Mihin ikään asti teillä on menty "Reima-Kuoma"-yms.-tyylillä? Pukeutuuko noin 11v teillä vielä näin vain haluaako "teinivaatteita"?
Meillä on kai harvinainen tapaus, että 5-luokkalainen tyttö ei itse vielä kärtä mitään erityisiä muotivaatteita, vaan laittaa ne, mitä ehdotan, ja olen yrittänyt yhdessä valita käytännöllistä mutta ikään sopivaa, mutta en ole aina varma, mikä on sopivaa... Yritin etsiä jonkun mallikuvan, niin tämä on aika lähellä sitä, missä esim. menee ulos nyt, eli mustat toppahousut, värikkäämpi takki, muhkea pipo, lämpimät rukkaset. Kenkinä kuvan tennareista poiketen hillityn väriset kuomat.
https://www.jesperjunior.fi/fi/static/media/images/25/1200x9999/2542dc0…
Kommentit (68)
Kai vanhemmat voi sen päättää, että ala-asteikäiselle ei hankita mitään teinivaatteita?
Hyvä, että nuorille tehdään vähän tällaisia välimuotoja, että ovat yhtä suojaavia kuin pienillä lapsilla, mutta kuitenkin näyttävät vähän isomman lapsen vaatteilta. Esim. nuo rukkaset on hyvät, kun ne menee pitkälle hihojen päälle, kuten pienilläkin, mutta silti malli on tollanen sporttisempi eikä ihan vauvamallinen.
Tytöillä näkyy kyllä olevan napapaitamuoti meneillään, mutta ei onneksi sentään ulkotakeissa :D
Vierailija kirjoitti:
Tytöillä näkyy kyllä olevan napapaitamuoti meneillään, mutta ei onneksi sentään ulkotakeissa :D
Vieläkö on pakkasella ohuet varrettomat kengät ja paljaat nilkat...?
Omat lapset (poikia) oli tuossa iässä niin pitkiä, että oli pakko siirtyä pois lastenosastolta aika nuorena.
Nyt (17, 19, 22) pituutta 194-199cm.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vieläkö on pakkasella ohuet varrettomat kengät ja paljaat nilkat...?
"lähti pakkaseen nilkat paljaina kävelee nyt kyynärsauvoilla"
Onpa täällä outo käsitys jollain, että esiteinit pitää pukea taaperovaatteisiin, etteivät vain teiniksi muuttuisi
tissitopin ja ryhmähau-paidan välillä on vaihtoehtoja. Kuten myös eläinkuvioisen toppahaalarin ja lyhyen aukinaisen muotitakin
Omasta mielestä kuomat ja reimat on max 2 luokkalaisille. Sen jälkeen voi ostaa talvilenkkareita, talvitakkeja ja toppahousuja, värikkäitä sisävaatteita ilman päiväkotilaisten kuoseja ymsyms. Pipokin voi olla vaikka kiva lämmin tupsupipo, eikä leuan alta solmittava toppahattu kypärämyssyn kera, ja moni isompi lapsi ottaa varmaan mieluummin kaulahuivin kuin punaisen kaulurin
Tuntuu, että nykylapset kasvatetaan avuttomiksi vauvoiksi teini-ikäiseksi asti, ja sitten vanhemmat ihmettelee, miten siitä 12v taaperosta tuli yhtäkkiä hirveä teiniangsti joka kulkee puolialasti ja testailee päihteitä. Ehkä vanhemmat itse unohtaa, millaista oli olla vaikka 6v, 10v ja 14v, kun itse on jo niin vanha, että kaikki lapset vaikuttaa pikkuisilta.
Toki en itsekkään omaa lastani pakottaisi aikuistumaan, jos hän itse haluaisi pukeutua kuin päiväkotilainen esiteininä. Miettisin kumminkin, onko taustalla jotain traumaa (ei halua kasvaa isoksi jostain syystä) ja onhan koulussa varmasti ystäviä, kun ei ole ikätason kehityksen mukana
Noh, toivon mukaan jokainen vanhempi tuntee lapsensa ja osaa nähdä hänet yksilönä. Harmittaa vain, jos lapsi joutuu koulussa syrjityksi vanhemman valitsemien vaatteiden vuoksi
Meillä kunnon toppavarusteet, sillä koulumatkaa on reilu kolme kilometriä.