuja, vaikka muoti muuten olikin lapsekkaampaa kuin nykyisin. 

Vierailija
40/68 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täysin eri asia. Aikuisena ymmärtää jo mennä mukavuus edellä. Mutta nyt puhutaan teinien ja esiteinien vaatetuksesta. Heillä mukavuus ei tyypillisesti ole ykkösprioriteetti. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kuusi